Stránka 5 z 7

Napsal: úte 10.03.2015 13:43
od starML
Asfix píše:.....zda mel nekdo stejnou zkusenost a tento termostat prevodovky mu opravdu pomohl.
Diky a ciao 8)
Je to sice benzíňák, ale princip funkce je stejný => mě ta výměna termostatu výměníku automatu pomohla:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=60

Napsal: úte 10.03.2015 14:07
od Asfix
Pazdi: Take me napadlo, je to par korun a za zkousku asi nic nedam :-)

starML: Diky za zkusenost, potreboval jsem od nekoho slyset ze to realne muze byt toto. S nejvetsi pravdepodobnosti to bude tim. Zkusim jeste cidlo coz je par korun, a pokud bude stejne vymenim toto.

Po vymene sem dam vedet zda to tim bylo nebo ne..

Diky kluci 8)

Napsal: stř 11.03.2015 17:56
od JH76
Asfix: Potvrzuji, co psal starML. Můj kamarád má E60 530d LCI 173 kW automat (rok 2007), po výměně obou termostatů pořád motor neměl teplotu, jako by mít měl. Teprve po výměně termostatu u výměníku automatické převodovky se mu teplota motoru dostala na správné hodnoty.

Napsal: čtv 12.03.2015 14:38
od Asfix
JH76: Díky uz jste 2 lidi co me to potvrzujete, takze to bude nejspise tim. Tento tyden jeste vymenim cidlo a uvidim co to udela a pokud cidlem nebude, tak vymenim ten termostat na prevodovce hned v dalsim tydnu a dam vedet. Jen musim vlezt pod auto a zjistit zda mam termostat zvlast nebo soucasti vymeniku..

Napsal: sob 14.03.2015 17:27
od mr_nitroz
Jh76: Nemas cislo dilu toho prevodovkoveho termostatu? Nasel jsem akorat vymenik. :-(

Napsal: sob 14.03.2015 22:56
od tanner540i
Asfix píše:JH76: Díky uz jste 2 lidi co me to potvrzujete, takze to bude nejspise tim. Tento tyden jeste vymenim cidlo a uvidim co to udela a pokud cidlem nebude, tak vymenim ten termostat na prevodovce hned v dalsim tydnu a dam vedet. Jen musim vlezt pod auto a zjistit zda mam termostat zvlast nebo soucasti vymeniku..
Cidlo budes menit zbytecne, je to bud termostat na vymeniku, nebo je vadny jeden z tech novych termostatu (obcas resim reklamaci).

Kdyby to bylo cidlem, ukazovalo by konstatni hodnotu po zahrati porad stejnou, i kdyz spatnou.

Napsal: ned 15.03.2015 13:07
od Jirke
mr_nitroz píše:Jh76: Nemas cislo dilu toho prevodovkoveho termostatu? Nasel jsem akorat vymenik. :-(
Protoze ten vymenik je s tim termostatem dohromady.

Napsal: ned 15.03.2015 15:55
od Asfix
Ano, u nafty je termostat s výměníkem dohromady. Uz jsem zjistoval a cena nového výměníku je 4600,-.

http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E6 ... #7803830_1

Dnes jsem vyměnil čidlo teploty chladici kapaliny. Kdyby nekdo hledal je po sundani saní, pod 6tou žhavicí svíčkou. Uvidim dnes behem jizdy co to udela, ale myslim ze to cidlem take nebude. Takze urcite bude nasledovat vymenik. Zkusenost sem pak opet napisu.

Napsal: čtv 19.03.2015 20:27
od MadButcher
530d LCI / 173kW, zahriva se tak po 15 minutach jizdy. Odjezd od baraku tak 2km v podstate jenom z kopce a pres obec, pak 3km rovinka zase pres vesnici, dalsich 7km rovinka mimo obec takze 80-90km/hod a teprve zacina hrat topeni. Je to v tomhle pocasi nad nulou normalni?

Na dalnici, anebo kdyz na to vic slapu i v Praze na semaforech a tak, mam teplotu vody pres 80°C a jde v pohode az k 90°C takze to vypada OK, ale nemelo by topeni topit driv nez po 15 minutach, i kdyz klidne jizdy?

Napsal: čtv 19.03.2015 21:31
od mr_nitroz
Co se tyce vymeniku, ja jsem nakonec sehnal rok stary original za 1000 z polska. Novy v bmw cartec cca 6400, u voton.cz original 6100 a pozor nabidli mi hellu za 2928 kc! Coz je dle meho super nabidka!

