prosím o radu a nasměrování. Jsem novým majitelem BMW.
Vlastním vůz BMW F11 r.v. 2016. Vzhledem k tomu, že mi stávající klíček nevyhovuje do kapsy - přijde mi zbytečně tlustý, rozhodl jsem se objednat nový.
Jedná se o tento klíček
Objednal jsem si prázdný klíček (tuším že je z X6 nebo X6M) na stejné frekvenci jako klíček původní (868MHz) viz. obr. níže. Měl by být z hlediska elektroniky totožný s výše zmíněným klíčkem.
Po zhlédnutí několika videí na internetu jsem se klíček snažil naivně nakódovat pomocí stisku start/stop tlačítka viz YouTube (přišlo mi to nějaké moc jednoduché ). Kdo chce ať si videa najde. Začal jsem se o problematiku zajímat trochu více a zjistil, že vozidlo využívá jakousi jednotku CAS4 ve které je nakódováno až 10 klíčů. Při koupi dostanete k vozidlu ale jen první dva klíče a další nakódované v jednotce slouží právě k dokupu. Pokud se tedy rozhodnete pořídit si další klíček přímo od BMW, zadáte objednávku dealerovi s VIN a ten objedná klíček u BMW. BMW jakožto jediný znalec předkódovaných klíčů v jednotce CAS4 takový klíč vyrobí a zašle dealerovi, který Vám jej prodá. Poté si klíč spárujete s vozidlem právě pomocí stisknu tlačítka start/stop a přidržení na místě pod volantem.
Uměl by mě někdo znalý problematiky nasměrovat, zdali jsem schopen klíček nakódovat s pomocí E-NET kabelu? Případně neumí mi někdo z fóra klíček nakódovat za nějakou rozumnou cenu.
Děkuji.
Re: Kódování prázdného klíče
Napsal: úte 12.11.2019 23:16
od PetoK
Zabudni na to a ten kluc mozes tak hodit do kosa...
Re: Kódování prázdného klíče
Napsal: stř 13.11.2019 08:06
od Totic
No pokud vím tady ty exempláře z Alibáby mají uvnitř různé typy chipů a jejich PFC podtypy. To musí spolu sedět, aby šla nakodovat dálka atd. Nevím jak u CAS4, ale tak jednoduchý to určitě není. První bych zašel do autoklíčů načíst stávající elektroniku co tam je za chip?
Re: Kódování prázdného klíče
Napsal: stř 13.11.2019 14:31
od JaraX
podle mě to nebude nikdy fungovat, je tam jiná verze CASu
Re: Kódování prázdného klíče
Napsal: sob 16.11.2019 13:32
od airbone
Tak to si riadne naivny ak si si myslel ze ten kluc nakodujes pridrzanim tlacidla. TO sa robi az ked je kluc nakodovany, to je inicializacia. Tzn ak si objednas od bmw dalsi kluc pre tvoje vozidlo.
Frekvencia je jedna vec a typ transponderu a kluca je vec druha. Zavisi to aky typ jednotky je vo vozidle, ci CAS4, BDC, FEM..... Podla toho sa objedna prazdny kluc ktory je urceny pre danny system. Je nutne pouzit specialny programator ktory vycita data z MCU/EEPROM z horeuvedenej jednotky (vo vela pripadoch nutne jednotku rozobrat) do suboru a potom dalsi nastroj, ktory dokaze tie data desifrovat a pripravit tzv. DEALER KEY. To jest kluc ktory je uz vo vozidle nakodovany, a aj v CAS4, takze tento pristroj podla tych dat pripravi jeden z tychto klucov. Taketo hracky stoja tisice eur a nie je vynimkou, ze pri citani dat z jednotky moze lahko dojst k poskodeniu ich obsahu (aj s drahymi nastrojmi), takze treba byt pripraveny aj na alternativu vymenu celeho CAS, klucov, zamkov atd.... a samozrejme na odtah do bmw.....
A samozrejme, kluc ktory kupis z ciny prazdny, musi mat urcenie presne podla toho ci mas CAS4, BDC atd.... Nie je mozne ich zamienat, aj ked frekvencia sedi. Frekvencia je dialkove odomykanie, s immobilizerom nema nic spolocne.
