Pohled na BMW 750Li e66
Napsal: pát 06.08.2021 00:46
Osobní dojmy z BMW e66 750Li E66 v skoro plné palbě.
Co zde budu popisovat budou jen mé filozofické řeči ohledně BMW 750Li e66 a mé osobní poznatky z vozu co se mi líbí na autě a co bych případně vytknul vozu kdo nechce at toto nečte a kdo chce může se slušně zapojit co se komu líbí a nelíbí případně jemu na e66.
Nebude to lehké čtení takže jen pro otrlé jedince
Chtěl bych popsat své reálné zkušenosti a dojmy jaké na mě udělala 750Li e66 s LPG.
Auto pokud stojí vedle starší e38 opravdu vypadá nově a majestátně a dá se srovnávat s novějšími vozy vyrobené posledních 10-15let a pusobí na mě že je vyšší a mnohem mohutnější ve všech partií. A jakoby byla e38 auto uplně z jiného století.
E66 je taková luxusní moderna. 19“ Alu kola vypadají na voze moc pěkně a vuz celkově vypadá majestátně.
Co je prostě užasné ve výbavě a moc se mi líbí na e66:
- Chlazení nápojů nebo ohřev. To je prostě bomba. Když jsem potřeboval nějaké drinky chladit dal jsem si je do držáků nápojů a během chvilky byli ledové stejně jak fungovala klimatizace.
- Chlazená loketka to je taky skvělá věc a moc fajn si tam chladit i sýry a jogurty a další nápoje na cestu. Nějak jsem si nevšiml kudy proudí vzduch a zda je tam jeden nebo více otvorů ale je to paráda. Počítám je tam závislost na topení jak se topí či chladí tak se zároveň ohřívají nebo chladí nápoje – či jídlo co tam je ? Když tam toho dám více a zaplním to chladí se jen něco a nestihne se vše ochladit asi to bude pár otvory ve spod loketky.
- Softclose – užasná věc z toho bylo pár lidí uplně mimo jak toto auto může dělat. Mě osobně to zvyšuje komfort a prostě jak si člověk zvykne a jezdí nějakej den s autem nechce nic jiného už zkoušet a klasické dveře člověku přijdou moc obyčejné …
- Naklánění vozu díky podvozku AD a EDC to je prostě pro mě osobně bomba hlavně po přesednutí z E38 která se dost naklání a boří se do zatáček co jsem si zkusil okresky auto krásně vykrouží oblouk a neboří se do stran, pochopil jsem jaké to opravdu je. Opravdu zažít takovou jízdu stojí za to a to s autem jezdím opravdu slušně jako člověk.
- Elektrické stahování záclonek dveří plus zadního okna to je fakt moc pěkná věc a hlavně vzadu pokud člověk sedí má svůj komfort a nesvítí na něj a hlavně není na něj moc vidět. Přitom může větrat a být izolován od slunce.
- HIFI audiosystém Logic 7 hraje opravdu moc pěkně a to jsem si stím musel hodně pohrát … cca 13 kompletních CD jsem si vyzkoušel už po cestách a nějaké ti rádio, jak kdybych byl někde na koncertě. Jen mě zaujalo že třetí výměna changeru a on nechtěl vyjet ven. Jen se otevřela dvířka a nic. No asi po několikáte a po asi hodině vyjel ven. Asi byl tento konkrétně unavený nebo to sním neumím či se to má stisknout dvakrát nebo fakt netuším ale to je detail.
- Sedačky konkrétně komforty NASCA černé s odvětráváním a masážemi mě osobně přišli opravdu skvělé. Hlavně to odvětrávání, když člověk jede dlouhé cesty po evropě hodiny a hodiny to je prostě užasný ten komfort že se člověk nepotí na kožených sedačkách. Navíc masáže jsou takové nafukovací balonky pod zadkem asi na bederní páteř a to jistě taky pomůže. Mě záda neboleli ani po 11h cesty….
- Co je nezvyk tak trochu automat pod volantem a čekal bych R a D naopak. Ale možná se na to dívám špatně. A má to takto být. Od sebe nahoru bych řadil D a dolů zase R. Tak nevím proč tomu takto je ale asi jen já to mám popletené.
- Ovládání sedaček je taky o zvyku. Člověk furt i po delší době stále šahá z boku na sedačku protože většina BMW to má prostě na sedačce. Takže to dá hooodně času než se člověk odnaučí.
Odhlučnění vozu je opravdu na vysoké urovni a dvojitá okna tomu jistě hodně pomáhají. Když dítě řve v autě a já stojím venku vedle vozu ani o něm nevím. Což někdy může bejt trochu nebezpečné jindy ovšem mi to přijde moc fajn. To samé sanitky či policie a hasiči a jejich majáky… poslouchám hudbu a za oknem se dívám jakoby bez okolního zvuku a tohoto se člověk může leknout až vidí světlo majáků.
