Stránka 1 z 1

Problém se startováním

Napsal: pon 28.10.2019 18:40
od mike2
Zdravím, příbuzný má e46 320d r.v.2004 110kw. Na které má problémy se startováním. Byl s tím pouze v obyčejném servisu, kde bmw asi moc nerozumí, ale pokud nebude moci někdy nastartovat, tak mu poradili nouzovku. Auto při startování točí, ale nechytne. Při propojení dvou drátů chytne bez problému. Vše je na fotu. Ze svorky je sundáná modrá kostka(pojistka?) a následně pomocí drátu propojeny dráty jiné. Předpokládám, že je vadná ta modrá pojistka?

Díky za rady
Michal

Obrázek
Obrázek

Re: Problém se startováním

Napsal: pon 28.10.2019 20:00
od TurboShnek
Abych ti řekl pravdu jsem v šoku :blink: jak takový servis může vůbec legálně podnikat a lidem takhle dokurvit auto? :eh: Tyhle lidi nerozumí ani základům elektriky natož BMW. :wow:

Ta modrá kostka se jmenuje 'relé' a je to elektrický vypínač, ne pojistka (pojistky jsou v tý šedivý krabici). Když do něj pustíš elektriku, sepne se a pustí proud do nějakého obvodu. Představ si že máš na zahradě hadici skrz kterou pořád teče voda (to je tvoje baterka v aute). A ted na hadici máš rozdvojku s kohoutkem (relé). Když otevřeš kohoutek, část vody s hadice teď taky teče do menší hadičky která jde do fontánky před barákem. To je relé.

Tohle modrý relé pouští elektriku do DME (Digital Motor Electronics) což je počítač a nachází se v tý veliký stříbrný krabici kam jde plno drátů. Jeho práce je vypočítat kolik paliva a kdy vstřikovat do válců podle toho kolik dáváš plynu, kolik jde do motoru vzduchu atd... Bez počítače nikdy nenastartuješ.

V tvým případě se rozbilo to modrý relé, tak že ho vem sebou do Inveltu nebo Auto Kelly, řekni jim aby objednali to samý, nový, originální od BMW aby to fungovalo do konce života auta a pak to vem k auto elektrikáři, ukaž mu to a řekni mu aby pořádně přepojil tu motanici drátů zpátky do zásuvky relé kde mají být od fabriky a dal tam to nový relé. A do toho servisu už nikdy nejezdi nebo ti to tak dojebou že se v tom nikdo nikdy nevyzná. ;)

Takhle zacházet s takovou drahou a citlivou součástkou jako je počítač je neuvěřitelný… A kromě toho to co udělali dalo 50x víc práce než prostě vyměnit relé :|

Re: Problém se startováním

Napsal: pon 28.10.2019 20:05
od mike2
kalasnikov471 píše:Abych ti řekl pravdu jsem v šoku :blink: jak takový servis může vůbec legálně podnikat a lidem takhle dokurvit auto? :eh: Tyhle lidi nerozumí ani základům elektriky natož BMW. :wow:

Ta modrá kostka se jmenuje 'relé' a je to elektrický vypínač, ne pojistka (pojistky jsou v tý šedivý krabici). Když do něj pustíš elektriku, sepne se a pustí proud do nějakého obvodu. Představ si že máš na zahradě hadici skrz kterou pořád teče voda (to je tvoje baterka v aute). A ted na hadici máš rozdvojku s kohoutkem (relé). Když otevřeš kohoutek, část vody s hadice teď taky teče do menší hadičky která jde do fontánky před barákem. To je relé.

Tohle modrý relé pouští elektriku do DME (Digital Motor Electronics) což je počítač a nachází se v tý veliký stříbrný krabici kam jde plno drátů. Jeho práce je vypočítat kolik paliva a kdy vstřikovat do válců podle toho kolik dáváš plynu, kolik jde do motoru vzduchu atd... Bez počítače nikdy nenastartuješ.

V tvým případě se rozbilo to modrý relé, tak že ho vem sebou do Inveltu nebo Auto Kelly, řekni jim aby objednali to samý, nový, originální od BMW aby to fungovalo do konce života auta a pak to vem k auto elektrikáři, ukaž mu to a řekni mu aby pořádně přepojil tu motanici drátů zpátky do zásuvky relé kde mají být od fabriky a dal tam to nový relé. A do toho servisu už nikdy nejezdi nebo ti to tak dojebou že se v tom nikdo nikdy nevyzná. ;)
Díky za odpověď. Vyřídím. Pokud je problém pouze ve špatném relé, potom nechápu, proč nekoupili nový. Tam stačí vytáhnout ten jeden drát a vrátit tam zpátky to relé. Nic jiného s těma dráty myslím děláno není, ale jistě to nevím. Předám informace dál.

Re: Problém se startováním

Napsal: pon 28.10.2019 20:12
od TurboShnek
mike2 píše:Díky za odpověď. Vyřídím. Pokud je problém pouze ve špatném relé, potom nechápu, proč nekoupili nový. Tam stačí vytáhnout ten jeden drát a vrátit tam zpátky to relé. Nic jiného s těma dráty myslím děláno není, ale jistě to nevím. Předám informace dál.
EDIT: Jo už to chápu, oni prostě do ty zásuvky strčili drát... Až ho budete vyndávat vypojte baterku. V počítači jsou velmi citlivý součástky a srkat by ho odpálil. Původně jsem si myslel že vpojili dráty zespoda nebo co. :D

Jen tak pro zajímavost, kolik si za to vzali v tom servisu?