Re: Kódování prázdného klíče
Napsal: pon 18.11.2019 17:49
od JiriBenes
2 airborne: Děkuji za objasnění. Konečně nějaká odpověď co stojí za to.
Co jsem zatím dohledal je to, že pomocí softwaru BMW-Explorer verze 19 a vyšší by mělo jít vše udělat přes OBD kabel (tj. vyčíst BIN file, rozkódovat a uložit data do prázdného klíče přímo pomocí cívky u volantu). Nebylo by tedy zapotřebí dalšího hardwaru. Otázka zní, zdali se dá k tomuto softwaru v našich končinách dostat. Protože cena za něj a úkon ke kterému ho chci nedává smysl.
viz.
Re: Kódování prázdného klíče
Napsal: pon 18.11.2019 20:55
od airbone
Ten program stoji tisice eur. Existuje ich ovela viac. Napriklad Autohex BMW, Abrites AVDI ..... Vsetko su to cenovky radovo v tisicoch eur.
Aj tak vsak plati to, co som povedal. Kluc musi byt taky, aby pasoval k systemu v tvojom vozidle. Predpokladam ze tam mas CAS4 alebo CAS4+. Najbezpecnejsie je precitat MCU "rucne" programatorom, ktory dokaze vycitat tieto uzamknute procesory. Aj tak hrozi ze v jednom z desiatich pripadov dojde k poskodeniu obsahu pri odomykani procesoru a tym padom je to dost v prdeli..... ale je to stale bezpecnejsie riesenie.
Ano, su programy, ktore to vedia cez OBD. Avsak funguje to trochu inac, ako by si si myslel. Totitzo robia to tak, ze najsamprv preflashuju CAS nizsou nekryptovanou verziou software, aby z neho dokazali vycitat data pre pripravu kluca. A prave to je problem, pri tom downgrade moze tak isto dojst k zlyhaniu a to znamena odrovnana cas jednotka.....
Apropo, ked spominas ten bmw explorer, na cinskych strankach sa siri jeho plagiat pod inym nazvom za cenu okolo 500-600usd, tusim nejaky BMW E/F scanner alebo tak nejak. S tym to neskusaj ani nahodou......
Re: f11 - Kódování prázdného klíče
Napsal: úte 19.11.2019 00:17
od PetoK
Presne tak... ja to prelozim do zrozumitelnejsej reci...
Vybodni sa na to a nespekuluj, aj tak nic neusetris... kluc si kup v BMW. Vyssie zmienene softy su urcene pre specificku skupinu uzivatelov, skus hadat aku...
Re: f11 - Kódování prázdného klíče
Napsal: úte 19.11.2019 11:58
od Totic
Taky se mohl klub poskládat na jeden takový high-end tool "pro vlastní účely". Tady chybí technický oddělení s příslušným náměstkem, soudruzi.
Já řeším podobnou záležitost s E60 2004. Přistál mi moc pěknej nedotčenej vystřelovák s CAS2 elektronikou uvnitř. Je tady někdo ochotný ho zkusit nakodovat?
Prý jedinej problemek může být transponder s dálkou. Jinými slovy půjde v tom klíči nějak chip ID46 upravit a modifikovat, podle origo diamant klíče ?
Re: f11 - Kódování prázdného klíče
Napsal: čtv 21.11.2019 15:59
od Fx
Totic - tyhle dělám běžně, není to problém. Neprogramuje se podle klíče, ale podle CAS2.
Re: f11 - Kódování prázdného klíče
Napsal: pát 22.11.2019 12:16
od Totic
Ano podle CAS jednotky. Já pozdravil známýho v zámečnictví co dělá autoklíče ať mi načte mašinkou elektroniku.
Stávající diamant HU92 jede na CAS2 a dálkou 868Mhz s chipem ID46 a PCF7942.
Ten vystřelovák samozřejmě taky HU92 na 868Mhz, ale s ID46 kde je PCF7945.
Startování by nakodili, ale transponder dálka big problem. Tak jsem si vzpomněl na klub a řek mu ať se s tím jako nijak netrápí..