Stránka 1 z 2

[Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: pát 05.04.2019 04:16
od TurboShnek
Už se vám stalo že zmáčknete na víko od nádrže ale neotevře se? :lol: Naštěstí se dá otevřít třeba kapesním nožem, ale proč se to stává a jak to opravit?

Stává se to protože za víkem je mechanismus s pírkem jako v propisce, zmáčkne se na něj a čudlík vystřelí ven a tím pootevře víko. Jenže na čudlíku je gumový návlek s takovou gumovou ťupkou která je asi 2mm vysoká, asi aby při otevření víka byl "soft touch" efekt a řidič měl luxusní zážitek než kdyby se čudlík dotýkal přímo víka.

Obrázek

Jenže časem se ta gumová ťupka ulomí, a víko už nemůže kvůli těm 2mm ten čudlík zamáčknout a dvířka se nikdy nepootevřou. :lol:

Některý designy inženýrů v automobilovým průmyslu mě prostě fascinují svojí slabomyslností. :D Když už tam chi dát kousek gumy, proč ve víku nevyvrtat dirku a nezamáčknout do ní gumovej špuntík kterej by nikdy neodpadnul. :stupid: A proč BMW pořád tenhle blbý design používá na tak klíčovým elementu? :ja_nic: Ale aspoň že na e46 se víčko pořád dá otevřít a že je v kufru nouzový táhlo, tak že nejsme na úrovni VW konceru kde se rozbije zámek a máš prostě smůlu. :biggrin:

Každopádně jsou dvě řešení, buď se koupí celej ten mechanismus kterej stojí 200 kč a nebo se na víko prostě nalepí kousek gumy aby čudlík zamáčklo. Já jsem zvolil druhý způsob a použil jsem na to "tlumič nárazů samolepící 10mm" kterých jsem koupil spoustu v MATu za 30kč.

Obrázek Obrázek

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: pát 05.04.2019 06:05
od JaraX
to je zas zbastlete si své BMW :D,co když se časem ten tvuj tuplík odlepí, to není dokonalá oprava, kdybys dal na víčko vrut a na něj provázek, bylo by to mnohem lepší řešení!

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: pát 05.04.2019 11:08
od Itchythefirst
Kvuli 176Kc vymejslet takovy ptakoviny :-)

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: pát 05.04.2019 15:27
od TurboShnek
JaraX píše:to je zas zbastlete si své BMW :D,
O to se v BMW postarali už ve fabrice. ;)

JaraX píše:co když se časem ten tvuj tuplík odlepí, to není dokonalá oprava, kdybys dal na víčko vrut a na něj provázek, bylo by to mnohem lepší řešení!
Když se mi časem odlepí, tak tam nalepím jinej protože jich mám 30. Jenže když si koupím novej čudlík od BMW tak se mi časem určitě stane to samý protože jejich design už od začátku není dokonalý, jako jejich čudlíky na štelování hodin :ja_nic:
JaraX píše:Kvuli 176Kc vymejslet takovy ptakoviny :-)
No jo, každej není Bill Gates. ;) Ono zajít do MATu je lehčí než to vyndávat, jít do BMW, objednávat to, pak tam jít znovu, a pak to vyměnit. A nejhorší je že ten čudlík funguje tak že za 200kč kupuješ akorát kousíček gumy se kterým se ti časem stane to samý.

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: pát 05.04.2019 15:51
od kawaman
Od tebe bude radost si jednou koupit auto :oops:

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: pát 05.04.2019 16:48
od inspi1981
To by mělo vykoupit BMW a inženýři by mohli zkoumat, kde udělali chybu

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: pát 05.04.2019 17:41
od TurboShnek
inspi1981 píše:To by mělo vykoupit BMW a inženýři by mohli zkoumat, kde udělali chybu
Tak že podle tebe tenhle design není chyba? :D

Za chvíli mi budeš říkat že rozvodový řetěz zezadu na motoru a praskající rám není chyba. :woot:

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: pát 05.04.2019 21:06
od JaraX
tak vem kladivo a ten původní mechanismus rozbij a nemůžeš si stěžovat na nic :D

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: sob 06.04.2019 08:52
od JaraX
kalasnikov471 píše:
JaraX píše:to je zas zbastlete si své BMW :D,
O to se v BMW postarali už ve fabrice. ;)
JaraX píše:Kvuli 176Kc vymejslet takovy ptakoviny :-)
No jo, každej není Bill Gates. ;) Ono zajít do MATu je lehčí než to vyndávat, jít do BMW, objednávat to, pak tam jít znovu, a pak to vyměnit. A nejhorší je že ten čudlík funguje tak že za 200kč kupuješ akorát kousíček gumy se kterým se ti časem stane to samý.
jj zbastlili to ve fabrice tím že tam dali naftový motor

jinak to s těma 176Kč jsem nepsal já, máš to nějaky popleteny

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: sob 06.04.2019 16:06
od Woyta
Sám píšeš, že tvé řešení je dočasné a časem bude potřebovat další zásah.
Tovární řešení vydrželo 15 let. Jak dlouho vydrží tvé řešení? Do prvního dne kdy bude na bok auta svítit letní slunce?
Nebo až ti nečistoty pronikající poškozenou membránou poškodí spínač?

