Stránka 5 z 8

Napsal: čtv 05.05.2016 23:10
od madmarty
Teddy píše:
madmarty píše:Legalizace bude problém. Emise dnes už neuděláš, ten kdo si to lajzne končí, při emisích je napojena ŘJ, jakákoliv změna v SW je důvod pro vyhození od emisí Sad Je to online. Pokud někdy budeě mít autonehodu a někdo se všimne že máš nepovolené úpravy, vše zaplatíš sám a ještě budeš mít na triku nějaké paragrafy. Začátkem tohoto roku už tuningu odzvonilo. Jediný řešení je si toto vše vyběhat po úřadech a zkušebnách, což o nás je šílenost. Někdo to dřív řešil tak, že přehlásil auto do DE, tam udělal úpravy, udělal individuální schválení STK a potom jej převedl do CZ, bylo to snadnější. Ale i to se prý změnilo. Za pár let budeme jezdit tím co řekne Brusel, vše bude stejné aby nikdo nebyl diskriminován. Nebudou malá auto pro ženy a velká pro muže, bude to diskriminace. Tak za 20 let si pár lidí na tento příspěvek vzpomene Sad
Alespoň si pamatuj, co tu napíšeš. :D
To zrovna píšeš ty mě ? :) Já si to nemusím pamatovat, já vím že si můžu přečíst co jsem psal a taky to dělám, nemám v hlavě jen jedno vlákno na jednom fóru, těch starostí mám už moc, takže si i po sobě čtu, to abych se to naučil na stáří :)

Z čeho v textu jenž jsi citoval, prosím pěkně, vyplývá: " ...tvrzení jako že už to nikde nejde apod". To o čem se bavíme jsem přesvědčenej, že dnes už nikde nejde. Chceš mi říct, že jet někam s jiným motorem a jinou ŘJ je stejné jako když někomu někdo "poladí" kombinaci otáček a snímání zplodin tak aby to vyšlo ?

Je tady někdo kdo má jinou ŘJ a jiný motor a v letošním roce prošel emisema ? Případně, někdo kdo o někom ví ? Nečekám, že se tady budou lidi hlásit a práskat sami sebe :) Ví někdo zaručeně, že to jde ? Bavíme se o výměně motoru a ŘJ + změně SW. Tohle jestli dnes někdo zvládne udělat, tak má ku-rev-skou kliku, protože to už nemá být dnes možné a těžko to vleze do výjimek které končí 1.7.2016.

Mám velmi dobré vztahy s majitelem emisí i STK, rovnou mi řekl na emisích že to nejde. A to mám jen jiné sání. Sice by taky "naladil" emise, to sání nemá tak velký vliv na výsledné hodnoty. Ale hrozí mu tak velký postih, že to neudělá. Ví, že když budou na STK fotit VIN, tak tam bude vidět že tam něco chybí.

Jen podotýkám, nebavíme se o vyříznutém DPF, nebo zaslepeném EGR. Na některých vozech to jde udělat tak, že to není znát. Na mém minulém vozidle ani zaslepení EGR ŘJ neměla jak poznat. Bavíme se o tuningu, ne tom samolepkovém, ale výměny motorů, doplnění o turba, jiná turba, atd. Tohle skončilo, nehledím na výjimky že to někde ještě nějak projde. Výjimka potvrzuje pravidlo, se říká :) Rád bych byl, kdyby to bylo jako dřív. Ale nemá smysl tady zájemci o výměnu motoru, kupování turbín a placení všech úprav, tady říkat ano udělej to a možná s tím i budeš moct na silnici. Ženeme se do doby, kdy bude razítko, nebo nějaké číslo mít zcela zásadní váhu na provoz auta. Mám na autě rám už z výroby, všechny STK doposud ok, ale dnes mi řeknou že rám musí mít štítek s číslem, pokud nemá rám je nelegální. Koupil jsem něco na i s autem, z toho jsem zaplatil daň, zaplatil jsem DPH, spousty let je to legální, ale pokud tam teď nebude štítek od výrobce je to nelegální. Rám tam mít nesmím vůbec, ale pokud bude štítek, tak jej tam mít smím. To je to o čem tady kecáme :) Celý postavený na hlavu. Jsem zvědavej zda úředníky přesvědčím, že to tam mám legálně i letos.

Napsal: pát 06.05.2016 00:53
od madmarty
Vlasta píše:Naši odborníci z MD a Dekry se inspirovali v Německu a ten systém měření emisí u nafty od 1. 1., potažmo 1. 7., je převzatej z jejich metodiky
Naprostý souhlas.

