Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

F10 prvni vaznejsi zavada NETESNA palivova nadrz?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#81 Příspěvek od Filozof »

To je stejné jako blbé těsnění....jakékoliv vyříznuté mašinou v hodnotě pár kč se prodává za stovky i tisíce kč.

Toto je taky marže obrovská. Jinak by jsme dneska opravovali auta za pakatel.

Dobrý den pane tak výměna těsnění v motoru máme za 16kč ale práce je milý pane za 2500kč. Už vidím typického českého človíčka ....cožéééééé ???

Heh to by pak asi málokdo chodil do servisu. A každej by chtěl bejt servismanem.

Mělo by to taky uplně jinej vliv na člověka.

Nebo by to mělo bejt 16kč těsnění a práce 150kč.

mno to šlo snad u škodovky v 80letech. :D
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#82 Příspěvek od horan »

Vim jaky jsou marze na dilech. Bohuzel bez toho se moc servisu neuzivi. Kdyz by nebyly, tak by musela byt takova hodinovka, ze by se delalo zakaznikum zle. :wink:
Jinak kdyz si to shrnu, tak Pan Dyx si dal auto do servisu. Dotahl si dily (kdovi jake kvality), nechal mechanika hledat chybu s unikem "nafty" a odstranit ji (coz urcite nezabralo pouze hodinu) pak jeste vymenil cep rizeni (nebo co tu psal), udelal geometrii s tim, ze mu Pan Dyx stal za prdeli a radil a rekl si za to 2000kc. A Pan Dyx se tu bude jeste pohorsovat, ze je to moc?
Ne diky, takovyho cloveka je lepsi poslat jinam. Servis neprijde o nic a mechanik je klidny. :lol:
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#83 Příspěvek od Dyx »

[quote="horan"]Sorry, ale udelej si to priste sam!
kdybych to umel a mel na to cas a bavilo mne to, tak si to mozna sam udelam, ovsem ani jedna z uvedenych podminek neni splnena :-)

Nejlepsi jsou ti, kteri si prinesou svoje smejdsky dily z ebay, chteji to nejradeji zadarmo, k tomu jeste vonavej stromecek a az se ten tvuj cinskej dil vysere, tak jeste budes pomlouvat v hospode, ze te mechanik ojebal.
tak to muzu byt naprosto klidny ze se mne to netyka :-) Nekoupil jsem zadny smejdsky dil a uz vubec ne cinsky ale primo ORIGOS je snad fuk ze koupeny na ebay. Dale vonavy chemicky stromecky naprosto nesnasim, kdyz uz tak radsi prirodni aromaticky esencialni olej. No a do hospod nechodim vubec, bo sem abstinent a nekurak... no a pomlouvani taky neprovozuju maximalne diskusi :-)

Sam neumis zkontrolovat ani tlak v pneu, ale vis co jak dlouho trva a kolik to ma stat......
Tak to se mne nastesti taky netyka, neb nejen ze umim zkontrolovat tlak v pneu ale dokonce i to pneu dofouknout :-)
Priznam se ze jelikoz jsem ani toto ani nic podobneho s cerpadlem nedelal, tak skutecne nevim jak dlouho u F10 520d trva: demontaz cerpadla, naletovani kabelu, zapinovani , napojeni hadic na cerpadla, kompletni zapojeni, odzkouseni a dalsi veci.. a pak demontaz stare a montaz nove spojovaci tycky rizeni (zadny cinsky smejd z ebay ale original MEYLE) a nasledne geometrie. No a jelikoz to nevim (a je toho dost co nevim a nestydim se za to), tak prave proto jsem se ptal na nazory zkusenejsich. Rozhodne jsem tim ale nechtel nikoho urazit !!
Přílohy
cerp-dekl2.jpg
cerp-dekl2.jpg (113.24 KiB) Zobrazeno 688 x
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#84 Příspěvek od Teddy »

Já mam na servisy asi smůlu. Kromě snejka jsem zatím poznal jen jednoho slušnýho mechanika.
Třeba mě úplně maximálně vytočilo, když mi chlapík dělal řetěz na motorce. Pořád říkal, že je po kalbě, u každýho ohnutí se skoro poblil, pořád popíjel kafe a kouřil. No co říkal jsem si, každej to máme nějaký. Nasralo mě ale, když jsem platil. On kouknul na hodinky a říká začali jsme v tolik a tolik, teď je tolik, to máme 3 hodiny práce. Pro neznalé podotýkám, že normálně je výměna řetězovky práce na půl hodinky.

