Stránka 5 z 7

Napsal: čtv 23.02.2012 18:32
od jarda
Máš pravdu, je tam napsáno akorát že startovat máš přes terminály v motorovém prostoru... jsou to ještěři...

Baterie je v kufru u pravého zadního kola. Tady je návod na výměnu u E90, u kombíka by to mělo být velmi podobné.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=292200

Napsal: ned 13.01.2013 18:49
od Kukace
Zdravim,potrebuju radu.Jakou baterku do E36 318i cabrio LPG,ted v zime me na studenej strart blbe stratuje,nekdy to musim zkusit i vicekrat,nekdy si zakucka,blikaji kontrolky,ale nastartuje.Starter je repasovanej a v lete mi to nedelalo,takze asi baterka,taky mi obcas nejde stahovat strecha a pak zase jo,pri stazeni vsech oken zaraz pohasinaji kontrolky a pada volnobeh.Mylsite ze je to baterkou?A stacilo by ji nabit?Jezdim i delsi trasy a dela mi to porad.Jinak ted je tam 61Ah,co bych tam mel dat jinyho?zda se mi to malo,hlavne na tu strechu,je videt ze s tim mam auto problem.Diky za rady

Napsal: ned 13.01.2013 20:51
od Crixallis
nejdriv se zkus podivat jak stara ta baterka je, pripadne multimetrem zjisti v jakem je stavu. jinak dle vyrobce bys tam mel mit alespon 70Ah, pokud jezdis kratsi trasy, klidne muzes hodit i silnejsi.

Napsal: ned 13.01.2013 21:17
od Kukace
Diky,kolik by mela mit Voltu?

Napsal: ned 13.01.2013 23:01
od Crixallis
mělo by se to pohybovat přibližně v rozmezich na obrázku níže

Napsal: pon 14.01.2013 00:54
od paveld
Kukace píše:Zdravim,potrebuju radu.Jakou baterku do E36 318i cabrio LPG,ted v zime me na studenej strart blbe stratuje,nekdy to musim zkusit i vicekrat,nekdy si zakucka,blikaji kontrolky,ale nastartuje.Starter je repasovanej a v lete mi to nedelalo,takze asi baterka,taky mi obcas nejde stahovat strecha a pak zase jo,pri stazeni vsech oken zaraz pohasinaji kontrolky a pada volnobeh.Mylsite ze je to baterkou?A stacilo by ji nabit?Jezdim i delsi trasy a dela mi to porad.Jinak ted je tam 61Ah,co bych tam mel dat jinyho?zda se mi to malo,hlavne na tu strechu,je videt ze s tim mam auto problem.Diky za rady

Tohle podle mě s baterkou nemůže mít souvislost, pokud to je se spuštěnym motorem - to bude slabý altík (spíš teda slabý protože nebude ve 100% stavu).

Napsal: pon 14.01.2013 06:20
od ECKI
jurasis píše:Jen tak pro zajímavost, čerstvá zkušenost:

2007 podzim jsem koupil novou baterku varta silver, 100Ah (max. kapacita, co se pixla vleze do E39 tour).

Před dvěma týdny jsem služebně odjel mimo republiku (připomínám, že ještě bylo relativně teplo) a auto zůstalo na firmě. Pobyt se mi prodloužil na dva týdny. Minulou sobotu (po udeření těch mrazů) mi přišla zpráva o poklesu napětí na baterce v autě (11V). V neděli jsem to testnul znovu, napětí 9,7V. V pondělí už auto ani neodpovědělo. Vrátil jsem se ve čtvrtek v noci, celý týden -18, říkám si, to ta baterka nemohla přežít... Nicméně, píchl jsem ji v autě hned na nabíječku a nechal ji do pátku odpoledne (cca 15 hodin). Napětí při odpojení nabíječky 12,8 po necelé hodině 12,6. Odjel jsem z práce domů a čekal, co ráno (v noci -22). V poledne napětí 12,4 a auto normálně funguje...

Dneska jsem si vzpomněl na slova děduly, u kterého jsem na doporučení známého baterku kupoval (značková prodejna Varty, tento člověk tam pracoval 30 let), že baterky silver řady mají nějaký speciální potah elektrod na bázi stříbra, které při hlubokém vybití snižují sulfataci článků a že si mám za silver radši připlatit...


Za čas sem hodím, jestli to baterka opravdu přežila...
Mám velmi podobnou zkušenost.
Baterie mi klesla na 9,68V,auto jsem sotva otevřel.Od otce jsem dostal zapůjčenou právě tuhle Vartu Silver,rok ležela,nabíjel jsem 36 hodin.Po nabití 12,77V a úplně bez problému.Měla by prý mít i o 30% lepší startovací proud nebo co ...
Jinak možná Tě poteším,ale tahle Silvrovka kroutí 10. rok 8) :D :wink:

Napsal: pon 14.01.2013 10:31
od JaraX
nejlepší sou origo bmw baterky, to je pecka, akorat stojí jedna 8k, mam tu dvě z E65, na testování, starty aut, jedna už měla dokonce 0,5V a zase se nechala nabít na 12V a drží, startuje apod,
když vartu tak jedině Silver, měl jsem Black dynamic a za rok šla do kytek, silver drží doted.

