E36 výměna ventilátoru topení
Napsal: pát 17.01.2020 23:44
jenom rychlý postup, jelikož jsem to teď dělal na 318i s klimou (dvě vrtule)...jde na to přijít, ale něco mi trvalo dýl, tak aby se další netrápili (L a P jsou když čumím do motoru)
- sundat mřížku vstupu vzduchu a lemovku
- objeví se dva křížáky, které drží kryt s kabeláží
- velký vstup vzduchu drží na 7mm šroubech, jeden je vpravo, další dva jsou vlevo schované za gumovýma harmonikama s kabelama
- po sundání se objeví kryt kola, který má plastový šroub, co drží středový rozvaděč vzduchu -> otočit o 90st a hned vytáhnout, aby nevypadl
- odcvakat 3 plechové spony krytu (2 dole, 1 nahoře) a vyndat prohnutý kryt
- sundat onen středový rozvaděč
- sundat stěrače, velké matice pod stěračema a uvolnit mechanismus vyndáním výztuhy, co drží na dvou šroubech na 10mm ořech v káře. Celý mechanismus uvolnit, já ho vyklopil a nacpal směrem dovnitř
- zapnout zapalování a vnitřní okruh, aby se zavřely klapky po stranách ventilátoru -> ukážou se dvě malé plechové spony, které drží P klapku k tělese topení - ty sundat (horní už jsem nevracel, jde to fakt blbě)
- sundat L konec bowdenu z klapky (P klapka půjde dolů, L nejde, je součástí celého tělesa) a sundat P klapku
- ze sání jsem odpojil podtlak k posilovači a natočil dolů, abych měl víc místa
- odháknout sponu ventilátoru, odpojit konektory a vyndat vzniklým místem

- zpátky naopak a nezapomenout zapojit podtlak BRZD
- sundat mřížku vstupu vzduchu a lemovku
- objeví se dva křížáky, které drží kryt s kabeláží
- velký vstup vzduchu drží na 7mm šroubech, jeden je vpravo, další dva jsou vlevo schované za gumovýma harmonikama s kabelama
- po sundání se objeví kryt kola, který má plastový šroub, co drží středový rozvaděč vzduchu -> otočit o 90st a hned vytáhnout, aby nevypadl
- odcvakat 3 plechové spony krytu (2 dole, 1 nahoře) a vyndat prohnutý kryt
- sundat onen středový rozvaděč
- sundat stěrače, velké matice pod stěračema a uvolnit mechanismus vyndáním výztuhy, co drží na dvou šroubech na 10mm ořech v káře. Celý mechanismus uvolnit, já ho vyklopil a nacpal směrem dovnitř
- zapnout zapalování a vnitřní okruh, aby se zavřely klapky po stranách ventilátoru -> ukážou se dvě malé plechové spony, které drží P klapku k tělese topení - ty sundat (horní už jsem nevracel, jde to fakt blbě)
- sundat L konec bowdenu z klapky (P klapka půjde dolů, L nejde, je součástí celého tělesa) a sundat P klapku
- ze sání jsem odpojil podtlak k posilovači a natočil dolů, abych měl víc místa
- odháknout sponu ventilátoru, odpojit konektory a vyndat vzniklým místem

- zpátky naopak a nezapomenout zapojit podtlak BRZD