Stránka 1 z 1

M-paket podvozek a pruziny

Napsal: pát 24.04.2020 15:50
od Corleone2309
Ahoj všichni,
Potreboval bych poradit ohledně výměny zadních pružin na me E91. Udajne existuji pružiny mimo jine rozdělené na auta s tažným a bez tažného. Umí mi někdo říct rozdíl mezi nimi? Vozím často nosič na tažné a teď co mame prcka tak plnej kufr a v rakvi kočárek. Když je to pak naložený tak především zadek už dost sedí a tak bych mu chtěl pomoct. Stávající pružiny mají na hrbu 260 tis tak si to už asi zaslouží. A ted tedy dotaz, stačí vyměnit za totožný origo nove pružiny nebo dat raději ty co se z výroby osazuji na auto s tažným? Ještě dodám, že tažné mam dodělávané a tudíž je auto osazeno standardními m-paket pružinami.
Snad je to srozumitelné. Moc diky za uvahy

Re: M-paket podvozek a pruziny

Napsal: pát 24.04.2020 16:43
od Totic
Měly by existovat zesílené. VIN vozu posl. 7 čísel?

Re: M-paket podvozek a pruziny

Napsal: pát 24.04.2020 18:08
od Corleone2309
Totic píše:Měly by existovat zesílené. VIN vozu posl. 7 čísel?
Kt01372

Jj jsou to jako by zesilene ty co se davaji na auta s taznym. Ale v realu to znamena co? Jsou vyssi nebo tuzsi takze kdyz pojedu nenalozenej tak to bude tvrdsi?

Re: M-paket podvozek a pruziny

Napsal: sob 25.04.2020 13:11
od Hanz
Jinak to nejde, leda bys měl vzduch měchy nebo jinou formu samonivelace, např. nivo-tlumiče.

Re: M-paket podvozek a pruziny

Napsal: sob 25.04.2020 13:47
od hansm5
dal jsem na 325d pruziny z xd a vyssi podlozky-funguje to paradne
https://allegro.pl/oferta/guma-podwyzsz ... 7773801045

Re: M-paket podvozek a pruziny

Napsal: sob 25.04.2020 13:57
od pavproch
Jen moje subjektivní poznámka (měl sem a mám na svých autech už řadu "sportovnějších" = tužších pružin): Velmi bych se bál dát "tužší" pružiny jen dozadu (ie. vepředu nechat měkší OEM pružiny) = imho to velmi (negativně, jak jinak) ovlivní jízdní vlastnosti auta. Ale nemám patent na rozum.

Re: M-paket podvozek a pruziny

Napsal: pon 04.05.2020 14:18
od Totic
Corleone2309 píše:
Totic píše:Měly by existovat zesílené. VIN vozu posl. 7 čísel?
Kt01372

Jj jsou to jako by zesilene ty co se davaji na auta s taznym. Ale v realu to znamena co? Jsou vyssi nebo tuzsi takze kdyz pojedu nenalozenej tak to bude tvrdsi?
Každej výrobce udává různý parametry. Někdo nic jen č.dílu, Eibach udává zatížení náprav (kg) a snížení (mm), podle toho se dá s vel.TP taky orientovat a nejlíp se mi vybírá podle SACHS, kde je výška pružiny a tloušťka drátu atd.

Teď by tam pro M technik podvozek bez tažnýho měly být v náhradě SACHS 994 485 :

Einbauseite : Hinterachse
für Fahrzeuge mit M-Technik
für Fahrzeuge ohne Anhängevorrichtung
Kennbuchstabe : K4
Länge: 315 mm
Durchmesser [mm]: 14,5
Außendurchmesser: 100 mm

Jediná M alternativa je volba pro tažný SACHS 994 486 :

Einbauseite : Hinterachse
für Fahrzeuge mit M-Technik
für Fahrzeuge mit Anhängevorrichtung
Kennbuchstabe : K5
Länge: 312 mm
Außendurchmesser: 100 mm
Durchmesser [mm]: 14,5

Kupodivu mají stejnou tloušťku drátu, což většinou zesiluje se zatížením. Asi budou nějak tužší, jsou dokonce krapet nižší.