Stránka 1 z 4

Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: pát 06.08.2021 00:46
od Filozof
Osobní dojmy z BMW e66 750Li E66 v skoro plné palbě.
Co zde budu popisovat budou jen mé filozofické řeči ohledně BMW 750Li e66 a mé osobní poznatky z vozu co se mi líbí na autě a co bych případně vytknul vozu kdo nechce at toto nečte a kdo chce může se slušně zapojit co se komu líbí a nelíbí případně jemu na e66.
Nebude to lehké čtení takže jen pro otrlé jedince 
Chtěl bych popsat své reálné zkušenosti a dojmy jaké na mě udělala 750Li e66 s LPG.
Auto pokud stojí vedle starší e38 opravdu vypadá nově a majestátně a dá se srovnávat s novějšími vozy vyrobené posledních 10-15let a pusobí na mě že je vyšší a mnohem mohutnější ve všech partií. A jakoby byla e38 auto uplně z jiného století.
E66 je taková luxusní moderna. 19“ Alu kola vypadají na voze moc pěkně a vuz celkově vypadá majestátně.
Co je prostě užasné ve výbavě a moc se mi líbí na e66:
- Chlazení nápojů nebo ohřev. To je prostě bomba. Když jsem potřeboval nějaké drinky chladit dal jsem si je do držáků nápojů a během chvilky byli ledové stejně jak fungovala klimatizace.

- Chlazená loketka to je taky skvělá věc a moc fajn si tam chladit i sýry a jogurty a další nápoje na cestu. Nějak jsem si nevšiml kudy proudí vzduch a zda je tam jeden nebo více otvorů ale je to paráda. Počítám je tam závislost na topení jak se topí či chladí tak se zároveň ohřívají nebo chladí nápoje – či jídlo co tam je ? Když tam toho dám více a zaplním to chladí se jen něco a nestihne se vše ochladit asi to bude pár otvory ve spod loketky.

- Softclose – užasná věc z toho bylo pár lidí uplně mimo jak toto auto může dělat. Mě osobně to zvyšuje komfort a prostě jak si člověk zvykne a jezdí nějakej den s autem nechce nic jiného už zkoušet a klasické dveře člověku přijdou moc obyčejné … 

- Naklánění vozu díky podvozku AD a EDC to je prostě pro mě osobně bomba hlavně po přesednutí z E38 která se dost naklání a boří se do zatáček co jsem si zkusil okresky auto krásně vykrouží oblouk a neboří se do stran, pochopil jsem jaké to opravdu je. Opravdu zažít takovou jízdu stojí za to a to s autem jezdím opravdu slušně jako člověk. 

- Elektrické stahování záclonek dveří plus zadního okna to je fakt moc pěkná věc a hlavně vzadu pokud člověk sedí má svůj komfort a nesvítí na něj a hlavně není na něj moc vidět. Přitom může větrat a být izolován od slunce.

- HIFI audiosystém Logic 7 hraje opravdu moc pěkně a to jsem si stím musel hodně pohrát … cca 13 kompletních CD jsem si vyzkoušel už po cestách a nějaké ti rádio, jak kdybych byl někde na koncertě. Jen mě zaujalo že třetí výměna changeru a on nechtěl vyjet ven. Jen se otevřela dvířka a nic. No asi po několikáte a po asi hodině vyjel ven. Asi byl tento konkrétně unavený nebo to sním neumím či se to má stisknout dvakrát nebo fakt netuším ale to je detail.

- Sedačky konkrétně komforty NASCA černé s odvětráváním a masážemi mě osobně přišli opravdu skvělé. Hlavně to odvětrávání, když člověk jede dlouhé cesty po evropě hodiny a hodiny to je prostě užasný ten komfort že se člověk nepotí na kožených sedačkách. Navíc masáže jsou takové nafukovací balonky pod zadkem asi na bederní páteř a to jistě taky pomůže. Mě záda neboleli ani po 11h cesty….

- Co je nezvyk tak trochu automat pod volantem a čekal bych R a D naopak. Ale možná se na to dívám špatně. A má to takto být. Od sebe nahoru bych řadil D a dolů zase R. Tak nevím proč tomu takto je ale asi jen já to mám popletené.

