Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
půjčí někdo 3er coupe? - vyřešeno-pokračování
rychý dotaz, člen klubu IVO tady prodává motor z E39 (r.v. 97), model 523i (jeden vanos jako mám já) za 5000kč. Půjde tento motor z E39 instalovat do E36 coupe?
Jsem pro kompletní výměnu motoru, protože to vypada, že pístní kroužky jsou OK a problém je někde ještě hlouběji a investovat do GO tohoto motoru se už nevyplatí.
Jsem pro kompletní výměnu motoru, protože to vypada, že pístní kroužky jsou OK a problém je někde ještě hlouběji a investovat do GO tohoto motoru se už nevyplatí.
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
M50 separátor nemá, ale odvětrání klikové skříně má. Ze stejného místa jako M52, z ventildeklu, odkud se přisávají olejové páry a jiné chuťovky do motoru a jsou spalovány.
Odvětrání klikové skříně mají motory "odjakživa", kdyby neměly, tlakoval by prostor proniklými spalinami kolem kroužků a zvýšený tlak by rychla vyhnal olej ven kolem všech těsnění. Kdo byl na BIG Classic Meetingu, všiml si na předválečné BMW 328 odvětrávací trubky končící volně v prostoru dole vedle motoru.
Odvětrání klikové skříně mají motory "odjakživa", kdyby neměly, tlakoval by prostor proniklými spalinami kolem kroužků a zvýšený tlak by rychla vyhnal olej ven kolem všech těsnění. Kdo byl na BIG Classic Meetingu, všiml si na předválečné BMW 328 odvětrávací trubky končící volně v prostoru dole vedle motoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Půjde, jen vanu, držáky motoru a motorový elektrosvazek musíš použít z E36.Serge píše:... motor z E39 (r.v. 97), model 523i (jeden vanos) ... Půjde tento motor z E39 instalovat do E36 coupe?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Jasně z víka vede ne ze sání to jsem se blbě upsal.
Když jsou kroužky a tlaky OK tak naco blok měnit? Kde je teda problém v hlavě?
Zkusil bych první vyměnit olej, dát nějakou solidní 10w-40, svíčky a zrekonstruovat to M52 odvětrání (origo stojí ~1.200,-+nějaký hadice), chvilku pojezdit a paxe uvidí..
Když jsou kroužky a tlaky OK tak naco blok měnit? Kde je teda problém v hlavě?
Zkusil bych první vyměnit olej, dát nějakou solidní 10w-40, svíčky a zrekonstruovat to M52 odvětrání (origo stojí ~1.200,-+nějaký hadice), chvilku pojezdit a paxe uvidí..
- icecold
- Registrovaný
- Příspěvky: 1644
- Registrován: úte 21.07.2009 00:00
- Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
- Kontaktovat uživatele:
Nevím jak je to možné, že tento příběh mi tak dlouho unikal, ale vidím že jsi dal docela balík za auto po praseti
kašlal bych na to, vratil a koupil něco jiného a hlavně vzít s sebou někoho kdo těm e36tkam rozumí
Jinak pokud chceš jit cestou oprav, tak hodně zdaru a balík peněz. Kdybys chtěl tak jeden pěkný kompletní motor m52b25 bych momentálně měl na prodej 



e36 328i
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Vycházím z toho, že motor, který má klubák IVO k dispozici má najeto cca 250.tis km, furt lepší než 335tis km, nějaké hlubší opravy původního řešit nechci. A určitě dam do pořádku odvětráníTotic píše:Jasně z víka vede ne ze sání to jsem se blbě upsal.
Když jsou kroužky a tlaky OK tak naco blok měnit? Kde je teda problém v hlavě?
Zkusil bych první vyměnit olej, dát nějakou solidní 10w-40, svíčky a zrekonstruovat to M52 odvětrání (origo stojí ~1.200,-+nějaký hadice), chvilku pojezdit a paxe uvidí..