- Otevírání dveří které drží v ruzných polohách je zajímávej detail který potěší.
Světla byla jistě u někoho repasovaná svítila hodně pěkně a neměl jsem problém ani v dešti ani v absolutní tmě. Prostě toto nelze paušalizovat pokud jiné auto má v serii a nemá žádný repas za sebou. Já osobně jsem nedával ani dálkové nikde a nikdy zatím nebylo potřeba.
Auto má i noční vidění či termokameru a tempomat co si drží odstup. To já osobně moc nezkouším protože mám rád jistotu a jezdím dle své nohy. Možná jednoho dne pochopím jak je to fajn když někdo přemýšlí za mě.
Ale technika je technika nerad bych aby mě auto rozhodovalo co udělá a já otupěl při cestě a jednoho krásného dne mě auto poslalo někam do lesa podobně jak to udělala moc inteligentní TESLA svému majiteli.
A srnky tady nikde nepozoruji spíše delfíny...
- Motor N62B48 na můj vkus je to ideální motor do e66. Člověk stím jede jak potřebuje a hlavně jej pouze zlehka sešlapuje a auto reaguje rychle. Když chci předjet stačí dát třetina vyjimečně polovina plynu a auto s lehkostí zrychluje a to se mi na tom velice líbí.
Osobně vím že e38 co stále mám musím prostě dost drtit nato, aby to předjelo nějakej kamion či dva před sebou. Tady to potřeba opravdu není a předjíždění jde s přehledem a s lehkostí. Navíc je super ten plynulý zátah od začátku do konce. Auto umí dálnice v klidu jet a pohybovat se kolem 1,800-2.20
0 tis otáček.
Líbí se mi moc samorozsvicování xenonů v tunelech dle nějakého senzoru
- Spotřeba na dálku 100km a víc je fakt legrační s LPG ovšem po městě ty čísla jsou vysoká.
- Musí si člověk zvyknout, že kdo se motá po velkoměstě a nikde jinde že to bude dost velkej žrout klidně 20L… LPG. Spotřeba začne klesat až na dálnici kdo jede konstantní rychlostí třeba 40min … hodinu a déle…
- Detaily které bych udělal jinak na E66.
- Pěkné dva šuplíky ale ani do jednoho nedám brýle. Na co tam tedy jsou ? Bonbony tam vlezou ok. A možná tam má bejt telefon v jednom no dobře. Ale ty brýle kam si dám fakt nevím. Používám dvoje hlavně na slunce a toto jedinné mě trochu štve ale je to opravdu detail.
- Klapka výfuku vypínatelná by měla být u každé seriové V8. V tunelech hlavně v Rakouských alpách nemá prostě chybu a člověk si připadá že má nějakej supersport je velká škoda že toto v té době nebylo prioritou v BMW a řeší to až přestavbou dnešní nadšenci.
- Víc tlačítek na palubní desce k ovládání např. vozu či komponent případně co je na sedačce výhřev a ventilace a masáže bych dal na palubku.
Střešní okno jsem vůbec nepoužíval a ani jej nepotřebuji když na autě je. Je to fajn věc ale v limuzíně kde má bejt klid a pohoda na palubě to využije jen někdo. Já osobně to nepotřebuji.
Tvrdší dotek na tlačítka 3ramenného volantu. Jsou docela veliká ale ok. Jen mohla mít měkčí chod po stisku prstem. Je třeba vyvinout větší tlak než bych čekal u premie bych rád silikonové a měkčí.
Asi každá e66 by měla mít nějaké stolky zasouvací. Kdybych byl vzadu budu si chtít notebook někam položit a pracovat to tam není a měla by to mít každá e66 snad i E65 standardem.
Celková jízda s vozem je moc fajn a v hodně věcech předčila mé očekávání. V pár detailech mě to trochu vyděsilo asi spotřeba když jsem natankoval a po chvilce stál na hranicích asi 20min v koloně vyletěla docela dost vysoko někam k 40L na sto ale potom do hodinky už olizovala 13-12L spotřebu na to že se jelo v kopcích, tak to bylo ok. Jinak LPG opravdu dálky v tomto voze umí divy a spotřeba na dálku je podobná menším objemům jako je R6 v LPG v e38.
Jinak e38 se snad ani s e66 srovnávat nedá. Tady je vše jinak a modernější a lepší. Snad jen jednoduchost vozu e38.
Co je možná odrazující potenciální fandy nebo kupce tohoto vozu jsou ceny některých oprav… není to pro všechny a kdo nechce mít vrak musí mít nějaké peníze navíc které pustí pro auto.