Už se tam nikdy neukážu!

Každej to vidíme z tý svý strany. Zákazníci ze svý a servisáci taky ze svý. Neříkejte mi ale, že když je hodinová sazba co já vim třeba 500,- že vás to neuživí. To máte 4 tis. za den, to je 80 tis. za měsíc. Zaplatíte z toho daně a odvody a zbyde vám 50 tis. Samozřejmě když někdo nemá vlastní dílnu, má "výhodný" splátky na vybavení atd. To se pak nedá divit, že se neuživí.

No a jestli si pak mam koupit díl sám za litr, nebo od servisáka ten samej za 1.500,-.... to se pak nedivte. :)
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#85 Příspěvek od horan »

Tak ano. Pokud budes sam, nebudes platit zadnou rezii, nebudes si topit, splachovat hajzl, svitit si celovkou se solarnim panylkem, budes si delat ucetnictvi a milion dalsich veci sam, naradi, pristroje,soft...... ti doveze cigan co je ukradl ve vedlejsi vesnici za flasku okeny a jeste donutis zakaznika aby ti dal petikilo na hodinu, tak pak mas absolutni pravdu.
:lol:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#86 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Teddy: No a o tom to je, vlastní dílna a vybavení ne na splátky? A kde na to servisák vezme? Buď těma splátkama, nebo je v předraženým nájmu vybavenýho. Málokdo má to štěstí jet od začátku ve svým. Pak přijde pako s dílem z eshopu, nejlíp třeba spojkou, která nepasuje, blokuje hever a cuká se zaplatit způsobený prostoje. Vůbec se nedivím, že servisáci s donesenýma dílama dělají velmi neradi, byť to tak někdy sám taky praktikuju - ale to jen v případě, že mám preferenci značky, kterou mi servis nedokáže dodat.

Z druhé strany, mechanik má být především dobrý mechanik, ale kdo jede na sebe, musí umět být i obchodník. A na tomhle to docela často vázne - a přijde mi, že to bude i případ mechanika, který opravoval Dyxovi. Protože při představě, že naúčtuju 2000 Kč za to, že jsem na něčem strávil řekněme 1,5-3 hodiny prací (těžko soudit, ale práce na tom mohla být podle šikovnosti mechanika cca v tomhle rozpětí), pak jsem to vezl na geometrii, kterou jsem na smlouvu zaplatil řekněme 900 Kč, strávil jsem čas na cestě + čekáním, tak bych si musel asi nafackovat. Ve výsledku nést riziko za autoelektrikářskou práci na čerpadle, na kterou jako automechanik nemám žádný papír a správně bych to neměl provádět. To jen tak na okraj.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#87 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

*double, smazat - díky*
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#88 Příspěvek od vita11 Moderátor »

I kdyby měl dílnu a vybavení svoje, tak v tom má uležené peníze, které se mu snad musí nějak rentovat ne? Lidi (obzvláště ti, kteří nikdy nedělali na sebe) dost často vidí jenom ty příjmy, ale už si neuvědomují, že jsou s tím vším spojené nějaké náklady
Dyx píše:kdybych to umel a mel na to cas a bavilo mne to, tak si to mozna sam udelam, ovsem ani jedna z uvedenych podminek neni splnena :-)
V tom případě za to musíš zaplatit. Tak už to běžně chodí
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#89 Příspěvek od Teddy »

Já vám chlapi rozumim, že to není jednoduchý.

