dnes jsem si všiml divného zvuku z motoru mé N54, kterého posledně ještě nebylo, nebo jsem to minimálně neslyšel..
Pozoruji to jen na volnoběh, při zvýšených otáčkách nic neslyším (tedy jak se jen dá slyšet při větším hluku, ale žádné drnčení se nekoná).
Výkon beze změny, otáčky, zvuk, teplota oleje taky. Poslední výměna oleje asi před 7 tisíci kilometry (5W-40), motor kompletně dekarbonizován, nové vačky, svíčky, cívky, aj. (před cca 20 tis. km), palivo vždy jen 100-ka, nebo 95 + VIF.
Má někdo zkušenost o co může jít?
Děkuji.
Re: Klepání motoru N54
Napsal: úte 10.03.2020 22:48
od MattyX
Sundej řemen, zkus to bez něj a vyloučíš příslušenství - servo, altík, klima, kladka
Pak víš že to je něco případně uvnitř
Re: Klepání motoru N54
Napsal: úte 10.03.2020 23:30
od starML
Buďto je roztřepený některý řemen, nebo se třese DISA - např. urvaná osička klapky, hrozí sežerání motorem.
Re: Klepání motoru N54
Napsal: úte 10.03.2020 23:46
od MattyX
N54 nemá DISA
Re: Klepání motoru N54
Napsal: stř 11.03.2020 00:01
od starML
oops, uznávám, že mezi motory M54 a N54 je jistý rozdíl, například v tom prvním písmenku ....
Re: Klepání motoru N54
Napsal: stř 11.03.2020 06:33
od Stickler
Díky chlapi za rady, takže prvně se zaměřit na ten malý řemen a pak se uvidí
Re: Klepání motoru N54
Napsal: ned 05.04.2020 20:38
od Stickler
Obnovuji téma s dalším sledováním a upřesněním:
1) Řemenem to asi nebude, jde to vyloženě z olejového filtru, nebo jeho těsné blízkosti
2) Objevuje se to POUZE u zahřátého motoru, někdy i velmi intenzivně (stálé rachotání)
3) Při delším volnoběhu zvuk samovolně zcela zmizí až do chvíle, kdy přeřadím na R, N, nebo D - poté opět něco rachotí delší dobu i na P, než se to zklidní (asi tak půl hodiny)
4) Při jakýchkoli vyšších otáčkách (i lehce) zvuk zcela zmizí
Upřímně vůbec ten zvuk nechápu..
Re: Klepání motoru N54
Napsal: pon 06.04.2020 07:33
od Hanz
Vakuová pumpa? Hpfp? Ty jsou pod domkem olej filtru...
Re: Klepání motoru N54
Napsal: čtv 20.08.2020 19:38
od Stickler
Přiznám se, že jsem se dodnes nedostal k tomu to řešit..
Nicméně protože se chystám s autem křižovat v následujících dnech ČR a chtěl jsem mít jistotu, zajel jsem dnes do místního servisu ke známému a aspoň na základě jeho zkušeností za použití stetoskopu jsme zjistili, že i když se zdárně zvuk nejsilněji jeví z domku olejového filtru, ve skutečnosti půjde s největší pravděpodobností o alternátor, který je velmi hlasitý hlavně ve své zadní části. Takže později půjde na výměnu, nebo repas a uvidíme, jestli zvuk zmizí.