Stránka 1 z 1

E92 335i - problémy se ZF převodovkou

Napsal: ned 12.04.2020 19:12
od Stickler
Kluci, prosím o radu...
Při demontáži středového tunelu na mé E92 335i (2008) se mi totálně rozpadl konektor k převodovce (nyní už celkem dojebaný), viz.:

Obrázek

Pravděpodobně měl zajistit součinnost s brzdovým pedálem, protože mi auto, spolu s komentářem, že je možné řadit i bez brzdy, zobrazilo toto:

Obrázek

Jenže nevím, zda se to při rozlomení konektoru nějak zkratovalo (ale potom jakou pojistku hledat? Co jsem zkontroloval, to bylo OK, no neměl jsem venku všechny), ale objevil se vážnější problém:

Nefunguje mi automatické odjištění zámku převodovky, z P nejde dostat na jiný stupeň bez ručního odjištění. Přesněji ono funguje, při nastartování se zvedne, ale hned spadne dolů.
Spolu s tím mi ale auto na D samo nejede - na R ano, na D bez přidání plynu stojí...
A samozřejmě vše doprovází ikonka chybového ozubeného kolečka s chybou převodovky..

Nikde žádný únik, nic, vše začalo až tím konektorem.
Neví prosím někdo co s tím? Zkoušel jsem leccos, no nemůžu na nic přijít..

Děkuji předem za rady.

Re: E92 335i - problémy se ZF převodovkou

Napsal: pon 13.04.2020 12:03
od Stickler
Tak jo, ráno moudřejší večera, tak si odpovím sám.
Vše je opět pouze v elektronice a pouze v onom zlomeném konektoru. Ten se mi už zachránit nepodařilo, rozpadl se tak, že jsem dokonce ani neznal polaritu, no eBay poradil, já vše opravil a auto zase funguje jak má :)

Re: E92 335i - problémy se ZF převodovkou

Napsal: úte 14.04.2020 14:51
od Stickler
.

Re: E92 335i - problémy se ZF převodovkou

Napsal: stř 15.04.2020 21:16
od Alpinet
Super práce ;) a dobře, že jsi si sám/nám odpověděl 8-)

Re: E92 335i - problémy se ZF převodovkou

Napsal: čtv 16.04.2020 10:13
od Stickler
Díky :)
Ale abych informace doplnil správně, postupně jsem přišel na 2 různé příčiny:

1) ten konektor opravdu hlídá jen sešlápnutí brzdového pedálu (viz ikonka nahoře), ale převodovka je funkční i tak

2) problém s řazením nakonec způsobila boční cívka, která drhla a neumožnila tak volný pohyb zámku - promazání to spravilo

Další 2 problémy jsou asi o něčem jiném:

3) problémy s pohybem na D, apod., asi způsobil zkrat v kabeláži způsobený modulem AUX v loketní opěrce (viz. jiné moje téma tady ohledně blbnutí elektroniky)

4) hapruje podsvit indikátoru voliče převodovky (P nesvítí, zbytek svítí značně tlumeně, 100% podsvit, ale stále s nefunkční indikací P přichází až po rozsvícení světel) - toto je ještě jediná věc, kterou jsem dosud nevyřešil, no pravděpodobně došlo k poškození elektroniky samotného voliče převodovky, který jsem pro všechny případy koupil zánovní na eBayi a tím vyřeším i ten poškozený konektor. Věřím, že tím se problémy s podsvitem spraví

Takže kolem a dokola několik různých příčin naráz. Jako by snad auto čekalo až rozeberu ten tunel, aby se všechno mohlo sesypat. A to ještě nemluvím o koupi dalších dílů, ať už ten samotný modul AUX, tak třeba i blbost typu 2 úchytů středového tunelu vzadu, které byly zkřehlé (plast) a zlomily se (500,- Kč za oba..).