Stránka 1 z 3

e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: ned 23.06.2019 14:35
od JaraX
zkusím sem napsat pár nejčastějších problémů a k tomu i jak jím zabránit, k jednotlivým věcem můžem přidávat i odkazy na návody a časem seznam rozšiřovat.
seznam platí pro benzínové V8 a V12 motorizace

- membrány sání
jejich ztvrdnutí nebo potržení způsobí nepravidelnost chodu motoru nebo spotřebu oleje, měnit pouze za origo díl, náhrady nefungují, 2ks po 100 tkm nebo po 6 letech

- výměna oleje
do benzinových motorizací nedávat předepsaný 5W30, karbonuje motor, tento olej je vhodný především na velmi krátké trasy, pokud se s tím už někam jede, přehřívá se a karbonuje motor. pro většinu lidí/motorů je nejvíc vyhovující 5W40, pokud tomu někdo dává kouř, pak 5W50, 10W60, pokud je motor již v horší kondici a žere olej, tak se dá přejít na 10W40 nebo 10W60, olej doporučuji měnit po 10-25tkm dle nájezdu (pokud je roční nájezd přes 50tkm dá se klidně udělat i ta výměna po 25k),

- čištění odtoků šíbru
základ je pokud auto parkuje pod stromama, čistit čas od času odtoky šíbru, ty se dají vyzkoušet nalítím kapaliny do prostoru odtoků, otevřít šíbr, a z vrchu nalít vodu do ostřikovačů, jarovou vodu nebo i čistou vodu do kolnice která je špinavá (je tam vidět jedna mastná, tam ne, pak jedna kde je špína, tam jo) voda by měla volně vytékat za předníma kolama, pokud bude auto stát lehce do kopce, tak i před zadníma kolama, odtoky šíbru se dají i profouknout vzduchem nebo vyčistit na zvedáku.
pokud se odtoky zanesou, nateče voda od interieru a může něco i poškodit.
BMW vymyslelo invované těsnění šíbru, po jeho výměně se nejen sníží hluk v kabině, hlavně při otevřeném krytu šíbru, ale taky se sníží zanášení odtoků nečistotama

- čištění odtoků stěračů
podobný problém je i u odtoků stěračů, pod pravým stěračem je vanička kde se drží nečistoty, ta je odvodněna plastovou trubkou do prostoru podběhu, tato trubka je vidět po vycvaknutí spolujezdcového pylového filtru, vycvakněte trubku, nalejte vodu do prostoru vaničky spolujezdcova stěrače, voda musí volně protékat, prostor misky se dá prošťourat drátem, vystříkat wapkou apod. pokud je miska zanesená, dochází k tomu že v ní stojí voda. Voda z misky vzlíná přes čep stěrače a ten následně zarezne, BMW mění celý mechanismus za nový, my naštěstí máme čepy kterým se problém vyřeší podstatně levněji. pokud je čep zarezlý, stěrače normálně fungují dál, ale klepou a mají špatný přítlak, protože se povolí matka. jednou za pár let můžete zkontrolovat jeslti je stěrač točí i s matkou a jejím středem (v pořádku) nebo se točí jen stěrač samotný (zarezlý čep, povolená matka)

- čištění odtoku u motoru
zde jsou celkem 4 odtoky, 2 pod kolenem vedení vzduchu z pylového filtru, a 2 pod samotnýma filtrama, tzn u brzdového válce a u krabice s jednotkama. vyndejte oba pylové filtry a nalejte větší množství vody do všech 4 prostorů, voda musí volně odtíkat, pokud ne, vyčištětě odtok.
v připadě že jsou tyto odtoky špatné může voda týct do kabiny nebo poškodit brzdový válec.

- těsnost kufru
E65 má speciální závěsy kufru, ty tvaru bumerangu a uchycené až za zadní plato. pokud někdo sundal víko kufru, např z důvodu lákování, málo kdy už pak těsní těsnění mezi víkem kufru a pantem, potom se za jízdy plní bumeragnová čast vodou, při otevření se tato voda vyleje přímo na Logic 7 zesilovač a může dojít i k jeho poškození, řešení je povolit tři matice co drží víko kufru k pantu, podtmelit černým tmelem ne motory, pozor aby nevylezl ven. a zase složit.

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: ned 23.06.2019 18:15
od honzaD93
Dobrý nápad. Ještě bych tam doplnil i ostatní servisní intervaly. Výměna oleje v automatu + co všechno vyměnit zároveň s olejem. Svíčky, svíčky u aut s lpg, cívky, filtry lpg, reduktor... Nevím co dál
Pak tady nedávno bylo o tom vodou chlazených alternatoru. Kolem 250tkm raději udělat repas? Co dál je dobré pohlídat preventivně?

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: ned 23.06.2019 19:49
od tomas777
Super tema. :thumbsup: diky

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: ned 23.06.2019 23:15
od Filozof
U V8 - sehnat snížený termostat na cca 88-93Celsia kdo nechce mít z auta parní lokomotivu vydrží více i chlazení oleje automatu tím pádem automat a komplet motor a jeho komponenty s vodním okruhem má menší tepelné namáhání často hraničící s přehříváním ... co jsem viděl některé motory mají i 112-115Celsia v létě což je pár stupňu od kritické teploty přehřátí

Výměna oleje automatu 50tis km kdo jezdí hodně a dálky tak kolem 80tis km.

