Stránka 5 z 6
Napsal: čtv 11.08.2016 13:13
od Serge
rychý dotaz, člen klubu IVO tady prodává motor z E39 (r.v. 97), model 523i (jeden vanos jako mám já) za 5000kč. Půjde tento motor z E39 instalovat do E36 coupe?
Jsem pro kompletní výměnu motoru, protože to vypada, že pístní kroužky jsou OK a problém je někde ještě hlouběji a investovat do GO tohoto motoru se už nevyplatí.
Napsal: čtv 11.08.2016 14:56
od Francis
M50 separátor nemá, ale odvětrání klikové skříně má. Ze stejného místa jako M52, z ventildeklu, odkud se přisávají olejové páry a jiné chuťovky do motoru a jsou spalovány.
Odvětrání klikové skříně mají motory "odjakživa", kdyby neměly, tlakoval by prostor proniklými spalinami kolem kroužků a zvýšený tlak by rychla vyhnal olej ven kolem všech těsnění. Kdo byl na BIG Classic Meetingu, všiml si na předválečné BMW 328 odvětrávací trubky končící volně v prostoru dole vedle motoru.
Napsal: čtv 11.08.2016 14:58
od Francis
Serge píše:... motor z E39 (r.v. 97), model 523i (jeden vanos) ... Půjde tento motor z E39 instalovat do E36 coupe?
Půjde, jen vanu, držáky motoru a motorový elektrosvazek musíš použít z E36.
Napsal: pát 12.08.2016 09:46
od Totic
Jasně z víka vede ne ze sání to jsem se blbě upsal.
Když jsou kroužky a tlaky OK tak naco blok měnit? Kde je teda problém v hlavě?
Zkusil bych první vyměnit olej, dát nějakou solidní 10w-40, svíčky a zrekonstruovat to M52 odvětrání (origo stojí ~1.200,-+nějaký hadice), chvilku pojezdit a paxe uvidí..
Napsal: pát 12.08.2016 09:57
od icecold
Nevím jak je to možné, že tento příběh mi tak dlouho unikal, ale vidím že jsi dal docela balík za auto po praseti

kašlal bych na to, vratil a koupil něco jiného a hlavně vzít s sebou někoho kdo těm e36tkam rozumí

Jinak pokud chceš jit cestou oprav, tak hodně zdaru a balík peněz. Kdybys chtěl tak jeden pěkný kompletní motor m52b25 bych momentálně měl na prodej

Napsal: pát 12.08.2016 12:00
od Serge
Totic píše:Jasně z víka vede ne ze sání to jsem se blbě upsal.
Když jsou kroužky a tlaky OK tak naco blok měnit? Kde je teda problém v hlavě?
Zkusil bych první vyměnit olej, dát nějakou solidní 10w-40, svíčky a zrekonstruovat to M52 odvětrání (origo stojí ~1.200,-+nějaký hadice), chvilku pojezdit a paxe uvidí..
Vycházím z toho, že motor, který má klubák IVO k dispozici má najeto cca 250.tis km, furt lepší než 335tis km, nějaké hlubší opravy původního řešit nechci. A určitě dam do pořádku odvětrání
Napsal: pát 12.08.2016 12:08
od Serge
icecold píše:Nevím jak je to možné, že tento příběh mi tak dlouho unikal, ale vidím že jsi dal docela balík za auto po praseti

kašlal bych na to, vratil a koupil něco jiného a hlavně vzít s sebou někoho kdo těm e36tkam rozumí

Jinak pokud chceš jit cestou oprav, tak hodně zdaru a balík peněz. Kdybys chtěl tak jeden pěkný kompletní motor m52b25 bych momentálně měl na prodej

ahoj a díky,
Celkový stav není zase tak zubožený, je to 21 staré auto s velkým najezdem. Karoserie je dobrá, podovzek je dobrý, horší ALU. Motor má velký tah a je suchý, klidně bych s tím mohl jezdit, mně jen vadí, že to hulí fialově a smrdí. A ostatní blbustky jako posilovač, šíbr, klima (kterou stejně nepoužívám) opravim. Motor vemu od klubáka "IVO", měl by byt také v dobrém stavu a je z 523.
Věřím, že to dam dohromady a ještě se uvidíme na nějakém srazu!
Napsal: pát 12.08.2016 12:17
od paca
když jsou peníze, čas a chuť, tak jde vše opravit