Napsal: pát 20.03.2015 03:29
od tanner540i
Vymenik je jedna z veci, na ktere se nevyplaci setrit. Je to nejcastejsi duvod zniceneho automatu.. Nechapu duvod, proc si kupoval pouzity.

Napsal: úte 24.03.2015 09:04
od MadButcher
MadButcher píše:530d LCI / 173kW, zahriva se tak po 15 minutach jizdy. Odjezd od baraku tak 2km v podstate jenom z kopce a pres obec, pak 3km rovinka zase pres vesnici, dalsich 7km rovinka mimo obec takze 80-90km/hod a teprve zacina hrat topeni. Je to v tomhle pocasi nad nulou normalni?

Na dalnici, anebo kdyz na to vic slapu i v Praze na semaforech a tak, mam teplotu vody pres 80°C a jde v pohode az k 90°C takze to vypada OK, ale nemelo by topeni topit driv nez po 15 minutach, i kdyz klidne jizdy?
Takze vymenen ten maly termostat u EGR a vsechno je v poradku, teplota jde rychle na 90°C a drzi se tam. Topeni do kabiny zacina topit uz za tretinu casu a km ve srovnani s predchozim stavem. Auto jede znatelne lip, predevsim rozjezdy jsou uplne o necem jinem. Uvidime co spotreba, doted jsem jezdil za cca 7.3-7.5 litru.

Za par korun hooodne muziky!

Napsal: úte 24.03.2015 10:34
od starML
... a další výhoda rychlejšího dosažení a udržení pracovní teploty motoru spočívá v tom, že i regenerace DPF filtru bude probíhat spolehlivěji - tj. na první pokus a ne, až když se to "náhodou ohřeje" :D

Napsal: úte 05.05.2015 10:25
od Asfix
Asfix píše:Zdarec chlapaci,
E61,530d,predFL,aut.

Po vytazeni teploty na displej zjistena teplota max 45st. dalka (pri 100km/h), a mesto (u nas celkem kopcovite) max 60st.

Nasledovala vymena termostatu, jak EGR tak hlavni. Nova chladici.

Po vymene teplota max 57st. dalka (pri 100km/h), mesto (opet dost kopce) max 80st.

Oboje testovano na trase dlouhe cca 50km, coz by mel byt motor dostatecne prohraty.
Vim o termostatu u vymeniku aut. prevodovky, ktery mam v planu zkusit vymenit, akorat bych ho nechtel menit zbytecne kdyby to tim nebylo. Proto stradam informace co dal. Muze nekdo poradit cim dalsim by mohla byt teplota takto hodne ovlivnena a zda mel nekdo stejnou zkusenost a tento termostat prevodovky mu opravdu pomohl.

Diky a ciao 8)
Vymenen hlavni i EGR termostat, vymeneno cidlo. Teplota stale do 50stupnu. Vymenil jsem tedy i vymenik voda/olej aut. prevodovky. Teplota po meste kopce 80-85, dalka pri 100km/h, venkovni teplota 13stupnu a cesta 50km, motor ma 70stupnu a vice ani nic.

Muze me nekdo poradit cim by to mohlo byt dale nebo co ted? Po vymene jsem zapomel pripojit ventilator a prvni den po vymene cesta domu a 96stupnu teplota. Uz jsem se radoval. Dalsi den jsem si tiho vsiml a pripojil. A od te doby to co jsem psal vyse. Muze to souviset s tim ze by byla chyba v sahare a jela by treba porad a tim to chladila? Nebo druha vec mam dpf pryc. Muze to souviset s tim?

Dekuji predem za rady, ted nevim jakou cestou resit dal.. 8)

Napsal: pon 22.06.2015 17:40
od Asfix
Napadlo me jeste nemuze byt problem s teplotou zapricinen tim ze by ventilator jel porad, zda by mohla byt zavada v nejakem cidlu co spousti ventilator? Dle RealOEM se me nedari nejake podobne cidlo ale najit. Co za cidlo ovlivnuje spousteni ventilatoru?

Diky..

Napsal: sob 26.09.2015 22:26
od Asfix
E61, 530d, 2006, bez dpf
Prosim o radu,problem s teplotou mi pretrvava, a auto ne a ne dosahnout provozni teploty. Jakmile nekde do kopcu to vystoupa tak hned pri nejakem sjezdu, nebo na rovine zase klesne. Uz nevim jak dal :-)

Vymenen za novy origo dil hlavni termostat, egr termostat (dokonce 2x pro jistotu ze pry je casto spatny), vymenik na aut. prevodovku, teplotni cidlo na motoru. Pres to teplota stale spatna.