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
ahoj a díky,icecold píše:Nevím jak je to možné, že tento příběh mi tak dlouho unikal, ale vidím že jsi dal docela balík za auto po prasetikašlal bych na to, vratil a koupil něco jiného a hlavně vzít s sebou někoho kdo těm e36tkam rozumí
Jinak pokud chceš jit cestou oprav, tak hodně zdaru a balík peněz. Kdybys chtěl tak jeden pěkný kompletní motor m52b25 bych momentálně měl na prodej
Celkový stav není zase tak zubožený, je to 21 staré auto s velkým najezdem. Karoserie je dobrá, podovzek je dobrý, horší ALU. Motor má velký tah a je suchý, klidně bych s tím mohl jezdit, mně jen vadí, že to hulí fialově a smrdí. A ostatní blbustky jako posilovač, šíbr, klima (kterou stejně nepoužívám) opravim. Motor vemu od klubáka "IVO", měl by byt také v dobrém stavu a je z 523.
Věřím, že to dam dohromady a ještě se uvidíme na nějakém srazu!
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Transplantace srdíčka staršímu sportovci jistě neuškodí a když už je blok venku pohlídal bych si případnou výměnu - těsnění: vana (bude se přehazovat), ventil dekl, olejdomek, Vanos (repas) - vyběhané kladky / řemeny - klidně novej řetěz na rozvody (ztichne běh) - silentblocky motoru / převodovky - svíčky - olej = omlazovací kůra.
nový motor od "IVA" a auto už jsou na dílně, vše vyndané a pracuje se na přehození dílů M50 na nový motor. Spojka ve vynikajícím stavu (origo BMW, asi nova?). V chladiči posilovače byla díra, proto to asi nefungovalo - nový už je na cestě.
Jinák se samozřejmě vymění kapaliny, filtry, řemeny, napínací kladky atd + olej v převodovce. Pak se vrhneme na brzdy.
Jinák prodejce žádnou kompenzaci neposkytl.
Jinák se samozřejmě vymění kapaliny, filtry, řemeny, napínací kladky atd + olej v převodovce. Pak se vrhneme na brzdy.
Jinák prodejce žádnou kompenzaci neposkytl.
- Přílohy
-
- obr č.5.jpg (156.79 KiB) Zobrazeno 1657 x
-
- obr č.4.jpg (181.57 KiB) Zobrazeno 1657 x
-
- obr č.6.jpg (158.77 KiB) Zobrazeno 1657 x
-
- obr č.7.jpg (162.66 KiB) Zobrazeno 1657 x
-
- obr č.3.jpg (156.32 KiB) Zobrazeno 1657 x
-
- obr č.2.jpg (135.71 KiB) Zobrazeno 1657 x
-
- obr č.1.jpg (162.98 KiB) Zobrazeno 1657 x
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
aspoň lidé vidí, že jsem vše od začátku (půjčení auta) myslel smrtelně upřímě a vážně, ale protože mi auto nikdo nepůjčil, tak jsem auto koupil a poctivě ho dávam dohromady.Joshuax píše:Hezky pekneA z puvodni projizdky je novy projekt
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
motor už je skoro hotový a zítra se chysta instalace a startování.
Jen řeším jeden problém se separátorem. V autě je motor M52 (který má seperátor) který je swapnutý na M50 (který separátor nemá). Seperátor tam není a kvůli tomu jsou 3 hadice odpojené a visí v motoru jen tak (2 jsou zaslepené).
Rozhodl jsem se, že separátor dam zpátky, ale protože sání M50 nemá vstup pro separátor, zvolil jsem postup viz. foto. Tento systém by měl zprovoznit funkci separátoru.
Určitě tu někdo má swapnutou M52 na M50 - jak máte pořešený ten separátor?
Jen řeším jeden problém se separátorem. V autě je motor M52 (který má seperátor) který je swapnutý na M50 (který separátor nemá). Seperátor tam není a kvůli tomu jsou 3 hadice odpojené a visí v motoru jen tak (2 jsou zaslepené).
Rozhodl jsem se, že separátor dam zpátky, ale protože sání M50 nemá vstup pro separátor, zvolil jsem postup viz. foto. Tento systém by měl zprovoznit funkci separátoru.
Určitě tu někdo má swapnutou M52 na M50 - jak máte pořešený ten separátor?
- Přílohy
-
- CCV 1.jpg (142.4 KiB) Zobrazeno 1561 x
-
- CCV 2.jpg (154.77 KiB) Zobrazeno 1561 x
-
- CCV 3.jpg (139.33 KiB) Zobrazeno 1561 x
-
- CCV 4.jpg (133.49 KiB) Zobrazeno 1561 x
-
- nakres.jpg (40.56 KiB) Zobrazeno 1561 x
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Re: půjčí někdo 3er coupe? - vyřešeno-pokračování
Tak auto už je hotové. Trvalo to cca měsíc.
