Stránka 1 z 1
BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: sob 07.09.2019 14:06
od adamReznicek
Několik lidí mě odrazovalo od koupě, samozřejmě toho teď lituji, ale vyřešit to musím.
Auto někdy po nastartování cuká a má takový hrubý chod, někdy se zatřese. Pak se to vyrovná a celkem dobrý. Několikrát mi bohužel skočilo do nouzového režimu.
Prodejce mi řekl, že je to AGR ventilem, tak jsem ho vyměnil a spolu s ním i lamda sondy.
Nicméně žádná změna a znovu nouzový režim.
Dle diagnostiky jde do motoru bohatá směs a prý to vypadá na vstřiky, ale prodejce tvrdí, že je měnil za nové před půlrokem, takže cca 10tisíc km najeto.
Válec 2 dává hodnoty třeba -40 a válec 3 klidně +70. Prý mají být všechny vstřiky kolem 0 +-5 max. Naposledy diagnostika napsala, že vynechal 3tí válec zážeh. Po vyndání vstřiků byl 3tí úplně začouzený, ostatní jen špicky hrotu. Prý je navíc cítit ve válcích benzín a stěny jsou mírně vlhké, což by prý vůbec být nemělo povypnutí motoru.
Myslíte, že je to vstřikama, nebo co jiného by to mohlo dělat?
Mělo by tam být relativně nově:
* AGR
* lamdy
* cívky
* svíčky
* škrticí klapka
* oleje a filtry
* vstřiky (automechanik zjistil, že vyměněny byly, ale nebyly zaregistrovaný v řídicí jednotce) - jsou poslány do německa na reklamaci...
Budu rád za každou radu (krom shození z útesu atp.

), dík.
Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: sob 07.09.2019 15:15
od Filozof
jaké dáváš palivo ? Dej vervu a VIF...
Kamarád rozchodil trosku auto a motor šlape jak švýcary ...taky mu kuckal a žral o 2litry víc ...prostě ten shit co tu tankujeme je fakt hodně špatně.
Jinak diag INPA neukáže žádnou chybu ?
Čidla kliky / vačky byli měněné ?
Svíčky jaké značky ? Nejsou tam nějaké brisk nebo čínani co by dělali bordel ?
Ono je pěkné co něco nakecá prodejce ale realita muže být uplně jinde.
Pak ještě mě napadá díra v sání někde stačí škvíra.
Zalepenej egr či klapka ...
Spousty věcí co mohou mít podíl na tomto...
Projít vše od sání a spalování.... kvalitní palivo...atd.
Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: sob 07.09.2019 15:21
od adamReznicek
Hele, týpek tam tankoval prej od Benziny vysokooktanovej a já tam zatím dávám OMV taky premiovej (ten nejdražší).
Prej se tam měnil ve 122tisících motor kvůli vačkám v autorizovaným servisu Vogl a je to ověřené, teď mám 200tisíc.
Svíčky značku netuším, ale ten automechanik mi tam teď dává všechno Bosch.
Automechanik ale od počátku říká, že to staplování a vstřiky mu dělají starosti, že ty hodnoty nejsou normální.
Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: ned 08.09.2019 08:41
od vita11
Jaké mají ty vstřiky indexy? Svíčky tam mají být NGK ZKBR7A-HTU. Nic jiného bych tam nedával
Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: ned 08.09.2019 12:47
od adamReznicek
Ty jo, to nevím, ale čekal bych, že tam bude to, co má být. Zeptám se automechanika...
Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: ned 08.09.2019 23:05
od vita11
To není o tom "co tam má být", ale jaká je to evoluce vstřiku. Dá se podle toho i odvodit, jestli jsou opravdu měněné
Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: pon 09.09.2019 05:49
od adamReznicek
Jo takhle... Tak meneny byly, ale pry to nebylo zadany do centralni jednotky, nebyl tam pry zadny zaznam o vymenene. Kdyz je vyndal, tak vstriky mely jiny cislo nez co rikala diagnostika. Coz je pry prasec na entou...
Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: pon 09.09.2019 09:07
od martyb
Nepíše diag náhodou nox katalyzátor? To je častý problém.
Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: pon 09.09.2019 09:27
od adamReznicek
Mam pocit ze urcite tahle chyba nebyla.
NOX sensor se menil v autorizovanym servisu asi 2-3 roky zpet mam pocit.
