Stránka 47 z 77

Napsal: čtv 09.04.2009 00:59
od Serifus
Kami1: Nezapomeň i na klimu! Tu si taky sám nedělej :D

Jinak co jsem se dočetl, tak spotřebu to sníží i u zahřátýho, protože viskozita je nízká. A tudíž i odpor. Jinak ale záleží i na viskózním indexu, jak se to udrží.

S tim proplachem teda nevim no... Jako píšou, že se nic neucpe. Oleje i u 15 let starýho auta měly dostatek detergentů na to, aby minimalizovaly tvorbu karbonu. Bude tam minimum. A když bude víc, tak se to stejně nevyčistí. To bych ten karbon tam musel máchat bůhvíjak dlouho. :D Na kompresi se chystám. Udělám to a uvidíme. Motor je to držák, tak to snad bude ok. A olej je dost čistej, co jsem koukal... 8O

JIP: Doporučuju přečíst na http://www.oleje.cz Mýtus sedmý - Náhrady motorových olejů. Cituji: ...Všechny motorové oleje jsou navzájem mísitelné. Pokud smísíte jakékoliv dva nebo více motorových olejů, nikdy se nic nesrazí, nescukne apod. Problémy byly někdy v druhé polovině 70. let minulého století, v době, kdy se začínalo se syntetickými oleji...

Napsal: čtv 09.04.2009 17:56
od Kami1
staci aby nekdo pred tebou ojebaval vymenny lhuty a o karbon nouzi mit nebudes

jeste jednou: nezanedbatelnej rozdil viskozit je jenom u studenyho motoru

do klimy je maximalne problem sehnat napln, ale jelikoz na tom neni zas co zkurvit tak si to klidne necham udelat

az/jestli motor rozdelas pochopis co mel Jip na mysli (problem nehrozi michanim oleju)
na oleje.cz je to psany relativne strucne

at to dobre dopadne

Napsal: sob 11.04.2009 18:27
od Serifus
Kami1 píše:staci aby nekdo pred tebou ojebaval vymenny lhuty a o karbon nouzi mit nebudes
Tak o tom jsem mluvil, že nevim, jak s tím kdo zajebával.
Kami1 píše:jeste jednou: nezanedbatelnej rozdil viskozit je jenom u studenyho motoru
Ne. Kinematická viskozita při 100 °C oleje se u 5W a 10W liší o 0,3 mm2 . s-1.
Kami1 píše:do klimy je maximalne problem sehnat napln, ale jelikoz na tom neni zas co zkurvit tak si to klidne necham udelat
Tak náplň není tak problém, ne? Tu maj všude, kde plněj ledničky. Spíš těsnost a netěsnost jen tak nezjistíš. A hlavně trefit správný objem náplně, včetně "oleje" do klimy.
Kami1 píše:az/jestli motor rozdelas pochopis co mel Jip na mysli (problem nehrozi michanim oleju)
na oleje.cz je to psany relativne strucne
Právě. Relativně. V relaci s čím? S ostatníma informačními zdroji je to hooodně obsáhlé. Pokud máš jinou relaci, podle které je to stručné, tak sem s ní. :wink:

Jinak teda nevím, co měl JIP na mysli. Napsal, že když tam byl "minerál" a dá se tam "syntetika", že to uvolní karbon a zacpe mazací kanálky. Odkaz na mýtus sedmý platí.
Kami1 píše:at to dobre dopadne
Díky.

Co se týče průplachu motoru, tak jsem si to rozmyslel. V návaznosti na názoru několika automechů, kteří mi doporučili maximálně vyměnit olej, nechat ho tam cca 1000 km a pak vyměnit znovu. Potřebuju jezdit a ne aby to začalo někde chcát a musel jsem přetěsňovat, nebo tak. Motor vyčistím až budu mít novej a budu ho mazlit. Tam si dám záležet.

Napsal: sob 11.04.2009 19:46
od Kami1
ten 0,3 rozdil je podle mne nic(neco kolem 4mm2/s), daleko impozantnejsi je ten rozdil za studena
-to je v podstate to o cem tady porad pisu

klimu natlakuju vzduchem a merim jestli neubyva, mnozstvi oleje a naplne problem zjistit neni, akorat sem nezjistoval jestli se da ten olej a napln normal sehnat

to strucne sem teda blbe napsal, rek bych spis nekomplexne, selektivne nebo tak nejak
proste moc vedy a prakticky nevis co z toho ma vetsi vahu
na nejaky dalsi info zkusim dat link jindy(du do hospy)

co se tyce proplachu tak bych se rozhodl az to otevres, sebelepsi radce ti do motoru nevidi
chcat to muze zacit i po pouziti jinyho oleje
muj nazor: pokud tam karbon je, tak je rychlejsi a levnejsi nez tva alternativa motor proplachnout
jestli tam neni, tak je proplach (nebo tech 1000km) zbytecnej a drahej

