Stránka 1 z 1
Bmw E90, 1.8d 90kw
Napsal: pon 17.06.2019 16:47
od Jiras1512
Zdravim, mam možnost koupit BMW E90 1.8d 90kw 2006 bez DPF.
Nejake nazory na tenhle motor, servis auta? vyplati se? Diky moc
Re: Bmw E90, 1.8d 90kw
Napsal: pon 17.06.2019 17:06
od PetoK
rv 2006 predsa ma mat DPF ... ???
Re: Bmw E90, 1.8d 90kw
Napsal: pon 17.06.2019 17:07
od Jiras1512
Bylo mi řečeno že nemá. V BMW se nevyznám, proto chci rady.
Re: Bmw E90, 1.8d 90kw
Napsal: pon 17.06.2019 17:10
od PetoK
Ak je Euro4, musi mat DPF.
Re: Bmw E90, 1.8d 90kw
Napsal: pon 17.06.2019 17:35
od Jiras1512
Takže si myslíš že dpf bylo odděláno naschvál?
Re: Bmw E90, 1.8d 90kw
Napsal: pon 17.06.2019 17:46
od Jiras1512
Tak by to mělo být euro3..
Re: Bmw E90, 1.8d 90kw
Napsal: pon 17.06.2019 18:57
od Recikk
Zrovna včera jsem viděl video s nějakým týpkem na YouTube, kterej tam popisoval svojí 325d z roku 06 a vyjadřoval se ve smyslu, že tou dobou to už standardně PDF mělo, ale na tom jeho autě že není, jelikož se ještě v roce 2006 dalo u těchto aut při odběru většího množství vozidel naráz (třeba pro firmu), dát požadavek, že to chcete bez PDF. Možná to bude stejný případ?
Nevím, jestli mluvil pravdu, ale něco takovýho budou místní gurus určitě vědět.
Re: Bmw E90, 1.8d 90kw
Napsal: pon 17.06.2019 19:09
od TurboShnek
Jiras1512 píše:Zdravim, mam možnost koupit BMW E90 1.8d 90kw 2006 bez DPF.
Nejake nazory na tenhle motor, servis auta? vyplati se? Diky moc
Zdarec,
V takovým případě to auto má motor M47TU2D20 což je technicky vylepšená verze starého M47 motoru z předchozí e46 série 3 řady BMW, která se vyráběla od 1998 do 2005. Je to 2 litrový, 4 válcový trubo diesel. Tahle verze byla vylepšená daleko spolehlivějším čerpadlem, common-rail systémem který se velmi osvědčil na motorech M47R který se tenkrát dával do Anglických automobilů Rover když firmu vlastnili BMW. To zlepšilo výkon, spotřebu paliva a hlavně spolehlivost.
Slabý bod jsou vířivé klapky v sání které se často ulomili, nasáli do pístů a zničili je. V roku 2006 je BMW nahradili plastovými klapkami, ale ať jsou tam jaký koliv klapky, odstranění je velmi jednoduchý, dá se to udělat své pomocí, akorát je k tomu třeba koupit záslepky za pár stovek. Odstranit je se doporučuje ihned po koupi.
Další věci který občas zlobili na původním motoru M47 byli termostaty. Věci na který si dát pozor je turbo a vstřiky jako u každého dieslu. No a dál když budeš měnit pravidelně olej, separátor oleje, žhavící svíčky, čistit EGR ventil a celkem se o to starat jak se sluší a patří tak ti to vydrží na věky. Já mam e46 se starším M47 motorem a je to jako tank T34.
Co se týče výkonu a spotřeby, je to na obyčejný nenáročný ježdění, žádný závody, když chceš závodit hledej 330d nebo benzín. Mně M47 po městě žere 7.4 litrů na 100, za městem kolem 5 litrů. U týhle novější verze M47TUD20 to bude žrát možná o 0.5 - 1 míň.
No a co se týče DPF filtru, většina je mаjí ale myslím že některé první modely z 2006 ještě ne, pokuď je to Euro 4 model tak ho to musí mít, kydž je to Euro 3 tak ho to nemá.

Re: Bmw E90, 1.8d 90kw
Napsal: pon 17.06.2019 19:11
od ph132008
M47N2 nemusí mít DPF a plní euro4. DPF bylo pro masochisty za příplatek.
Re: Bmw E90, 1.8d 90kw
Napsal: pon 17.06.2019 19:14
od Jiras1512
Díky moc kluci

Re: Bmw E90, 1.8d 90kw
Napsal: pon 17.06.2019 19:15
od TurboShnek
ph132008 píše:M47N2 nemusí mít DPF a plní euro4. DPF bylo pro masochisty za příplatek.
To nevím, každopádně když to má DPF tak hned zespoda za motorem bude takovej válec s 3 čidlama.
https://www.realoem.com/bmw/showparts.d ... g=18&fg=10
A ještě jsem zapomněl dodat že původní M47 motory měli často problémy s MAP čidlem který stojí 2 - 3000. Každopádně to zavez do servisu aby všechno zkontrolovali před tím než to koupíš.

Re: Bmw E90, 1.8d 90kw
Napsal: pon 17.06.2019 19:26
od ph132008
A M47N neboli M47TUD20 se do E90 nedával. Dával se už M47N2 (M47TU2D20) a pak průserový N47. Až na turbo s relativně malou životností je M47N2 dobrý motor.
Re: Bmw E90, 1.8d 90kw
Napsal: pon 17.06.2019 19:36
od TurboShnek
ph132008 píše:A M47N neboli M47TUD20 se do E90 nedával. Dával se už M47N2 (M47TU2D20) a pak průserový N47. Až na turbo s relativně malou životností je M47N2 dobrý motor.
Máš pravdu, zamotal jsem se v písmenkách.
Dával se tam M47TU2D20.
M47D20 je originální z 1998, potom přisel první 'technical update' v 2002 myslím M47TUD20, a pak druhý 'technical update' v 2004 M47TU2D20.

No a pak přišel konec nafty v BMW.
Všechno jsou to výborný motory, akorát první M47D20 měl problémy s VP44 čerpadlem ve kterým většinou odchází tranzistor mezi 200 - 300,000km ale repas se dnes sežene za pár tisíc a pak to vydrží další sta tisíce tak že to není zase takovej problém.