Re: Problém se startováním

Napsal: pon 28.10.2019 20:29
od starML
Ta modrá kosta není pojistka, ale hlavní relé Digital Diesel Elektronik (DDE relay) K2003, ze kterého jde elektrické napájení pro další důležité jednotky a zařízení jako vstřikovací a podávací palivové čerpadlo viz schéma a obrázek v odkazech. To relátko stojí asi 380 Kč + daň. Takže v tom obyčejném servisu tomu porozuměli správně. Ale vidím, že už 2 kolegové byli rychlejší. :D

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... -0/mU7dsM9
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... m57n_k2003

Re: Problém se startováním

Napsal: pon 28.10.2019 21:20
od horan
Teď je otázkou, zda se odporoucelo pouze relé, nebo je problém s ovládánim.

Re: Problém se startováním

Napsal: sob 23.11.2019 21:35
od mike2
Zdravím, najdu prosím Vás na internetu schéma zapojení řídicí jednotky pro bmw e46 320d r.v. 2004? Moc se v tom neorientuji, budu rád jestli někdo poradí.
Děkuji

Re: Problém se startováním

Napsal: ned 24.11.2019 15:19
od starML
Ten odkaz na schéma zapojení máš výše v mém příspěvku z pon 28.10.2019 20:29

Re: Problém se startováním

Napsal: ned 24.11.2019 16:00
od mike2
starML píše:Ten odkaz na schéma zapojení máš výše v mém příspěvku z pon 28.10.2019 20:29

To já vím, díky a ten zbytek ve schematu, co je za relém, je řídící jednotka?
S tím starým relé to auto startovalo a za dní 14 dní zase ne. Pomůže relé překlenout drátem, co jsem posílal v původním obrázku. Jde mi o to, abych se nekoupilo nové relé a problém se startováním nadále přetrvával.

Re: Problém se startováním

Napsal: ned 24.11.2019 18:55
od starML
mike2 píše:.. a ten zbytek ve schematu, co je za relém, je řídící jednotka?
Nikoliv, za tím relátkem jsou pojistky F1-F5 v bloku pojistek A8682 a teprve odtud jsou napájeny další spotřebiče jako je:
- vstřikovací čerpadlo Y2245,
- spínání relátka palivového čerpadla K96,
- solenoidový ventil AGRu B2244,
- solenoidový ventil ovládání geometrie lopatek turba B2264,
- napájení váhy vzduchu B6217,
- řídící jednotka je na tom odkazovaném schématu až ten obdélník vpravo nahoře a ten obdélník po celé dolní straně, je popsána jako "Digital diesel electronic control unit A2249" a má různé konektory, např. X2411, X2412 s kontakty 1, 3, 5 a 7 atd.,
- aby jsi viděl ty konektory a kontakty, o kterých jsem psal výše, musíš se podívat na toto schéma https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ay/qT6RsWE to je tedy další část, kde je rozkresleno to, co teče přes pojistlu F3,
- celá řídící jednotka motoru má cca 88 kontaktů ve více konektorech a zobrazení tohoto všeho by určitě nikomu nepomohlo, protože by to byla změť čar také nazývaný špageti-guláš,
- pokud si chceš zobrazit všechny další souvislosti, tak si klepni myší na ty modré nápisy, jsou to hypertextové odkazy na další podstránky,

Ale Tvůj problém je v tom startování, kdy je důležité hlavně napájení vstřikovacího a palivového čerpadla. To ostatní je taky důležité, ale ne teď a ne pro start motoru. Takže se nyní budeme zabývat pouze tím DDE Relay K2003. Přitom se dívej na následující schéma a obrázek:
- https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ay/qT6RsWE
- https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-lim/S8ITrFr

- (+) 12 Voltů přichází od baterie přes pojistku F203 (100A) někde v kufru do skříně řídících jednotek tlustým červeným kabelem o průřezu 6mm2 na kontakt (6) držáku relátka (Relais sokel) X2085 respektive kontakt (30) relé K2003 viz ten odkazovaný obrázek nebo obrázek níže, je montován kontakty nahoru, tj. relátko je pod tím relé soklem,
- pokud zapnu zapalování (klíček do druhé polohy), tak se kostra (-) dostane přes kontakt (44) konektoru X2411 řídící jednotky motoru na kontakt (4) relésoklu X2085, respektive kontakt cívky (85) relé K2003 a toto relé sepne,
- tím se (+) napájení z kontaktu (30) relé K2003 dostane i na kontakt (87) a na ten blok pojistek A8682 (F1-F5),
- tím drátem máš vlastně přemostěné kontakty (30) a (87) toho relé K2003 nebo (6) a (2) relésoklu X2085
- když zapneš klíček do polohy zapalování, tak v tom relátku musí cvaknout,
- to sice znamená, že cívka přitáhla kotvu relátka, ale pokud je poškozený mechanismus nebo už jsou opálené kontakty (87), tak se to trvalé (+) napájení na ty pojistky nedostane a Ty nenastartuješ.

Takže si prosím vezmi (nebo ten Tvůj známý) tenký šroubovák, odjisti ten držák relé a vyklop si to nahoru. Podobně uvolni zajištění toho relé a vytáhni ho směrem nahoru - ANO, je třeba určitá síla. Potom zkontroluj, jestli ty kontakty (2), (4), a (6) relésoklu X2085 nejsou zatlačené příliš hluboko, rozšklebené nebo ten bakelit v jejich okolí zuhelnatělý. Pokud bude všechno v pořádku, dej tam nové relátko za 4 stovky, všechno poskládej zpátky a jezdi. Pokud si na to ten Tvůj známý netroufne, tak ať navštíví nějaký servis, kde to autoelektrikář zvládne do 1/2 hodiny. A pokud by zajel do Mariánek nebo do Weidenu (SRN), tak mu to udělám. To relátko mám taky, akorát má žlutou barvu, protože mi v šuplíku už nějaký ten rok leží.
:D
Skříň řídících jednotek:
Obrázek