Kdyby to byl ten NOX katalyzator, tak co vsechno by se melo vymenit?
Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: ned 06.10.2019 00:42
od adamReznicek
Tak aktualizace:
* vymeneny vstriky za repasy
Vysledek je takovy... Vlastne zadny...
Pri studenem startu se auto trese, takovy nepravidelny chod a od vyfuku jde bily kour a celkem hodne a kolisaj otacky. Po minute na volnobehu se zas objevi kontrolka motoru a blika. Chcipnu a znovu nastartuju. Po chvili se motor trochu zklidni, prestane bafat bilym kourem a jede. V nizkych otackach do 2.5 tisice pri jizde trochu cuka, takovy zvlastni zaskobrtnuti. Pri vysokych otackach naprosto ok.
Dnes se mi ale po studenem startu spustila kontrolka motoru 3x, trochu jsem to proslapnul na volnobeh a tentokrat se ta kontrolka rozsvitila a uz nezhasla. Neblika, sviti a to i po 3 hodinach vypnuteho motoru.
Je to tyden od vymeny vstriku.
Zitra jedu k automechanikovi, aby to napichnul na diagnostiku.
Po telefonu mi rekl, ze nejspis vynechava valec (trepotani se auta) a tedy mozna civky (vstriky a svicky uz vymenil). Puvodni majitel pry civky menil, ale je na nich napsan rok 2010, coz muzou byt asi stare zasoby, ne? A co ten bily kour od vejfuku za studena?
No jsem z toho uplne v hajzlu, mate nekdo tip?
Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: ned 06.10.2019 00:45
od adamReznicek
Jo a jeste se mi parkrat stalo, ze pri nastartovani motor tocil asi 3 -4 vteriny, nez natocil...
Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: pon 07.10.2019 00:30
od adamReznicek
Tak diagnostika hlasila vynechani zazehu 4. valce...
Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: pon 07.10.2019 07:32
od martyb
Já bych řekl, že ten hrubý chod je vlastnost kvůli zahřívání katalyzátoru a dělá to všem s tímhle motorem podobně jako u fsi,tsi. Dej nový svíčky+cívky a mohlo by to fungovat, ale není to prostě nový auto a jako šestihrnek to taky nikdy běžet nebude

Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: pon 07.10.2019 13:34
od adamReznicek
Tak automechanik zjistil, že ten jeden repasovaný střik pořád protýká a řídící jednotka nedokázala korigovat to rozprašování...
Takže teď výměna vstřiku a uvidí se, jestli to pomůže.
Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: úte 15.10.2019 20:36
od adamReznicek
Ty voleeeee... Takze vymeneny vstriky (origo), civky a prej motor ok, ale... Zniceho nic prestaly lambdy korigovat palivo a ty jsou novy. Pry to ma byt v rozmezi 1V az 3V dle potreby a ja mam porad 2V.
Centralni jednotka si dela co chce a nepomohlo ani preprogramovani... Mel jste nekdo podobnej problem?
Ja se z toho vobesim.
Re: BMW E90 320i 125kw - hrubý chod, cukání a nouzový režim
Napsal: úte 15.10.2019 23:51
od starML
...jo přeprogramování nepomohlo! Tak než se budeš věšet, čti:
- ta řídící jednotka motoru je z předchozích zásahů zmatená, jak Goro před Tokiem,
- doufám, že korekční hodnoty injektorů už jsou v ŘJ motoru zapsány a že mechanik má BMW diagnostiku,
- teď je třeba na studeném motoru smazat všechny dříve vytvořené korekční hodnoty (short and long-term fuel trims),
- nechat ŘJ motoru uspat (cca 30min), aby se ty hodnoty skutečně zapoměli,
- potom zapnout zapalování na cca 20 sec, aby se zadaptovala škrtící klapka, teprve potom natočit motor,
- hned po startu ten motor poběží hodně blbě, ale to musíš Ty nebo mechoš vydržet,
Dál to popisovat nebudu, protože si to přečteš tady
https://bimmerprofs.com/how-i-perform-n53-adaptations/ , že to je pro pro N53 nevadí, protože u N43 to je podobné. A když se budeš nudit, tak si přečti celé pojednání včetně další podstránek zde
https://bimmerprofs.com/online-diagnostics-n43n53/ , je to "kuchařka" pro ty, co se chtějí hrabat v přímovstřiku BMW.