Jen průměrný věk vozidla v DE nebude stejný jako v CZ. Ani průměrné roční náklady na servis vozidel nebudou a nemohou být srovnatelné s DE :( Použít podmínky ze země kde je průměrný plat cca 100.000 Kč do země kde je průměrný plat cca 1/4 z této částky neznačí nic dobrého. (Kdyby někdo poukazoval na moji nezkušenost :) Čísla jsou dohledatelná, krom toho kamarád který je vyučen, dělá v DE v jiném oboru než je vyučen po půl roce vydělá 4000EUR, tedy 108.000 Kč a tvrdí jak jej odírají, protože Němec za stejnou práci má o dost víc.

Je to stejný jako když nějakej debil řekne, že ceny PHM a potravin jsou u nás zcela ok, protože v Německu stojí stejně. U nás pracovní síla je mnohonásobně levnější než v Německu, ale výsledný potravinový produkt stojí stejně jako v Německu. Je fajn mít STK jako v DE, ale mělo by být přizpůsobení našim podmínkám. Docela mě dostává, že v USA "vzor demokracie" řidič vozidla nemusí mít povinné pojištění, někde ani STK, ale pokud něco zaviní tak si to zaplatí. Když má technickou závadu na vozidle, přijde na to policie tak jej nuceně pošle do servisu a musí doložit opravu té závady, teprve potom když nesplní dostává flastr. U nás v maskovaných autech číhají maskovaný policajti aby rozdávali flastry za prasklé žárovky a propadlé lékárničky. Nemůžeme si vzít z USA to dobré a z DE to dobré, musíme si vzít jen to co z našich kapes vytáhne co nejvíc peněz.

Co tím chci říct ? Ano zavedeme pravidla jako v DE, ale s tím že na STK nebudou jezdit 4-6 let stará auta, ale 15-20 let stará.

Napsal: pát 06.05.2016 13:26
od Teddy
Tak to ty vztahy zase tak dobrý nemáš. :D
Na stk se toho zase tolik nezměnilo. To jen hora připosránků z toho dělá vědu a zbytečně straší lidi.

Napsal: pát 06.05.2016 13:36
od Darkstar96
Misanek píše:
Darkstar96 píše:folie jsou to posledni, stačí si připlatit! :P
TAk to se teda docela dost pleteš :wink:
mám technickou asi 2 měsíce i s foliema, dělal jsem i evidenčku s foliema.
Stála mě 1200 ale udělal jsem to i s foliema :))

Napsal: pát 06.05.2016 13:36
od horan
Teddy: pokud jdes ofiko bez znamosti, tak je to dost tezsi, ale jinak to jde. Uvidime v cervenci. Pujdu na TK se srazovym autem, kde je vymena motoru, jiny vstrikovani, jina elektrika, vyfuk....... Do ted jsem nemel problem, tak uvidime jak se s tim kontakt popere po 1.7.
Ma vyhoda je, ze je to auto bez OBD. To auto najede max 500km rocne, tak me ta buzerace dost sere.

Napsal: pát 06.05.2016 13:42
od madmarty
Teddy píše:Tak to ty vztahy zase tak dobrý nemáš. :D
Na stk se toho zase tolik nezměnilo. To jen hora připosránků z toho dělá vědu a zbytečně straší lidi.

Kamerový systém, fotografování auta z několika stran, fotografování VINu, pokud je v motorovém prostoru na nevhodném místě fotí se i část motorového prostoru. Každá kontrola má své ID, je jí přidělen konkrétní pracovník. Už není možné mít na autech ochranné, nebo pevnostní rámy, výrazně jinak velká kola, rozbitá okna, atd. Vše co bude vidět na fotkách je problém. Má být povinnost, to uvidím brzy, připojení k OBD, EOBD, či jiným obdobám. Pokud je nějaká STK, která ještě nefotí tak to asi nedělá, ale sankce jsou tvrdé :(

K tomu ty emise.

Zdá se že se změnilo dost. Do loňska auto ani nemuselo při kontrole fyzicky být, letos už ano. A vše co je vidět bude problém. Je jedno jestli ti někdo stejně STK dá, když je vidět na fotkách problém, je velká šance že se na fotky někdo podívá a STK ti seberou, provozovně udělí sankci:(

Není to dost podstatná změna ?