U ceny dílů v servisu je problém v tom, že někomu stačí sleva, kterou dostane u prodejce. Takže pro běžnýho zákazníka bez slev je to prašť jak uhoď. Ta sleva bývá až 40%. Někomu to holt nestačí a pak vznikaji takovýhle zbytečný diskuze. :)

P.S.
jak často po sobě splachujete, že to uvádíš jako významnej náklad? :D
P.P.S
zářivky opravdu mají drahej provoz. Ekonomicky uvažující lidé je postupně nahrazují. No a topení? :D V dílnách je pěkně vidět jak se tam topí. :D
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#90 Příspěvek od horan »

Teddy: vetsinou s tvyma nazorama souhlasim, ale tady ne e. :lol:
Splachuji pokazdy. Dokonce i ruce umeju. Nebo ty se vyzivas ve smradlavym zachode?
Ad zarivky: a ta nahrada se teda nekde dava zdarma, nebo se ta vymena musi taky zaplatit? :?: To doveze a namontuje CEZ kdyz ho hezky poprosim?
Topit musis. Pravdepodobne mas na mysli topeni vyjetym olejem. No ale ten kotel nekoupis ve ctvrtek v OKAY s 10% slevou.
Navic konkretne u nas se topi topnym olejem. Jednou za rok dojede cisterna, navali nadrz a je klid. Jen za to ten zlodej chce zaplatit. :evil:
Daval jsem mu Milku. Tu velkou, ale poslal me do prdele.
Nemyslim, ze tu je tema o nakladech servisu a asi to nemusime dal resit. Jen to chce trosku zauvazovat a zjistis/te, ze ta cena, ktera je na papire NENI cistej zisk majitele. :wink:
Mechanik neni proutkar, kterej si ulomi proutek na vrbe a s nim muze pracovat. :wink:
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#91 Příspěvek od Dyx »

[quote="horan"]Vim jaky jsou marze na dilech. Bohuzel bez toho se moc servisu neuzivi. Kdyz by nebyly, tak by musela byt takova hodinovka, ze by se delalo zakaznikum zle. :wink:
Kdyz reknes A mel bys take rict i B. Zapomel jsi totiz uvest, ze hodne samozrejme zalezi na tom jak velke ma ten servis rezijni naklady, zda musi splacet obrovskou sklenenou budovu a 50 sekretarek, k tomu kolik nenazranych akcionaru atd. musi ten servis zivit atd.
Jinak kdyz si to shrnu, tak Pan Dyx si dal auto do servisu.
Nedal, dal jsem je k soukromemu sikovnemu ovsem one-man-show mechosovi
Ano dily jsem si dotahl nebot bych na ne u tohoto mechose nedostal zadnou uctenku a take musel by je nekde nahanet namisto aby pracoval
Dotahl si dily (kdovi jake kvality)..
ano ja vim jake kvality, jak jsem zde uvadel: original cerpadlo (pouzite z ebay) a original MEYLE pochopitelne novou propojovaci tycku rizeni
nechal mechanika hledat chybu s unikem "nafty" a odstranit ji (coz urcite nezabralo pouze hodinu)
Jo to je sice pravda ovsem diky tomuto foru a dobre dusi ktera mi poradila mohl jsem mu rovnou rict: zacnete vyndanim sedacek atd. atd. takze az tak dlouho ji hledat nemusel, propaleny konektor a dekl s dirou pochcany byl videt na prvni pohled
pak jeste vymenil cep rizeni (nebo co tu psal), udelal geometrii s tim, ze mu Pan Dyx stal za prdeli a radil a rekl si za to 2000kc.
nevim jak si na to prisel, nikomu jsem za prdeli NESTAL a ani neradil
A Pan Dyx se tu bude jeste pohorsovat, ze je to moc?
Ja jsem se nepohorsoval, jen jsem sdelil svuj dojem a ptal se na nazor ostatnich...
Ne diky, takovyho cloveka je lepsi poslat jinam. Servis neprijde o nic a mechanik je klidny. :lol
tak jeste ze nejsi mechanik.. a pokud ano, tak jeste ze nemusim s autem chodit k tobe :-)
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#92 Příspěvek od Dyx »

