počítej že 4,8i s LPG ti bude jezdit za zhruba za 17 litrů LPG, tzn 17x 12,5 = 2,12kč km
nafta za 11 při stejném stylu jízdy, tzn 11 x 32 = 3,50 kč km.
minimálně je rozdíl víc jak 1kč km. ale co mi jezdí na servis E70, tak to stejně nehraje roli, za 10 tkm to sežere na servis mnohem víc jak 10tkč.
doporučuju se obojím svízt. 4,8i je mnohem zábavnější a komfortnější, netřepe se na volnoběh, má to zvuk, hned to topí atd. je to jako srovnat Fabii se superbem. pár let zpátky mi tu zákazník nechal na servis 40d a já ho pak vezl domů ve 4,8i a on mi říká "jaktože je to takovy tichy" a nechápal jakej je to rozdíl. ale to si musí zkusit každej sám.
no a pak uděláš u nafty DPF, vstřiky, rozvody a pár dalších věcí a během jedné servisní akce utratíš pořizovací hodnotu auta, a to jen preventivně. když se něco posere tak zase utratíš cenu auta.
je to velmi poruchové auto, třeba u toho faceliftu ti jen z ničeho nic umře FRMIII (světelnej modul), prostě startuješ a najednou chcípnou světla a takových věcí je víc, pak zjistíš že ti tam zateklo do kufru do elektriky, nebo že zateklo do Řj motoru, pak ti uhnije PDC kabeláž. Já bych na to nervy neměl, ani jako mechanik.
a pokud bych už kupoval 4.0d, určitě s nájezdem kolem 50tkm a ne s nájezdem kolem 150tkm kdy už se to auto hodně. sype. tydle věci samozřejmě platí i pro GT5.
prostě čím novější tím větší sráč to je, a chce to prostě kupovat zánovní auta s malým nájezdem.
Jinak já osobně bych si radši koupil L322, je to stejně poruchové auto, ale 100x líp zpracované a člověk si nepřipadá že jede ve Fabii, jako u E70 a F07.
8 kvalt vydrží v průměru 200tkm. do té doby funguje dobře. když v něm budeš měnit pravidelně olej, vydrží i 300tkm, ale to musíš zase koupit auto co nemá 170tkm a nikdy v něm ten olej neměnil, pak už to nemá vyznam. často se nám stane že měníme olej u osmikvaltu kterej má kolem 200tkm, otevřem ho, jsou tam špony, tak už to jen zavřem a čekáme, tam už nemá smysl s tím něco dělat. pak se to prostě za pár tisíc až desitek tisíc km cely vyhodi. a nemá smysl to ani repasovat. ta převodovka stojí nová 80k a díly na repas nejsou a ani to neumí nikdo dobře udělat.
takže tak.
Tchán měl čtyři roky sedmičku 750Li E66, ale jezdí jen kolem komína, a do sedmičky se mu s atrozou kolen velmi špatně nasedalo, tak si k ní chtěl koupit něco na krátké trasy, idealně E70, s rozpočtem do 500k. Projeli jsem pár 4,8i, bohužel o ty E70 se nikdo nestará a každej s tím jezdí nadoraz, i v Německu, a najít pěknou servisovanou je nadlidský výkon, takže co se objelo všecko šroty. Nakonec se našval a koupil 35d což je skoro to samy co 40d, krásná, nezničená, voňavá, se 130tkm, za něco přes 400k. říkám super. fakt pěkné auto, ověřené km, první majitel, servisováno jen v BMW, atd. No a přijel s tím tak jsem mu to prošel a nic moc tomu nebylo, jen taková ta naftová klasika - prokapávalo sání, žhaviče, výhřev filtru nafty, tak se do toho dalo 50k, sání se vyřešilo, žhaviče taky, ale výhřev odpálil i pojistku v JBBF, když jsem ji hledal která to je, nemohl jsem ji najít, nakonec jsem vyčetl že je to "non repleceable fuse"

že se mění celá ta jednotka kvuli tomu

to jsou ty nový auta, tak to funguje. Jednoho dne startoval a zdechl světelnej modul, prostě nesvitíš, smula, ani okýnka nezavřeš! a je to sranda když ti zůstane před domem stát auto s otevřenyma oknama a jedinej způsob jak je zavřit je rozdělat dveře a pustit 12V do motorků. no a asi měsíc na to jelo a auto škublo a zdechlo v křižovatce, to se opakovalo asi 10x během dvou dní, tak s tím přijel, KO vstřik, pak se zjistilo že teče voda přes přepážky motoru z čelního skla na vstřiky (u E70 praskaj ty přepážky, pak dýcháš smrady z motoru v kabině a teče na motor), tak 13k za přepážky, druhej vstřik za 10k, a pak už dobrý, ale pak to občas taky cuklo, takže těch vstřiků bylo asi víc. udělaly se oleje, motor, xdrive atd. prostě klasika. celou dobu co to auto měl tak hledal furt 4,8i, protože ten projev motoru je jinde a starosti taky značně mín.
Po 3 měsících vlastnění tudle skvělou x5 odvezl do áček, prodělal 100k na servisu a další prachy na ceně auta, šel a koupil si novou mazdu.
přeji hodně štěstí