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 06:24
od JaraX
jaká je kritická teplota přehřátí?

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 10:08
od Filozof
pokud se nepletu mentuli či FX a další psali ohledně 119-120stupnů celsia kdy jde do červeného ručička. Takže je velmi tenká linie která se může překročit.

Bylo zmiňováno že prostě deset stupnů max navíc a fertig.
To znamená dle přepočtu na 120-125celsia je už hodně špatně.

Motor to jistě vydrží ale je to prostě špatně a voda i pod natlakovaným systémem dlouho takto nevydrží....A je jen otázka času až to někde povolí.

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 10:10
od RomanM3
Super téma Jaraxi! Jaké doporučuješ svíčky pro n62b48? A jak často měnit? Cívky mají zhruba jakou životnost?

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 10:24
od Itchythefirst
NGK

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 10:31
od JaraX
do TU/N patří NGK IZFR6H11 - měnit po 100k na benzín nebo 40-50k na LPG,
cívky vydrží 250-700tkm, když má auto přes 200k najeto a vyměníš cívky, tak je to většinou jiný auto.

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 13:20
od tomas777
JaraX píše: BMW vymyslelo invované těsnění šíbru, po jeho výměně se nejen sníží hluk v kabině, hlavně při otevřeném krytu šíbru, ale taky se sníží zanášení odtoků nečistotama
Můžeš nějak blíže popsat, jak moc to nové těsnění sníží hluk jak při otevřeném, tak při zavřeném šíbru? Já vím slovy to jde těžko. :) Nebo dejte vědět někdo, kdo už to máte vyměněný.

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 14:04
od matiz
ja to menil pred par mesicema, a jo, je to lepsi a mezi nami devcaty idealni to neni. Ale zase na rovinu priznam ze je treba trochu postelovat u mne okno a bude to o fous lepsi, ale zazraky necekam. Bez okna bych byl radsi. Ale oproti te zterele gume to je lepsi. Musel jsem pak inicializovat okno protoze mne nechtelo zavrit.

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 18:38
od soukupadam
A co čištění klimatizace? Na to bys neměl nějakej tip?

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 19:04
od Itchythefirst
Ozonovej generator a nechat to bezet alespon 30 minut na vnitrni okruh. Nejaky “cistici” spreje jsou vyhozeny prachy.

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 19:17
od soukupadam
Na ozonu to bylo 40 minut a řekl bych spíš vyhozený prachy.

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 19:32
od Itchythefirst
Nejsis proto, ze jsi to cistil narazove po mnoho letech ;-) Pokud to delas 2x do roka, tak to vetsinou funguje dobre. Ale je pravda, ze ozon bakterie a plisne jen zabiji, fyzicky ten nanos nijak neodstrani. Na druhou stranu pujcit si O3 generator a nechat to bezet treba nekolik hodin uz muze mit efekt. Alespon ta klima nebude smrdet, to je tusim asi jedinej duvod, proc bezny uzivatel ma vubec potrebu klimu cistit ;-)

Takhle jsem cistil Golfa, kde platena strecha byla dlouhodobe ve vlhku(predchozi majitel kokot) a chytla plisen. Plisen vycistena v pohode, ale porad to smrdelo, tak jsem tam nechal pres vikend bezet ten O3 generator a vysledek super :)

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 19:54
od soukupadam
Je to možný, co jsem to koupil, tak jsem zkoušel jednou ozon a jednou sprej, co se vypustí v kabině.

Obojí má účinek, ale nic moc.

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 20:46
od JaraX
my děláme trojkombinaci a dle mého výsledek nejlepší,
- vymytí vodou - cesty kde jde vzduch, tzn uložení pylových filtrů, prostor pod filtrama, nasávače, kontrola obou odtoků
- vystříkaní všech cest klimy dezinfekční pěnou - kanály, sání, výparník - pěna na sebe nabere nečistoty, ty odtečou odtokama
- bombička - spray do interieru, zabije bakterie apod
- o3 generator alespon na 2 hodiny - zabije zbytek

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 21:02
od JaraX
při otevřeném šíbru nijak, prostě je otevřený
při otevřeném krytu šíbru už většina sedmiček při 130kmh hučí tak že to strašně ruší, po výměně to ve 130kmh je furt jako byl zatažený kryt šíbru,
některé sedmičky se zataženým krytem hučí i tak že při 150kmh to prostě ruší i tak.,

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: pon 24.06.2019 22:30
od ettore
Na plíseň a bakterie je nejlepší Savo. Stačí jednou prostříkat a už Vám nikdy nebude smrdět :lol:

Re: e65, e66 DIY - co si udělat sám atd.

Napsal: úte 25.06.2019 08:39
od soukupadam
Pěnu tady mám. Ale kudy ji dostanu na výparník?
Díky