Stránka 42 z 69
Napsal: sob 01.03.2014 15:21
od Dyx
nez jsem se nakonec rozhodl pro 520d F10 tak jsem pomerne dlouho uvazoval i o benzinove variante F10ky. V takovem pripade bych ji byl byval nechal prestavet na LPG+E85.
Docela intentzivne jsem se s tim zabyval bohuzel benziny v F10ce se delaji pouze prime vstriky a tam jsou jak podle uzivatelu tak podle upravcu LPG tak podle servisaku BMW s LPG udajne velke problemy. Pri navysene spotrebe benzinaku u LPG by se asi nakonec palivove naklady stejne priblizovaly nafte (resp. bionafte B100 momentalne za 29.90,-/L), takze jsem od benzinoveho motoru resp. LPG+E85 nakonec upustil...
Napsal: sob 03.05.2014 18:20
od paveld
Máte někdo zkušenost s "Electronic Valve Protector"?
http://www.lpgprofi.cz/elektronic-valve-protector
Nejde mi o ochranu ventilů, ale mělo by to údajně prodloužit životnost vstřiků.
Napsal: sob 03.05.2014 19:55
od Francis
Ochrana, která je dražší než sada vstřikovačů na 6-válec? Který magor by to koupil?
Napsal: sob 03.05.2014 20:57
od paveld
Pokud by to prodloužilo životnost nějak zásadně, tak aby se to vyplatilo, tak nevidim problém. Ale něco mi řiká, že to zas tak závratně životnost nezvětší.
Napsal: ned 11.05.2014 17:13
od gsicbr
jak píše Francis. Ta sada je skoro stejně drahá jako vstřikovače a pokud chceš prodloužit životnost vstřikovačů, tak je důležitý měnit často filtr plynné fáze. Já mám Landirenzo a je na ně psáno 50tkm a když vezmu, že jeden stojí přes 2tis. tak je to docela rána, takže by se mi prodloužená životnost taky hodila.
Napsal: úte 13.05.2014 23:07
od ice.blade
mam otazku, ak mam vstreky bez prepadov a jazdim na LPG existuje nejaka moznost ze to moze zaniest benzinove vstreky? alebo sposobovat nieco ako karbonizacia vstreku ale zo strany railu?
druha otazka da sa zohnat niekde kabel a soft na elpigaz stella elisa AE2568K pripadne nejake dokumentacne materialy, pinout atd?
http://m3.xt.sk/elpigaz_stella_elisa_AE2568K.jpg
Napsal: stř 14.05.2014 12:22
od gsicbr
na čištění benzínové soustavy je spousta návodů. Něco uděláš doma a něco ne. Nejjednodušší je přidání čističe přímo do paliva a třeba dvakrát to zopakovat. Jinak i když jezdíš na plyn tak studené starty a jízda do cca 35°C jedeš na benzín, takže se vstřikovače proběhnou a svým způsobem i čistí. Takže bych to až tolik neřešil, ale vyčistit to můžeš.
Jinak dá se sehnat i kabel i software, a tuším, že ELPIGAZ dává staré systémy LOVATO. Někdo na fóru psal, že už ho nebavilo s X5 jezdit na seřízení k plynaři, a tak si to pořídil domů a naladil si to sám. Psal tam i cenu, ale už si to nepamatuju.
Napsal: stř 14.05.2014 12:55
od ice.blade
vstreky si mozem precistit v ultrazvuku ale ide mi o to ci sa benzin v raile "nevari" ked tam len tak pod tlakom v teplote stoji ci to nemoze sposobovat nejake zanasanie filtrov strekovacov atd nevidim do toho tak sa pytam
skusim este pohladat bo som prelustroval par for a neviem nic najst... ani schemy pinov len nejake nakresy s kablovackami bez ziadnych oznaceni... hlavne ze elpigaz elpigas ci poliaci ci taliani clovek v tom zacina mat hokej co je co
Napsal: stř 14.05.2014 12:56
od ice.blade
ak by niekto mal co len schemy alebo moznost zohnat kabel elpigaz stella elisa AE2568K dajte mi vediet
Napsal: stř 14.05.2014 13:00
od Francis
Napsal: stř 14.05.2014 13:11
od ice.blade
ze ma to nenapadlo kuknut cez tintongacske portaly

cize to je kvazi univerzal riesenie kabla pre viac sw... idem nieco kupit
Napsal: stř 14.05.2014 22:16
od gsicbr
ještě bys mohl zkusit nějakého plynaře. Jestli bude v pohodě tak to pro něj není problém sehnat.
Jinak jak jsem psal poláci používají výběhové modely Landi, Lovato, BRC.
Napsal: stř 14.05.2014 22:20
od ice.blade
uz som kupil 2 kable bude k nim cez 50 druhov softu tak snad nieco z toho zapasuje