Mohu se tě zeptat zda jsi zaměstnanec, OSVČ, nebo student ? Nehledej v tom urážku.

Napsal: pát 06.05.2016 15:32
od Vlasta
Teddy píše:Tak to ty vztahy zase tak dobrý nemáš. :D
Na stk se toho zase tolik nezměnilo. To jen hora připosránků z toho dělá vědu a zbytečně straší lidi.
Dvě, tři kontroly z Dekry, několik zavřených STK a budou připosraní všichni

Napsal: pát 06.05.2016 16:17
od horan
Vlasta: nebudou. V Rakousku jsou taky kontroly + si namatkove pozvou auto po technicky ke "statni kontrole". Taky uz dost licenci odebrali a porad jsou takove, kde to za 100€ jde.

Napsal: pát 06.05.2016 16:28
od Misanek
Darkstar96 píše:
Misanek píše:
Darkstar96 píše:folie jsou to posledni, stačí si připlatit! :P
TAk to se teda docela dost pleteš :wink:
mám technickou asi 2 měsíce i s foliema, dělal jsem i evidenčku s foliema.
Stála mě 1200 ale udělal jsem to i s foliema :))
Tak na evidenčce folie neřeší. Jenom mě na to upozornili, že při technické bude problém.
A kámoš, co teď dělal stk se svou nazvedanou Discárnou ověšenou pevnostníma nárazníkama musel zakrýt rolny navijáku spz a ještě pár věcí tam poladit, aby mu to prolezlo "tak nějak". V Brně prý už jednu stk údajně vyhmátli na základě folií a kvůli tomu je prý už problém...

Napsal: pát 06.05.2016 16:29
od Vlasta
U nás na STK probíhají kontroly z Dekry téměř pravidelně. To tam není nikdy ani fronta

Napsal: pát 06.05.2016 16:30
od Teddy
Tak to bylo a bude pořád. Kde není žalobce.... Kontroly se téměř nedělaji. Neznam statistiky, ale kolika stk už sebrali licenci?
Je to přesně, jak to píše horan.

Kolem stk jezdim skoro každej den. Kolikrát od nich vyrazí auto, který hulí tak, že za nim není vidět. Za benzínama smradu na udušení, nějaká ta nesvítící světla apod.
Jasně, že jinej motor těžko projde, ale jinak je to prakticky při starym. Nechci tu popisovat další svoje zkušenosti. Nechci, aby si to přečetl nějakej práskač a dělal problémy. Na stk jsem docela častým hostem. Ani raději nebudu jmenovat s čim všim tam jezdim. Vychází mi to zhruba kvartálně. Takže zkušenosti nějaký mam a současně si dokážu srovnat stav před a po té "velké" změně.
Taky jsem viděl jak za mnou nepustili dědulu s kundajem... no ale prej mu z toho chcala brzdovka, tak to se nedivim. :D

Napsal: pát 06.05.2016 16:39
od Vlasta
Ta změna nastane až 1. 7.

Napsal: pát 06.05.2016 23:23
od madmarty
horan píše:Teddy: pokud jdes ofiko bez znamosti, tak je to dost tezsi, ale jinak to jde. Uvidime v cervenci. Pujdu na TK se srazovym autem, kde je vymena motoru, jiny vstrikovani, jina elektrika, vyfuk....... Do ted jsem nemel problem, tak uvidime jak se s tim kontakt popere po 1.7.
Ma vyhoda je, ze je to auto bez OBD. To auto najede max 500km rocne, tak me ta buzerace dost sere.
Ta absence OBD je obrovská výhoda.

Napsal: pát 06.05.2016 23:25
od madmarty
Vlasta píše:
Teddy píše:Tak to ty vztahy zase tak dobrý nemáš. :D
Na stk se toho zase tolik nezměnilo. To jen hora připosránků z toho dělá vědu a zbytečně straší lidi.
Dvě, tři kontroly z Dekry, několik zavřených STK a budou připosraní všichni
Přesně tak. A tam kde už kontroly byly, jsou připosraný už dnes. Ono dát emisím, nebo STK zákaz na 5 let, tak je pošlou do krachu.

Napsal: pát 06.05.2016 23:34
od madmarty
Vlasta píše:Ta změna nastane až 1. 7.
Něco už nastalo. Nevím zda všude, nebo nevšude :) . Kamery, focení, atd. Jak jsem psal, vše co je na fotkách už neprojde, tedy za předpokladu že to projít nemá.

