Stránka 5 z 6

Napsal: sob 01.03.2014 23:56
od Toci
Kdyby nekdo mel tip kde sehnat samosvor v dobrem stavu do mojeho kupatka (e36 323i), tak budu rad :pivo:

Napsal: ned 02.03.2014 06:33
od riman
Já kupoval svor s tím, že bude potřeba repase (byť udávaný byl dobrý stav), ale jak se ukázalo po otevření, je potřeba komplet nová svorná vložka a některá ložiska. Mám ho teď u Šenkýře v Brně. Bylo mi řečeno, že jsou schopni přestavět i otevřený dif na svor (což prý umí i člen Hanz v čechách). Každopádně svor v jakémkoli stavu není levná sranda - buď drahý v dobrém stavu nebo drahá oprava, tak snad to bude stát za to.

Napsal: ned 02.03.2014 07:19
od Toci
Prestavet otevreny na svor? 8O No to by me zajimalo, na kolik by tahle varianta vysla a predpokladana zivostnost ve srovnani s originalem. Nebo se to posklada primo z BMW dilu? Jako nechci svoje kupatko huntovat driftovanim, ale neco s cim se aspon na vode da troche sklouznout bych tam bral. Navic ten origo 2,97 prevod je strasne dlouhej.....

Napsal: ned 02.03.2014 10:02
od riman
No je to minimálně o zástavbě svorné vložky. Já když začal řešit svor, tak možnost byla koupit origo svornou vložku, což je za novou asi 17k Kč a dát ji do původného obalu, ale to znamená zachovat převodový poměr, který jsem chtěl kratší. Proto přišla druhá varianta, tedy koupit celý 3,15 svor a ten nechat opravit. Tady jsem doufal, že se dostanu tak na 10-12k Kč komplet. Ale vyjádření ze servisu aktuálně je, že vložka je prý ko, takže s jinou vložkou, pár ložiskama, guferama a prací je oprava toho současného za 12k Kč. Někdo prý uměl přestavět i původní otevřený diferenciál na svor s původníma dílama, ale k tomu jsem nic nenašel.

Napsal: ned 02.03.2014 13:11
od Toci
Tak v mém případě nemá cenu stavět svor se stejným převodem, protože ten je tak dlouhý, že se to stejně neutrhne. Nebo i utrhne, ale vyžadovalo by už dost prasácké zacházení a tak se ke svému kupátku chovat nechci a nebudu. Líbil se mi svor, co jsem měl na e30, nevím co tam bylo, ale byl krátkej, na vodě stačilo půl plynu a šlo to bokem. I přeřazování na vyšší rychlosti bylo trohu jinde než u e36, tady řadím pětku nejdřív v kilu, je to spíš takovej dálniční křižník :-D

Napsal: ned 02.03.2014 13:25
od Francis
E30 má oproti E30 jiné rozložení hmot předek:zadek, to za prvé, a pak jinou konstrukci zadní nápravy, to za druhé.
Se stejnou výkonovu hmotností (kg/PS) bude E36 vyždy vyžadovat vyšší úsilí k dosažení powerslide nebo driftu než E30.

Napsal: ned 02.03.2014 13:30
od Toci
Já myslel, že to rozložení hmotnosti bude více méně stejné. Pokud si správně pamatuju e30 s 2,5 M20 ve verzi kupé má nějak 52/48, kolik má e36? Taky bych čekal hodnoty vzájemně blízké.....

Napsal: pon 03.03.2014 16:59
od assassin_tl
E36 bude mit prave vic vahy vzadu - silnejsi trica bude mit tezsi predek - na drift lepsi.
Stejne tak viceprvek u e36 ma "vetsi grip"
U e36 se to da vylepsit kdyz se vepredu udelaj vetsi odklony ( podlozky na tehlice - kdyztak mam naky lichy :) ) vykon to chce tak jako tak vetsi...

Svorny vlozky se daji od aftermarket vyrobcu - lamelovej kaaz, quaife je zas typ torsen. Oboji kolem 30ti... Taky se serie prestavuje na vetsi pocet lamel - vyssi zivotnost a plynulejsi....