Filozof píše:Platíš u takového auta havarijní pojištění ?
Ano zatim a vyjimecne ano u zadnyho auta jsem ho dosud neplatil, take se priznam ze driv jsem do auta investoval maximalne polovinu co do tohoto. Dalsi vec je ze jsem mel moznost vyuzit fleetoveho tarifu...
Mě by zajímalo kolik si řekne pojištovna u auta za 450k značka BMW.
Jinak oprava je ještě levná kdybys to dal do renocaru tak jsi o 15-20tis lehčí ...to bud opravdu rád za blbé 2 litry plus 120euro.
No tak to mi je pochopitelne jasne, do renocaru ci do B. v Jesenici apod. volam jen kdyz potrebuju vedet cenu orig. ND apod.
Na autě jsou mnohem dražší díly. Si představ že přijdou kroupy nebo tě někdo odře na parkovišti ...či si někde v díře vymlátíš něco na podvozku to je pak ranec. Ono servis auta může bejt opravdu v řádech desítek tisíc pokud jde o něco většího a nákladnějšího....
Ano toho jsem si byl velmi dobre vedom uz pred koupi auta a presne to jsou mimo jine duvody proc jsem na nej havarijku uzavrel. Samozrejme ze take existuji nenechavci co si obcas takove auto vypujci a zapomenou ho vratit coz je dalsi podstatny duvod pro havarijku (i kdyz mam ZEDERLOCK takze by s autem jen tak nekdo nemel byt schopny odjet po vlastni ose)....
pak úspora peněz za ježdění na BIO100 je uplně někde jinde a defakto co uspoříš naliješ do servisu a oprav
No tema B100 je v jinem threadu to tady asi uz radeji znovu rozepisovat nebudem :-).
Auta jsou bezedná díra na peníze...
To sice ano ale pokud premyslis tak muzes zvysit sanci na to, ze ta dira bude mensi a nemusi byt az tak bezedna :-)

PS: Horan klídek jsi moc horká hlava....
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#93 Příspěvek od Dyx »

Platíš u takového auta havarijní pojištění ?
Ano zatim a vyjimecne ano, u zadnyho auta jsem ho dosud neplatil, take se priznam ze driv jsem do auta investoval maximalne polovinu co do tohoto. Dalsi vec je ze jsem mel moznost vyuzit fleetoveho tarifu...
Mě by zajímalo kolik si řekne pojištovna u auta za 450k značka BMW.
Jinak oprava je ještě levná kdybys to dal do renocaru tak jsi o 15-20tis lehčí ...to bud opravdu rád za blbé 2 litry plus 120euro.
No tak to mi je pochopitelne jasne, do renocaru ci do B. v Jesenici apod. volam jen kdyz potrebuju vedet cenu orig. ND apod.
Na autě jsou mnohem dražší díly. Si představ že přijdou kroupy nebo tě někdo odře na parkovišti ...či si někde v díře vymlátíš něco na podvozku to je pak ranec. Ono servis auta může bejt opravdu v řádech desítek tisíc pokud jde o něco většího a nákladnějšího....
Ano toho jsem si byl velmi dobre vedom uz pred koupi auta a presne to jsou mimo jine duvody proc jsem na nej havarijku uzavrel. Samozrejme ze take existuji nenechavci co si obcas takove auto vypujci a zapomenou ho vratit coz je dalsi podstatny duvod pro havarijku (i kdyz mam ZEDERLOCK takze by s autem jen tak nekdo nemel byt schopny odjet po vlastni ose)....
pak úspora peněz za ježdění na BIO100 je uplně někde jinde a defakto co uspoříš naliješ do servisu a oprav
No tema B100 je v jinem threadu to tady asi uz radeji znovu rozepisovat nebudem :-).
Auta jsou bezedná díra na peníze...
To sice ano ale pokud premyslis tak muzes zvysit sanci na to, ze ta dira bude mensi a nemusi byt az tak bezedna :-)

PS: Horan klídek jsi moc horká hlava....[/quote]
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#94 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Jako pokud si kolenovrt koupí F10 a leje do toho žumpu co si doma namíchá a pak bude ukřivděnej,že si dovolil nějakej špindíra ze servisu říct dvojku za práci tak ať urychleně prodá auto a začne jezdit MHD ať pozná jakej je život.