este by to chcelo pinout riadiacej jednotky ale to si lahko zakreslim podla povodnej kablovacky...
Napsal: stř 14.05.2014 22:28
od gsicbr
Kde si je kupoval? A kolik to stálo?
Napsal: stř 14.05.2014 22:31
od gsicbr
Máme s kámošem 545i LPG a uvažovali jsme o koupi káblu.
Napsal: čtv 15.05.2014 00:47
od ice.blade
30€ a 50€ kupoval som ich na ryzozrutskych portaloch ale jeden je z bulharska druhy zo spanielska... ajstak je to vsetko cina hlavne ze to bude fungovat... dufam

Napsal: čtv 15.05.2014 08:32
od Francis
Mám Tartarini, schema mezixichtu jsem našel s pomocí google, stejně tak pinout konektoru ECU. SW se též dá najít.
Prodává to občas někdo na aukru, buď s jedním konektorem pro specifickou jednotku a nebo s výměnným konektorem pro všech možné jednotky.
Dá se to najít za kratší dobu, než trvá sesmolení dotazu sem

Napsal: čtv 15.05.2014 14:04
od gsicbr
tak pak napiš, jestli to funguje a jestli se dostaneš na palivovou mapu a tak. Dík
Napsal: čtv 15.05.2014 18:27
od Francis
U Tartarini se bez USB Dongle dostaneš jen na základní info, tabulku korekcí a další nastavení. Na základní nastavení - počet válců, ... - je nedostupné.
Jak je to u jiných výrobců to netuším.
Napsal: pát 16.05.2014 23:46
od iv0
Jsem úplný zelenáč v oblasti LPG a překvapují mě některé věci, které jsou při přestavbě na LPG brané jako samozřejmost, ale mě přijdou hodně divné (v tuto chvíli spíše v obecné rovině s přihlédnutím k E65 745i/750i).
Hlavní věc, kterou nechápu je, že lidi řeší u takto luxusních aut různé designové a skoro bych řekl až extrémně luxusní prvky výbavy a zároveň neřeší, jak LPG zástavba zhorší takové základní věci, jako je vzhled interiéru, funkčnost PP apod. Můžete mi to prosím vysvětlit?
1. Všichni jezdí s takovou tou hnusnou krabičkou, která pomocí diod ukazuje stav paliva a pomocí které lze přepínat mezi benzínem a LPG. Zajímalo by mě, jestli někdo umí vyřešit, aby se stav LPG ukazoval na standardním ukazateli paliva? Třeba když přepnu na LPG, ukazuje palivoměr LPG, když přepnu na benzín, ukazuje stav benzínu? Nemělo by to být přeci tak složité nějakým relátkem přepínat výstup z měřáku benzínové nádrže na měřák z plynové nádrže (předpokládám že sběrnice snad nevede až dovnitř plováku v benzínové nádrži)? Dělá se to, nebo nevíte o nějakém jiném hezkém řešení, třeba jestli někdo dělá úpravu měřáku tak, aby ukazoval stav obou paliv, nebo prostě jestli se prodává hezčí měřák LPG než ten diodový?
2. Lze dosáhnout toho, aby palubní počítač ukazoval správně dojezd na LPG? S tím asi souvisí i (ne)správné hodnoty okamžité a průměrné spotřeby, neumí to někdo řešit? Asi to je blbost, ale přijde mi, že by mělo být možné mu během provozu na LPG dodávat namísto doby otevření benzínového vstřikovače dobu otevření plynového (když už mu upravujeme další hodnoty, proč ne i tuto)?
3. Jak moc se "adaptuje" řídící jednotka motoru při provozu na LPG? Jestli to chápu správně, tak řídící jednotka LPG upravuje hodnoty, které vstupují do řídící jednotky motoru, což mi přijde jako klasický garage-tuning. Když pak začnu jezdit na benzín, jak dlouho to potrvá, než se to zase zadaptuje do původního stavu, resp. jaký je to problém = nedostává v tomto mezidobí motor na frak? Nejsou na trhu nějaké "lepší" řídící jednotky LPG, které toto řeší lépe?
Body 2 a 3 by asi elegantně řešil nějaký LPG systém typu Vialle LPdi, ale to jsem na BMW ještě neviděl. Je to jenom kvůli ceně zástavby, nebo se nedělá z jiného důvodu?
Díky.
Edit: Když tak o tom přemýšlím, tak asi nejdůležitější je přepojit měření z benzínové nádrže na LPG nádrž. Mohl by pak sedět na PP dojezd, což je informace, kterou asi používá každý, ne?