Sice jsem byl ještě minulý týden rozhodnutý pro koupi 440i xDrive Gran Coupe, ale jsem docela nalomený, jestli nevzat rovnou "dospělejší" G30 540i xDrive v sedanu (i za cenu miniaturního kufru). Bohužel mám rozpočet omezený na plus mínus něco kolem míče, za což tyhle auta v bazarech teprve začínají. Tak mě zajímá, jestli když najdu takovouhle pětku nabušenou technologiemi a různými pakety a má výrazně nižší cenu kvůli nájezdu třeba 120-130 tisíc km (vzhledem k mládí téhle generace pravděpodobně po německých dálnicích), je to riziko nebo ne? Všechny ty kamery a asistenti a dálkové ovládání a televize a podobné věci, sere se to? Resp. je to velké riziko, pokud už auto překročilo 100 tisíc km a není tudíž v záruce? Nebo je G30 kvalitní auto a tyhle problémy s elektronikou se dají čekat až daleko později?
(Mám totiž trošku obavu, že cokoliv se pokazí v těch různých Connected Drive a Innovation a Business a všemožných dalších paketech a driving či parking asistentech, tak to bude vyloženě na placenou opravu v autorizáku za mnoho desítek tisíc, těmto věcem asi nikdo mimo autorizáky moc nerozumí, ne?). Neřeším spotřebáky, nějaký brzdy nebo turba nebo co, to je věc, se kterou se počítá a kterou zvládne i můj mechanik. Ale bojím se elektroniky (a zároveň se chci rozmazlit a úmyslně koupit kus nabušený výbavou).
Jo a existuje nějaká placená služba na kontrolu, zda auto v EU (hlavně v Německu) nemělo pojistnou událost? Nějakou jsem našel třeba na auto-records.com asi za 7 EUR, něco málo informací mi to dalo (pár datumů servisních kontrol a nějaké údajné servisní zásahy za pár desítek až stovek éček - zřejmě olej atd.), ale čekal bych od toho víc.
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: ned 07.07.2019 21:14
od jazet
Můj názor- nehledal bych x drive (jestli nebydlíš na horách, tak je to nesmysl) a hned je o jednu starost míň.
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: ned 07.07.2019 21:25
od MrScully
Po 12 letech ježdění v BMW se mi vloni poprvé stalo, že mi na úplné rovince v dešti v relativně vysoké (avšak povolené) rychlosti zadokolka na nových pneu sama vjela do smyku a podruhý to zažít nechci... samozřejmě neříkám, že čtyřkolka by to zvládla (asi aquaplaning), ale vidím tam ty šance větší... navíc bydlíme pod kopcem a ta jediná cesta z naší "čtvrti" je nesypaná, takže v zimě po nasněžení občas prča, vyjet to šlo, ale ne úplně jednoduše
Chci si xDrive vyzkoušet, třeba mě to nebude bavit a další auto bude zase zadokolka, ale prostě tentokrát to zkusit chci
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: ned 07.07.2019 21:58
od JaraX
a jak ti jako pomůže čtyřkolka na rovince? xdrive bych si určitě nekoupil.
G30 je zmenšená G11, počítej s tím že pokud auto nebude v záruce, bude stát servis moooc stotisíců, znám pár s G11 a naštestí to maj ještě v zaruce, ale všichny už měli mraky reklamací, proto bych kupoval jen auta v prodloužené záruce.
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: ned 07.07.2019 22:04
od MrScully
Nj, to je vždycky dilema, jestli prostě koupit auto třeba za 1.2 mega s roční zárukou (najedu 10 tisíc ročně) nebo koupit za 1M bez záruky... jaká je šance, že za příští rok nebo dva (teda 10-20 tisíc km) do toho zahučím za dvě kila? Kdybych si připlatil dvě kila za auto, co má ještě rok záruku, pomůžu si? To mi právě moc nepřijde...
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: ned 07.07.2019 22:33
od JaraX
záruka mohla být až 6ti letá, takže třeba můžeš koupit auto ještě se 4 letou zárukou a to je rozdíl.
vím že na G11 když odejde světlo, tak je hned kilo pryč, kamarád už má dvě světla KO, tzn 200k jen za světla, (ty ceny nemam přesně, dají se dohledat přes ETK),
ale prostě u těch Gček to skáče.
a že to tam odchází dost
btw to se ti fakt chce do auta za 1 mega při nájezdu 10k ročně?
pokud budu počítat že to za 6 let bude stát 3 kila, tak je to cca 125 tisíc ročně, k tomu drahý havarijko, tak seš na cca 160k ročně bez servisu, gum a paliva,
to vychází jen v amortizaci za 16kč km!
