Tomaski píše:Zdravím, nabízí se mi možnost koupě krásný 36ky od kamaráda se 25tdsem, měl bych to jako daily auto.. chci se zeptat zdali se s tím dá jezdit i krátké trasy, slyšel sem oba názory.. a taky věci typu že je to super motor ale když se začne srát tak to nebere konce, mohl by mi tu někdo něco říct o tomto motoru a jak je to s těmi krátkými trasy?? Jestli už tu takové téma je, tak se omlouvám a poprosím o link.. děkuji. (Nenašel jsem)
Zdarec,
Já vlastním e46 320d už hodně let a jezdím převážně krátký trasy po městě tak že ti můžu říct přesně jak to je.
- Před zimou bude dobrý když dobiješ baterku protože se krátkýma trasama nestačí moc dobíjet a naftový motory potřebujou
dobrou baterku. (Ale tohle se týká i benzínovýho auta).
- Jednou za pár měsíců ho budeš muset projet na delší vzdálenosti, třeba 100-200km protože se ti může začít ucpávat katalyzátor, EGR, turbo atd... sazema.
- e36 325td má motor M51 což je 6 válec tak že se krátkýma trasama bude dost dlouho zahřívat na provozní teplotu.
Stručně řečeno, benzín se na krátký trasy po městě hodí víc, diesel míň, jenže fakt je takovej že krátký trasy nejsou dobrý jak pro benzín tak i pro diesel. Jenže další fakt je že naše země je tak malá že málo kdo denně jezdí třeba 50km, ve městech jsou zácpy tak že si moc nevybereš.
Co se týče motoru, M51 je velmi spolehlivý starý diesel, když se o něj dobře starali a budeš dobře starat i ty tak ti vydrží hodně dlouho. Akorát jsem slyšel že se při přehřátí může zkroutit hlava.
Ale ber na vědomí že tohle auto už je velmi starý, a pokud chceš najíždět ročně 20,000km, věci začnou odcházet. Ale pokud je v pěkným stavu za dobrou cenu, a chceš ho jen tak na ježdění do práce, krámu, občas na výlet tak ho ber protože tím nic nezkazíš najít takhle starý auto v dobrým stavu je
velmi těžký, tak že si zrovna moc nemůžeš vybírat.