V práci máme běžnou praxi v tom,že pokud má zákazník svoje díly,tak bez záruky a hodinovka daleko vyšší. Protože vejmrzů co koupí díly na aukru za suchý z nosu a pak to reklamují u nás,že se to špatně namontovalo a po měsíci to nefunguje běhá po světě dost
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#95 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jestlipak víte, jakej je rozdíl mezi automechanikem v ČR a v Kanadě? No, žádný... Oba si mohou dovolit za svůj měsíční výdělek dovolenou leda tak do Krkonoš. Je to trochu přitažené za vlasy, ale je to tak - v ČR prostě není moc zvykem za služby platit. Já teda mechanik nejsem, ale dokážu se do toho docela vžít, protože zákazník je i v oblasti lodí a lodních motorů vždycky nejchytřejší, nejradši mám bastly vlastní výroby na sběrnici. Pak přichází ještě jedna laskomina, která nás donutila úplně překopat obchodní podmínky (tj. daný čas opravy, vyzvednutí a úhrada do týdne od výzby, jinak platí skladné): Proč platit uskladnění lodě přes zimu? Přece stačí loď na podzim strčit do servisu na posezonní údržbu a vyzvednout až na jaře :lol:

Bráno z druhé strany, existuje spousta mechaniků lemplů, což ale většinový zákazník spíš nepozná a kolenovrtovi to bude u prd..., protože bude spokojen, jak ušetřil. Že autoservis nemůže čekat tři dny na díl z nejlevnějšího eshopu na světě, to je asi jasné. A i ta rychlá dostupnost něco stojí.
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#96 Příspěvek od Dyx »

Blackie píše:Jako pokud si kolenovrt koupí F10 a leje do toho žumpu co si doma namíchá a pak bude ukřivděnej,že si dovolil nějakej špindíra ze servisu říct dvojku za práci tak ať urychleně prodá auto a začne jezdit MHD ať pozná jakej je život.
V práci máme běžnou praxi v tom,že pokud má zákazník svoje díly,tak bez záruky a hodinovka daleko vyšší. Protože vejmrzů co koupí díly na aukru za suchý z nosu a pak to reklamují u nás,že se to špatně namontovalo a po měsíci to nefunguje běhá po světě dost
Z toho si tedy mam asi vyvodit, ze jelikoz jsem nedal auto bud do autorizaku, popripade odmitl zaplatit skoro 9 tacu jen za samotny dil (bohuzel samotny dekl se neprodava), tak vlastne uplne vsechno delam spatne a mel bych tim padem to auto radsi rovnou hodit ze skaly a jezdit na kole ? :mad: :lol:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#97 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Za mě osobně - jde spíš o to spekulování okolo než samotné řešení problému. Někdy jsou ty situace až komické - zákazník chce přestavbu na dálkové řízení lodního motoru. Nacením sadu a práci.

Zákazník: V sadě je kabel, který nepoužiju. Prosím o nacenění bez kabelu.

Já jako debil jdu a dle požadavku vezmu všechny čísla dílu v sadě, každou s prominutím pí*ovinu vypíšu včetně počtů atd. (cca 200 položek), abych pak zákazníkovi odpověděl, že sada bez kabelu je asi trojnásobně dražší, protože po jednotlivých dílech to není sada. Poslat ho do pr*ele rovnou nelze, jako zástupce značky si to nemůžu dovolit. Na druhou stranu ten postup lidí moc nechápu... Prostě jako přijít do hospody a chtít, ať mi z tý svíčkový vyndaj celer, že ten já nechci a proto ho nebudu platit.

Krom toho jsem nemohl dělat jinou práci a tu třeba hodinu času mi tento člověk taky nezaplatí.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#98 Příspěvek od Filozof »

spíše problém vidím v tom že mechanik nedokáže říci kolik to asi bude stát ...výměna toho či toho.

Já mám výhodu že mám známého a mohu mu i pomáhat ...tam to podržet či se podívat jak to kde vypadá a pak si za 4-5hodin dřiny opravdu a pěkné práce řekne 800-1000kč. což je kolem 200kč na hodinu.

No a pak ještě díl kterej je opravdu za cenu jako na eshopu což je fajn.

