[Návod] Retro-fit páčky blinkrů s knoflíkem BC [e46]
Napsal: sob 18.05.2019 20:20
Bonžůrno,
Ukážeme si jak provést retro-fit páčky blinkrů s knoflíkem BC (Palubní Počítač). To nám dá možnost zobrazit na palubní desce venkovní teplotu, průměrnou spotřebu a přibližnou vzdálenost kterou můžeme ujet podle toho kolik je v nádrži paliva. Hodiny lze také zobrazit jako před tím.
Tahle dodatečná výbava tenkrát stála kolem 200-400 dolarů pokud se nemýlím, tak že je plno aut které tenhle knoflík nemají.
Poznámka: Aby fungovalo zobrazení teploty auto musí mít teploměr, což se mi zdá že nemá každé auto, jenom ty varianty které byli vybaveny automaticky vyhřívanými zrcátky, jako například moje. Každopádně teploměr je schovaný pod předním blatníkem, a pokud se chceš podívat jestli ho tam máš, tady mám návod na to jak se tam dostat: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... lom%C4%9Br
Kterou koupit páčku?
Číslo dílu je 8363668 (zespoda také bude napsáno "SAE QB 96 013". Tahle páčka se používala v různých modelech automobilů BMW, například e46, e53, e39, e85, e86, Z4 atd... tak že je jedno z jakého je (a tento návod bud stejný i pro ostatní modely zmíněných aut).
Já ji koupil přes eBay za 60 kč, plus poštovní. Při koupi dávejte pozor aby nebyli setřené bílé ikonky.

Budeme potřebovat:
- Torx-25
- Torx-8
- Křížový šroubovák
- Malý plochý šroubovák
- 16mm nástavec na golu
- Páčidla z umělé hmoty (Toto vysoce doporučuji koupit na páčení plastových dílů aby se neponičili, stojí to 30 kč - hledej na eBay "plastic car pry tool")
- BMW Scanner 1.4.0

1. Vypojíme mínus na baterce protože budeme pracovat s elektřinou a odpojovat air-bag. Pokud ho odpojíš se zapojenou baterkou, rozsvítí se kontrolka air-bagu.

2. Zezadu na volantu jsou dva Torx-25 šrouby které obvykle jdou povolit velmi těžko. Vyšroubujeme je.

3. Vzndáme air-bag a vypojíme ho.

4. Povolíme šroub volantu a vyndáme ho.
5. Zezhora na plastovém krytu je křížový šroubek z umělé hmoty.

6. Zespodu je plastový klip. Malým, plochým šroubovákem zatlačíme do špuntu uprostřed.

7. Rozdělíme oba kyty od sebe.

8. Povolíme čtyři Torx-8 šrouby které drží obě páčky a posuneme je dopředu.

9. Plochým šroubovákem zmáčkneme zobáček na páčce, zeshora, i zezdola což nám umožní ji vysunout.

Tohle nám zbyde až to rozebereme (kromě těch kapesníků
):

10. Vypojíme konektor a zapojíme novou. Složíme všechno jak to bylo, opakováním výše uvedených kroků pozpátku.

Poznámka: Torx-8 šrouby které drží páčky není třeba moc utahovat, stačí rukou. Volant také není třeba velmi utahovat.
Poznámka II: Na volantu a patici na kterou se nasadí jsou rýhy které musíme vyrovnat.

Poznámka III: Spodní klip dáme zpátky tak že z něj vyndáme špunt, zatlačíme ho ho díry a teprve pak do něj zase zasuneme špunt.

Zapnutí funkce OBC v BMW Scanner:
Hodně lidí si myslí že se tato funkce musí zapínat ve speciálním servisu BMW, není tomu tak, stačí BMW Scanner.
1. Otevřeme IKE (Instrument Cluster Electronics) modul. Zmáčkneme Coding Data > Recoding.
2. Pod 'Other Options' dáme křížek vedle 'On-board computer'.

