Stránka 1 z 1
Samosvor pro F30
Napsal: pon 10.06.2019 23:42
od Pablo Ramirez
Zdravim vas panove, umel by pls nekdo poradit ci doporucit, jakej samosvor do F30 (335i, N55, zadokolka s manualem, r.v.2015)? Typ (lamely, sneky), vyrobce, sikovnyho manika, kterej to bude umet namontovat (idealne Praha a okoli)..ocenim vse vcetne vasich osobnich zkusenosti a dojmu. Vim, ze se tady samosvory uz resily, ale narazil jsem jen na dost stary prispevky. Nejde mne o driftovani po parkovisti, ale spis o zlepseni jizdnich vlastnosti pri sportovni jizde a pri zhorsenych podminkach. Diky moc predem.
Re: Samosvor pro F30
Napsal: pát 14.06.2019 07:48
od fabledwarrior
Re: Samosvor pro F30
Napsal: pát 14.06.2019 11:52
od pavproch
Jestli teda mohu, no.
Mám v e89 330i rwd šneka Quaife, měl jsem v e91 330i xdrive (vzadu) 60% lamelu Drechsler a mám v e90 330i rwd WaveTrac (něco mezi lamelou a šnekem) - ve všech případech právě za účelem zlepšení jízdních vlastností (čistá rychlá jízda v zatáčkách) nikoli pro blbnutí na parkovišti a pálení gum.
Nepovažuju se za Fitipaldiho, ale něco už se všema třema naježděno mám, tak si dovolím konstatovat, že je úplně jedno, který "typ" to je. Přínos pro jízdu je v každém případě +++, negativa nejsou ani v jednom z "typů" (nebo sem je aspoň nepozoroval).
Kdesyk sem tu už psal o výměnách náplní v LSD - Quaife a Wavetrac požadují 75w-90 a (měním, budu měnit) co 50 tis km, lamela vyžaduje 140w-90 (LSD) a výměnu prý taky tak často.
Re: Samosvor pro F30
Napsal: pon 17.06.2019 09:55
od Hanz
Jsou tam rozdily, ale na pouhe zlepseni trakce "je to jedno". Na precizni vodění auta bokem lamelový.
(jen OT - na driftování pro "chudé" se dá použít tuhý zadní stabilizátor, snížit odklony vzadu na min. a dát tvrdé úzké pneu)
U lameloveho rozhodne menit nejdele po 25tis km (pri beznem pouziti, pri castejsim drásání na okruhu doporucuju vymenit nejdele po sezone).
Pokud se ma pouzivat intenzivne (caste okruhy nebo delsi nez 20min), je nutne instalovat chlazeni (lepsi viko s zebry jako minimum, ale idealne vyvod treba skrze vypust/plnici otvory a dat vedle maly chladic+el cerpadlo s term. spinacem.
Byt to zni dobre, ze ma olej velky teplotni rozsah (75w140), po 20-30min muze být na okruhu prehraty a lamely se zacnou odirat, protoze vrstva ztrati mazaci vlastnosti. Ve finále je tam vrstva nalepeneho kovu, po ktere to klouze tak, jakoby tam LSD ani nebyl...
Re: Samosvor pro F30
Napsal: úte 18.06.2019 19:35
od newli
Pridam dotaz - zaujalo me, ze mel uzivatel pavproch samosvor na xdrivu. To ma nejakou pridanou hodnotu a nevadi to te elektronice?
Re: Samosvor pro F30
Napsal: úte 18.06.2019 20:33
od Hanz
Jasně že to má přidanou hodnotu... třeba v tom, že ti nehrabe jen jedno kolo... bez ohledu na reklamní videa s Xdrive...
Re: Samosvor pro F30
Napsal: stř 19.06.2019 17:19
od Henry_E90
Ona veškerá elektronika má svoje limity, co se reálného využití týče. V těch reklamních i srovnávacích videích jsou často podmínky nastaveny ve prospěch jednoho systému. Zrovna xDrive se má tendenci často "přehřívat" v extrémnějších podmínkách (dlouhé blbnutí na sněhu apod.). Lamelový diferenciál funguje stále stejně dobře, maximálně je třeba řešit ten olej (viz výše), případně vyměnit lamely (což by mě zrovna docela zajímalo, jak u Drexleru/M Performance diferenciálu probíhá, respektive spíše kolik to stojí). Zrovna jsem včera pořídil Performance diferenciál na F 340/440i a budu ho zkoušet bastlit do E90 330i LCI, tak možná po neúspěšných pokusech bude jeden k mání

Re: Samosvor pro F30
Napsal: stř 19.06.2019 19:43
od Boris
@Henry

tak to jsem zvědav