- Ovládání sedaček je taky o zvyku. Člověk furt i po delší době stále šahá z boku na sedačku protože většina BMW to má prostě na sedačce. Takže to dá hooodně času než se člověk odnaučí.

Odhlučnění vozu je opravdu na vysoké urovni a dvojitá okna tomu jistě hodně pomáhají. Když dítě řve v autě a já stojím venku vedle vozu ani o něm nevím. Což někdy může bejt trochu nebezpečné jindy ovšem mi to přijde moc fajn. To samé sanitky či policie a hasiči a jejich majáky… poslouchám hudbu a za oknem se dívám jakoby bez okolního zvuku a tohoto se člověk může leknout až vidí světlo majáků.
- Otevírání dveří které drží v ruzných polohách je zajímávej detail který potěší.

Světla byla jistě u někoho repasovaná svítila hodně pěkně a neměl jsem problém ani v dešti ani v absolutní tmě. Prostě toto nelze paušalizovat pokud jiné auto má v serii a nemá žádný repas za sebou. Já osobně jsem nedával ani dálkové nikde a nikdy zatím nebylo potřeba.

Auto má i noční vidění či termokameru a tempomat co si drží odstup. To já osobně moc nezkouším protože mám rád jistotu a jezdím dle své nohy. Možná jednoho dne pochopím jak je to fajn když někdo přemýšlí za mě.
Ale technika je technika nerad bych aby mě auto rozhodovalo co udělá a já otupěl při cestě a jednoho krásného dne mě auto poslalo někam do lesa podobně jak to udělala moc inteligentní TESLA svému majiteli.
A srnky tady nikde nepozoruji spíše delfíny... :)

- Motor N62B48 na můj vkus je to ideální motor do e66. Člověk stím jede jak potřebuje a hlavně jej pouze zlehka sešlapuje a auto reaguje rychle. Když chci předjet stačí dát třetina vyjimečně polovina plynu a auto s lehkostí zrychluje a to se mi na tom velice líbí.
Osobně vím že e38 co stále mám musím prostě dost drtit nato, aby to předjelo nějakej kamion či dva před sebou. Tady to potřeba opravdu není a předjíždění jde s přehledem a s lehkostí. Navíc je super ten plynulý zátah od začátku do konce. Auto umí dálnice v klidu jet a pohybovat se kolem 1,800-2.20
0 tis otáček.

Líbí se mi moc samorozsvicování xenonů v tunelech dle nějakého senzoru

- Spotřeba na dálku 100km a víc je fakt legrační s LPG ovšem po městě ty čísla jsou vysoká.
- Musí si člověk zvyknout, že kdo se motá po velkoměstě a nikde jinde že to bude dost velkej žrout klidně 20L… LPG. Spotřeba začne klesat až na dálnici kdo jede konstantní rychlostí třeba 40min … hodinu a déle…


- Detaily které bych udělal jinak na E66.
- Pěkné dva šuplíky ale ani do jednoho nedám brýle. Na co tam tedy jsou ? Bonbony tam vlezou ok. A možná tam má bejt telefon v jednom no dobře. Ale ty brýle kam si dám fakt nevím. Používám dvoje hlavně na slunce a toto jedinné mě trochu štve ale je to opravdu detail.
- Klapka výfuku vypínatelná by měla být u každé seriové V8. V tunelech hlavně v Rakouských alpách nemá prostě chybu a člověk si připadá že má nějakej supersport je velká škoda že toto v té době nebylo prioritou v BMW a řeší to až přestavbou dnešní nadšenci.
- Víc tlačítek na palubní desce k ovládání např. vozu či komponent případně co je na sedačce výhřev a ventilace a masáže bych dal na palubku.

Střešní okno jsem vůbec nepoužíval a ani jej nepotřebuji když na autě je. Je to fajn věc ale v limuzíně kde má bejt klid a pohoda na palubě to využije jen někdo. Já osobně to nepotřebuji.

Tvrdší dotek na tlačítka 3ramenného volantu. Jsou docela veliká ale ok. Jen mohla mít měkčí chod po stisku prstem. Je třeba vyvinout větší tlak než bych čekal u premie bych rád silikonové a měkčí.