Takže sice to není odborník na BMW ale základní věci jsou všude stejné a pokud je to rutina či víme kde je problém na 95procent ví...tak pak je to super.

Vím že má dílnu a kupoval si plno dílu atd. No a vyšlo jej to asi na 580tis plus nějaké dotace co dostal jako začínající živnostník.

Vydělá měsíčně kolem 40-60tis a to protože opravuje sra.čky typu felicie před smrtí a ruzné vraky za 20-40tis z 80procent, které si bohužel lidi nejčastěji kupují na vesnici a maloměstě. Pak je to lepší klientela u drahých aut dejme tomu nad 100-500tis kč a to je pár zákazníků....

Takže mu někdy nezávidím do toho denně tak 50x telefon a někdy lidi jen potřebují poradit ...takže čas zadarmo...atd.
No a vše musí splácet že a taky často v dílně do 7h do večera.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#99 Příspěvek od JaraX »

Teddy píše:Já mam na servisy asi smůlu. Kromě snejka jsem zatím poznal jen jednoho slušnýho mechanika.
Třeba mě úplně maximálně vytočilo, když mi chlapík dělal řetěz na motorce. Pořád říkal, že je po kalbě, u každýho ohnutí se skoro poblil, pořád popíjel kafe a kouřil. No co říkal jsem si, každej to máme nějaký. Nasralo mě ale, když jsem platil. On kouknul na hodinky a říká začali jsme v tolik a tolik, teď je tolik, to máme 3 hodiny práce. Pro neznalé podotýkám, že normálně je výměna řetězovky práce na půl hodinky.

Už se tam nikdy neukážu!

Každej to vidíme z tý svý strany. Zákazníci ze svý a servisáci taky ze svý. Neříkejte mi ale, že když je hodinová sazba co já vim třeba 500,- že vás to neuživí. To máte 4 tis. za den, to je 80 tis. za měsíc. Zaplatíte z toho daně a odvody a zbyde vám 50 tis. Samozřejmě když někdo nemá vlastní dílnu, má "výhodný" splátky na vybavení atd. To se pak nedá divit, že se neuživí.

No a jestli si pak mam koupit díl sám za litr, nebo od servisáka ten samej za 1.500,-.... to se pak nedivte. :)
čau, tak zrovna ja beru 500kč hod, jen pro příklad, mám tu 1-2 kluky kteří montujou, ja už nemontuju jelikož to nestíhám. Mým ukolem je zjistit závadu, což kluci neumí, tzn sednu do auta, projedu, zapíšu, dále pak diagnostika, zapíšu, kontrola na zvedáku, zapíšu, tadle akce je cca 1,5 hod, to se nikde neučtuje, pak další pul hodina sezení u pc a hledání vhodných dílů, cenová nabídka a podrobný mail zákazníku co má špatného a proč toto měnit a neměnit. následně potvrzení od zákazníka a 15minu objednávání dílů. pak rychle do BMW pro díly (každý den 40km), k tomu denně 100večka telefonů, 20 mailů a 15SZ. Nehlede na to že pro mě to je práce 18hodin denně, 365 dní v roce krom 10dnu co si dělám vždy dovolenou, jelikož večer se pak ještě předávaj a přebíraj auta, což zabere taky nějakou tu hodinku kterou člověk opět nemá zaplaceno, kdybych to dělal pro peníze tak bych musel mít jiný ceny, ale jelikož mě to baví tak mě to ani tak nesere. no a ted náklady.

- jeden zaměstnanec vydělá 8x500x20 = 80tis kč, jenže to platí jen když montuje celý den zakazníkovo auto, to se stane tak jednou za měsíc, jenže sou prostoje, uklid nářadí, najíždění na zvedák, drobné práce v dílně, takže za den se vyučtuje cca 6hodin, tzn 6x500x20 = 60tkč měsíčně, ten zaměstanec mě stojí měsíčně cca 30k s odvodama z čehož mu zbude zhruba 15,

dílna - osvětlení, elektrika, topení, prostě celkové režijní náklady - 10k a to se bavíme více méně o samodomodílně, kamoši co maj profiservisy platí jiné ceny

