Stránka 1 z 1

BMW Z3 střílení do výfuku

Napsal: stř 09.06.2021 20:08
od Sovaja
Ahoj,

vím že je celkem nesmysl řešit diagnostiku po netu:-), ale dnes jsem opět vytáhnul bávo z garáže a začal se hodně projevovat takový nešvar z loňska. Když trošku podtočíte motor, tak se zakucká a jakoby začne střílet. Typicky je to, když třeba najedete do zatáčky ve městě, trošku přibrzdíte a když z ní vyjíždíte na trojku tak chcete zrychlit, takže na to trošku šlápnete. Pak se ozve taková dávka výstřelů a pak se motor zase chytí a frčí dál. Při vysoké rychlosti, nebo při velkém vytočení motoru nic, vůbec nevynechává, šlape jako hodinky.

Vím, že loni se mě to párkrát stalo a vždy na trojku, ale nevěnoval jsem tomu nějak moc pozornost. Říkal jsem si, že vyměním svíčky a uvidím. Ty jsou nové a nic......naopak dnes se mě to stalo třeba pětkrát.

Naštěstí se to projevovalo, i když jsem dnes přijel do servisu....stál jsem na místě a když jsem prudce sešlápl plyn, tak to jednou, dvakrát vystřelilo a pak už v pohodě. Když jsem plyn nešlápl pomalu, tak vše v pohodě.

No, objednal jsem se na středu do servisu....dnes na to mechanik letmo kouknul, zkontrolovat sání, že prý tam praská to plastové koleno...ale to je nové. Nakonec konstatoval, že toho s diagnostikou moc nezmůže a že to celé rozeberou, kouknou a vyčistí klapku, atd.

Ještě mě napadlo, zda jsem třeba blbě neudělal svíčky, protože nemám momenťák, že bych je třeba málo dotáhnul, nebo něco......

Napadne vás něco......tedy spíš, zda jste to už někdo neřešil......

díky

Re: BMW Z3 střílení do výfuku

Napsal: čtv 10.06.2021 08:56
od kudrnac
Ahoj, asi ti moc neporadim, jen budu premyslet nahlas :-) Podle me, kdyby nekde pred sanim byla dira a prisaval se vzduch, tak by to bylo videt i na kolisani volnobehu, jestli ti to jakoze fakt strili, tak by to melo byt videt neco na live datach v inpa, mohla by to byt chuda smes, takze mozna vaha vzduchu?, lambda?, ale ty hodnoty by na live datach v inpa mely byt videt, ale urcite to muze byt i jen netesnost pred sanim. Nekdy jsou hodnoty (napr. vahy vzduchu) rozhozene jen nestesnosti hadic ci diry v kolenu.
Mne to zase desne bublalo pri ubrani plynu, ale ne strileni, jen takovy zabublani. Zjistil jsem, ze je spatne tesneni mezi svody a prvni casti vyfuku. Po vymene (odvrtani steftu) se zvuk uklidnil a uz nevypadam jako tuner :-)
Kazdopadne nejsem mechanik, jen takove tipy...

Re: BMW Z3 střílení do výfuku

Napsal: sob 12.06.2021 09:57
od starML
Příčinou střílení do výfuku „afterfire” je příliš bohatá směs - při pracovní fázi válce nedojde k důkladnému prohoření směsi a určité množství paliva se při otevření výfukového ventilu dostane do výfuku. Příčinu můžeme nejčastěji hledat právě v bohatosti směsi, čili velkému poměru paliva na vzduch. Na základě toho obvykle ve válci nedojde k úplnému prohoření směsi a zbylé palivo se následně dostane do výfukových ventilů, kde následně dohořívá. Následkem toho může být nejen zvýšení spotřeby, ale i trvalé poškození katalyzátoru. Nefunkční katalyzátor pak může následně bránit odchodu výfukových plynů, což může způsobit přehřátí částic motoru a poškození.

Nežádoucí obohacení směsi může způsobit:
- ukapávající vstřikovač, který palivo nerozpráší a následně nedojde k jeho kompresnímu prohoření ve válci, ale dohoří (=exploduje) až ve výfuku,
- nedostatečně nebo pomalu uzavírající vstřikovač, který dodává palivo i když už dodávat palivo nemá, a potom se palivo diostane i do olejové náplně, kudy se systémem odvětrání opět dostane do spalovacího procesu a navýší poměr paliva ve směsi,
- trvale otevřený systém odvětrání palivové nádrže => reaguje podobně jako palivo v systému odvětrání motoru

Střílení může způsobit i chudá směs, kdy kvůli vysokému poměru vzduchu, nefunkční svíčce nebo pootevřené škrtící klapce se do motoru dostane chudá (=nezapálitelná) směs, která neshoří ve válci, ale dostane se do výfuku. V okamžiku kdy ve válcích dojde k zapálení směsi, dojde k inicializaci i toho dříve nezapálitelného zbytku ve výfuku.

Tedy před zatáčkou uvolním plynový pedál, ale třeba ukapávající vstřikovač do válců palivo dodá a neuzavřená klapka dodá i vzduch. Svíčky pálí neustále, tak to může střelit. Nebo nedokonale uzavřená škrtící klapka způsobí přebytek vzduchu, při přidávání plynu ta dodávka paliva napřed nechytne a potom to chytne všechno, ve válcích i ve výfuku.
:D