3. Zmáčkneme knoflík ‘Write’, potom ‘OK’ a to je vše.


Ukážeme si jak provést retro-fit páčky blinkrů s knoflíkem BC (Palubní Počítač). To nám dá možnost zobrazit na palubní desce venkovní teplotu, průměrnou spotřebu a přibližnou vzdálenost kterou můžeme ujet podle toho kolik je v nádrži paliva. Hodiny lze také zobrazit jako před tím.
Tahle dodatečná výbava tenkrát stála kolem 200-400 dolarů pokud se nemýlím, tak že je plno aut které tenhle knoflík nemají.
Poznámka: Aby fungovalo zobrazení teploty auto musí mít teploměr, což se mi zdá že nemá každé auto, jenom ty varianty které byli vybaveny automaticky vyhřívanými zrcátky, jako například moje. Každopádně teploměr je schovaný pod předním blatníkem, a pokud se chceš podívat jestli ho tam máš, tady mám návod na to jak se tam dostat: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... lom%C4%9Br
Kterou koupit páčku?
Číslo dílu je 8363668 (zespoda také bude napsáno "SAE QB 96 013". Tahle páčka se používala v různých modelech automobilů BMW, například e46, e53, e39, e85, e86, Z4 atd... tak že je jedno z jakého je (a tento návod bud stejný i pro ostatní modely zmíněných aut).
Já ji koupil přes eBay za 60 kč, plus poštovní. Při koupi dávejte pozor aby nebyli setřené bílé ikonky.

Budeme potřebovat:
- Torx-25
- Torx-8
- Křížový šroubovák
- Malý plochý šroubovák
- 16mm nástavec na golu
- Páčidla z umělé hmoty (Toto vysoce doporučuji koupit na páčení plastových dílů aby se neponičili, stojí to 30 kč - hledej na eBay "plastic car pry tool")
- BMW Scanner 1.4.0

1. Vypojíme mínus na baterce protože budeme pracovat s elektřinou a odpojovat air-bag. Pokud ho odpojíš se zapojenou baterkou, rozsvítí se kontrolka air-bagu.

2. Zezadu na volantu jsou dva Torx-25 šrouby které obvykle jdou povolit velmi těžko. Vyšroubujeme je.

3. Vzndáme air-bag a vypojíme ho.

4. Povolíme šroub volantu a vyndáme ho.
5. Zezhora na plastovém krytu je křížový šroubek z umělé hmoty.

6. Zespodu je plastový klip. Malým, plochým šroubovákem zatlačíme do špuntu uprostřed.

7. Rozdělíme oba kyty od sebe.

8. Povolíme čtyři Torx-8 šrouby které drží obě páčky a posuneme je dopředu.

9. Plochým šroubovákem zmáčkneme zobáček na páčce, zeshora, i zezdola což nám umožní ji vysunout.

Tohle nám zbyde až to rozebereme (kromě těch kapesníků


10. Vypojíme konektor a zapojíme novou. Složíme všechno jak to bylo, opakováním výše uvedených kroků pozpátku.

Poznámka: Torx-8 šrouby které drží páčky není třeba moc utahovat, stačí rukou. Volant také není třeba velmi utahovat.
Poznámka II: Na volantu a patici na kterou se nasadí jsou rýhy které musíme vyrovnat.

Poznámka III: Spodní klip dáme zpátky tak že z něj vyndáme špunt, zatlačíme ho ho díry a teprve pak do něj zase zasuneme špunt.

Zapnutí funkce OBC v BMW Scanner:
Hodně lidí si myslí že se tato funkce musí zapínat ve speciálním servisu BMW, není tomu tak, stačí BMW Scanner.
1. Otevřeme IKE (Instrument Cluster Electronics) modul. Zmáčkneme Coding Data > Recoding.
2. Pod 'Other Options' dáme křížek vedle 'On-board computer'.

3. Zmáčkneme knoflík ‘Write’, potom ‘OK’ a to je vše.