dále pak moje odvody - jelikož platím jen to nejnutnější tak 4k, jenže k tomu je ještě učetní a spracování učetnictví co hodí další 2ku měsíčně, takže 6k,

takže zbývá 14k,další cca 10ku sou měsíční investice do vybavení, furt se něco kupuje, počínaje zvedákem za 50, přes COčko za 20, Golasady, speciální připravy, jen třeba plnička na klimu stojí 80k, to má 8 měsícu "zisk" v prdeli a po 5ti letech je z toho krabice kterou můžeš hodit do sběru.
kdyby nebyl zisk na dílech tak nemám ani tech svých 15-20k co z toho měsíčně mám a malej by asi žral trávu na zahradě.
přesto toleruju vlastně dodané díly, ale pouze v kvalitě, žadný starline nebo Meyle a pokud si zákazník dodá vlastní díly, tak ale platí vše, tzn zjištění závady, diagnostika, čas strávený projížděním jeho auta, prostě věci které by měl standartně zdarma.
je to trošku těžké dnes v době internetu, na internetu sou eshopy kde se daj díly koupit mnohem levněji než mi to dodávaj 4 dodavatelé dílů s poměrně slušnou slevou, jenže to třeba trvá 4-5 dní a já si nemohu dovolit čekat na díl 4 dny, to by tady stálo tak 100 aut. Nedávno jsem dělal jednu E39 jednoho pána co si vozil sám díly a z toho jsem byl už fakt na nervy. zvednu auto, je tam špatný to to to to, ok, dodám díly 14 dní!!!!! a dovezl díly, namontujem, při montáží se zjistilo že tam je další špatný rameno, takže dalších 14 dníí, no a pak se čekalo na nějaký nesmyslný pouzdro asi týden, - výsledek, pan ušetřil asi dvojku na servise, ale auto tady bylo 2 měsíce místo 3 dní.
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#100 Příspěvek od Dyx »

JaraX píše: čau, tak zrovna ja beru 500kč hod, jen pro příklad, mám tu 1-2 kluky....
Ano samozrejme tvoje situace je naprosto jina.. kdybych si daval auto k tobe a o tech podminkach co o nich pises bych vedel, tak bych ani okem nemrknul a ani nepipnul: .. za 4 hodiny prace 2 litry plus dil treba za 3-4 litry (pouzity neb novy za skoro 9 tacu bych nebral) take bych ani nepipnul ani se tu neptal na nazory jinych...
Ovsem pokud by mel SaMOZREJME jen ciste hypoteticky ten konkretni mechos "zaporne odvody" (nechci to dal rozepisovat).. a pritom ma k dispozici velmi slusne vybavenou dilnu i s jamou od kamose "za par piv", dily kupuje take na ucty a rabaty jineho kamose mechose a pritom dela jenom a pouze na sebe.. tak je trochu jina vychozi situace .. a uznavam ze pro nekoho jako ty asi po pravu "nekala konkurence".... tak ciste laicky mi za techto konkretnich podminek neprijde 2 litry jen za praci az tak malo. Ne proto ze by to bylo az tak moc pro mne a nemohl jsem si to dovolit, ale pro to ze si o to ten dotycky rekl.
Nicmene kvalita (rychlost nekdy pokulhava ale s tim musim pocitat navic ano cekalo se na dily ktere jsem sehnal az na podruhe.. ) v pomeru cena a i dostupnost (jezdim kazdy den okolo) ve srovnani s jinymi pochopitelne vyzkousenymi alternativy, pro mne momentalne zatim je porad nejlepsi mne momentalne znamou volbou...navic tenhle mechos je nejen velmi univerzalni ale vedle toho opravuje motorky ale i i notebooky (NB nepotrebuju) a je i dobry elektrikar a zatim s kvalitou zadne problemy nebyly (neni zadny garazovy bastlir)...
A samozrejme ze uznavam ze zrovna NEPATRIM mezi JEDNODUCHE zakazniky ale spis mezi ty narocnejsi co si navic stale neco vymysli, chteji predem vedet co proc jak a za kolik atd... .. jednak protoze mne to jednoduse ZAJIMA a jednak protoze ty penize si taky netisknu 8)
Odpovědět