E60 IBS
Napsal: pát 10.01.2020 19:01
Ahoj, rád bych od někoho zkušeného dostal radu v postupu při řešení problému, zřejmě s IBS.
Situace je taková:
Auto snad rok sporadicky vyhazovalo chybu na iDrivu o tom, že něco vybíjí baterii při stání vozidla. Vždy ale vše fungovalo, auto startovalo na první dobrou.
Zhruba poslední půl rok se přes noc vyresetoval čas, datum, počítadlo dílčích km, hodnoty spotřeby, průměrné rychlosti apod. Startovalo stále ale na brnk a to i opakovaně při městském popojíždění. Zhruba před pár měsíci začlo blbnout ovládání ventilátoru (nešla nastavit vyšší rychlost něž 2).
Dnes jsem sedl do auta při cestě domů a ani to neotočilo motorem. Jen to vždy cvaklo, nic víc. Startování z jiného auta bez úspěchu. Přitom po zapnutí světla svítily normálně na plný výkon. Odpojil jsem napájení IBS, chvíli počkal a nastartoval na brnk. Cestou domů šel už zase regulovat ventilátor jako dřív, vše fungovalo.
Teď je tedy IBS odpojený, pro jistotu dobíjím baterii nabíječkou a očekávám, že to bude normálně fungovat nadále. Podle těch příznaků, kdy jsem vždycky nastartoval, si myslím, že IBS byl KO a na tom základě se i projevovaly zmíněné problémy s elektronikou. Je možné že se pletu a IBS normálně šlape a mně něco vyžírá baterii? To bych ale měl problémy se starty už dřív přeci, ne? To auto někdy stojí klidně dva týdny a startovalo vždy.
Je mi jasné, že teď hlášku o odběru proudu při parkování neuvídím, když jsem IBS odpojil. Postup by měl být asi takový, že změřím klešťákem proudy po opuštění vozidla a jestli budou ok, mělo by to být IBS? Ještě by šlo změřit napětí při odpojeném IBS, jestli je opravdu tuším 14,3. Teď jak jsem dojel domů po tom excesu se startováním bylo bodle BC napětí při vypnutém motoru 12,3 a po zapnutí všech světel to spadlo tak na 11,2 V. Dále by bylo dobré ověřit, zdali třeba po týdnu stání udrží auto čas a datum.
Je to 12/2005 530d, výbava téměř minimální. Baterie tuším Varta 90 Ah 720 A
Situace je taková:
Auto snad rok sporadicky vyhazovalo chybu na iDrivu o tom, že něco vybíjí baterii při stání vozidla. Vždy ale vše fungovalo, auto startovalo na první dobrou.
Zhruba poslední půl rok se přes noc vyresetoval čas, datum, počítadlo dílčích km, hodnoty spotřeby, průměrné rychlosti apod. Startovalo stále ale na brnk a to i opakovaně při městském popojíždění. Zhruba před pár měsíci začlo blbnout ovládání ventilátoru (nešla nastavit vyšší rychlost něž 2).
Dnes jsem sedl do auta při cestě domů a ani to neotočilo motorem. Jen to vždy cvaklo, nic víc. Startování z jiného auta bez úspěchu. Přitom po zapnutí světla svítily normálně na plný výkon. Odpojil jsem napájení IBS, chvíli počkal a nastartoval na brnk. Cestou domů šel už zase regulovat ventilátor jako dřív, vše fungovalo.
Teď je tedy IBS odpojený, pro jistotu dobíjím baterii nabíječkou a očekávám, že to bude normálně fungovat nadále. Podle těch příznaků, kdy jsem vždycky nastartoval, si myslím, že IBS byl KO a na tom základě se i projevovaly zmíněné problémy s elektronikou. Je možné že se pletu a IBS normálně šlape a mně něco vyžírá baterii? To bych ale měl problémy se starty už dřív přeci, ne? To auto někdy stojí klidně dva týdny a startovalo vždy.
Je mi jasné, že teď hlášku o odběru proudu při parkování neuvídím, když jsem IBS odpojil. Postup by měl být asi takový, že změřím klešťákem proudy po opuštění vozidla a jestli budou ok, mělo by to být IBS? Ještě by šlo změřit napětí při odpojeném IBS, jestli je opravdu tuším 14,3. Teď jak jsem dojel domů po tom excesu se startováním bylo bodle BC napětí při vypnutém motoru 12,3 a po zapnutí všech světel to spadlo tak na 11,2 V. Dále by bylo dobré ověřit, zdali třeba po týdnu stání udrží auto čas a datum.
Je to 12/2005 530d, výbava téměř minimální. Baterie tuším Varta 90 Ah 720 A