Vysledoval jsem ze ventilator sepne pri dosazeni 50stupnu, a jede stylem chvili vetra cca minutu, na chvili vypne, a takto dokola. To se me zda jako blbost, logicky by mel sepnout pri dosazeni provozni teploty, nebo se pletu? Dale pokud je chyba v tomto, co muze byt spatne? Co ovlivnuje spousteni ventilatoru? (predpokladam rj na zaklade teplotniho cidla ktere jsem ale menil). Vsiml jsem si i toho ze na sahare je 4pin, a na zasuvce jsou zapojene 3pin...zda tam neco spatne? Nebo je nekde jeste nejake dalsi cidlo co by mohlo toto zbusobovat?

Dia bez chyb..

Dekuji za rady a postrehy, budu rad. Az tu teplotu vyresim tak snad bouchnu sampano, zatim velka alchymie :-D 8)

Napsal: pát 02.10.2015 12:05
od Asfix
Opravdu nekdo nevi, nebo nemuze poradit? Nekde jsem se docetl ze ventilator 4pin a zasuvka 3pin si spolu nerozumi, ale u starsiho modelu. Zda je to i u E60/61 take tak nevim. Bylo to bourane na predek tak nekdo kdo to prede mnou skladal mohl dat tento ventilator a ted to dela brikule. Nebo to ze se lisi piny nemuze zbusobovat drivejsi rozebehnuti ventilatoru-tim padem chlazeni motoru-problem s teplotou.. ?

Dekuju moc..

Napsal: sob 03.10.2015 02:30
od TANN3R
Píšeš 530d, rv 2006 bez DPF - to mi nějak nejde dohromady.. Rozhodně nemůže spínat ventilátor už při 50 stupních, ono běžnou jízdou bez klimatizace 530d ten ventilátor ani nepotřebuje - zjisti proč spíná. Proč chce jednotka spustit ventilátor když k tomu nemá důvod a taky jakým způsobem někdo softwarově odstranil DPF.

Napsal: sob 03.10.2015 10:48
od starML
Úvaha pro Asfix:
- auto bylo bourané na předek a pravděpodobně byl poškozen i ventilátor před chladičem
- ventilátor se 4-mi dráty u Tvého auta nemá co dělat, patří tam ventilátor se 3-mi dráty (kostra, +12 Voltů a řízení) který si řídí ŘJ motoru, regulátor otáček je součástí elektromotoru větráku, ale konektor je stejný, jen jedna díra není obsazena
- starší 4-drátový ventilátor má kostru a přívody pro +12 Voltů přes dva předřadné odpory a napřímo (první, druhý a třetí stupeň)
- i tento 4-drátový ventilátor se dá v autě přizpůsobit, ale musí být ovládán přídavným teplotním čidlem na vstupní nebo výstupní hadici, případně horní vodní komoře chladiče, jako to dříve měla starší auta
- vzhledem k velikosti proudu větráku se ke spínání používalo relátko, postupná regulace se nijak neřešila, buď nic nebo 100%
- budeš muset prohlédnout prostor okolo chladiče, jestli tam nemáš nějaké přídavné čidlo, které pravděpodobně zblblo a spíná už při 50 stupních, místo při 85-100 viz obrázky níže
- pokud by tam byl použit starší elektromotor větráku, tak hnědý drát (BR) je vždy kostra, pro (+) přívod bude použit jeden z následujících drátů
- černý s hnědým pruhem (SW/BR) pro 1. stupeň, SW/GN pro 2. stupeň, SW pro 100% příkon => na jednom z těchto drátů předpokládám přidané relátko a k relátku připojené čidlo
- s touto úpravou se dá žít, ale v případě problému se v tom vyzná pouze autor toho zapojení a větrák před chladičem bude vždy ovládán pouze tím přídavným čidlem, tzn. že ŘJ klima ten větrák nikdy ovládat nebude

Obrázek

Příklad čidla u E46
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... /pic01.jpg

U benzíňáků to bývá takto
Obrázek
:D

Napsal: sob 03.10.2015 20:54
od Asfix
starML:
Zadne pridavne cidlo nikde neni. Jak pises auto bylo bourane a byl poskozen ventilator a nekdo prede mnou to osadil starsim 4pin ventilatorem. Proto si myslim ze to spatne spina a dela brikule a teplota je spatna. Sezenu novy ventilator, a dam vedet zda to pomohlo a byl to tento problem. Zatim to vypada ze je to ono a hnul jsem se z mista. Dekuji 8) jsi borec..