N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C - VYŘEŠENO
Napsal: pon 03.01.2022 23:39
Řeším velmi zajímavý problém
motor N62B44 tedy 545i 645i 745i cuká za studena nad 2000 ot. (konkrétně E61 545i manuál)
Studený start pod 5°C naskočí na brnk, prvních 50 m jízdy bez výrazného zhoršení (je tam drobná nerovnováha, to bych probral případně později)
po 50 m jízdy při zařazení jakéhokoliv rychlostního stupně při otáčkách nad 2000 motor cuká a jakoby zavírá přívod směsi
simulace cukání pro představu rychlost do 15 km/hod zařazená dvojka a plný plyn a bez plynu v intervalech 1 sekundy, prostě to dokáže vyrazit dech a trhá asfalt
čím vyšší otáčky nad 2000 tím horší chování, jedno který rychlostní stupeň, změna přichází postupně s ohříváním motoru, jak ubývají čárky na otáčkoměru, tak motor povoluje zvyšovat otáčky nad 2000 bez cukání, po dosažení hodnoty "zahřátý motor" (otázka cca 5 minut jizdy, 8 minut volnoběh) tedy zmizí všechny čárky na otáčkoměru, se motor chová naprosto normálně
další zjištěné faktory:
jakmile palubák ukáže nad 5,5°C včetně tento problém se neděje a auto se chová normálně
i pokud vyjedu s hodnotu 4°C a tedy cuká a dojedu po pár metrech do teplejší oblasti, jak ukáže 5,5°C cukání okamžitě přestane i když otáčkoměr stále hlásí studený motor (tedy skoro všechy čárky)
pokud je pod 5°C a auto je zahřáté jízdou, nechám jej schládnout na cca 80% (tedy skoro všechny čárky pryč) stejně cuká, tedy dojedu do nákupáku už bez cukání, venku pod nulou, po dvou hodinách čekání lehce zchládl motor a pokud je více čárek než minimum stejně cuká (samozřejmě jen chvíli než se po chvíli dohřeje a čárky zmizí)
pokusy o řešení:
výměna váhy vzduchu, jiná funkční stejný problém, nová stejný problém, všechny BOSCH
iridiové svíčky problém nevyřešily, daly se zpět NGK equp nové včetně nových cívek problém zůstal
nové předkatové lambdy a opět beze změny
jiná půjčená klapka opět beze změny, další na pokus nemám
cuká na benzín i LPG, tedy jsem zkusil odpojit jednotku a celý LPG "demontovat" a stejně nepomohlo
odpojit relé sekundárního vzduchu nepomohlo
zahřát motorovou jednotku nepomohlo (vzal jsem si ji na noc domů do tepla a ráno zapojil teplou)
řešení:
problém okamžitě přestane jakmile odpojím váhu, vytáhnu konektor a chová se normálně (tedy v nouzáku reakce na plyn katastrofa atd) nechám zahřát zapojím a vše jak pohádka, tedy dokud neschládne
chyby na diag:
29A8 Power Management Network Failure
2783 Heated Film at Air Mass Measuring Sensor (clean, test and maybe replace) na live datech ukazuje nasávanou teplotu normálně
278C Intake-air temperature sensor
jelikož to vypadá na chybu čidla, tak bych jej rád vyměnil, ale které?
motor N62B44 tedy 545i 645i 745i cuká za studena nad 2000 ot. (konkrétně E61 545i manuál)
Studený start pod 5°C naskočí na brnk, prvních 50 m jízdy bez výrazného zhoršení (je tam drobná nerovnováha, to bych probral případně později)
po 50 m jízdy při zařazení jakéhokoliv rychlostního stupně při otáčkách nad 2000 motor cuká a jakoby zavírá přívod směsi
simulace cukání pro představu rychlost do 15 km/hod zařazená dvojka a plný plyn a bez plynu v intervalech 1 sekundy, prostě to dokáže vyrazit dech a trhá asfalt
čím vyšší otáčky nad 2000 tím horší chování, jedno který rychlostní stupeň, změna přichází postupně s ohříváním motoru, jak ubývají čárky na otáčkoměru, tak motor povoluje zvyšovat otáčky nad 2000 bez cukání, po dosažení hodnoty "zahřátý motor" (otázka cca 5 minut jizdy, 8 minut volnoběh) tedy zmizí všechny čárky na otáčkoměru, se motor chová naprosto normálně
další zjištěné faktory:
jakmile palubák ukáže nad 5,5°C včetně tento problém se neděje a auto se chová normálně
i pokud vyjedu s hodnotu 4°C a tedy cuká a dojedu po pár metrech do teplejší oblasti, jak ukáže 5,5°C cukání okamžitě přestane i když otáčkoměr stále hlásí studený motor (tedy skoro všechy čárky)
pokud je pod 5°C a auto je zahřáté jízdou, nechám jej schládnout na cca 80% (tedy skoro všechny čárky pryč) stejně cuká, tedy dojedu do nákupáku už bez cukání, venku pod nulou, po dvou hodinách čekání lehce zchládl motor a pokud je více čárek než minimum stejně cuká (samozřejmě jen chvíli než se po chvíli dohřeje a čárky zmizí)
pokusy o řešení:
výměna váhy vzduchu, jiná funkční stejný problém, nová stejný problém, všechny BOSCH
iridiové svíčky problém nevyřešily, daly se zpět NGK equp nové včetně nových cívek problém zůstal
nové předkatové lambdy a opět beze změny
jiná půjčená klapka opět beze změny, další na pokus nemám
cuká na benzín i LPG, tedy jsem zkusil odpojit jednotku a celý LPG "demontovat" a stejně nepomohlo
odpojit relé sekundárního vzduchu nepomohlo
zahřát motorovou jednotku nepomohlo (vzal jsem si ji na noc domů do tepla a ráno zapojil teplou)
řešení:
problém okamžitě přestane jakmile odpojím váhu, vytáhnu konektor a chová se normálně (tedy v nouzáku reakce na plyn katastrofa atd) nechám zahřát zapojím a vše jak pohádka, tedy dokud neschládne
chyby na diag:
29A8 Power Management Network Failure
2783 Heated Film at Air Mass Measuring Sensor (clean, test and maybe replace) na live datech ukazuje nasávanou teplotu normálně
278C Intake-air temperature sensor
jelikož to vypadá na chybu čidla, tak bych jej rád vyměnil, ale které?