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: ned 07.07.2019 22:46
od MrScully
Kdybych počítal koruny na kilometry, tak už dávno jezdím taxíkem Auta beru jako radost... a prachy si člověk do hrobu nevezme.
Světla vím, to je průser u většiny novějších bavoráků... kdyžtak to ebay jistí Vidím tam třeba LED světla pro G30 i kolem 20k za jedno a to jsem moc nehledal.
Jako uvidím, pokud se spálím, tak přinejhorším to bude další životní zkušenost. Stavěl jsem nedávno barák, tam ty kila padaly doslova každej tejden.
Pokud do toho dám dvě kila za servis za dva roky, tak to prostě pak půjde z domu a měl bych být schopen to prodat s relativně malou ztrátou třeba 100-150 tisíc, tzn. vyjde to podobně, jako kdybych koupil roční auto se zárukou a za dva roky ho prodával... tam ta ztráta bude podobná u tak drahého auta.
Když si vezmu ty různý inzeráty na všemožný dvacet let starý plečky, kde lidi avizujou velký servis za 150k minulý měsíc a prodávají to za 100k, tak bych řekl, že jsou i ekonomicky horší rozhodnutí než koupit BMW bez záruky...
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: pon 08.07.2019 06:43
od JaraX
jenže ty světla tam nemužeš jen tak dát a hurá, to je pak různé objíždění různých Snejků apod, aby ti je tam někdo zprovoznil. a v tom baráku ty peníze máš aspon zhodnocený, kdežto v tom autě budou nenávratně pryč.
jako je to tvoje volba, jen nechápu že ti za to takové nudné auto stojí. prostě za mega máš takový nic, není to ani sportovní, ani pohodlný, nic moc to neumí, a ještě je to poruchový, přitom za mega si mužeš koupit obrovský vozový park, můžeš mít luxusní sedmičku, nebo třeba nějaké Sko, můžeš mít nějaké zajímavé kabrio, můžeš mít něco do terénu a k tomu můžeš mít ještě motorku třeba a nebo třeba můžeš procestovat půl světa
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: pon 08.07.2019 08:18
od MrScully
Načetl a viděl jsem hodně recenzí, podle spousty lidí je to nejlepší sedan světa a velký skok v kvalitě (hlavně interiéru) oproti eFkové řadě... a pořád to umí 0-100 za 4.8 (a žrát deset litrů benzínu), což moc limuzín za milion nedává...
Včera jsem ještě googloval americká fóra, co se jim na G30 sere... našel jsem toho hrozně málo (je to nové auto přeci jenom), problémy s klimoškou občas někdo měl, jinak skoro nic. To je nevýhoda, že to nejde odhadnout dopředu.
Já byl celou dobu rozhodnutý pro 440i GC, ale pak jsem v tom seděl a to je TAK NESKUTEČNĚ MALÝ, nepochybně menší než moje trojkový kupé... chtěl jsem čtyřdvéřák, ale vzadu si prakticky nejde sednout, je to nejmenší auto, kde jsem kdy seděl, fabia je proti tomu prostorný auto. To mě dost nalomilo.
U tý G30 mi jde fakt hlavně o to, jestli tam jsou potenciální opravy, které se dají čekat a které budou stát třeba ke kilu bez možnosti to nějak obejít... jestli stojí světlo dvacku, namontuje ho tam každej vesnickej mechanik a jde jen o to, aby to někdo šikovnej nakódoval, tak to bych jednou za půl roku nebo za rok asi přežil. Spíš nevím, jestli jsou tam nějaký věci - možná související s xDrive - které jsou pastí větší a nejdou nijak obejít.
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: pon 08.07.2019 08:58
od Jirke
Scully, pochop...tohle je klub, kde G30 ma mozna 1 clovek ze 100.
Par dalsich ma servisni povedomi a pohybuje se mezi lidmi co ty auta maj, ale do jejich servisu zatim nejezdej.
Evidentne ses clovek co ma vlastni zdravej usudek a chce moderni BMW.
Ono posledni dobou prevladada nazor ze vlastne jakykoli novy BMW je nesmysl...a presto se prodavat budou a dily z ebay nebo allegra zde taky budou porad.
Je fajn do toho auta jit s tim, ze se ti obcas neco posrat muze, jako jsem ja loni sel do ultramrdky F11...proc ? Protoze jsem jin proste chtel a protoze nejsem naivni a trochu taky verim sobe !