Napsal: pon 03.03.2014 17:44
od riman
Vyšší životnost difu a plynulejší drift určitě, ale co zbytek soustavy. Přemýšlím teď na těmi 50%, plná svornost jen v plném tahu, ale i tak mám obavy, že na denní ježdění to nebude.

Napsal: pon 03.03.2014 18:08
od Figa
Trošku vám vlezu do tématu. Je tu někdo kdo by mi byl schopen zítra kouknout na svor a říct co je potřeba vyměnit? Svor je samo venku z auta. Díky.

Napsal: pon 11.05.2015 21:50
od pesa84
Kluci, mam dotázek, konečně jsem se stal majitelem samosvoru, ale jak to tak bývá i když měl být svor naprosto ok, tak svoruje +- napůl.. a tak se vás tu chci optat, je nějak komplikované vyměnit lamely ve svoru? Pokud vyndám celou svornou vložku, přehážu lamely, a dám zpět bez výměny ložisek, musí se ladit vůle na zubech? Samozřejmě simerink bych vyměnil.. moc díky! za jakékoliv info či nějaký postup..

Napsal: pon 11.05.2015 22:22
od MattyX
Nemusí mít nutně sjeté lamely, může mít rozhozené lamelové předpětí... svěř to někomu kdo tomu rozumí, první pokusy nedopadají moc dobře :D

Napsal: pon 11.05.2015 22:35
od pesa84
Rozumím, moc rád bych, problém je, že v mém okolí (Chrudimsko,Pardubicko) to zřejmě nikdo nedělá.. nebo se mi zatím nikdo neozval.. tak začínám sbírat rady od zkušených.. :)

Napsal: úte 12.05.2015 07:33
od pesa84
Rozumím, moc rád bych, problém je, že v mém okolí (Chrudimsko,Pardubicko) to zřejmě nikdo nedělá.. nebo se mi zatím nikdo neozval.. tak začínám sbírat rady od zkušených.. :)

Napsal: stř 13.05.2015 16:41
od johnyfly1
Hanz by mohol vediet :) inac lamely vymenit to je to najmenej horsie je to zlozit tak aby to fungovalo ako ma :)

Napsal: ned 17.05.2015 16:36
od pesa84
s Hanzem už jsem v kontaktu, jen mě dostalo, že jsem vyměnil olej a po cca kilometru začal diff jakoby hvízdat... já mam prostě pech... 8O

Napsal: pon 18.05.2015 21:00
od Huska
když jsem kupoval svor na e36tku, tak až třetí byl OK. po druhé jsem to chtěl vzdát, ale napotřetí se povedlo. Pokud už jsi koupil bez záruky funkčnosti tak jedině repas. Hanz je dobrá volba člověka co tomu rozumí.

Napsal: sob 23.05.2015 17:25
od Figa
Asi pred rokem a pul jsem koupil svor udajne z 325i, cili by mel mit pomer 3.15. Nechal zrepasovat a ulozil do garaze. Ted jsem ho namontoval na 323i a bohuzel nebyl z 325i, protoze tocim daleko mensi otacky na petku v 90 asi 2100. Takze bude asi z tds? Jde nejak zmenit prevod? S tim, ze zbytek zustane stejnej? Tzn. nevyhodil jsem x tisic za reps zbytecne?

Napsal: sob 23.05.2015 22:40
od MattyX
No to by odpovídalo cca na TDS...

Bohužel TDS má druhý typ 188 , kde je rozdílná výška soukolí...
francisovo foto:
Obrázek

Kamarád to teďka stavěl jednomu klučinovi, kdy se 2,93 předělávala na 3,64 a tento problém tam byl taky a udělala se podložka + delší šrouby (použily se šrouby ze setrvačníku z M20 motoru ideální délka + pevnoust 12.9 :) ).
Ale není to úplně plug&play, protože podložku si musíš přesně naměřit, aby si se pak nezbláznil při vymezování zubové vůle...

Napsal: sob 23.05.2015 23:35
od Francis
Samosvor do "dlouhého" typu 188 (převod 3,07 nebo delší) je vzácnější než do "krátkého (3,15 nebo kratší), dá se lépe zpeněžit :-)