Stránka 1 z 1

řazení automatické převodovky

Napsal: pon 17.01.2022 16:28
od petan320
Dobrý den,
prosím o radu s řazením automatické převodovky.
Jezdím s BMW 440i s 8 stupňovým sportovním automatem.
Při režimu Comfort a převodovce na D převodovka nechává spadnout otáčky až k 1.000 ot., když trochu přišlápnu plyn převodovka nepřeřadí a nechá motor nepřirozeně hlučet v nízkých otáčkách (hluk jako když se podtáčí motor). Až při přišlápnutí cca půl plynu podřadí.
Pokud jedu na režim Sport nebo S na převodovce, řadí ve vyšších otáčkách a k podtáčení ani hlučení nedochází.
Je to závada nebo chyba řidiče?
Dříve jsem měl vždy manuál, nevím jak se automat má správně chovat.

Děkuji

Re: řazení automatické převodovky

Napsal: pon 17.01.2022 17:53
od Stickler
Podle mě normální chování automatu, v D-čku po vzoru dnešních eko hovadin nastavená na co největší ekologii.
Nehledal bych v tom nic nepřirozeného.

Re: řazení automatické převodovky

Napsal: stř 19.01.2022 16:04
od petan320
Tím ale škodím motoru, ne? Já nyní řadím po zahřátí motoru režim Sport nebo S režim převodovky. Ten motor má mnohem lepší zvuk když točí okolo 2.000 tis.
Automat by přeci měl vědět, kdy řadit v optimálních otáčkách, aby motoru neškodil? To už dnes neplatí?

Re: řazení automatické převodovky

Napsal: stř 19.01.2022 16:21
od Stickler
Je to stejné, ale s automatem v tomto ještě horší, jako "rádce řazení" u manuálních převodovek. Bohužel tě auto nutí řadit v naprosto nesmyslných otáčkách a jednoznačně to motoru dobře nedělá. Je v tom nesmyslná snaha honby za nižšími emisními hodnotami v laboratorních podmínkách, tím nižší sankce automobilek od EU a samozřejmě když ti motor odejde, vyšší výdělek na servisu. Bohužel dnes zcela běžná praxe.
Možná bych zkusil pohledat, jestli by toto například neřešil SW typu xHP. Možná by podobně prosté přehrání SW dokázalo logiku řazení trošku upravit na rozumnou míru.

Re: řazení automatické převodovky

Napsal: stř 19.01.2022 16:53
od martin440
proč by jsi měl škodit motoru ? 1000 je na V8 v pohodě , pokud nejedeš na plnej plyn dýl a to ti ten automat nedovolí , přeřadí i když tam budeš mít zaplej manuál (teda měl by, když přidáš víc)... to že se to převaluje na 1000-2000 po městě je v pohodě ... pokud jedeš "citovku"

Re: řazení automatické převodovky

Napsal: stř 19.01.2022 17:15
od Stickler
Odkdy je 440i V8? :shock:

Re: řazení automatické převodovky

Napsal: stř 19.01.2022 19:12
od martin440
Stickler píše:Odkdy je 440i V8? :shock:
ooo... :mrgreen: trapně sem se spletl při pohledu na Vás ..viděl sem 440 a nějak mě to přeskočilo ale i tak by to vadit nemělo při normálním provozu ...samozřejmě je občas potřeba řádně vykouřit pavouky ;)

Re: řazení automatické převodovky

Napsal: stř 19.01.2022 20:13
od petan320
Právě že já když jedu po městě pomalu motor zařadí kolem cca 1000 ot., potom chci přidat lehce plyn a auto nepodřadí a začne dunět, až po sešlápnutí plynu na polovinu začne podřazovat.
Až pojedu na servis, zeptám se jestli není aktualizace softwaru převodovky.

Díky za rady.

Re: řazení automatické převodovky

Napsal: stř 19.01.2022 20:25
od Lukas40
Kolik máš najeto km?

Re: řazení automatické převodovky

Napsal: čtv 20.01.2022 08:31
od petan320
118 000km.

Re: řazení automatické převodovky

Napsal: čtv 20.01.2022 08:47
od fabledwarrior
Tohle chování převodovky je stejné i u koncernů. Jezdil jsem teď často s Golfem 7 z roku 2014 s DSG převodovkou a dělá úplně to samé, furt drží otáčky motoru kolem 1000-1200, když přišlápnu tak začne dunět a když chci aby podřadil, tak musím už celkem citelně přišlápnout plyn. Už jsem se naučil, že si prostě podřadím sám pádlem pod volantem, když potřebuji, tím se na pár vteřin přepne převodovka do manuálního režimu, to stačí na zrychlení a pak se zas sama přepne do automatického režimu.

Holt EKOfašisti.... nikoho nezajímá, kolik dílů budeš muset vyměnit dřív, než by se muselo a nahradit je novými a ty staré vyhodit... tomu se dnes říká ekologie.