Samoúdržba a kontrola N52B25 + chcípání při studeným startu
Napsal: úte 04.06.2019 19:52
Zdravím všechny.
Dneska jsem na své N52B25 dělal takový ten menší servis/údržbu, tedy vyčistil jsem oba solenoidy VANOSU, vyměnil vzduchový filtr, kabinový filtr a svíčky. Už se mi to teď nechtělo zadeklovávat, takže to budu dělat až ráno a napadlo mě se tady zeptat, co se dá ještě na motoru takhle samodomo vyměnit, případně zkontrolovat?
Nejsem automechanik a nemám pořádnej zvedák, tudíž si sám dělat jenom tyhlety věci, který zvládne člověk se správným návodem a základním nářadím.
Jinak s autem při jízdě není žádnej problém, hezky to tahá, necuká to, výkon by tam měl být oukej, když jsem párkrát zkoušel čas z 0 na 100, vycházelo to kolem 7 sekund, což mi přijde dostatečně blízko udávaným hodnotám pro E91 325i s N52.
Jediná věc, když to třeba dva dny stojí, tak po prvním nastartování se stane, že to auto chcípne, jakoby se udusí. Pokud tomu přidám otáčky nebo to prostě nastartuju znova, je všechno cajk. Celý den už to pak na 1000 % neudělá, jen ten první start. Četl jsem někde, že by snad nějaký těsnění mohlo prokapávat někam palivo, který se tam nahromadí a při prvním startu to motor na nízký otáčky nedokáže spálit. Bohužel teda už tu diskuzi nemůžu najít.
Tak teda předem děkuji za všechny odpovědi a díky vám za tohle fórum.
Dneska jsem na své N52B25 dělal takový ten menší servis/údržbu, tedy vyčistil jsem oba solenoidy VANOSU, vyměnil vzduchový filtr, kabinový filtr a svíčky. Už se mi to teď nechtělo zadeklovávat, takže to budu dělat až ráno a napadlo mě se tady zeptat, co se dá ještě na motoru takhle samodomo vyměnit, případně zkontrolovat?
Nejsem automechanik a nemám pořádnej zvedák, tudíž si sám dělat jenom tyhlety věci, který zvládne člověk se správným návodem a základním nářadím.
Jinak s autem při jízdě není žádnej problém, hezky to tahá, necuká to, výkon by tam měl být oukej, když jsem párkrát zkoušel čas z 0 na 100, vycházelo to kolem 7 sekund, což mi přijde dostatečně blízko udávaným hodnotám pro E91 325i s N52.
Jediná věc, když to třeba dva dny stojí, tak po prvním nastartování se stane, že to auto chcípne, jakoby se udusí. Pokud tomu přidám otáčky nebo to prostě nastartuju znova, je všechno cajk. Celý den už to pak na 1000 % neudělá, jen ten první start. Četl jsem někde, že by snad nějaký těsnění mohlo prokapávat někam palivo, který se tam nahromadí a při prvním startu to motor na nízký otáčky nedokáže spálit. Bohužel teda už tu diskuzi nemůžu najít.
Tak teda předem děkuji za všechny odpovědi a díky vám za tohle fórum.