Co se vyměnílo?: Motor, řemeny, kladky, olej v motoru, svíčky (BOSCH super 4), olej v převodovce (olej BMW dle VIN), filtry (včetně palivového), brzdová kapalina, všechny brzdové hadičky, stabilizátory, použitý ale dobrý kompletní výfuk včetně kata (původní výfuk kat vůbec neměl) - výfuk jsem zrenovoval, koberec do kufru, nové mlhovky, přední světla čočky (kurýr ČP při převozu jedno světlo rozbil!!!
, takže se musely použít skla z původních světel). Utratil jsem cca 32000Kč a lehce přesáhl původní rozpočet. Posilovač je opraven.
Výsledek:
auto se úplně změnílo, už žádný fialový čoud, skoro vůbec nic z výfuku není vidět. Výfukové plyny mají dobrý "smell". Prostě s tím původním motorem se to srovnávat absolutně nedá. Naprosto spokojenost!
Co mě ještě čeká: oprava šíbru, nastavení pravého zrcátka, ABS, poblikává kontrolka airbag
Jelikož jsem zaplatil klubový přispěvek, tak detajlnější popis oprav dam do "klubová auta"
Co se vyměnílo?: Motor, řemeny, kladky, olej v motoru, svíčky (BOSCH super 4), olej v převodovce (olej BMW dle VIN), filtry (včetně palivového), brzdová kapalina, všechny brzdové hadičky, stabilizátory, použitý ale dobrý kompletní výfuk včetně kata (původní výfuk kat vůbec neměl) - výfuk jsem zrenovoval, koberec do kufru, nové mlhovky, přední světla čočky (kurýr ČP při převozu jedno světlo rozbil!!!

Výsledek:
auto se úplně změnílo, už žádný fialový čoud, skoro vůbec nic z výfuku není vidět. Výfukové plyny mají dobrý "smell". Prostě s tím původním motorem se to srovnávat absolutně nedá. Naprosto spokojenost!

Co mě ještě čeká: oprava šíbru, nastavení pravého zrcátka, ABS, poblikává kontrolka airbag
Jelikož jsem zaplatil klubový přispěvek, tak detajlnější popis oprav dam do "klubová auta"
- Přílohy
-
- IMG_20160825_192659.jpg (230.56 KiB) Zobrazeno 1476 x
-
- IMG_20160826_155757.jpg (206.24 KiB) Zobrazeno 1476 x
-
- IMG_20160902_131141.jpg (198.64 KiB) Zobrazeno 1476 x
-
- IMG_20160902_160354.jpg (259.89 KiB) Zobrazeno 1476 x
-
- IMG_20160902_160322.jpg (173.48 KiB) Zobrazeno 1476 x
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Re: půjčí někdo 3er coupe? - vyřešeno-pokračování
a ještě další fotky
- Přílohy
-
- IMG_20160908_112026.jpg (188.09 KiB) Zobrazeno 1476 x
-
- IMG_20160909_141001.jpg (165.69 KiB) Zobrazeno 1476 x
-
- IMG_20160909_141257.jpg (179.24 KiB) Zobrazeno 1476 x
-
- IMG_20160912_120525.jpg (191.34 KiB) Zobrazeno 1476 x
-
- IMG_20160912_120511.jpg (170.22 KiB) Zobrazeno 1476 x
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: půjčí někdo 3er coupe? - vyřešeno-pokračování
Hezky pekne
Puvodne jsem taky uvazoval puvodne o swapu na M50tkovy sani, ale ono to neni tak uplne jednoduche, co se toho pridaneho vykonu tyce
To sani totiz sice vykon prida, ale az ve spektru 4200+ otacek, zatimco v 3200 - 4200 ho ubere, coz mi teda na bezne jezdeni neprislo jako zadna vyhra, takze jsem tuto cestu opustil. Okruhy s tim jezdit preci jenom nehodlam... Koukam, ze jsi to poresil docela kulantne
No kdyby ses nekdy rozhodl, tak je tu porad moznost to swapnout zase zpet na M52jku,a zapojit to dle originalu 




E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Re: půjčí někdo 3er coupe? - vyřešeno-pokračování
Jsem rád, že jsi úspěšně opravil káru. Budu se těšit v klubovkách. 