Napsal: sob 11.04.2009 21:18
od Serifus
Kami1 píše:ten 0,3 rozdil je podle mne nic(neco kolem 4mm2/s), daleko impozantnejsi je ten rozdil za studena
-to je v podstate to o cem tady porad pisu
Meleme o tom samým dokola :D jen říkám, že ta viskozita není jen rozdíl za studena. Při 100 °C je to cca 7,5 % rozdíl. Pokud však bereme v úvahu jen předepsané minimální hodnoty. Maximální hodnota se může lišit.
Kami1 píše: klimu natlakuju vzduchem a merim jestli neubyva, mnozstvi oleje a naplne problem zjistit neni, akorat sem nezjistoval jestli se da ten olej a napln normal sehnat


Sehnat se to dá. Ale jak to tam nacpeš v přesným množství? :D
Kami1 píše:to strucne sem teda blbe napsal, rek bych spis nekomplexne, selektivne nebo tak nejak
proste moc vedy a prakticky nevis co z toho ma vetsi vahu
na nejaky dalsi info zkusim dat link jindy(du do hospy)
Čím víc vědy, tím líp. 8)
Kami1 píše:co se tyce proplachu tak bych se rozhodl az to otevres, sebelepsi radce ti do motoru nevidi
chcat to muze zacit i po pouziti jinyho oleje
muj nazor: pokud tam karbon je, tak je rychlejsi a levnejsi nez tva alternativa motor proplachnout
jestli tam neni, tak je proplach (nebo tech 1000km) zbytecnej a drahej
Máš naprostou pravdu. Uvidím až to rozeberu. :wink: Zatím asi jen vyměním olej. Je ale parádně čisťounkej.... :wink:

Napsal: sob 11.04.2009 22:12
od Kami1
ja myslel nejdriv rozebrat, pak vymenit

EDIT---------------------------------------------
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=406
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=408
- hezky cesky(vic jedine v aj), vsem doporucuju od toho borce precist vsechny clanky + vasnivou diskuzi o prisadach do oleju

bohuzel uz nemuzu najit srovnavaci test toho elfa(chemicky rozbory, analyza oterovych castic atd)
-----------------------------------------------------

Napsal: úte 14.04.2009 13:28
od 320Miafie
myslíte, že tohle jsou orig. balení? nebo jen prostě někdo chytrej, si nechal udělat x kusů a mění jen nálepky??
http://www.oleje-shop.cz/category/originalni-oleje

Napsal: úte 14.04.2009 15:21
od Vlasta
Tohle balení se normálně prodává

Napsal: čtv 16.04.2009 13:15
od Fantucci
asi do tohoto origo oleje také půjdu, chtěl jsem původně sice 5w40, ale ted tam je nalitej také 5w30, tak ho tam dám zase

EDIT: můžete mi někdo sdělit rozdíl mezi 5w30 a 5w40? Je tak že 5w40 má větší rozsah za letních teplot ale zase je dražší?

Napsal: čtv 16.04.2009 14:36
od russia
Na leto bych chtel dat do sve 328i nejaky kvalitni olej.. Abych s nim mohl na okruh, na letiste i do normalniho provozu.. Pred vymenou tam byl Valvoline VR1 racing 10w60 na zimu jsem tam dal obyc Valvoline 10w40.

A ted jsem se bavil s chlapkem v jedny prodejne v Moste o tech olejich pro sportovni vyuziti, tak rikal, ze ten Valvoline neni uplne to pravy, ze by tomu neveril, ze nakupka je hrozne nizko a doporucil mi tyhle dva:

http://www.eshop-rychle.cz/znackoveolej ... -10W-60-1L

http://www.eshop-rychle.cz/znackoveolej ... -10W-50-1L

Mate s nima nekdo zkusenost..???
Predem diky..

Napsal: čtv 16.04.2009 17:35
od Vlasta
Fantucci píše:asi do tohoto origo oleje také půjdu, chtěl jsem původně sice 5w40, ale ted tam je nalitej také 5w30, tak ho tam dám zase

EDIT: můžete mi někdo sdělit rozdíl mezi 5w30 a 5w40? Je tak že 5w40 má větší rozsah za letních teplot ale zase je dražší?
V olejích xW-30 bejvá víc syntetické složky, proto jsou taky dražší. Auta, který mají tenhle olej předepsanej mají olejovej chladič, takže bych se použití nebál v našich zeměpisnejch podmínkách ani v těch největších vedrech.