Tohle jsou mé osobní dojmy z vozu určitě jsem na něco zapoměl a možná doplním detaily později.
Co zde budu popisovat budou jen mé filozofické řeči ohledně BMW 750Li e66 a mé osobní poznatky z vozu co se mi líbí na autě a co bych případně vytknul vozu kdo nechce at toto nečte a kdo chce může se slušně zapojit co se komu líbí a nelíbí případně jemu na e66.
Nebude to lehké čtení takže jen pro otrlé jedince
Chtěl bych popsat své reálné zkušenosti a dojmy jaké na mě udělala 750Li e66 s LPG.
Auto pokud stojí vedle starší e38 opravdu vypadá nově a majestátně a dá se srovnávat s novějšími vozy vyrobené posledních 10-15let a pusobí na mě že je vyšší a mnohem mohutnější ve všech partií. A jakoby byla e38 auto uplně z jiného století.
E66 je taková luxusní moderna. 19“ Alu kola vypadají na voze moc pěkně a vuz celkově vypadá majestátně.
Co je prostě užasné ve výbavě a moc se mi líbí na e66:
- Chlazení nápojů nebo ohřev. To je prostě bomba. Když jsem potřeboval nějaké drinky chladit dal jsem si je do držáků nápojů a během chvilky byli ledové stejně jak fungovala klimatizace.
- Chlazená loketka to je taky skvělá věc a moc fajn si tam chladit i sýry a jogurty a další nápoje na cestu. Nějak jsem si nevšiml kudy proudí vzduch a zda je tam jeden nebo více otvorů ale je to paráda. Počítám je tam závislost na topení jak se topí či chladí tak se zároveň ohřívají nebo chladí nápoje – či jídlo co tam je ? Když tam toho dám více a zaplním to chladí se jen něco a nestihne se vše ochladit asi to bude pár otvory ve spod loketky.
- Softclose – užasná věc z toho bylo pár lidí uplně mimo jak toto auto může dělat. Mě osobně to zvyšuje komfort a prostě jak si člověk zvykne a jezdí nějakej den s autem nechce nic jiného už zkoušet a klasické dveře člověku přijdou moc obyčejné …
- Naklánění vozu díky podvozku AD a EDC to je prostě pro mě osobně bomba hlavně po přesednutí z E38 která se dost naklání a boří se do zatáček co jsem si zkusil okresky auto krásně vykrouží oblouk a neboří se do stran, pochopil jsem jaké to opravdu je. Opravdu zažít takovou jízdu stojí za to a to s autem jezdím opravdu slušně jako člověk.
- Elektrické stahování záclonek dveří plus zadního okna to je fakt moc pěkná věc a hlavně vzadu pokud člověk sedí má svůj komfort a nesvítí na něj a hlavně není na něj moc vidět. Přitom může větrat a být izolován od slunce.
- HIFI audiosystém Logic 7 hraje opravdu moc pěkně a to jsem si stím musel hodně pohrát … cca 13 kompletních CD jsem si vyzkoušel už po cestách a nějaké ti rádio, jak kdybych byl někde na koncertě. Jen mě zaujalo že třetí výměna changeru a on nechtěl vyjet ven. Jen se otevřela dvířka a nic. No asi po několikáte a po asi hodině vyjel ven. Asi byl tento konkrétně unavený nebo to sním neumím či se to má stisknout dvakrát nebo fakt netuším ale to je detail.
- Sedačky konkrétně komforty NASCA černé s odvětráváním a masážemi mě osobně přišli opravdu skvělé. Hlavně to odvětrávání, když člověk jede dlouhé cesty po evropě hodiny a hodiny to je prostě užasný ten komfort že se člověk nepotí na kožených sedačkách. Navíc masáže jsou takové nafukovací balonky pod zadkem asi na bederní páteř a to jistě taky pomůže. Mě záda neboleli ani po 11h cesty….
- Co je nezvyk tak trochu automat pod volantem a čekal bych R a D naopak. Ale možná se na to dívám špatně. A má to takto být. Od sebe nahoru bych řadil D a dolů zase R. Tak nevím proč tomu takto je ale asi jen já to mám popletené.
- Ovládání sedaček je taky o zvyku. Člověk furt i po delší době stále šahá z boku na sedačku protože většina BMW to má prostě na sedačce. Takže to dá hooodně času než se člověk odnaučí.
Odhlučnění vozu je opravdu na vysoké urovni a dvojitá okna tomu jistě hodně pomáhají. Když dítě řve v autě a já stojím venku vedle vozu ani o něm nevím. Což někdy může bejt trochu nebezpečné jindy ovšem mi to přijde moc fajn. To samé sanitky či policie a hasiči a jejich majáky… poslouchám hudbu a za oknem se dívám jakoby bez okolního zvuku a tohoto se člověk může leknout až vidí světlo majáků.
