Stránka 1 z 1
úprava motoru 1.8_83 KW
Napsal: úte 21.01.2020 11:34
od Petrsko3
Ahoj, prosím o radu. Je tu někdo kdo upravoval motor 1.8_ 83 KW? Koupil sem e36 z roku 92,v Mpacketu, v pěkném stavu, a napadlo mě, jestli jde přehodit hlava z ISa na tento motor společně se sáním a klapkou. Díky za odpovědi. Je to jen moje hypotéza, zdali je to možné popřípadě kdo upravoval, tak co, a jak to bylo náročné. Díky, Ahoj.

Re: úprava motoru 1.8_83 KW
Napsal: úte 21.01.2020 11:49
od RedBaron
Radím tu myšlenku opustit. Pokud bys měnil palici, pak asi budeš muset nějak zařídit individuální řízení toho hybridního motoru, nemluvím o tom, že jen sundání palice, broušení, těsnění, nový šrouby, výměna kapalin, kdoví co všechno už zpátky praskne a nepůjde použít a práce kolem, to ti naskakujou kačky jak na běžícím páse. Měl sis koupit iSo nebo šestivál a nebo to neřešit, protože když nemáš ponětí jak se to dělá, zaplatíš někomu ve finále dlouhý pěknostavový šestiválcový peníze za to, abys (když se to povede) měl na konci nelegální bastl v autě a zvedl výkon možná o pár koní. Většinou se mění hotový motory, předělávaj držáky, kardany, převodovky, kabelový svazky s řídícíma jednotkama a imobilizéry, což není málo práce. A takovej voser se většinou dělá zejména z důvodu dostat do auta nějakej výkonnej motor z vyšších řad, kterej se tam v sérii nikdy nedával, a ve finále byla extra nadupaná rarita, ne pro pár koní na osmnáctce.
Re: úprava motoru 1.8_83 KW
Napsal: úte 21.01.2020 12:18
od Petrsko3
Tušil jsem, že to nebude sranda, jen jsem to potřeboval slyšet od někoho jiného, abych od toho opustil. Děkuji za odpověď.

Re: úprava motoru 1.8_83 KW
Napsal: úte 21.01.2020 13:04
od Filozof
to se tu řešilo stokrát. No všichni došli že nejlepší je prodat a koupit 325-328i kde už je jistota zážitku za volantem - slušného výkonu a spotřeby 9-10L průměrně což je dost podobné té 1,8i která je fakt mdlá pro nenáročné řidiče.
Tak jak psal RedBaron. U 6válců je vše vymyšlené. Kvalitní brzdy co brzdí i podvozek na to stavěný a jede to v pohodě 230-240km/h a má krásné zrychlení takže se stím pěkně předjíždí a nejsi nikde brzdou.

Re: úprava motoru 1.8_83 KW
Napsal: úte 21.01.2020 13:19
od LUBEC
Ona tam ani fyzicky nejde naroubovat palice z ISa.
Ty máš ještě motor m40 který má rozvody řemenem a ISo řetezem.
Upravovat motor m40 nemá smysl.
Jestli máš pěknou neshnilou e36 tak nejlepši bude přestavba na šestiválec. Jak m50 nebo m52.
Re: úprava motoru 1.8_83 KW
Napsal: úte 21.01.2020 13:49
od Filozof
Lubec: Asi nevíš kolik by to vše stálo. Musel by nejen motor i brzdy a podvozek , převodovka , výfuk a vše přizpusobit 6válci.
Nejlevnější je prodat a koupit pěkné hotové auto.
Re: úprava motoru 1.8_83 KW
Napsal: úte 21.01.2020 14:41
od LUBEC
Záleží jaká je touha po výkonu a zvuku šestiválce
Já už jsem jednu přestavbu absolvoval u e30 a stalo mě to určitě za to

Re: úprava motoru 1.8_83 KW
Napsal: úte 21.01.2020 15:12
od HyndaDan
Jak se takový swap řeší z pohledu TP a STK?
Myslím legální zápis změny motoru do TP.
Re: úprava motoru 1.8_83 KW
Napsal: úte 21.01.2020 15:22
od LUBEC
HyndaDan píše:Jak se takový swap řeší z pohledu TP a STK?
Myslím legální zápis změny motoru do TP.
Oficiální přestavba s pomocí helpregu.
Onehdá tu byla na prodej shnilá 323i tour za 15
Za vikend to přehážeš a máš dospělou e36

Re: úprava motoru 1.8_83 KW
Napsal: úte 21.01.2020 17:20
od Filozof
Lubec: No ale myslíš jako koupit jiné auto celé a z něj to přeházet ...to je půlka věcí na autě. Pokud se tím někdo baví a umí to proč ne.
Ale počítám to bude tak procento zdejšího osazenstva co by si to za víkend všechno přeházelo.
Jinak u e30 je to zase něco jiného to už je vlastně veterán a pokud máš ty schopnosti proč ne.
Pro běžného smrtelníka je nejlevnější koupit např 328i e46 která vyjde celkem levně a je tam vše komplet.
Re: úprava motoru 1.8_83 KW
Napsal: úte 21.01.2020 18:07
od LUBEC
Jestli myslíš že e46 323i/328i je lepší jak e36 tak ti to neberu.
Já si to ale nemyslím.
Tazatel se ptá na úpravu motoru m40.
Motor m40 se moc nepovedl a vetšina nefunguje jak má.
Díky vydřené vačce pak motor nejde vytočit nad 5tis otaček a cvaká jak šicí stroj. (Vlastnil jsem 3ks m40 a u všech to tak bylo)
Mít pěknou neshnilou e36 v paketu s m40 tak bych do motoru vubec neinvestoval a soustredil se na swap m42 nejlepe m50/52.
Zas tak náročný to neni jak to vypada

(nejsem mechanik a autama se neživím )