Stránka 1 z 1
Svítí mazání N42
Napsal: sob 21.09.2019 17:16
od Petr318i
Zdravím místní odborníky a chtěl bych požádat o radu.Mám e46 318i s motorem N42,najeto 237xxx.Dnes se mi začala rozsvěcet červená kontrolka mazání,když běží motor na volnoběh.Oleje je na měrce dost.Napadají mě dvě varianty,ale ani jedna se mi nezdá pravděpodobná.Ucpaný sací koš-ale měním olej poctivě po 10tis a leju kvalitní 5w40,takže by to bylo divné.Za druhé odcházející olejové čerpadlo,ale upřímně jsem se s tím ještě nesetkal.Ještě dodám,že mám vysokou spotřebu oleje,cca litr na 2000km.Mám podezření na gufera ventilů,protože separátor jsem měnil.Nevím jestli to může mít spolu souvislost

Každopádně předem díky za názory,nápady a případně rady
Re: Svítí mazání N42
Napsal: pon 23.09.2019 10:44
od Petr318i
Tak koukám, že když je tu někdo novej, tak se mu rady nedostane

Re: Svítí mazání N42
Napsal: pon 23.09.2019 12:04
od horan
Ale hovno.
Sací koš to nebude. To by nestíhal v otackach, ale na volnoběh by prutok stačil. Nejdříve musíš vyloučit čidlo a nejlépe změřit tlak manometrem. Pokud bude tlak opravdu nízký, tak buď čerpadlo a nebo v horším případě šály, ojniční ložiska, uložení vaček.....
Re: Svítí mazání N42
Napsal: pon 23.09.2019 13:07
od Filozof
u tak starých aut jak píše horan to bude nejspíše to čidlo oleje jako jedna z nějvětší pravděpodobnosti. Já to musel taky měnit mě to uplně vyzkratovalo okruh po 20letech fungování.
Zkontroluj asi toto a počítej že funguje jen origo co stojí 2,5k a víc ... Několik lidí mělo nové neorigo ruzné značky a nic nejelo. Jedině originál.
Re: Svítí mazání N42
Napsal: pon 23.09.2019 13:28
od Petr318i
Dobře, tím čidlem začnu a budu doufat, že to bude ono.Pokud by to byl ten nejhorší scénář,co píše Horan, ty šály,ojniční ložiska apod, bylo by to poznat na zvuku a chodu motoru? Protože na poslech běží čistě, žádný podezření zvuky, klepání apod. Filozofe tos mi trochu překvapil, že neorigo nebude fungovat.Nejaká Hella, Bosch apod..?
Re: Svítí mazání N42
Napsal: pon 23.09.2019 19:07
od JaraX
to ti zas filozof vyborně poradil,
čidlo hladiny/kvality oleje ve vaně s mazáním nemá nic společnyho, špatny bude čidlo tlaku oleje co stojí 3 kila
Re: Svítí mazání N42
Napsal: pon 23.09.2019 20:07
od Petr318i
Mě to bylo hned divný.. Samozřejmě vím, že potrebuju tlakové čidlo.Hella stojí 140Kč

Re: Svítí mazání N42
Napsal: pon 23.09.2019 20:12
od Filozof
Tak jsem se sekl no a hella aby ti to fungovalo to si ověř někde jde jen originál...
Aspoň ti napsalo hned několik lidí

Re: Svítí mazání N42
Napsal: pon 23.09.2019 20:16
od JaraX
hella je ok
Re: Svítí mazání N42
Napsal: pon 23.09.2019 20:32
od Petr318i
Jasný, jsem rád za každý názor.
Dám Hellu a budu doufat,že to bude ok. Je mi jasný, že tenhle motor není zrovna jednoduchej a chce odbornej servis. Kterej zrovna v okolí nemám

Re: Svítí mazání N42
Napsal: pon 23.09.2019 20:34
od PetoK
Ktory BMW motor nepotrebuje odborny servis ?
Re: Svítí mazání N42
Napsal: pon 23.09.2019 20:42
od Petr318i
Určitě každej, spíš mám na mysli, že ve srovnání s jinými motory z té doby je tenhle dost komplikovanej - vanos v kombinaci s valvetronikem..6válce jsou jednodušší konstrukce
Re: Svítí mazání N42
Napsal: stř 25.09.2019 10:27
od JaraX
to u BMW obecně platí, čím víc válců. tím jednodušší konstrukce,pro člověka co jezdí s V8 je R6 zbytečně složitý motor

Re: Svítí mazání N42
Napsal: čtv 26.09.2019 05:43
od Petr318i
V8 jsem nikdy neměl (bohužel)
Jaraxi myšleno ironicky, nebo to tak opravdu je??

Re: Svítí mazání N42
Napsal: čtv 26.09.2019 06:16
od JaraX
opravdu to tak je
Re: Svítí mazání N42
Napsal: čtv 26.09.2019 08:59
od Maysner
Osobne bych asi zacal zmerenim tlaku v olejove soustave. Pak teprve vymena cidla nebo hledat dal. Saci kos klidne ucpany byt muze. Na rozvodovych listach se rady odlamuji treci plochy a ty pak dokazi saci kos ucpat. Nedavno jsem resil motor N43 (ma vicemene stejne nahovno konstrukci jako N42, jen bez VVT a s primym vstrikovanim). Zadreno na klice. Pricina? rozpadly treci casti vodicich list a ucpany saci kos olejovyho cerpadla. Motor mel najeto 80tkm !!
Re: Svítí mazání N42
Napsal: čtv 26.09.2019 12:28
od Petr318i
Díky.. na tom něco je.. O těch ulámených lištách jsem už taky zaslech, řetěz je prej schroupal a následky byly likvidační. Bude to nejlepší změřit tlak oleje,abych měl jistotu. To se měří v tom otvoru, co je čidlo?