Stránka 1 z 1
E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních startech
Napsal: stř 30.10.2019 17:39
od rades
Zdarec
Mám prosbu o radu.Při prvním ranním startu začne motor kouřit-bílá sytá pára a je to odvislo od okolní teploty-čím větší zima,tím víc kouří.po zahřátí motoru kouřit přestane.je za mnou oblak jako když prdne turbo.Bohužel mizí i voda cca litr na 1000km tak mám podezření na hlavu,ale zase je mi divné,že nijak netlakujou hadice(olej taky v poho) a starty jsou taky v poho,chod motoru celkem v poho.Dalším poznatkem je i zvláštní zvuk z motorového prostoru-jako by jela permanentně nějaká pumpa- jde to při pohledu zepředu z pravé strany v horní části.Prvně asi každého napadne ta prasklá palice,ale nemáte někdo ještě jiný nápad,příp.se tu neřešilo? díky moc za jakýkoliv poznatek.
Re: E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních star
Napsal: stř 30.10.2019 17:58
od ph132008
Chladič EGR?
Re: E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních star
Napsal: stř 30.10.2019 19:01
od Jirke
1000% chladic EGR
Re: E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních star
Napsal: čtv 31.10.2019 21:19
od rades
Kluci....,kdyby jste tak měli pravdu,to by jste mi udelali radost:)
Poradí mi tu ještě prosím nějaká dobrá duše,co obnáší výměna nebo oprava?
Klidně tel.do sz a zavolal bych,at tu nemusí nikdo zbytečně datlovat...
Moc děkuji
Radek
Re: E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních star
Napsal: čtv 31.10.2019 21:54
od TurboShnek
Celkem nic, pár šroubů a hadiček, potom dolejt vodu a odvzdušnit chladící sytém.
https://www.youtube.com/watch?v=FEidstMDHm0
Re: E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních star
Napsal: stř 06.11.2019 12:36
od rades
Dočetl jsem se ale na fóru,že při vyřazení EGR hlásí bc od určitého roku chybová hlášení a je třeba přehrát soft? Máte prosím někdo konkrétní zkušenost s tímto modelem.
Případně vyřadit jen chladící okruh EGR nebo odstranit celé egr včetně klapky?Tak jak je na většině návodů-místo klapky jem trubka...díky moc.
Re: E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních star
Napsal: ned 10.11.2019 16:19
od JaraX
nic nevyřazovat, opravit to tak jak má být.
Re: E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních star
Napsal: ned 10.11.2019 16:27
od TurboShnek
rades píše:Dočetl jsem se ale na fóru,že při vyřazení EGR hlásí bc od určitého roku chybová hlášení a je třeba přehrát soft? Máte prosím někdo konkrétní zkušenost s tímto modelem.
Případně vyřadit jen chladící okruh EGR nebo odstranit celé egr včetně klapky?Tak jak je na většině návodů-místo klapky jem trubka...díky moc.
Asi jsem se blbě vyjádřil