Nemluvě o tom, že čas který strávíš opravováním také není zdarma. I když budeš počítat minimální mzdu, tak se stále z dlouhodobého hlediska vyplatí dát nový díl.

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: sob 06.04.2019 16:21
od TurboShnek
Woyta píše:Sám píšeš, že tvé řešení je dočasné a časem bude potřebovat další zásah.
Tovární řešení vydrželo 15 let. Jak dlouho vydrží tvé řešení? Do prvního dne kdy bude na bok auta svítit letní slunce?
Nebo až ti nečistoty pronikající poškozenou membránou poškodí spínač?

Nemluvě o tom, že čas který strávíš opravováním také není zdarma. I když budeš počítat minimální mzdu, tak se stále z dlouhodobého hlediska vyplatí dát nový díl.
Uvidíme jak dlouho to vydrží, tahle oprava trvala 2 vteřiny a vyměnit ten mechanismus trvá taky 10 vteřin.

Jde o princip, jejich design je na hovno jako čudlíky štelování hodin, jejich řídící jednotky s na větráku atd...

Já si myslím že tohle vydrží hodně dlouho. Když to přežije mytí, protože já meju i dvířka zevnitř tak je vymalováno. ;)

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: sob 06.04.2019 16:31
od JaraX
doporučuju to špatně vyrobené auto prodat a koupit si třeba český sen.

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: sob 06.04.2019 16:37
od TurboShnek
JaraX píše:doporučuju to špatně vyrobené auto prodat a koupit si třeba český sen.
Je třeba vyndat hlavu z písku a přestat dělat že BMW nikdy nemůžou udělat chybu. :D Jejich auta mají své chyby a já je budu pořád ukazovat, já akcie v BMW nemám. :ja_nic:

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: sob 06.04.2019 16:42
od JaraX
já vlastním minimálně polovinu akcii BMW :lol: :lol: :lol:

hej sorry, pro mě jsou tydle staré BMW celkem modla, když vidím jaké sračky musí řešit uživatelé jiných aut, jak si na oktávku ani neobjendáš podle vinu brzdy nebo filtry, jak na tom nejde vůbec nic udělat, jak na blbé dvojkové oktávce potřebuješ na všecko speciální nářadí a baworáka spravíš gola sadou z lidlu, jak je složity na ostatní auta něco dohledat a na BMW se dozvíš hned všecko, jak málo umí diagnostika u ostatních aut, jak nevychataná je elektronika většiny aut, a a čím dal víc znáš ostatní auta, tím víc si řekneš jak je to BMW dobrý, a pokud se po 15letech rozbije díl za 170kč, tak ti řeknu že z toho mám docela radost, že si mužu něco opravit tak levně a mám to krásný nový.¨
přitom většina stejně starých aut, už je dávno ve šmelcu

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: sob 06.04.2019 16:50
od TurboShnek
JaraX píše:hej sorry, pro mě jsou tydle staré BMW celkem modla, když vidím jaké sračky musí řešit uživatelé jiných aut, jak si na oktávku ani neobjendáš podle vinu brzdy nebo filtry, jak na tom nejde vůbec nic udělat, jak na blbé dvojkové oktávce potřebuješ na všecko speciální nářadí a baworáka spravíš gola sadou z lidlu, jak je složity na ostatní auta něco dohledat a na BMW se dozvíš hned všecko, jak málo umí diagnostika u ostatních aut, jak nevychataná je elektronika většiny aut, a a čím dal víc znáš ostatní auta, tím víc si řekneš jak je to BMW dobrý, a pokud se po 15letech rozbije díl za 170kč, tak ti řeknu že z toho mám docela radost, že si mužu něco opravit tak levně a mám to krásný nový.¨
přitom většina stejně starých aut, už je dávno ve šmelcu
To je pravda, já neříkám že jsou to špatný auta jinak bych si už dávno koupil jiný, ale zdaleka nejsou perfektní, a dávat do větráků transistory místo relé za 10kč, který se spálí, pak se ti nevypne větrák, vybije baterka a zjistíš že musíš koupit celej novej větrák protože řídící jednotka nejde vyměnit, nebo čudlík kterej se ti ulomí a musíš vyměnit celou přístrojovou desku aby jsi mohl nastavit čas není perfektní.

Představ si o kolik by to bylo lepší kdyby tam tyhle mouchy nebyli. :P Možná kdyby jim lidi kvůli takovým mouchám dali pořádně na prdel už tenkrát, nedošli by jsme do dnešní doby kde máš řetěz zezadu na motoru, a podobně.