Napsal: pon 14.01.2013 17:47
od Kukace
tak sem nameril 11,8 .Rok yvroby sem nenasel,ale ma urcite vic jak 3 roky.Ma ji vubec cenu zkouset dobijet?Teply starty sou vpohode,se studenyma to ma problem.

Napsal: úte 15.01.2013 00:05
od jurasis
Kukace: Jen na hodnotu napětí nehleď, nemusí to nic znamenat... Určitě zkusit nabít (ideálně mimo auto, 13,5-13,8V a 6A po dobu 8-10 hodin...). Potom vyzkoušet zátěžovým testerem (mají ho v každém slušném servise, otázka několika vteřin)...
Určitě bych zkontroloval i altík (při volnoběhu ještě nedává dost š'távy, i když už má vybuzené vinutí a v kombinaci s vybitou baterkou nemusí pokrýt spotřebu). Základem je při běhu motoru napětí palubní sítě cca 13,8 V. Až v případě, že zátěové měření řekne, že je baterka OK, bych přistoupil k lepší kontrole altíku (autoelektrikář)...



ECKI: tak já v červenci baterku vyměnil za novou. Přestala být spolehlivá (a taky trochu preventivně), tak jsem ji radši vyměnil...

Napsal: stř 03.04.2013 10:14
od BMWALPINE
Potřeboval bych poradit mám e36 a baterka tam je tak 4roky co auto mám a pedtím nevím jak dlouho tam byla. v nadrži jsem mel asi 15l benzínu a auto stalo 2dny a jen jsem si preparkoval auto o 2m. a předtím jsem najel asi 120km a včera bylo u ná-10 a auto jsem nastartoval až na podruhe.
svíčky mám nové. a dnes auto startovalo normalne.
muže to být baterkou?

Napsal: stř 03.04.2013 19:08
od Lucifer
Točil startér pomaleji při prvním neuspěšném startu než při druhém startu ? Pokud jo tak je možná chyba v baterce. Zajeď do servisu nech jí tam ať udělají zátěžový test

Napsal: stř 03.04.2013 23:25
od c4mel
zátěžový test dělaj aj ve valu jak si kupoval svíčky a dělaj ho zadara ale tak já jim tam nechal aspon pade :D

Napsal: čtv 04.04.2013 01:37
od shade741
ten zátěžovej test je krásná věc, ale já měl na dřív na 325 Td KO baterii a zátěžový tester tvrdil že je vpohodě, ale zevnitř byla rozsypaná na cucky. Proudy dala tak dvakrát se dalo nastartovat, ale kapacitně byla asi hotová :wink:

Napsal: čtv 04.04.2013 20:11
od Lucifer
No tak je otázka jak se s tím zátěžákem zachází.

Pokud přijedeš do servisu oni napojí tvojí baterku na zátěžák on jim ukáže OK dobrý jedeš s úsměvem na tváři baterka OK.

Ty testy by se měli několikrát opakovat, hodit na test měřit nechat půl hodinky odstát baterku a zase zátěž, záleží taky kolik zátěžák je schopnej snést proudu....

Dobít nabíječkou a zase napojit na zátěž a 2x 3x zkusit proměřit zátěž.

Tím že změří zátěž změří startovací proudy jak říkáš, ale opakovanym testem zjistí kapacitu. Nejlepší je jim baterku v servisu nechat aby jí mohly vyzkoušet opravdu pořádně a jak se správně má :wink:

Napsal: čtv 04.04.2013 20:25
od shade741
tak v tom případě asi jo, mě se měřila taky udajně víckrát ale jestli až takle nevím, zažil jsem už taky baterii která nastartovala třeba 3 x až 4x zasebou uplně vpohodě, za jízdy pak po pár km chcípla veškerá elektrika, nechala se 5 minut bejt a byla jak nová zase :lol: nevím co sní bylo, ale nějak to sežralo všechnu štávu z altíku a nešlo skorem nic, světla a tak podobně(fiesta xr2i) takže od těch dob měřákům na baterky nějak neholduju

Napsal: úte 16.04.2013 21:25
od BMWALPINE
Chtěl jsem se zeptat jestli vadi, že ty oka + a - dráty tak že nejsou uplne navlečena na tom polu chybi asi tak 3mm aby byly zároven s poly

Napsal: úte 16.04.2013 21:35
od shade741
pokud to drží, není to zaoxidovaný a kontakt je vpohodě nevadí :wink:

Napsal: úte 16.04.2013 21:39
od BMWALPINE
baterka je dneska nova a ty oka jsou taky ok. jako je to skoro nasazene na + to myslim uplne na - to neni ale je opravdu par mm chybi

Napsal: úte 16.04.2013 22:53
od shade741
jak rikam pokud to drží neměl by bejt problém, pokud by tě to hodně štvalo tak tu svorku uplně povolit trošku roztáhnout a nasadit úplně :wink: žádná raketová věda