tím videem jsem ti chtěl jenom ukázat jak ten chladič vyndat protože je tam dobře vidět všechny hadičky, ne říct aby jsi vyřadil EGR systém.
Re: E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních star
Napsal: pon 18.11.2019 11:33
od rades
Tak jsem EGR zatím vyřadil, abych zjistil,jestli to tím je a auto přestalo kouřit,takže problém nalezen,za to tady všem díky. JARAX tady píše že EGR nevyřazovat,tak mám ještě dotaz,co by to způsobilo za problém,když běžně existují na tento způsob mraky opravných sad a je toho plný internet že je dobré udělat a vyřadit a na místo zplodin do motoru pustím jen čistý vzduch-to je z logického pohledu snad taky lepší,než zasírat sání. Samozdřejmě že chápu,že je asi nutno upravit nějaké hodnoty řj,protože dle popisů této úpravy se rozsvítí kontrolka motoru,ale auto jede normálně,ba i lépe troufnu si říct.Prosím tedy o relevantní radu,co to konkrétně způsobí(vyřazení) za pozdější potíže...pokud tedy někdo víte...díky.
Re: E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních star
Napsal: pon 18.11.2019 11:41
od JaraX
víš na co vůbec slouží EGR?
Re: E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních star
Napsal: pon 18.11.2019 12:29
od rades
Jarax..když sem se te ptal na radu v sz,tak si mi rekl ze diesly nedelas..... a ted mi tu davas otazky a rady tipu spravit vse tak jak ma byt a jestli vim vubec na co je egr..
Sorry,ale takovou radu bych mohl dat i ja neznaly. Myslim,ze jsem slusne pozadal jako neznaly o radu,co zpusobi za mozne nasledky odstraneni egr.
A tva otaztka jestli vim na co je egr mi opravdu nepomuze...
Re: E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních star
Napsal: pon 18.11.2019 13:32
od JaraX
diesely dělám, jen když jsem viděl jak moc se serou a jak málo nabídnou, tak jsem pár let zpět řekl že už žádný další diesel na servis nevezmu, a u toho to zůstalo, ale je pravda že už těch dieselů nedělám moc, část z nich to prodala a přešli na benzín, další časti umřeli motory a tak to prodali nepojízdný.
furt těch dieselů udělám víc jak bych chtěl, a něco o tom víc, pořád studuju postupy atd.
odstraněním egru si výrazně snižiš životnost DPF, stejně tak ten motor běží "hruběji" prostě už není správná teplota spalování a další nevýhody. přitom na M57 se EGRy ani moc neserou, stačí vyčistit a zase to funguje jak má.
https://www.auto.cz/egr-ventil-postrach ... ovy-103380
Re: E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních star
Napsal: pon 18.11.2019 16:35
od rades
Jarax..ok,dikes,to jsem chtěl slyšet:) já nejsem zastáncem něco z auta oddělávat a obcházet vymyšlené a i zde počítám s tím,že tam egr vrátím komplet zpět jak seženu nový chladič.
Jen jsem chtěl vědět i názor zde na foru kvůli tomu,že je na internetu tolik návodů a realizací právě tohoto odstranění egr. A zarazilo mě i to,že existuje několik verzí sad na toto odstranění-z toho logicky pro mě plynula otázka,proč by to tak masově dělali,kdyby to bylo jen ku škodě motoru..Ale já jsem taky zastáncem neobcházet.Pokud by měl někdo opačný názor a argument,tak klidně pisněte. Hlavní je,že to není prasklá palice,ale jen ten propouštějící chladič. Takže ještě jednou díky.

Re: E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních star
Napsal: pon 18.11.2019 16:46
od JaraX
EGR chladič jde objednat na druhý den, není třeba nic vymýšlet.
Re: E91 330XD r.2006,kouří z výfuku při prvních ranních star
Napsal: úte 19.11.2019 19:21
od TurboShnek
rades píše:logicky pro mě plynula otázka,proč by to tak masově dělali,kdyby to bylo jen ku škodě motoru..
Proč se prodávají cigarety a alkohol i když lidem škodí?
Protože kapitalismus.
Když je po něčem poptávka tak to někdo bude prodávat. A poptávka je protože plno lidí si koupí naftový auto a pak jezdí jenom po městě a zanáší se jim motor sazemi, a nebo jim praskne chladič a nechtějí koupit jinej.

Tak to vyřeší záslepkama.
JaraX má pravdu, celý systém od výroby očekává že EGR je zapnutý a že ve válcích bude určitá teplota, když ho vpojíš změníš všechny proměnné a dlouhodobě to bude mít špatný vliv na všechno.

Já mám EGR zapnutý už 20 let bez problémů, stačí ventil jednou za rok vyčistit, jenže nějaká pravidelná údržba taky dnes nikomu nic moc neříká. Znám lidi kteří 15 let neměnili ani vzduchový filtr a pak se diví že jim odešlo trubo a nadávají na kvalitu.