Asi každá e66 by měla mít nějaké stolky zasouvací. Kdybych byl vzadu budu si chtít notebook někam položit a pracovat to tam není a měla by to mít každá e66 snad i E65 standardem.

Celková jízda s vozem je moc fajn a v hodně věcech předčila mé očekávání. V pár detailech mě to trochu vyděsilo asi spotřeba když jsem natankoval a po chvilce stál na hranicích asi 20min v koloně vyletěla docela dost vysoko někam k 40L na sto ale potom do hodinky už olizovala 13-12L spotřebu na to že se jelo v kopcích, tak to bylo ok. Jinak LPG opravdu dálky v tomto voze umí divy a spotřeba na dálku je podobná menším objemům jako je R6 v LPG v e38.

Jinak e38 se snad ani s e66 srovnávat nedá. Tady je vše jinak a modernější a lepší. Snad jen jednoduchost vozu e38.

Co je možná odrazující potenciální fandy nebo kupce tohoto vozu jsou ceny některých oprav… není to pro všechny a kdo nechce mít vrak musí mít nějaké peníze navíc které pustí pro auto.


Tohle jsou mé osobní dojmy z vozu určitě jsem na něco zapoměl a možná doplním detaily později. :)

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: pát 06.08.2021 06:35
od stary27
Filozof píše:Asi každá e66 by měla mít nějaké stolky zasouvací. Kdybych byl vzadu budu si chtít notebook někam položit a pracovat to tam není a měla by to mít každá e66 snad i E65 standardem.
to by chceli asi vsetci ale stalo to tak +- 200tis :)
- Co je nezvyk tak trochu automat pod volantem a čekal bych R a D naopak. Ale možná se na to dívám špatně. A má to takto být. Od sebe nahoru bych řadil D a dolů zase R. Tak nevím proč tomu takto je ale asi jen já to mám popletené.
To je v poriadku tak to ma byt. Ja mam taky problem s ACC :D

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: pát 06.08.2021 07:13
od jazet
Tak sláva, ale pořád chybí info, jestli jsi koupil nebo máš jen pujceny.

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: pát 06.08.2021 12:20
od ettore
Filosofe a víš, že jsi s tim mohl jezdit už minimálně 10 let? :lol:

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: pát 06.08.2021 12:52
od Jaris330D
Pekny :potlesk:
Ten problem s cd changerem ma vetsina E65tek. Proste se sekne ten mechanizmus a spadne do poruchy. Me to delalo taky, tak jsem ho vyndal a poradne promazal ty kolejnicky a zase slapal. Po asi 2 letech se me to stalo znova a musel jsem ho pres Inpu rezetovat.

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: pát 06.08.2021 17:27
od cheater
-

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: pát 06.08.2021 23:32
od fishmaker
Filozof píše:tempomat co si drží odstup. To já osobně moc nezkouším protože mám rád jistotu a jezdím dle své nohy. Možná jednoho dne pochopím jak je to fajn když někdo přemýšlí za mě
klidně si to někdy zkus...ano v e66 není dokonalej...ale dá se s tím slušně jezdit...chce to chvíli ho pozorovat na co a jak reaguje...není to Tesla autopilot...ale celkem funguje...jak po Praze, tak na dálnici...jen to chce trochu si hrát s tím nastavením odstupu...když letíš po dálnici 160 a necháš si tam jeden dílek odstupu, tak se pak budeš divit :D
Filozof píše: - Spotřeba na dálku 100km a víc je fakt legrační s LPG ovšem po městě ty čísla jsou vysoká.
- Musí si člověk zvyknout, že kdo se motá po velkoměstě a nikde jinde že to bude dost velkej žrout klidně 20L… LPG. Spotřeba začne klesat až na dálnici kdo jede konstantní rychlostí třeba 40min … hodinu a déle…
když máš LPG tak je ti to pak šumák...právě po městě je to super...je ti jedno jestli to žere 15 nebo 18 plynu...na 20 sem se snad nikdy nedostal a to jezdim hlavně Prahu i s kolonama v centru...ale mám jen 45i :D
a i kdyby to bylo 20*11,99(u nás LPG)/31,59 (95tka) = jako 7,59L benzinu ??
Filozof píše: - Pěkné dva šuplíky ale ani do jednoho nedám brýle. Na co tam tedy jsou ?
to je na propisku a mentosky...na brejle si kup na netu takovou tu krabičku na stínítko ;)
Filozof píše: - Klapka výfuku vypínatelná by měla být u každé seriové V8.
klapka je v nízkých otáčkách zavřená, aby to neotravovalo hlukem...jestli se ti líbí uřvanej vejfuck...tak si kup supersport ;)
Filozof píše: - Víc tlačítek na palubní desce k ovládání např. vozu či komponent případně co je na sedačce výhřev a ventilace a masáže bych dal na palubku.
není potřeba to dávat na palubku...časem se to naučíš ovládat bez koukání...stejně máš ruku položenou na loketce, tak stačí jen zmáčnout ;)
Filozof píše: Asi každá e66 by měla mít nějaké stolky zasouvací. Kdybych byl vzadu budu si chtít notebook někam položit a pracovat to tam není a měla by to mít každá e66 snad i E65 standardem.
stolky byly za příplatek...dost mastnej...navíc pak máš jen 4místnou verzi...bez skivaku, atd...každej chce něco jinýho...proto to není standardem
já třeba nechci vzadu lednici...protože spíš potřebuju místo v kufru

