Stránka 1 z 1
s38b36 volnoběh otáčky
Napsal: pát 29.03.2019 15:53
od PeckaSK8
Ahoj, již déle hledám po netu a nemohu nic kloudného najít. Na kolik otaček má správně běžet volnoběh u motoru s38b36. Respektive myslim že mě jde volnoběh na 950rpm. Pak jestě se mě nelíbí že při startování chytne až tak na 6 otáčku. Jinak neni problem. Nehoupe, tahne slusne.
Re: s38b36 volnoběh otáčky
Napsal: pát 29.03.2019 20:00
od Spejbl
To je ideální,
..... je nutné u těchto polozávodních motoru zachovat dostatečný průtok oleje motorem, a dostatečný průtok chladící kapaliny po zátěži a to se dosáhne tímto zvýšeným volnoběhem.
Re: s38b36 volnoběh otáčky
Napsal: sob 30.03.2019 00:11
od Spejbl

..... nedá mi to,
ale 2minuty hledání a na netu najdeš v technických údajích k motoru volnoběžné otáčky 970+/-40 ot/min při OEM civilní vačce 264°/264°
tak zprominutím trochu nechápu, že nemůžeš nic dle Tebe "kloudného" najít.... jo a sedí to, dělal jsem rešerši.
Myslel jsem, že lidi co si kupují Mpowery se trochu zajímají o motoršport a byli aspoň jako diváci na nějakých závodech a slyšeli motory s ostřejšími vačkami na volnoběh

jakou mají kultůru volnoběhu
Slyšel jsem žigulika v závodech do vrchu a ten pěkně štěkal na leerlauf při vačce 320°

Re: s38b36 volnoběh otáčky
Napsal: sob 30.03.2019 00:19
od MattyX
A tak to určitě víš že to není kvůli průtoku oleje jak píšeš, protože S38 má jiný převod a regulační ventil na olejovém čerpadle...
Re: s38b36 volnoběh otáčky
Napsal: sob 30.03.2019 14:57
od Spejbl
Uznávám, máš pravdu

... primární důvod to není, ale terciární už jo
Ale vysvětluj tady,

že motor s ostřejší vícestupňovou vačkou s větším překrytím(střihem) ventilů má za následek chod motoru za volnoběhu s nižší objemovou účinností a nižším dynamickým kompresním poměrem, .... tak měkký a nevyrovnaný, že tomu může v tomto přechodovém režimu pomoci jen zvýšené volnoběžné otáčky.
měkký chod je myšleno slabonký v tom daném spektru otáček