Stránka 1 z 1

Vymena zhavic bmw e91 320d M47

Napsal: sob 02.02.2019 01:08
od Dan91
Ahoj, vymenil jsem vsechny zhavice, moje otazka zni, mam rovnou vymenit i zhavici rele? Napdadlo me. To nejdriv vyzkouset, jestli bude nejaka zmena jen po vymene zhavic. Rele se da pak vymenit zespoda ne? Nemusi se menit pri demontovanem sani, kdyz je umistene dole jsem koukal? Diky

Re: Vymena zhavic bmw e91 320d M47

Napsal: sob 02.02.2019 03:16
od TurboShnek
Dan91 píše:Ahoj, vymenil jsem vsechny zhavice, moje otazka zni, mam rovnou vymenit i zhavici rele? Napdadlo me. To nejdriv vyzkouset, jestli bude nejaka zmena jen po vymene zhavic. Rele se da pak vymenit zespoda ne? Nemusi se menit pri demontovanem sani, kdyz je umistene dole jsem koukal? Diky
Proč by jsi ho měnil když funguje? :unsure:

Re: Vymena zhavic bmw e91 320d M47

Napsal: sob 02.02.2019 10:36
od Dan91
To ja nevim, jestli funguje, nemel jsem moznost napichnout auto na diagnostiku, ale v mrazech auto nastartovalo, ale chod po nastartovani byl nepravidelny. A v - 17 uz jsem ani nemohl nastartovat, tak jsem koupil novy zhavice i s ridici jednotkou.. Tak nevim jestli ji vymenit rovnou nebo az po vyzkouseni, jestli to nebylo jen zhavicema

Re: Vymena zhavic bmw e91 320d M47

Napsal: sob 02.02.2019 10:57
od inspi1981
Vždy měnit vše najednou, ušetříš si problémy

Re: Vymena zhavic bmw e91 320d M47

Napsal: sob 02.02.2019 17:50
od TurboShnek
Dan91 píše:To ja nevim, jestli funguje, nemel jsem moznost napichnout auto na diagnostiku, ale v mrazech auto nastartovalo, ale chod po nastartovani byl nepravidelny. A v - 17 uz jsem ani nemohl nastartovat, tak jsem koupil novy zhavice i s ridici jednotkou.. Tak nevim jestli ji vymenit rovnou nebo az po vyzkouseni, jestli to nebylo jen zhavicema
To ani nemusíš napichovat na diagnostiku, pokud nemůžeš nastartovat, auto kouří bíle jako parní vlak, máš nepravidelný chod motoru atd... znamená to že ti špatně fungujě/fungujou žhavící svíčky. Ty můžeš prověřit bez vyndání měřákem. Nejdřív musíš zjistit kolik máš odpor mezi drátama měráku, většinou to bude tak 0.2 ohmů, to číslo potom odečteš od odporu každý svíčky, tak že když bude mít svíčka odpor 1.2 ohmů, odečteš 0.2 a má odpor 1 ohm. Dobrý svíčky mají odpor menší než 1 - 1.5 Ohmů. Když ti nějaká ukáže odpor třeba 200 ohmů je špatná, když ukáže odpor třeba 3 ohmy nebo víc už odchází a je třeba jí vyměnit. Takhle to zjišťuje i řídící jednotka. :lol:

Když jsou všechny dobrý může být rozbitá řídící jednotka (relé). To můžeš prověřit tak že změříš jestli jde proud do každý čepičky (ten konektor kterej se dává na svíčky), pokud z nějaký nejde je rozbitá. Většinou ale nepůjde ze všech když je rozbitá, a diagnostika ti bude psát že jsou rozbitý všechny svíčky, ale to znamená že je rozbitá řídící jednotka.

Tu prověříš tak že zkontroluješ jestli do ní jde proud. Proud tam jde tím malým kulatým konektorem. Pokud nejde, zkontroluješ pojistku řídící jednotky. Pokud tam jde, je rozbitá jednotka, a to je v 99% případech tím že přehoří drátky od toho napájecího konektoru k PCB desce. Stačí tam naletovat nový, oprava za 1 kč. :lol:

Ale většina lidí zbytečně kupuje novou jednotku za tisíce i když je ta stará pořád dobrá kvůli 1 koruně. :ja_nic:

Pokud to někdo bude diagnostikovat v budoucnosti, začneš pozpátku, nejdřív zkontroluješ pojistku, potom řídící jednotku a svíčky.

Jinak svíčky bych doporučil měnit každých 5 let. Časem prostě hřejou míň ale ještě se úplně nepřepálí. Auto s dobrýma svíčkama po zahřátí chytne a 1 - 2 otočení motoru, bez kouře a špatnýho chodu. ;)

Ale když už jsi to koupil tak to rovnou vyměň celý.

EDIT: Když z řídící jednotky nejde elektrika jenom do jedný svíčky znamená to že v ní pravděpodobně odešel MOSFET, v takovým případě vyměníme celej modul pokud nejsi velmi pokročilej v elektronice.

Re: Vymena zhavic bmw e91 320d M47

Napsal: pát 08.02.2019 16:10
od Corleone2309
Ja bych pridal i svou zkusenost s problemem zhaveni a doporucil bych vymenit i napajeci kabel ridici jednotky. Ja nechaval v servisu menit jednotky jak divej a nakonec to byl kabel. Stoji cca 1000 kc, vymena na 10 min.