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: sob 07.08.2021 00:12
od martin440
ted ještě nějaký to foto, pokud si to kupil.... ;)

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: sob 07.08.2021 09:44
od Jaris330D
To razeni na volantu D smerem dolu je podle me udelane, protoze dat ruku dolu je prirozenejsi. Stejny to ma i Mercedes W221.
Me spis vadi :
ovladani tempomatu a jeste jsem si poradne nezvykl. Ubirani rychlosti bych dal od sebe a pridavani k sobe.

Uvital bych i po zarazeni R, aby se me ztlumilo radio.

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: sob 07.08.2021 13:32
od Pajk85
Se dá nakódovat. Teda jakmile sepnou čidla.

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: stř 11.08.2021 23:23
od Filozof
Závěr:
Auto jsem měl půjčené na delší jízdu i čas a tím děkuji ještě jednou majiteli.
Poděkoval jsem mu osobně a nebudu to tady dál rozvádět.
Chtěl abych okusil jaké je to v reálu řídit pořádnej stroj 750Li e66 a pocítit co to vše umí a neumí a tím mě moc překvapil a potěšil že mi dal takto někdo důvěru a možnost si auto vyzkoušet. :)
-----------------------------------------

U e38 se mi líbí jednoduchost vozu a že si skoro 80-90procent závad opravím sám. U e65/66 si nejsem tak jistej snad jen cca polovinu věcí bych zvládnul.
E38 si určitě nechám jako auto na staré dobré časy ... a přejdu na nové auto.
A pokud bych měl zvolit jaké budu zvažovat poměr ceny a užitné hodnoty a výbavy stím že chci zustat u BMW.


Za 100k seženu jak e61 tak e65/e66 ale bez výbavy a zoufalé kusy.
Za 150k se už dají najít ale musí mít člověk stejně bokem 50-100k pro začátek.
kolem 200k se už nabízí zajimavé auta.

Nevýhoda e61 je malý kufr a málo místa na nohy a často menší výbava.
Verdikt je takový že auto jako celek se mi líbí a pokud narazím na zajimavej kus vezmu jej.

Stále je tu ovšem jeden strašák jak tu bylo zmíněno. Jsou dva majitelé e65/e66 jedni co udržují pěkný stav auto jezdí a moc nechce ... a pak ti co do toho sypou a chce auto moc peněz... A pak třetí typ majitele e65/e66 ale to je snad jen jeden exemplář ... všichni vědí kdo to je. :)

Ze startu se člověk musí vyvarovat toho aby nekoupil špatně a nemusel hned řešit ty nejdražší opravy ale řešil jen blbosti.
Budu určitě jezdit na lpg tak má pro mě smysl rovnou auta na lpg.

