mike2 píše:.. a ten zbytek ve schematu, co je za relém, je řídící jednotka?
Nikoliv, za tím relátkem jsou pojistky F1-F5 v bloku pojistek A8682 a teprve odtud jsou napájeny další spotřebiče jako je:
- vstřikovací čerpadlo Y2245,
- spínání relátka palivového čerpadla K96,
- solenoidový ventil AGRu B2244,
- solenoidový ventil ovládání geometrie lopatek turba B2264,
- napájení váhy vzduchu B6217,
- řídící jednotka je na tom odkazovaném schématu až ten obdélník vpravo nahoře a ten obdélník po celé dolní straně, je popsána jako "Digital diesel electronic control unit A2249" a má různé konektory, např. X2411, X2412 s kontakty 1, 3, 5 a 7 atd.,
- aby jsi viděl ty konektory a kontakty, o kterých jsem psal výše, musíš se podívat na toto schéma
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ay/qT6RsWE to je tedy další část, kde je rozkresleno to, co teče přes pojistlu F3,
- celá řídící jednotka motoru má cca 88 kontaktů ve více konektorech a zobrazení tohoto všeho by určitě nikomu nepomohlo, protože by to byla změť čar také nazývaný špageti-guláš,
- pokud si chceš zobrazit všechny další souvislosti, tak si klepni myší na ty modré nápisy, jsou to hypertextové odkazy na další podstránky,
Ale Tvůj problém je v tom startování, kdy je důležité hlavně napájení vstřikovacího a palivového čerpadla. To ostatní je taky důležité, ale ne teď a ne pro start motoru. Takže se nyní budeme zabývat pouze tím DDE Relay K2003. Přitom se dívej na následující schéma a obrázek:
-
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ay/qT6RsWE
-
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-lim/S8ITrFr
- (+) 12 Voltů přichází od baterie přes pojistku F203 (100A) někde v kufru do skříně řídících jednotek tlustým červeným kabelem o průřezu 6mm2 na kontakt (6) držáku relátka (Relais sokel) X2085 respektive kontakt (30) relé K2003 viz ten odkazovaný obrázek nebo obrázek níže, je montován kontakty nahoru, tj. relátko je pod tím relé soklem,
- pokud zapnu zapalování (klíček do druhé polohy), tak se kostra (-) dostane přes kontakt (44) konektoru X2411 řídící jednotky motoru na kontakt (4) relésoklu X2085, respektive kontakt cívky (85) relé K2003 a toto relé sepne,
- tím se (+) napájení z kontaktu (30) relé K2003 dostane i na kontakt (87) a na ten blok pojistek A8682 (F1-F5),
- tím drátem máš vlastně přemostěné kontakty (30) a (87) toho relé K2003 nebo (6) a (2) relésoklu X2085
- když zapneš klíček do polohy zapalování, tak v tom relátku musí cvaknout,
- to sice znamená, že cívka přitáhla kotvu relátka, ale pokud je poškozený mechanismus nebo už jsou opálené kontakty (87), tak se to trvalé (+) napájení na ty pojistky nedostane a Ty nenastartuješ.
Takže si prosím vezmi (nebo ten Tvůj známý) tenký šroubovák, odjisti ten držák relé a vyklop si to nahoru. Podobně uvolni zajištění toho relé a vytáhni ho směrem nahoru - ANO, je třeba určitá síla. Potom zkontroluj, jestli ty kontakty (2), (4), a (6) relésoklu X2085 nejsou zatlačené příliš hluboko, rozšklebené nebo ten bakelit v jejich okolí zuhelnatělý. Pokud bude všechno v pořádku, dej tam nové relátko za 4 stovky, všechno poskládej zpátky a jezdi. Pokud si na to ten Tvůj známý netroufne, tak ať navštíví nějaký servis, kde to autoelektrikář zvládne do 1/2 hodiny. A pokud by zajel do Mariánek nebo do Weidenu (SRN), tak mu to udělám. To relátko mám taky, akorát má žlutou barvu, protože mi v šuplíku už nějaký ten rok leží.
Skříň řídících jednotek:
