E36 M43B16 - problém se startem VYŘEŠENO
Napsal: ned 22.03.2020 20:26
Ahoj,
hledám pomoc s nastartováním mé E36 kupé. RV 02/1995, motorizace M43B16
Trocha historie: Auto jsem před 10lety jako funkční rozdělal, jako dlouhodobý projekt. Ten se nyní blíží konci, chybí už jen nastartovat, ale to se mi nedaří, proto prosím o radu. V průběhu projektu toho moc na svém místě nezůstalo a hromada dílů byla vyměněna nebo repasována, takže chybu odhalit je pro mě nyní obtížné.
Motor točí, ale nechce chytnout. přišel jsem na to, že na konektoru palivové čerpadla není ve 2. poloze klíčku napětí. Nespíná ani relé čerpadla. Když relé obejdu spojením pinů 30 a 87 čerpadlo jede a je slyšet, že tlakuje lištu.
co jsem zatím vypozoroval:
EWS si myslím, že je OK, zkoušel jsem ho odpojit - v tom případě motor ani netočí.
Relé palivového čerpadla jsem zkoušel procvakat - mělo by být OK - ale raději jsem objednal nové
Relé DME se zdá také funkční - také raději objednáno nové.
Při otočení klíčku do 2. polohy se nerozsvítí check engine - někde jsem se dočetl, že to znamená, že DME nekomunikuje ale nevím zda to je osvědčená informace
Ve 2. poloze se také nerozjede palubní PC, nevím zda to s tím může mít spojitost po pravdě si ani po těch letech nepamatuji, zda se nerozjede až po nastartování.
Ostatní elektronika funkční.
Pojistky i všechny ostatní relé zkontrolovány - jsou OK
Už jsem celkem v pasti a nevím co ještě zkontrolovat a vyzkoušet zatím si myslím, že umřela jednotka, nebo bude špatné relé. To zjistím, jakmile dorazí nové.
Ještě dotaz. Relé DME se spíná od spínačky nebo ho spíná sama DME? K sepnutí DME relé také nedojde.
Prosím o radu.
Děkuji
hledám pomoc s nastartováním mé E36 kupé. RV 02/1995, motorizace M43B16
Trocha historie: Auto jsem před 10lety jako funkční rozdělal, jako dlouhodobý projekt. Ten se nyní blíží konci, chybí už jen nastartovat, ale to se mi nedaří, proto prosím o radu. V průběhu projektu toho moc na svém místě nezůstalo a hromada dílů byla vyměněna nebo repasována, takže chybu odhalit je pro mě nyní obtížné.
Motor točí, ale nechce chytnout. přišel jsem na to, že na konektoru palivové čerpadla není ve 2. poloze klíčku napětí. Nespíná ani relé čerpadla. Když relé obejdu spojením pinů 30 a 87 čerpadlo jede a je slyšet, že tlakuje lištu.
co jsem zatím vypozoroval:
EWS si myslím, že je OK, zkoušel jsem ho odpojit - v tom případě motor ani netočí.
Relé palivového čerpadla jsem zkoušel procvakat - mělo by být OK - ale raději jsem objednal nové
Relé DME se zdá také funkční - také raději objednáno nové.
Při otočení klíčku do 2. polohy se nerozsvítí check engine - někde jsem se dočetl, že to znamená, že DME nekomunikuje ale nevím zda to je osvědčená informace
Ve 2. poloze se také nerozjede palubní PC, nevím zda to s tím může mít spojitost po pravdě si ani po těch letech nepamatuji, zda se nerozjede až po nastartování.
Ostatní elektronika funkční.
Pojistky i všechny ostatní relé zkontrolovány - jsou OK
Už jsem celkem v pasti a nevím co ještě zkontrolovat a vyzkoušet zatím si myslím, že umřela jednotka, nebo bude špatné relé. To zjistím, jakmile dorazí nové.
Ještě dotaz. Relé DME se spíná od spínačky nebo ho spíná sama DME? K sepnutí DME relé také nedojde.
Prosím o radu.
Děkuji