Filozof píše:Prostě se automobilka zaměřila na zisk a auta vyrábí z dílů co už nové stojí za ......
1. Každá automobilka, potažmo úplně každá firma se zaměřuje na zisk, je to základní princip fungování firem

2. Odhaduju, že zisk z prodaných vozů mělo BMW větší v minulosti - soudím tak podle toho, že tehdy byly auta násobně dražší než teď. Dneska jsou peníze spíš z dodatečných služeb, na prodeji auta se moc vydělat nedá, trh tlačí ceny dolů, dneska vyrábí auta každej jouda.
3. Stejně tak byly tehdy auta násobně jednodušší než teď.
Srovnáváš auta, který měly vepředu dvě žárovky, uvnitř rádio na kazetu, vepředu stokoňový dvoulitr a stály třeba 100 průměrných platů... s autama, který mají nejnovější technologie, odlehčenou a přesto extrémně bezpečnou karoserii, třísetkoňový složitě chlazený motory a stojí třicet průměrných platů.
BMW by nepochybně dokázalo vyrobit auto, který by vydrželo 15 let, ale vážilo by o 300 kg víc a stálo by zase 100 platů jako v devedesátkách, tedy za benzínovej dvoulitr bys dal klidně 3M. Sám víš, že to není reálný, proto se na něčem někde možná šetří a to tam, kde to není poznat, tedy na životnosti dílů. Nikoho v BMW myslím netrápí, že tyhle moderní auta budou finanční past v době, kdy budou mít najeto přes 200k. Protože jak jsem říkal, zákazníci BMW jsou ti, na které se automobilka zaměřuje. Ne na kluky, kteří chtějí první auto z kapesnýho a musí koupit patnáct let starej šrot u AAA.
Je chyba, pokud se auto vysere třeba první tři roky v záruce. Ale tam to není žádnou nekvalitou dílů, ale spíš nějakým konstrukčním problémem, který továrna přehlídla nebo musela trochu ignorovat. Viz "pětilitry", který jsou problematický už hooooodně dlouho a ještě dlouho budou. Ale jinak problémy mají všechny auta stejný, rozdíl je akorát ten, že moderní mají výrazně dražší opravy a spousta z toho se nedá opravit jinde než v autorizáku, protože běžnej vesnickej automechanik obvykle nemá schopnosti něco kódovat přes notebook. A Snejků je po republice zoufale málo
Já jsem šel postupně cestou E46-E90-E92-G30-G30. Nejvíc se mi srala E46, tam jsem nuceně absolvoval i výměnu motoru

Jinak ostatní modely v pohodě, řekl bych srovnatelné s ostatními značkami. G30 obě perfektní bez sebemenší investice, je to přeci jen tři roky staré auto. Předtím jsem měl nějaký Renaulty, to byla past pro elektrikáře. Teď mám čerstvě ještě starší Mazdu 6, tu jsem vlastnil týden a hned jsem musel měnit díl za desítku
Btw. Géčko je údajně daleko kvalitnější než eFko, co říkají majitelé i různé zdroje... Údajně se na eFku šetřilo v interiéru, tak se na Géčku kvalita zvýšila. Jedna paní povídala.