Napsal: pát 12.08.2016 13:36
od Totic
Transplantace srdíčka staršímu sportovci jistě neuškodí a když už je blok venku pohlídal bych si případnou výměnu - těsnění: vana (bude se přehazovat), ventil dekl, olejdomek, Vanos (repas) - vyběhané kladky / řemeny - klidně novej řetěz na rozvody (ztichne běh) - silentblocky motoru / převodovky - svíčky - olej = omlazovací kůra.
Napsal: úte 23.08.2016 16:25
od Serge
nový motor od "IVA" a auto už jsou na dílně, vše vyndané a pracuje se na přehození dílů M50 na nový motor. Spojka ve vynikajícím stavu (origo BMW, asi nova?). V chladiči posilovače byla díra, proto to asi nefungovalo - nový už je na cestě.
Jinák se samozřejmě vymění kapaliny, filtry, řemeny, napínací kladky atd + olej v převodovce. Pak se vrhneme na brzdy.
Jinák prodejce žádnou kompenzaci neposkytl.
Napsal: úte 23.08.2016 18:54
od Joshuax
Hezky pekne

A z puvodni projizdky je novy projekt

Napsal: úte 23.08.2016 19:50
od Serge
Joshuax píše:Hezky pekne

A z puvodni projizdky je novy projekt

aspoň lidé vidí, že jsem vše od začátku (půjčení auta) myslel smrtelně upřímě a vážně, ale protože mi auto nikdo nepůjčil, tak jsem auto koupil a poctivě ho dávam dohromady.
Napsal: úte 23.08.2016 20:07
od Kani
Postupujes pekne. No uz aby to bylo v klubovkach at to tady nezapadne.
Napsal: úte 23.08.2016 21:25
od mira328
Až teď sem narazil na tenhle příběh

a strašně držim pěsti, máš energii a chuť, to se mi líbí

Napsal: úte 23.08.2016 22:17
od Pajk85
No nějakej litřík pustit mohli šmejdi. Ale co už. Auto brzy pošlape, tak snad rychle zapomeneš.

Napsal: čtv 01.09.2016 16:57
od Serge
motor už je skoro hotový a zítra se chysta instalace a startování.
Jen řeším jeden problém se separátorem. V autě je motor M52 (který má seperátor) který je swapnutý na M50 (který separátor nemá). Seperátor tam není a kvůli tomu jsou 3 hadice odpojené a visí v motoru jen tak (2 jsou zaslepené).
Rozhodl jsem se, že separátor dam zpátky, ale protože sání M50 nemá vstup pro separátor, zvolil jsem postup viz. foto. Tento systém by měl zprovoznit funkci separátoru.
Určitě tu někdo má swapnutou M52 na M50 - jak máte pořešený ten separátor?
Re: půjčí někdo 3er coupe? - vyřešeno-pokračování
Napsal: stř 14.09.2016 00:41
od Serge
Tak auto už je hotové. Trvalo to cca měsíc.
Co se vyměnílo?: Motor, řemeny, kladky, olej v motoru, svíčky (BOSCH super 4), olej v převodovce (olej BMW dle VIN), filtry (včetně palivového), brzdová kapalina, všechny brzdové hadičky, stabilizátory, použitý ale dobrý kompletní výfuk včetně kata (původní výfuk kat vůbec neměl) - výfuk jsem zrenovoval, koberec do kufru, nové mlhovky, přední světla čočky (kurýr ČP při převozu jedno světlo rozbil!!!

, takže se musely použít skla z původních světel). Utratil jsem cca 32000Kč a lehce přesáhl původní rozpočet. Posilovač je opraven.
Výsledek:
auto se úplně změnílo, už žádný fialový čoud, skoro vůbec nic z výfuku není vidět. Výfukové plyny mají dobrý "smell". Prostě s tím původním motorem se to srovnávat absolutně nedá. Naprosto spokojenost!
Co mě ještě čeká: oprava šíbru, nastavení pravého zrcátka, ABS, poblikává kontrolka airbag
Jelikož jsem zaplatil klubový přispěvek, tak detajlnější popis oprav dam do "klubová auta"
Re: půjčí někdo 3er coupe? - vyřešeno-pokračování
Napsal: stř 14.09.2016 00:45
od Serge
a ještě další fotky
Re: půjčí někdo 3er coupe? - vyřešeno-pokračování
Napsal: stř 14.09.2016 09:16
od Joshuax
Hezky pekne

Puvodne jsem taky uvazoval puvodne o swapu na M50tkovy sani, ale ono to neni tak uplne jednoduche, co se toho pridaneho vykonu tyce

To sani totiz sice vykon prida, ale az ve spektru 4200+ otacek, zatimco v 3200 - 4200 ho ubere, coz mi teda na bezne jezdeni neprislo jako zadna vyhra, takze jsem tuto cestu opustil. Okruhy s tim jezdit preci jenom nehodlam... Koukam, ze jsi to poresil docela kulantne

No kdyby ses nekdy rozhodl, tak je tu porad moznost to swapnout zase zpet na M52jku,a zapojit to dle originalu

Re: půjčí někdo 3er coupe? - vyřešeno-pokračování
Napsal: stř 14.09.2016 09:22
od Pajk85
Jsem rád, že jsi úspěšně opravil káru. Budu se těšit v klubovkách.