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: sob 06.04.2019 16:57
od JaraX
no jo, asi nečekali že si to koupíš v socce bez navi a pak musíš nastavovat hodiny přes budíky

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: sob 06.04.2019 17:01
od TurboShnek
JaraX píše:no jo, asi nečekali že si to koupíš v socce bez navi a pak musíš nastavovat hodiny přes budíky
Zase se jejich chyb zastáváš. :ja_nic:

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: sob 06.04.2019 17:27
od kawaman
Kdyby už to auto mělo být naprosto dokonalé a bez chyb (což nejde), tak jsem zvědavý, kdo by byl ochoten to zaplatit. Troufám si říct, že těch lidí bude opravdu malé procento.
A sorry, ale opravovat cokoli takovým způsobem jako ty, je fakt masakr..
Chtěl bych tě poznat osobně, ať vím, co jsi za blázna :D

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: sob 06.04.2019 18:47
od JaraX
hele, co vím tak třeba passatům praskalo rameno a upadávali kolo, TDIčkům se protáčelo olejové čerpadlo, to bylo ještě v době kdy BMW dělalo techniku dobrou, dneska už je vše shit.
docela mě zajímá kde ve vývoji udělali chybu?
málo to otestovali? co měli zdokonalit?
málokrát nastavili hodiny na budíkách než to ulomili ?
přece nemůže sedět člověk týden u budíků a testovat jestli půjdou za 30 let nastavit hodiny.

Re: [Návod] Neotevírající se víko nádrže

Napsal: sob 06.04.2019 21:01
od TurboShnek
Podle mně udělali chybu v kritickým přemýšlení, třeba s tím čudlíkem hodin v tom že to celý ze začátku zbytečně překomplikovali.

Ten čudlík má 3 funkce, nastavit čas dopředu, dozadu a přepnout čas s 24 hodinovýho formátu na a.m/p.m. Nevím proč se rozhodli že přepínání časovýho formátu je tak důležitý, a bude se to tak často používat že to musí být přístupný hned na budíkách. Kdo v Evropě používá a.m/p.m a kdo Americe používá 24 hodinový čas? Nikdo, tuhle funkci jsem nikdy nepoužil. Tahle funkce mohla být v podstatě dostupná jenom přes diagnostiku.

Dál je mohlo napadnout že spolíhat se na 2mm plastový nožičky aby mačkali na spínače je dlouhodobě velmi nespolehlivý, protože plast časem praskne, obzvláť ve prostředí kde se porád mění teplota, třeba jako v autě, a nebo že někdo použije moc síly a prasknou. Místo toho mohli udělat jenom jeden spínač na který by se dalo jenom máčknout jako na ten druhej na levý straně. Tím by se sice čas dal posunout jenom dopředu ale vydrželi by to věčně. Jako je to třeba v Opel Astra. Dokonce by tím usnadnili výrobu.

Kdybych to ale dělal já, tak bych ten časovej čudlík vůbec nedělal protože každá e46 má rádio na kterým už je plno knoflíků. Dokonce je tam knoflík s hodinama. Když jde změnit čas přes navigaci, proč neměnt čas i přes rádio když se tam dá měnit plno blbostí jako bass atd...

Udělal bych funkci že když se podrží knoflík s hodinama a knoflík + 10 vteřin, dostaneš se do menu kde si můžeš vybrat jakej formát času chceš, můžeš si nastavit čas (což je jednodušší než čudlíkem na budíkách) a ještě bych tam přidal funkce '-1,-2, +1, +2 hodiny', aby uživatel každých půl roku nemusel zdlouhavě nastavovat čas když se změní, ale prostě si hned přidal hodinu navíc, jako na mobilním telefonu.

Tím by se ušetřil materiál za čudlík, pár spínačů a hlavě plno problémů protože takovej systém by byl věčnej, a bylo by daleko snadnější nastavit čas. Až by jsi přijel z Francie do Anglie nemusel by jsi se srát s nastavováním času protože by jsi jenom vybral -1 hodina a je to. ;)

---

Další taková věc, aby jsi vyměnil žárovky zpátečky a mlhovky musíš odendat tapecírunk na viku kufru, a ten zespoda drží 4 zamačkávací cvočky. BMW v knížce píše že je musíš vyndat placatým šroubovákem, jenže ve vercajku kterej ti dali je jenom křížovej šroubovák kterej je ti k hovnu protože v autě žádný křížový šroubky nejsou. :smich: Tak že já jsem utratil 1 milion korun na auto a musím si jít koupit placatej šroubovák abych vyměnil žárovku? Proč tam nedat šroubky jako jsou na kabinovým filtru abych je mohl povolit rukou? :D

Zadní světla se jim povedly, výbornej design, nevím proč to takhle není na každým autě. Dvířka na vypouštění oleje, výbornej design nevím proč tohle není zlatej standart každýho auta, páčka na otevření kapoty, upevnění klínku a zvedáku, místo na vercajk, všechno perfektní, nevím proč to tak nemá každý auto, ale některý věci prostě nepromysleli. :P