Stránka 1 z 1

X1 28i F48

Napsal: sob 26.09.2020 15:48
od jeanes
Ahoj, nikde jsem tu nenašel potřebné info, tak zakládám nové téma.

Chci se zeptat na X1 2016 (F48) s motorem 28i (B46), 8-mi st. automat.

Mám možnost koupit kus s nájezdem cca 30tis. km původem z USA. Já osobně vlastnil už několik BMW, ale byly to naftové trojky (poslední e90 lci 30d) a s benzíny nemám žádnou zkušenost.

Můžete mi prosím někdo poradit, na co si dát u tohoto modelu (motoru) bacha? U nafty jsem řešil věci jako sání, vstřiky, DPF apod. U 28i vim, ze je to benzín, 4-válec, biturbo? Co se tam nejčastěji kazí?
A jaké jsou tady tyto automaty?

Díky

Re: X1 28i F48

Napsal: sob 26.09.2020 19:54
od jeanes
Tak už vím, že vstřiky jsou u tohoto motoru prý možná ještě o něco citlivější než u dieselu. A rozvody se dělají třeba už ve 100tis. km, ale narozdíl od dieselu nemusí motor ven, takže to není za 50k (diesel), ale 20k (benzín). Automat je prý bezproblémový (pokud se k němu samozřejmě řidič umí chovat), důležitá je pak první výměna oleje ve 100tis. km a pak každých cca 60tis. km.

Re: X1 28i F48

Napsal: ned 27.09.2020 10:45
od inspi1981
8 kvalt tam je, ale AISIN ve spojení s Haldexem, takže uplne jiného nez bylo zvykem u BMW

Re: X1 28i F48

Napsal: ned 27.09.2020 18:41
od jeanes
inspi1981 píše:8 kvalt tam je, ale AISIN ve spojení s Haldexem, takže uplne jiného nez bylo zvykem u BMW
Můžeš to více rozvést? Z toho, co jsi napsal, jsem nějak nepochopil, co z toho vyplývá...

Re: X1 28i F48

Napsal: ned 27.09.2020 21:43
od JaraX
SZ

Re: X1 28i F48

Napsal: pon 28.09.2020 10:31
od pavproch
Jestli se pamatuju správně, co tu kdysik bylo napsáno k US benzínovým motorům ve starších modelech BMW, tak byly nejen SW jiné (nižší výkon) ale i HW, protože v US jiný obsah síry v benzínu či co... samozřejmě nevím, jak je to u B58 + možná se pletu, paměť už není co bývala...

Re: X1 28i F48

Napsal: úte 24.11.2020 14:21
od Lukas40
No co se týče toho automatu tak nic moc dost často ho repasuju.