Na misích kde léta fungovalo "zázračné tlačítko" které opravilo kdejakou závadu, už prostě nefunguje, ani tam už není. Možná ještě tam kde zaměstnanec vezme něco bokem a přehlédne, půjde-li to přes protiopatření, ale tam kde je majitel, nebo někdo kdo má skutečně zájem na budoucnosti provozovny....

Chápu že se snaží dostat vraky z provozu. Ale na druhou stranu je nutnost aby šly udělat výjimky a dodatečné individuální způsobilosti. Pokud si vezmu třeba offroad. V USA díly normálně prodejné, lze s tím jezdit. Udělám si podvozek, převody, uzávěrky, atd. proč bych nemohl dojet nechat změřit brzdy, tlumiče a další věci, s tím že pokud to bude fungovat jak má dostanu STK??? Jediné na co se dnes odvolávají je razítko od výrobce. Bude mi výrobce schvalovat lepší tlumiče než dělá on sám ? Proč by mi výrobce cokoliv schvaloval ?


Ve skutečnosti mnohdy ty přestavěná auta, jedno zda osobní nebo terénní, jsou v mnohem lepším stavu než běžná auta běžných spotřebitelů.

Napsal: sob 07.05.2016 08:33
od Teddy
To přece ale můžeš i u nás. Všechno co má homologaci pro to auto si tam můžeš klidně dát. Jen na pár věcí pak potřebuješ ještě technickou kontrolu.
Nechtěl jsi doufám na auto cpát nehomologovaný díly.

Napsal: sob 07.05.2016 14:04
od madmarty
Teddy píše:To přece ale můžeš i u nás. Všechno co má homologaci pro to auto si tam můžeš klidně dát. Jen na pár věcí pak potřebuješ ještě technickou kontrolu.
Nechtěl jsi doufám na auto cpát nehomologovaný díly.
Koupíš-li, či vyrobíš pevnostní rám do terénu (teď pominu že to zakázali komplet kvůli chodcům kteří si myslí že mají absolutní přednost jak před auty, tak i před fyzikálními zákony) tak není snad možnost u nás jej legálně dát na auto. Není možné si zajet do zkušebny, nechat schválit.

Pokud si uděláš, plácnu, na BMW řady 3 čumák z 5ky, tak máš taky smůlu. I přes to, že se jedná o homologované díly, výrobce musí potvrdit že to jde dát na 5ku. Proč by to ovšem výrobce měl dělat ? Máme státní zkušebnu, určitě by to šlo.

To samé brzdy, na nějakém autě jsou legálně, ale pokud je dám na jiné auto zlegalizovat to nelze. To je trošku postavené na hlavu. Pokud ve zkušebně dojdou k názoru, že to splňuje podmínky pro provoz, proč ne ? Nějaké věci jsme sháněl na úřadech a bylo to nemožný. Např. ve USA umožňují motor z jednoho auta konkrétního typu dát do jiného auta konkrétního typu. U nás musí být doklad od výrobce, že to jde. Výrobce to nevystaví neboť na to nemá schválení od státu (či EU). Tedy u nás to legálně neprovedeš. Ale pokud si to přivezeš z USA už přestavěné, je šance že u nás to zlegalizovat půjde. Ne velká, ale je. Postavené na hlavu.

Proto už dnes mi přijde že o jakýchkoliv, než sériových od výrobce, úpravách aut bylo už dávno rozhodnuto. Brzy si max připlatíme za pár samolepek od výrobce, které nám nalepí jen značkový servis za dohledu poroty z Dekry :(


Pokud se pletu, někdo má zkušenost jinou, rád se přiučím jak na to. Něco bych využil.

Napsal: sob 07.05.2016 18:31
od Teddy
Musíš číst přesně a všechno, co jsem napsal. Psal jsem, že pokud ten díl je homologovanej pro to auto, tak není problém.

Tvoje úvaha o tom, že když to je jednou homologovaný pro provoz, tak je jedno kam to namontuješ je naprosto zcestná. Motor z tatry je taky homologovanej a přesto ho nemůžeš nacpat do fiátku sranda, aniž bys nezhoršil bezpečnost toho auta.
Jsem rád, že si kdekdo na auto nemůže nacpat kdeco. Podle mě systém, kdy výrobce nechá homologovat díl pro daný auto je v pořádku. Chceš-li si udělat něco svého, tak musíš jít cestou individuálního schválení k provozu. I to samozřejmě lze. Je to ale tak nákladný a zdlouhavý, že pro jednoho tuzera se to nevyplatí. Ovšem kdyby někdo chtěl dělat rámy seriově, tak ať si je klidně nechá schválit. Náklady rozpustí do ceny těch rámů.
Ono ani tak nejde o chodce co na přechodech skáčou pod auta. Tam mi to je buřt. Ale kdyby měl nějakej nalitej magor svým super rámem na svojí super popelnici poskládaný z x různých vraků někoho rozsekat když si splete silnici s tramvajovym ostrůvkem.....

