Stránka 1 z 1

DPF nedpfkuje

Napsal: pon 28.10.2019 19:03
od Martyn
Dneska mi po dlouhé době (nechával jsem ho čistit u Snejka ca 3-4 roky zpátky) zase bliklo DPF (chyby 480A a 481A). "Soot" hodnoty jsou špatné (kolem 50g), Ash je v poho (ca 8,5g).
Dotankoval jsem do plna, drbnul do nádže lahvičku DPF čistidla (moc tomu nevěřím, ale za zkoušku možná stojí) a vydal se vypalovat:-) bohužel přes Carly vynucenou regeneraci jsem toho moc nezregeneroval, hodnoty šly velmi pomalu dolu jen někam k 46g, po přijetí do města zase skočilo zpátky... Zkoušel jsem 120kmh na pětku na tempomat ca 50km a bída bída..
Divné je že žádné jiné chyby Carly nepíše, čili vše by snad mělo být ok a neměl by být důvod neregenerovat? Teplota vody ca 80-84C snad taky v pořádku? Nějaké nápady?

Re: DPF nedpfkuje

Napsal: pon 28.10.2019 19:16
od Martyn
Jo chyby jsem samozrejme pred akci vymazal..

Re: DPF nedpfkuje

Napsal: pon 28.10.2019 19:31
od Vlasta
Není 84 stupňů málo. Mně to regeneruje při teplotě nad 91 stupňů

Re: DPF nedpfkuje

Napsal: pon 28.10.2019 19:34
od Martyn
Taky se mi to zda skoro malo a melo by to spis byt kolem 90C, nicmene pro regeneraci je (pry) minimum 75C.
Kazdopadne termostat vymenit muzu, ale obavam se ze to bude skoro zbytecne:(
Co zhavice? Ty by se ukazaly na carly kdyz by byly spatne, ne? Auto startuje naprosto bez problemu i brzo rano kdyz uz je zima docela..

Re: DPF nedpfkuje

Napsal: pon 28.10.2019 20:58
od starML
Vadné žhaviče by se při studeném startu zapsaly do chybové pamětí a diagnostika by to potom vyčetla. Po vymazání a okamžitém teplém startu se žádná chyba nezapíše, protože není potřeba žhavit a chyba nevznikne. Ta teplota 80-84°C je taky OK.

Soot (=saze) se při regeneraci vypalují a vzniká z nich ash (=popel). Velká část toho popela vyletí ven výfukem (a ekologům to nevadí) a nějaká část toho popela je prostě někde zapadlá a už nevyletí nikdy. Ale některé saze (škvarky) jsou hodně velké, jsou dobře zaseklé a zažerané do té mřížky nebo síťky, že ani po vyhoření se z nich popel nestane a z DPF nevyletí a více se ani následnou regenerací nestane. Potom může následovat chemie, nebo vypálení s profukem v obráceném směru, kdy se nějaké ty škvarky a popel podaří odstranit, nebo to ten DPF nepřežije. Pokud to má najeto 170-200tkm, tak ten DPF bude na konci životnosti a jeho výměna se také musí zapsat do ŘJ motoru.
:D