Jedinou vec co bych udelal, nekde bych si tu G30 na den/dva pujcil, abych vedel ze je to to ono, co chci ridit a v cem dalsi dva tri roky jezdit.
Btw muj soused si dnes jde koupit rocni 440i xDrive cabrio
On i ja mame/meli jsme dohromady uz 9 BMW a zadna fatalni zavada neprobehla.
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: pon 08.07.2019 10:17
od JaraX
skok v kvalitě u G30? to mi teda ukaž, všechny s kterýma jsem jezdil vrzaly uplně stejně jak Fka
že vy si vždycky nechate všecko nakecat.
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: pon 08.07.2019 10:43
od Filozof
jen si rejpnu ... když mám milion v kapse a chci auto pro radost pujdu pro géčko nebo nějakej Mpower ? klidně starší ale záživnější auto.
S M3 V8 4Litr 700-900k
S M2 se pohybuje kolem 1,2M
A tak podobně bych spíše přemýšlel. Cenu si to drží lépe a radost řídit takové auto je daleko větší jak novější géčko.
Jednou se svezeš a nechceš nic jiného.
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: pon 08.07.2019 10:47
od JaraX
ale tak zas mu musíme nechat že to chce aspon trochu s normálním motorem, a né nějakou 520d.
mám projeté všechny G30 a 540i funguje uplně nejlíp, líp jak 550i, 550d apod
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: pon 08.07.2019 10:47
od m4zzy
Tesla Pokud máš barák
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: pon 08.07.2019 10:49
od Jirke
Tak jasne.. Ale ruku na srdce, kolik lidi co na M3 má, ji skutečně doma má ?
Ja jsem taky v prosinci loni mohl koupit C55 AMG nebo nedejboze C63 AMG... Strasne bych to chtěl, ale nenasla se odvaha...
Tesla - jen kvůli tomu zrychleni ??? Dyt je to hnusny
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: pon 08.07.2019 10:54
od m4zzy
Kvůli ledním medvědům
Mě osobně už příjde pitomost koupit auto v cenové hladině kolem 1-1,5M jiné než elektro od Tesly, pokd má dotyčný barák a nejezdí denně štreky. Ale nebudu tu zasírat téma o úplně jiném autě
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: pon 08.07.2019 10:58
od JaraX
tak zrovna ta tesla je auto uplně k ničemu, malej dojezd, žádnej zvuk, nic pro petrolheady.
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: pon 08.07.2019 11:01
od Jirke
No jednoznacne !
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: pon 08.07.2019 11:11
od m4zzy
Jinak zpět k tématu, chápu, že Tesla je zde sprosté slovo
tchán před rokem a půl koupil jetou G11 730xd co měla cca 80tkm. A dost brzo po koupi se párkrát stalo, že mu prostě zhasly světla a přístrojovka blikala jak zblblá. Auto se odvezlo dealerovi zpátky, ten to vezl od DE, tam i kluci z BMW nevěděli co s tím, něco udělali ale neřekli co, ale bylo nám sděleno, že ten problém mají i na pár stejných autech (g11) a že neví proč a že nemůžou zaručit, že je závada odstraněna. Pak to tchán konzulotval v Olmiku a tam mu někdo sdělil, že to diagnostikou vyresetoval. Ale pořád nic a světla prostě zhasínala. Pak v olomouci poradili, jak to vyresetovat nějak nějakou super duper kombinací tlačítek, která vypadala asi takto. Nastoupit, zapnout zapalování ale nestartovat, 10x zmáčknout tlačíto rádia, poté podržet tlačítko rádia 10s, vypnout zapalování, zamknout, odemknout a nastartovat :D Kupodivu to fungovalo.
Nakonec to bylo softwarem, který se přehrál a od té doby nic. Stálo to pár tísíců, čas, obíhačky a nervy, ale nic co by někoho zruinovalo.
Nic jiného se zatím nepokazilo, jen teď začíná při zatáčení pískat dofuk bočnice, což zní, jako když by vzadu knučelo štěně
Jo a když jsme u těch světel, tak ať BMW hlásí všude BMW Laser Light, tak se nenechte mást, jsou to full LED světlomety, kde je i Laser modul, který svítí jen v případě, že nikde jinde není žádný jiný zdroj světla a jedete víc jak 80km/h -> takže skoro vůbec a ani nepoznáte, že ten laser modu svítí, páč to je jen malý kruh co svítí jen do dálky
Re: Potenciální pasti v G30?
Napsal: pon 08.07.2019 11:23
od JaraX
podle mě s laser světlama to má víc těch zon a lepší krytí míst, ale třeba se pletu, ale přímé srovnání nemám.