Stránka 1 z 1

e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

Napsal: stř 27.02.2019 08:51
od frool
Zdar borci! prosím o pomoc znalce a fandu v jednom! V létě jsem koupil mazlíka s tekoucí vodní pumpou, odtah domů...zde zjištěno, že tlakuje, sundaná hlava, špatné těsnění...při začátku utahování stržený šroub.. dány Helicioily, nové: šrouby, těsnění, svíčky, řetězy, vodítka, tlumiče, brzdy...voda ani olej nemizí, netlakuje, toto ok, za studena chytá hned na všech 6.
Problém: jak se ohřeje na provozní teplotu, začne na volnoběh pocukávat - vynechává asi nějaký válec, a asi jede i v točkách na málo válců - občas cítit trochu slabší tah. Zkoušel jsem prohazovat cívky - furt stejné. Auto nechci dávat do servisu (špatné zkušenosti), snažím se si závady řešit sám, co dovedu (já kokot mám 5 aut a 15 motorek :roll: ), prý možná čidlo otáček...Prosím tedy, je tu borec (okolí Kralup nebo dojedu kamkoliv), který by dokázal za rozumný peníz zjistit závadu? Dík Kamil 724149040

Re: e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

Napsal: čtv 28.02.2019 00:13
od starML
Podle mne má řídící jednotka motoru špatnou informaci o teplotě chladící kapaliny od čidla B6256. To čidlo je dvojité, jedna půlka dává informaci pro teploměr na palubní desce, druhá půlka je pro řídící jednotku motoru. A pokud to má špatnou informaci o teplotě chladící kapaliny, tak to špatně reguluje složení směsi. Studené to nastartuje OK, jak se to ohřeje, tak to může být moc bohaté a kouří, nebo to je naopak chudé a dochází k výpadkům zapalování, protože směs už je moc chudá. Konektor má kódování, takže blbě by se to nemělo dát zapojit, ale větší silou jde všechno. Nebo je kontakt povysunutý z pouzdra atp... . Nebo to čidlo teploty dostalo při demontáži hlavy válců "čočku". Diagnostika by řekla, jakou informaci o teplotě chladící kapaliny má řídící jednotka motoru.

Schéma zapojení:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... ne/asf4jIL

Postup výměny:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... it/AhvEBtA
:D

Re: e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

Napsal: čtv 28.02.2019 13:08
od frool
Draku moc dekuju!! mrknu na to a dam vedet

Re: e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

Napsal: čtv 07.03.2019 01:09
od Michal-E39
U BMW patří diagnostický kabel do základní výbavy, musí být pořád po ruce, ne někde u rezevního kola, kam se s plným kufrem nedostanete. Při ceně do litru není nad čím přemýšlet. Základní informaci v podobě výpisu chyb zvládne i aplikace v mobilu, mnohem více umí IMPA.
U těhle aut je to nutnost. Hledat něco prohazováním zapalovacích cívek je zoufalé.

Re: e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

Napsal: pon 18.03.2019 08:27
od globusman
Michal-E39 píše:U BMW patří diagnostický kabel do základní výbavy, musí být pořád po ruce, ne někde u rezevního kola, kam se s plným kufrem nedostanete. Při ceně do litru není nad čím přemýšlet. Základní informaci v podobě výpisu chyb zvládne i aplikace v mobilu, mnohem více umí IMPA.
U těhle aut je to nutnost. Hledat něco prohazováním zapalovacích cívek je zoufalé.
Poradíš prosím, jaký kabel a jakou aplikaci do mobilu, popř. počítače si pořídit? Díky

Re: e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

Napsal: pon 18.03.2019 09:00
od Francis
Člen ice.blade a stránky https://diag.sk jsou to, co ti odpoví.

Re: e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

Napsal: čtv 28.03.2019 00:55
od starML
A teď potřebuji radu pro kamaráda v Brně:
- u e39 V8 540i automat 2003 ukazatel teploty za provozu leží na druhé čárce a dál nejde,
- při zapnutí zapalování na studeném motoru leží ručička normálně vlevo,
- při ohřevu leze nahoru a zastaví se na první čárce,
- při vyvolání skrytého menu teplota vystoupá na teplotu okolo 100°C a drží se, kolísá to řekněme od 93 do 103 stupňů,
- při testu budíků a kontrolek (02 Cluster system test) se zdá, že problém by mohl být přímo v tom budíku,
- ta rafička teploty nedostoupá až na konec do červeného pole, navíc se pohybuje trhaně, jakoby jí něco bránilo, ostatní jdou pěkně plynule.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=7fg-w5P ... e=youtu.be

- kdo poradí, jak tento problém v Brně vyřešit?
- kdo má ten ukazatel teploty v šuplíku a chce ho prodat?
:D

Re: e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

Napsal: čtv 28.03.2019 02:34
od drifterCZ
Koukám, že má všechny pixely, nenechával si opravovat pixely? Dost možná mu to dodrbali přitom. Záleží jakým způsobem ty budíky rozebírali, buďto vrtáním, pak by mohl být ten papír, kde je nakreslená grafika nedostatečně přitlačený a přesně takto by to zadrhávalo. Nebo pod tím uvázl nějaký bordel - špona z toho vrtání a dělalo by to totéž.
Nebo to rozebírali tak, že sundali motorky a mohli ho přitom poškodit, ale spíš to vidím na tu první variantu, protože motorek sám o sobě nemá moc jak zadrhávat