Stránka 5 z 7

Napsal: pát 09.01.2015 16:13
od DaweTDS
Asi si nerozumíme.Ve výfukových svodech je tlak výfukových plynů od 1 do 3 barů a případná prasklina zákonitě letí se svodů ven a né dovnitř aby se dostala do turba. Kdyby to bylo na sacím potrubí,tak tam je i někdy podtlak,tak tam bych to bral,ale u výfuku je pořád přetlak. 8) a tak nemůže vzniknout tahle protiřečná věta "případný úlomky svodů letí ven přes to turbo" když turbo je vlastně vevnitř :lol:

Napsal: pát 09.01.2015 17:29
od Teddy
Už ti rozumim. :) Jenomže ty svody jsou dvouplášťový a .... no ale o to tu nejde. Zkušenost s tim nemam. Jen to řada mechošů psala tady na fóru.

Teď jsem po dálnici sledoval otáčky. Při 130km/h mi to na šestku točí 2200ot/min. Při změně převodovýho poměru diferáku o 10% bych na tu šestku točil 2450ot/min. To mi nepřijde tak tragickej rozdíl na to, že pocitově získam 20hp a 50Nm. Navíc až budu zase rvát loď z vody, tak by mi spojka i poděkovala.
Hleda jsem kolik točí při 130 km/h pochcávka. Údaje se dost liší. Uvádí se od 2100 do 2600. První číslo je podle mě nesmysl. Lehce po 200km/h už jsem měl otáčkoměr skoro v červenym. Jestli si to pamatuju správně, tak to bylo někde kolem 2400ot/min. Měl jsem 2.0tdi.

Jak říkám kdysi jsem si takhle pohrál s rozetou na motorce a byl to naprosto brutální rozdíl.
Navíc diferák mě stejně čeká. Pravda je, že kdybych jezdil po dálnicích v německu, tak o podobný věci ani neuvažuju. Jenomže tady se nedá jezdit víc, jak cca do 150, když už hoooodně pospícham. Na 200km/h se autí podívalo za dobu co ho mam asi 2x.

Napsal: pát 09.01.2015 17:59
od DaweTDS
Aha,tak že jsou dvouplášťové zase nevím já 8) no asi to necháme koňovi :lol: :lol:

Napsal: pát 09.01.2015 19:56
od Zdenda530d
To: EdyBoy, mám taky Rondelly 58 18" límce (mmch podle mého nejhezčí a nejvíce padnoucí alu na e39 vůbec) a jsou to jedny z nejlehčích kol této velikosti co jsem kdy držel (nějaké hořčíková slitinka to je...), pro srovnání - jsou hmotnostně srovnatelné s origo alu 16" co mám na Octavii (komplet obutá).

Napsal: sob 10.01.2015 02:47
od EdyBoyS
No rondell 58 R18 jsou jedny z nejtěžších kol právě... Nemůžu teď zrovna na netu najít kolik váží ale matně si vzpomínám, že přední váží 14kg a zadní 16kg... Narozdíl od origo M5 kol kde váží přední 10,71 a zadní 11,60

To je hodně velký rozdíl

Napsal: sob 10.01.2015 09:37
od Zdenda530d
Tak to teda nevím co mám za kola, asi je budu muset hodit na váhu ale 16kg nemají podle mě ani s pneu (a to ani zadní 10" s 265kou pneu, která taky není peříčko)... (ale nevím, nevážil jsem je, jen jsem je potěškával, když jsem přezouval)

Napsal: sob 10.01.2015 16:07
od Weismann
které M5 kola konkrétně? takový ty klasický hodně paprskový? style 65?
já sem koupil auto a jsou tam origo M kola, ale vážil sem to zadní, i s gumou 265/R18 a váží 22.5kg 8O to je nějak hodně ne?

Napsal: sob 10.01.2015 17:17
od EdyBoyS
jojo, myslel jsem Style 65 R18 origo M5 na E39...
vyčetl jsem to z tabulky na bmwstylewheels
ale i když jsem vzal do ruky svůj disk Rondell 58 tak byl o poznání těžší než to M5 kolo.... ten kovaný límec taky váží hodně...

Napsal: sob 10.01.2015 19:07
od Weismann
podle tabulky na bmwstylewheels by ten můj zadní disk měl vážit 10,5kg.. to by guma musela vážit 12kg... to se mi nějak nezdá

Napsal: sob 10.01.2015 19:38
od Foldas
Gumy jsou těžké těch 12 kilo o 18-palcové mě vůbec nepřekvapuje

Napsal: sob 10.01.2015 20:37
od Zdenda530d
Ale rondell 58 přece nejsou kovaná kola? nebo že by se dělala v jiných provedeních... jen aby bylo jasno - moje e39 má tyto papuče a mám za to, že to jsou Rondelly 58 (předek 8,5 a zadek 10" 18tky) mám na nich bridgestone... Ale opravdu nechci kecat s tou hmotností (když jsem si je totiž dovezl byl jsem z nich dost nadšenej, tak se mi možná při přezouvání zdály v tý eufórii lehčí :) )

Napsal: sob 10.01.2015 20:46
od Filozof
EdyBOY: proč máš na 530d takové salámy ? To dost zabíjí výkon. To je tak na M5 a ne na 530d. Kdybys to shodil aspon na 225 předek a 235-245 zadek jsi někde jinde a auto bude držet taky slušně.

Si spočítej jakej je tam kur.evskej valivej odpor třeba v 150-200km/h.

Se podívej jaké má pneu M5.

Ber to jako přátelskou radu. Jezdil jsem na R17 235/45 a to byl ideální rozměr na 200koní.

