Popíšu, jak se u mě vyskytla závada elektronického zámku volantu (ELV) - na mé e63 650i. Píšu to do tohoto tématu, protože to je stejné jako e60,61...
Takže - nastartuju a najednou vylítne červená kontrolka a hláška - viz.foto "Steering wheel lock defective!" a "Ignition faulty"
Ale motor už běžel, takže jsem dojel, kam jsem potřeboval...ale jakmile jsem to chcípnul, tak už jsem nenastartoval...když jsem ale přišel k auto druhý den, tak v bez problému nastartovalo, žádná hláška nevyběhla...ale měl jsem už slabší baterku, tak jsem ji dobil a zase na chvíli dobrý...když se mi to stalo podruhé...úplně stejně - zase jsem nastartoval, bum, kontrolky...ale motor už zase běžel, takže jsem opět dojel domu...ale to už jsem si řekl, že do třetice bych taky už mohl volat odtah, tak jsem se jal problém pořešit...
Shlédnul jsem pár videí na YT...včetně těch, jak povolit bezpečnostní šrouby na samotném zámku...zapnul Istu a dal se do práce...
Po sundání krytu nad pedálama ležim na podlaze a koukám zespoda na zámek...a na něm nejsou bezpečnostní šrouby, ale šrouby s imbusovou hlavou...tak si řikám, že buď mám nějaký model, kde už soudruzi neblbli a dali normální šrouby a nebo...se v tom už někdo vrtal...tak jsem se vysoukal z pod pedálů a koukám, že do zámku nevede kabel...zašátrám tedy kolem a vytáhnu kabel a na něm modul...ofrčenej průhlednou izolepou...čumim na to jako blázen, jak je možný, že modul hází chybu zámku...s tímto jsem nepočítal

Na stole už jsem měl připraven nový modul, tak jsem ho tam připojil.
Zámek volantu jsem odšrouboval a vyndal ven. Díky těm imbusům to šlo v pohodě. Já se těšil, že se utkám s bezpečnostníma šroubama...Dremel připravený...a nakonec z toho nic nebylo...ale když jsem viděl ten přístup k těm šroubům, tak jsem byl rád, že jsem to dělat nemusel...
Kamarád mi věnoval baterku, sice ne novou, ale lepší než ta moje stará...a od té doby je to OK.
Takže pravděpodobná příčina je slabá baterka...a nebo prostě odešel ten modul...
K tomu zámku - koukal jsem do něj a podle mě je šance, že by se za jízdy nějak sám odskočil a zamknul volant, mizivá...bez elektriky se ten elektromotorek neotočí...takže neodjistí západku...já mám auto 2 roky a jezdil jsem celou dobu s odpojeným zámkem aniž bych to věděl...
Akorád mi nejde do hlavy, že jsem si nikdy nevšiml, že nemám zamčený volant...