- Otevírání dveří které drží v ruzných polohách je zajímávej detail který potěší.
Světla byla jistě u někoho repasovaná svítila hodně pěkně a neměl jsem problém ani v dešti ani v absolutní tmě. Prostě toto nelze paušalizovat pokud jiné auto má v serii a nemá žádný repas za sebou. Já osobně jsem nedával ani dálkové nikde a nikdy zatím nebylo potřeba.
Auto má i noční vidění či termokameru a tempomat co si drží odstup. To já osobně moc nezkouším protože mám rád jistotu a jezdím dle své nohy. Možná jednoho dne pochopím jak je to fajn když někdo přemýšlí za mě.
Ale technika je technika nerad bych aby mě auto rozhodovalo co udělá a já otupěl při cestě a jednoho krásného dne mě auto poslalo někam do lesa podobně jak to udělala moc inteligentní TESLA svému majiteli.
A srnky tady nikde nepozoruji spíše delfíny...

- Motor N62B48 na můj vkus je to ideální motor do e66. Člověk stím jede jak potřebuje a hlavně jej pouze zlehka sešlapuje a auto reaguje rychle. Když chci předjet stačí dát třetina vyjimečně polovina plynu a auto s lehkostí zrychluje a to se mi na tom velice líbí.
Osobně vím že e38 co stále mám musím prostě dost drtit nato, aby to předjelo nějakej kamion či dva před sebou. Tady to potřeba opravdu není a předjíždění jde s přehledem a s lehkostí. Navíc je super ten plynulý zátah od začátku do konce. Auto umí dálnice v klidu jet a pohybovat se kolem 1,800-2.20
0 tis otáček.
Líbí se mi moc samorozsvicování xenonů v tunelech dle nějakého senzoru
- Spotřeba na dálku 100km a víc je fakt legrační s LPG ovšem po městě ty čísla jsou vysoká.
- Musí si člověk zvyknout, že kdo se motá po velkoměstě a nikde jinde že to bude dost velkej žrout klidně 20L… LPG. Spotřeba začne klesat až na dálnici kdo jede konstantní rychlostí třeba 40min … hodinu a déle…
- Detaily které bych udělal jinak na E66.
- Pěkné dva šuplíky ale ani do jednoho nedám brýle. Na co tam tedy jsou ? Bonbony tam vlezou ok. A možná tam má bejt telefon v jednom no dobře. Ale ty brýle kam si dám fakt nevím. Používám dvoje hlavně na slunce a toto jedinné mě trochu štve ale je to opravdu detail.
- Klapka výfuku vypínatelná by měla být u každé seriové V8. V tunelech hlavně v Rakouských alpách nemá prostě chybu a člověk si připadá že má nějakej supersport je velká škoda že toto v té době nebylo prioritou v BMW a řeší to až přestavbou dnešní nadšenci.
- Víc tlačítek na palubní desce k ovládání např. vozu či komponent případně co je na sedačce výhřev a ventilace a masáže bych dal na palubku.
Střešní okno jsem vůbec nepoužíval a ani jej nepotřebuji když na autě je. Je to fajn věc ale v limuzíně kde má bejt klid a pohoda na palubě to využije jen někdo. Já osobně to nepotřebuji.
Tvrdší dotek na tlačítka 3ramenného volantu. Jsou docela veliká ale ok. Jen mohla mít měkčí chod po stisku prstem. Je třeba vyvinout větší tlak než bych čekal u premie bych rád silikonové a měkčí.
Asi každá e66 by měla mít nějaké stolky zasouvací. Kdybych byl vzadu budu si chtít notebook někam položit a pracovat to tam není a měla by to mít každá e66 snad i E65 standardem.
Celková jízda s vozem je moc fajn a v hodně věcech předčila mé očekávání. V pár detailech mě to trochu vyděsilo asi spotřeba když jsem natankoval a po chvilce stál na hranicích asi 20min v koloně vyletěla docela dost vysoko někam k 40L na sto ale potom do hodinky už olizovala 13-12L spotřebu na to že se jelo v kopcích, tak to bylo ok. Jinak LPG opravdu dálky v tomto voze umí divy a spotřeba na dálku je podobná menším objemům jako je R6 v LPG v e38.
Jinak e38 se snad ani s e66 srovnávat nedá. Tady je vše jinak a modernější a lepší. Snad jen jednoduchost vozu e38.
Co je možná odrazující potenciální fandy nebo kupce tohoto vozu jsou ceny některých oprav… není to pro všechny a kdo nechce mít vrak musí mít nějaké peníze navíc které pustí pro auto.
Tohle jsou mé osobní dojmy z vozu určitě jsem na něco zapoměl a možná doplním detaily později.