Prostě i při 200+ a ostrých 160km/h v zatáčce to luxusně drželo auto. A to byly sportovní Dunlopy 235mm na šířku R17 a paráda.
Ty 285mm uplně zabíjejí výkon 530d. Dokázal bych si představit 255 zadek a 235mm předek max rozměr.

Já bych do 400koní vubec nad takovejma šílenejma rozměrama neuvažoval.

Na tomto jezdí M5 e39 pneu 245/40 - 275/35 ZR 18. Tam je to akorát.

Změř si zrychlení s těmito pneu 0-200km/h a pak si nasad jiné kola třeba 225-235mm. a pak vyzkoušej.

Napsal: sob 10.01.2015 21:54
od Zdenda530d
Valivý odpor závisí krom šíře na mnoha dalších aspektech a rozdíl mezi 235 a 255 je zanedbatelný (tím spíš se ještě ztrácí když 235 má profil 45 a 255 má na 35) co se týče val. odporu - to spíš ta samotná hmotnost alu s pneu bude hrát při akceleraci mnohem větší roli.

Napsal: sob 10.01.2015 22:32
od Teddy
Rozdíl mezi velivym odporem 235 a255 pneu je zhruba závratných 1 - 1,5%. :lol:

Napsal: sob 10.01.2015 23:13
od Filozof
ale on jezdí na salámech 285mm to vám nedošlo na 530d :lol:

když si dá 225mm nebo 235mm bude to auto mít uplně jiné chování.

Váha pneu a alu kola je taky velice rozhodující ...a píšu že i M5 má menší kola jako jeho 530d.

Napsal: sob 10.01.2015 23:29
od Zdenda530d
Jde to všechno se vším, jak tu psal EdyBoy... jestli má v kufru 40kg tubu, dvojitý skla a teď nevím jestli je to automat, tak je to kilo ke kilíčku a najednou rup šup, je to jako by jezdil v komplet obsazení, to pak koníci navíc táhnou tuto výbavu a nula od nuly pojde...
Proto za sebe mohu říct, že já jsem s výkonem spokojen, skla mám obyč, muzika mi stačí origo, rezervu mám placku, která je o dost lehčí a vetšinou jezdím s přítelkyní, která má s klíčema v kapse 50 kilo a tím pádem svůj metrák nemusím řešit. V autě je to vždy poměr váha/výkon a pokud je to auto dvoutunový kolos (brutto) no tak se i nasteroidovaní koníci zadýchají. Já mám v papírech psáno 1700kg a na tuto hmotnost je ten origo výkon adekváktní. A holt se musím smířit s tím, že mě přečipovaná eresová oktávka se svými 1350 kily při akceleraci předjede.

Napsal: sob 10.01.2015 23:50
od Weismann
tohle je mimo.. ale i 2t auto může jet jak dobytek.. např. Bugatti Veyron SS má zrychlení jak motorka... ale má 1200 koní a 1500NM... to s 530D asi nedostaneme :D ale chtěl sem jen říci že i těžké auto může být rychlé když má dost výkonu... aspoň v přímce

já se svoji 530D jsem spokojenej, není to auto na závody, mám to na pohodu, výkon sem chtěl hlavně kvůli předjíždění a na to má výkon dostatečnej... hlavně, máme BMW, nemám zapotřebí se zahazovat se Škodovkama apod... :D a taky Octavka RS nebude nikdy jezdit na takové úrovni jako BMW...

kdybych chtěl závodit, tak bych si koupil 330Ci e46 nebo rovnou M3 3.2 E36
a pokud z 5 řady, tak 540i nebo M5... ale je to hlavně o penězích a prioritách

ale jak píše Zdenda, poměr váha/výkon... jako příklad: Lotus Exige má taky 142kw, ale neváží ani tunu, a zrychlení 4.7s... :twisted:

Napsal: sob 10.01.2015 23:58
od Filozof
To jo ale původní otázka je řešení problému s jeho výkonem v jeho 530d.
Tak jsme každej poukázali kde jsou velké rezervy které by mohl upravit.

Od váhy krámů nadbytečných v autě tak i salámů těžkejch které auto musí tahat sebou a dává mu to zabrat.

Jak říkám není 530d jako 530d.

Klidně serie 530d ale s rozumnejma kolama a váhou mu dá naprdel díky jeho nadváze a válcům na kolech :D

ono tech 20kw pak sice vypadá pěkně ale je k ničemu. Tady pomůže odtučnovací kůra. pokud chce tedy jezdit svižněji a líp - tam směřovala otázka. Nebo se nadopovat dalšíma 50KW a zaplatit 30-40tisic na úpravách.

Začal bych tím nejlevnějším. Dieta. a pak může lépe závodit.

Napsal: ned 11.01.2015 00:03
od Teddy
Tohle je Weismanne samozřejmě rozumnej a uvědomělej přístup.
Tohle vlákno je ale spíš o tom, jak tomu autu přidat nějakýho toho koníka. Důvody má každej jiný a já je nechci zkoumat. Je to každýho soukromá věc.
Asi bych téma zeštíhlení auta uzavřel. Prostě nemá smysl BMW zmrzačit tim, že je vykucháme. Nestavíme auta na závody.
Na druhou stranu proč zatracovat snahy trochu mu přilepšit?

Napsal: ned 11.01.2015 00:07
od Weismann
jinak já mám v TP provozní hmotnost 1700kg... já bych si chtěl letos taky dopřát chip, ale jen třeba na 170kw a 520nm... nechci to rvát nějak na hranu.. a ani nechci dělat přestavbu s turbem, IC atd... jen motoru lehce posílit, a poznat to bude i tak si myslím