Napsal: čtv 16.04.2009 22:34
od Fantucci
to je to co jsem potřeboval vědět. děkuji Vlasto

Napsal: stř 22.04.2009 13:51
od VaclavC
Ahoj, tak jsem se temi cca 60 strankami prokousal a citim se o neco malo v tomto oboru vzdelanejsi, nicmene radsi se prece jenom jeste ujistim, nez udelam nejakou kravinu ;-)

Mam E39 528i r.v. 1998, najeto 200 tis km, od cca lonskeho unora. Olej menen tesne pred koupi, bohuzel jsem u toho nebyl, takze jenom vim, ze pry polosyntetika a podle nalepky u motoru nejaky Mogul 10W-40 s planovanou vymenou po 15 000. Od te doby najeto necelych 11 tis km, ubylo oleje az na dolni rysku, coz v kombinaci s casem povazuju za impuls k vymene, byt si o to zatim auto nerika. Nicmene, a to je prvni dotaz, to snad neni nejaky hrozny zrout oleje?

Po precteni tohohle tematu jsem dospel k zaveru, ze se mi hodi bud 5W-40 nebo 10W-40 od nejakeho slusneho vyrobce. Jelikoz motor neco zere a je asi lepsi tam dat to, co uz tam bylo, padlo mi do oka tohle

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=128

(Valvoline DuraBlend 10W/40). Bude to OK? Jestli spravne rozumim popisu, tak je to taky polosyntetika. Jeste jsem koukal na tohle

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=554

(Valvoline Max Life 10W/40) je to sice "pro vozidla s vyssim poctem ujetych kilometru", ale zato tam neni BMW specifikace, takze se mi to libi min ...

Jinak diky mistnim zasvecencum za jejich rady, odpovedi a shrnuti, je toho tady opravdu hodne ;-).

Napsal: stř 22.04.2009 14:09
od Killca
myslim, ze to zbytecne moc resis, protoze je to skoro jedno, nalej tam durablenda a bude to, vydrzi ti to v rukou stejne jako s jinym olejem

Napsal: stř 22.04.2009 14:38
od jurasis
VaclavC píše:... tohle

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=128

(Valvoline DuraBlend 10W/40)...
Co je to za specifikaci "BMW Longlife Oil" :?:

Napsal: stř 22.04.2009 14:43
od VaclavC
jurasis píše:Co je to za specifikaci "BMW Longlife Oil" :?:
Nejsem si jisty, ale manualu se pise 'Pouzivejte jen schvalene motorove oleje s dlouhou zivotnosti "Longlife Oils" ', tak predpokladam, ze je to ono. Vymenit ho ale stejne planuju zase nejak za rekneme 10 - 15 tis km.

Napsal: stř 22.04.2009 14:56
od jurasis
Tohle nebylo na Tebe, ale na ostatní odborníky. Právě že specifikace BMW se udává označením roku (třeba LL98´). Od 98´jsou myslím všechny označeny LL (longlife)... :wink:
Tím chci říct, že tohle není specifikace pro BMW...

Napsal: stř 22.04.2009 15:23
od VaclavC
2 jurasis> V tom pripade ji tam na tom oleje.cz nema zadny 10W-40 olej. (Maji ale ACEA : A3, to uz snad specifikace je)

Napsal: stř 22.04.2009 22:20
od jurasis
Nevím. Můj názor je, že tam nenaliju nic jiného, než LL98, doporučený (přímo certifikovaný) olej v době výroby... Já si jezdím pro olej k Majorovi, kvalita a super cena.
Na Tvém místě bych tam dal 5W-40 LL98 (!) a výměnu podle počítače a hotovo.
To první číslo neznamená plnou/polo/minerál...

Napsal: čtv 23.04.2009 12:38
od VaclavC
2 jurasis> Toho 5W se trochu bojim, aby to nezacalo zrat ten olej vic ... I kdyz ono by to vlastne mel byt rozdil jenom pri studenem motoru?? Jeste zkusim pohledat, jestli najdu neco presne certifikovaneho. Jinak od Majora bych to vzal i rad, ale do UL pro to nepojedu, to spis zkusim jste chvili hledat ;-)

EDIT> Odpovidalo by tomu tedy nejspis tohle

http://www.aral.cz/automobilove-oleje/O ... 5W-40.html

Akorat porad resim, jestli se nemusim bat dat plnou syntetiku misto polo (podle clanku na oleje.cz ne, ale ...) a jestli opravdu mam jit na tech 5W misto puvodnich 10W (kdyz mi to uz takhle nejaky olej zere (necely litr na 10 Mm) )