Jedinné co mě osobně trochu děsí je to že už třetí BMW servisák nadává na všechny novější BMW že to jsou krámy a sere se tam vše ... myšleno všeobecně na auta v ČR a že 90procent majitelů prostě nemá na servis a lepí to jak se dá ... takže kupovat auto tady v čr je fakt z 90procent průser.
Jak najít libovej kus aby tam nebyl u toho dříve Jarax či snejk se zákazníkem netuším zda se mi někdy podaří ... :)

Když jsem posílal auto na zhodnocení zda se jet na to podívat, buď to byl krám bez výbavy dle slova Jaraxe :) ... nebo to už bylo proklepnuté. :lol:
Když jsem se díval na zajimavé e61 550i byli to zoufalé kusy které byly KO na extra velkej servis za dalších 200k minimálně...
A když už byla pěkná 750ka za rozumné prachy a po servisu byla krátká.
Nebo 550i tak byla za 300+ což já prostě za e61 nedám. :)

Asi to většina zná jak se hledá špatně pěkné auto ve výbavě a v dobrém stavu pokud člověk chce konkrétní model.

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: čtv 12.08.2021 00:06
od xaler
Snažíš se uplést z hovna bič, měl jsem o tobě vyšší mínění.

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: čtv 12.08.2021 09:56
od Michal595
Tak som sa nemylil ze to bolo pozicane....schvalne kto je taky super clovek ze sa dal na takuto "charitu" ze ti pozical auto na dovolenku nech aspon raz v zivote vyskusas kedze svoju si nekupis nikdy?kazdopadne klubucik dole pred nim....

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: čtv 12.08.2021 11:52
od cheater
-

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: čtv 12.08.2021 12:00
od Pajk85
Tohle je úplně zbytečný všechno. Tady rozhodne rozum, tudíž manželka.

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: čtv 12.08.2021 14:40
od martin440
:smich2: :smich2: :smich: :smich: :smich:
Pajk85 píše:Tohle je úplně zbytečný všechno. Tady rozhodne rozum, tudíž manželka.

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: pon 16.08.2021 14:58
od Filozof
nakonec rozhodne uplně něco jiného ... a to zda se objeví pěkný kus auta nebo ne.

Long by vubec nevadil ani ženě.
Nemusí bejt noční vidění ani šíbr....ale komforty s odvětráváním to je opravdu nutnost kdo má spocená záda tak to zná moc dobře jak je to fajn.
Oželel bych i masáže klidně.
Softclose je super i full podvozek a L7 s zadními roletkami moc pěkná věc.
Chlazení nápojů a loketka ani nezminuji to tam musí bejt.

Najít ale pěknej kus je fakt problém. Co jsem se díval vše bez LPG a daleko ... a vybavené kusy těch je fakt jen pár.

E61 se dají sehnat ve velkém dost a výbava je většinou poloviční. Problémy vzadu se slušně vejít tam je místa fakt málo. Takže e61 snad jen dobrej kup jako druhé auto v LPG.

Případně jsou krátké e65 ale co stím...místa není tolik jako long. A těch je zase mizerně málo ... :(

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: pon 16.08.2021 15:20
od matiz
Peknych i vybavenych aut je hromada. Jenze kdyz ma panacek nadstandartni predstavu, musi mit i nadstandartne vybavenou prkenici a to je tvuj problem. Chces koupit hotove krasne auto za cenu srotu a to tady proste nefunguje, protoze udrzovat to v te KONVICI neco stoji a nikdo to nechce sponzorovat. Nemyslim si ze za dve kila sezenes vyvonenou 750li. Za ty dve kila neni uz ani vonava trojka...

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: pon 16.08.2021 15:50
od Filozof
Já ti nevim když mi jarax ted zase říkal že dovezli z polska pěknou 750ku za 6tis euro ... no a je to individual ten já nepotřebuji.

Nepotřebuji TOP ani individual. A oželím něco malinko i z výbavy. A chápu že nějakej servis tam padne.

Takže si myslím že se musí dát něco sehnat když Jarda vozí auta za menší peníze.

Re: Pohled na BMW 750Li e66

Napsal: pon 16.08.2021 15:59
od Don
nj ale bez vstupniho servisu, lpg atd. takze tam klidne dalsi kilo a vic padne