Prostě se musíš smířit, že si na auta můžeme dát jen to co tam patří. Případně si atypy vyběhat sami. Kapíš to? :D

Napsal: sob 07.05.2016 18:36
od Teddy
madmarty píše:To samé brzdy, na nějakém autě jsou legálně, ale pokud je dám na jiné auto zlegalizovat to nelze. To je trošku postavené na hlavu. Pokud ve zkušebně dojdou k názoru, že to splňuje podmínky pro provoz, proč ne ?
Protože by se našla hromada kokotů, co narvou brzdy z traboše co se jim válí za stodolou na svojí shnilou dodávku. Pak to naloží až po střechu a hurá na silnici. :D

Chce to přemýšlet, než něco plácneš. :roll:

Napsal: sob 07.05.2016 21:25
od madmarty
Teddy píše:Musíš číst přesně a všechno, co jsem napsal. Psal jsem, že pokud ten díl je homologovanej pro to auto, tak není problém.

Tvoje úvaha o tom, že když to je jednou homologovaný pro provoz, tak je jedno kam to namontuješ je naprosto zcestná. Motor z tatry je taky homologovanej a přesto ho nemůžeš nacpat do fiátku sranda, aniž bys nezhoršil bezpečnost toho auta.
Jsem rád, že si kdekdo na auto nemůže nacpat kdeco. Podle mě systém, kdy výrobce nechá homologovat díl pro daný auto je v pořádku. Chceš-li si udělat něco svého, tak musíš jít cestou individuálního schválení k provozu. I to samozřejmě lze. Je to ale tak nákladný a zdlouhavý, že pro jednoho tuzera se to nevyplatí. Ovšem kdyby někdo chtěl dělat rámy seriově, tak ať si je klidně nechá schválit. Náklady rozpustí do ceny těch rámů.
Ono ani tak nejde o chodce co na přechodech skáčou pod auta. Tam mi to je buřt. Ale kdyby měl nějakej nalitej magor svým super rámem na svojí super popelnici poskládaný z x různých vraků někoho rozsekat když si splete silnici s tramvajovym ostrůvkem.....

Prostě se musíš smířit, že si na auta můžeme dát jen to co tam patří. Případně si atypy vyběhat sami. Kapíš to? :D

Je to marný, je to marný, je to marný :) Nemáme šanci si jakkoliv rozumět. Pokud něco nenapíšu do puntíku zcela přesně, tak mi tam vkládáš své myšlenky které jsou zcela v rozporu s tím jak jsem to myslel. Pokud to napíšu napíšu do puntíku, stejně tam vidíš co chceš :) Psal jsem příklad z BMW 5 na BMW3, to jsem psal proto, aby to někdo nevzal na Tatrovku a Trabanta. Stějně tak s tím motorem v USA, v rámci značky na podobných typech aut tam mohou dát jeden motor do druhýho. U nás nelze. To neznamená že píšu motor z kamiónu do Fábie :)



K těm rámům. "Tvrdé" rámy zakázali na autech kvůli chodcům. Krom IZS a ozbrojených složek je nikdo mít nesmí. Jediná výjimka byla když jej auto mělo od výrobce a byl zapsán v VTP. Dnes nestačí ani to, dnes musí mít na sobě štítek od výrobce a musí být zapsán v VTP, jinak na autě být nesmí. I v případě, že je v VTP, má štítek tak nesmí s ním být auto delší než je ve VTP. Aktuální info z STK a od Dekry. Nové ochranné rámy jsou víceméně z plastu a musí plnit nějaké Bruselské normy. Snažší zakázat rámy a přikázat deformační zóny na mém autě pro cizí chodce, než chodcům vysvětlit že nesmí skákat přes rozjetá auta a že nemají všude přednost.. Jelikož brzy zakážou chodit i do lesa, pak do přírody, tak terénní auta žádné pevnostní rámy a navijáky stejně potřebovat nebudou, takže to bude jedno :(


Třeba se někdy v něčem shodneme :)