Stránka 1 z 1

320d e90 m47 Vyrive klapky a sani

Napsal: pon 02.09.2019 09:27
od diwisek
Ma smysl je odstranit?

Re: 320d e90 m47 Vyrive klapky a sani

Napsal: pon 02.09.2019 15:31
od TurboShnek
Skoro všechny po-faceliftový naftový e46 co jsem viděl na vrakovišti tam byli právě kvůli tem klapkám, kdyby je někdo vyndal mohli jezdit ještě dnes.

Nevím co je na tom pravdy ale slyšel jsem že do e90 dávali klapky z umělý hmoty, ale pokud se dají vyndat, vyndal bych je protože nasát do spalovací komory kousky plastu asi není nejlepší situace. A když jsou železný a nasaješ je můžeš se s autem rozloučit tak že automaticky vyndat. I když viděl jsem jeden případ kdy se do jednoho pístu nasál jenom šroubek ale neponičil stěnu, jenom trochu vrch pístu a dalo se motor zachránit. :-D

Re: 320d e90 m47 Vyrive klapky a sani

Napsal: pon 02.09.2019 15:44
od horan
Ty plastový se už nezaseknou v kanále, takže se ani neukrouti hřídelka. Mají větší vůli, protože jsou kraje "pogumovaný". Ty starý plechový těsnily pouze tak, že byly přesně tak velký, jako kanál. A když se trošku zanesl karbonem ( děkujeme ti AGR) tak se tam zasekla a ukroutila se, protože ten podtlak co je ovládá má dost sílu.
U těch nových je zase problém s unikátním oleje přes gufera, kterej kape na RJ žhavení. Dá se to za pár korun opravit. Pokud si to děláš sám.

Re: 320d e90 m47 Vyrive klapky a sani

Napsal: pon 02.09.2019 15:55
od diwisek
kalasnikov471 píše:Skoro všechny po-faceliftový naftový e46 co jsem viděl na vrakovišti tam byli právě kvůli tem klapkám, kdyby je někdo vyndal mohli jezdit ještě dnes.

Nevím co je na tom pravdy ale slyšel jsem že do e90 dávali klapky z umělý hmoty, ale pokud se dají vyndat, vyndal bych je protože nasát do spalovací komory kousky plastu asi není nejlepší situace. A když jsou železný a nasaješ je můžeš se s autem rozloučit tak že automaticky vyndat. I když viděl jsem jeden případ kdy se do jednoho pístu nasál jenom šroubek ale neponičil stěnu, jenom trochu vrch pístu a dalo se motor zachránit. :-D
Kdesi jsem cetl kdyz je clovek odstrani tak se bude motor dusit ve strednich otackach. Mely by se jenom vycistit o karbonu. Je nejaky zpusob jak zjistit v jakem stavu je motor?

Re: 320d e90 m47 Vyrive klapky a sani

Napsal: pon 02.09.2019 16:02
od TurboShnek
diwisek píše:Kdesi jsem cetl kdyz je clovek odstrani tak se bude motor dusit ve strednich otackach. Mely by se jenom vycistit o karbonu. Je nejaky zpusob jak zjistit v jakem stavu je motor?
Nic takovýho jsem neslyšel, já mám starší verzi M47 která z fabriky ještě neměla vířivý klapky nedusí se. :D
diwisek píše:Je nejaky zpusob jak zjistit v jakem stavu je motor?
Co tím myslíš v jakým je stavu? Celkově nebo jestli je zanasenej od karbonu?

Re: 320d e90 m47 Vyrive klapky a sani

Napsal: pon 02.09.2019 21:22
od diwisek
kalasnikov471 píše:
diwisek píše:Kdesi jsem cetl kdyz je clovek odstrani tak se bude motor dusit ve strednich otackach. Mely by se jenom vycistit o karbonu. Je nejaky zpusob jak zjistit v jakem stavu je motor?
Nic takovýho jsem neslyšel, já mám starší verzi M47 která z fabriky ještě neměla vířivý klapky nedusí se. :D
diwisek píše:Je nejaky zpusob jak zjistit v jakem stavu je motor?
Co tím myslíš v jakým je stavu? Celkově nebo jestli je zanasenej od karbonu?
Celkove, premyslel jsem o chipu a zajimal by me stav nez to chipnu. Jestli jde nejak poznat opotrebeni. Je neco co bych pro udrzbu jako laik mohl idelat krome vymeny oleje filtru atd?

Re: 320d e90 m47 Vyrive klapky a sani

Napsal: úte 03.09.2019 01:48
od TurboShnek
diwisek píše:Celkove, premyslel jsem o chipu a zajimal by me stav nez to chipnu. Jestli jde nejak poznat opotrebeni. Je neco co bych pro udrzbu jako laik mohl idelat krome vymeny oleje filtru atd?
Moderní motory jako je tenhle musíš zavést do dobrýho servisu kde mají nástroje kterýma ti pořádně zkontrolujou všechny součástky, a přes počítač prověří všechny hodnoty. ;) Tyhle motory už nejsou jako byli ve starých Mercedesech, například vstřiky v common-rail motoru potřebujou tak přesný dávky nafty že se musí naprogramovat k počítači aby bral v úvahu mikroskopický defekty v kovu od výroby. :lol:

Doma na parkovišti si můžeš maximálně podívat jestli není bordel pod víkem ventilů, zahýbat vrtulkou od turba jestli v ní není vůle, podívat se jestli není zanesenej EGR ventil atd...

Já bych osobně auto nečipoval protože M47 není motor určenej pro zběsilou jízdu, je to malej motor určenej pro pohodlnou, úspornou jízdu ve smíšeným provozu město/okresky/dálnice.

Místo toho bych se soustředil na dobrou údržbu aby mi vydržel co nejdýl. ;) To znamená měnit často olej, já ho měním každých 10,000km / 1 rok, používám GM Dexos 2 kterej stojí 500 korun. Dobrej olej zaručí aby ti vydržel dlouho nejen motor ale i turbo. Měň každých 100,000km / 5 let filtr odvzdušnění klikový skříně, měň palivovej a vzduchovej filtr, já je měním každý 2 roky. Taky včas měň chladící kapalinu, to je velmi přehlížený. Pokud možno netankuj bio-naftu, EuroOil prodává naftu bez bio složky, nikdy nejezdi na rezervu aby pumpa nesála bordel ze dna nádrže a nebo aby ti nedošla nafta protože by jsi rychle zničil čerpadlo. Když jedeš z dlouhý cesty, třeba po dálnici nech auto 2 minuty běžet na volnoběh aby se ochladilo turbo před tím než vypneš motor. Měj v motoru dobrý žhavící svíčky, dobrou baterku, čisti každý 1/2 roky EGR ventil aby se nezanesl sazema a hlavně často jezdi delší trasy, to je nespíš druhá nejelpší věc kterou můžeš udělat po pravidelných výměnách oleje.

Potom ti to vydrží hodně dlouho. Nedávno jsem viděl auto s tímhle motorem a nájezdem přes 600,000km. ;)