Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

autobaterie

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#81 Příspěvek od jarda »

Máš pravdu, je tam napsáno akorát že startovat máš přes terminály v motorovém prostoru... jsou to ještěři...

Baterie je v kufru u pravého zadního kola. Tady je návod na výměnu u E90, u kombíka by to mělo být velmi podobné.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=292200
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Kukace
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06.02.2011 01:00

#82 Příspěvek od Kukace »

Zdravim,potrebuju radu.Jakou baterku do E36 318i cabrio LPG,ted v zime me na studenej strart blbe stratuje,nekdy to musim zkusit i vicekrat,nekdy si zakucka,blikaji kontrolky,ale nastartuje.Starter je repasovanej a v lete mi to nedelalo,takze asi baterka,taky mi obcas nejde stahovat strecha a pak zase jo,pri stazeni vsech oken zaraz pohasinaji kontrolky a pada volnobeh.Mylsite ze je to baterkou?A stacilo by ji nabit?Jezdim i delsi trasy a dela mi to porad.Jinak ted je tam 61Ah,co bych tam mel dat jinyho?zda se mi to malo,hlavne na tu strechu,je videt ze s tim mam auto problem.Diky za rady
Crixallis
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 26.06.2011 00:00
Bydliště: Praha-Západ

#83 Příspěvek od Crixallis »

nejdriv se zkus podivat jak stara ta baterka je, pripadne multimetrem zjisti v jakem je stavu. jinak dle vyrobce bys tam mel mit alespon 70Ah, pokud jezdis kratsi trasy, klidne muzes hodit i silnejsi.
Kukace
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06.02.2011 01:00

#84 Příspěvek od Kukace »

Diky,kolik by mela mit Voltu?
Crixallis
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 26.06.2011 00:00
Bydliště: Praha-Západ

#85 Příspěvek od Crixallis »

mělo by se to pohybovat přibližně v rozmezich na obrázku níže
Přílohy
baterie.jpg
baterie.jpg (36 KiB) Zobrazeno 2637 x
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#86 Příspěvek od paveld »

Kukace píše:Zdravim,potrebuju radu.Jakou baterku do E36 318i cabrio LPG,ted v zime me na studenej strart blbe stratuje,nekdy to musim zkusit i vicekrat,nekdy si zakucka,blikaji kontrolky,ale nastartuje.Starter je repasovanej a v lete mi to nedelalo,takze asi baterka,taky mi obcas nejde stahovat strecha a pak zase jo,pri stazeni vsech oken zaraz pohasinaji kontrolky a pada volnobeh.Mylsite ze je to baterkou?A stacilo by ji nabit?Jezdim i delsi trasy a dela mi to porad.Jinak ted je tam 61Ah,co bych tam mel dat jinyho?zda se mi to malo,hlavne na tu strechu,je videt ze s tim mam auto problem.Diky za rady

Tohle podle mě s baterkou nemůže mít souvislost, pokud to je se spuštěnym motorem - to bude slabý altík (spíš teda slabý protože nebude ve 100% stavu).
ECKI
Registrovaný
Příspěvky: 967
Registrován: pon 21.04.2008 00:00
Bydliště: Brno - Black field

#87 Příspěvek od ECKI »

jurasis píše:Jen tak pro zajímavost, čerstvá zkušenost:

2007 podzim jsem koupil novou baterku varta silver, 100Ah (max. kapacita, co se pixla vleze do E39 tour).

Před dvěma týdny jsem služebně odjel mimo republiku (připomínám, že ještě bylo relativně teplo) a auto zůstalo na firmě. Pobyt se mi prodloužil na dva týdny. Minulou sobotu (po udeření těch mrazů) mi přišla zpráva o poklesu napětí na baterce v autě (11V). V neděli jsem to testnul znovu, napětí 9,7V. V pondělí už auto ani neodpovědělo. Vrátil jsem se ve čtvrtek v noci, celý týden -18, říkám si, to ta baterka nemohla přežít... Nicméně, píchl jsem ji v autě hned na nabíječku a nechal ji do pátku odpoledne (cca 15 hodin). Napětí při odpojení nabíječky 12,8 po necelé hodině 12,6. Odjel jsem z práce domů a čekal, co ráno (v noci -22). V poledne napětí 12,4 a auto normálně funguje...

Dneska jsem si vzpomněl na slova děduly, u kterého jsem na doporučení známého baterku kupoval (značková prodejna Varty, tento člověk tam pracoval 30 let), že baterky silver řady mají nějaký speciální potah elektrod na bázi stříbra, které při hlubokém vybití snižují sulfataci článků a že si mám za silver radši připlatit...


Za čas sem hodím, jestli to baterka opravdu přežila...
Mám velmi podobnou zkušenost.
Baterie mi klesla na 9,68V,auto jsem sotva otevřel.Od otce jsem dostal zapůjčenou právě tuhle Vartu Silver,rok ležela,nabíjel jsem 36 hodin.Po nabití 12,77V a úplně bez problému.Měla by prý mít i o 30% lepší startovací proud nebo co ...
Jinak možná Tě poteším,ale tahle Silvrovka kroutí 10. rok 8) :D :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#88 Příspěvek od JaraX »

nejlepší sou origo bmw baterky, to je pecka, akorat stojí jedna 8k, mam tu dvě z E65, na testování, starty aut, jedna už měla dokonce 0,5V a zase se nechala nabít na 12V a drží, startuje apod,
když vartu tak jedině Silver, měl jsem Black dynamic a za rok šla do kytek, silver drží doted.
Kukace
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06.02.2011 01:00

#89 Příspěvek od Kukace »

tak sem nameril 11,8 .Rok yvroby sem nenasel,ale ma urcite vic jak 3 roky.Ma ji vubec cenu zkouset dobijet?Teply starty sou vpohode,se studenyma to ma problem.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#90 Příspěvek od jurasis »

Kukace: Jen na hodnotu napětí nehleď, nemusí to nic znamenat... Určitě zkusit nabít (ideálně mimo auto, 13,5-13,8V a 6A po dobu 8-10 hodin...). Potom vyzkoušet zátěžovým testerem (mají ho v každém slušném servise, otázka několika vteřin)...
Určitě bych zkontroloval i altík (při volnoběhu ještě nedává dost š'távy, i když už má vybuzené vinutí a v kombinaci s vybitou baterkou nemusí pokrýt spotřebu). Základem je při běhu motoru napětí palubní sítě cca 13,8 V. Až v případě, že zátěové měření řekne, že je baterka OK, bych přistoupil k lepší kontrole altíku (autoelektrikář)...



ECKI: tak já v červenci baterku vyměnil za novou. Přestala být spolehlivá (a taky trochu preventivně), tak jsem ji radši vyměnil...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
BMWALPINE
Registrovaný
Příspěvky: 805
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#91 Příspěvek od BMWALPINE »

Potřeboval bych poradit mám e36 a baterka tam je tak 4roky co auto mám a pedtím nevím jak dlouho tam byla. v nadrži jsem mel asi 15l benzínu a auto stalo 2dny a jen jsem si preparkoval auto o 2m. a předtím jsem najel asi 120km a včera bylo u ná-10 a auto jsem nastartoval až na podruhe.
svíčky mám nové. a dnes auto startovalo normalne.
muže to být baterkou?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#92 Příspěvek od Lucifer »

Točil startér pomaleji při prvním neuspěšném startu než při druhém startu ? Pokud jo tak je možná chyba v baterce. Zajeď do servisu nech jí tam ať udělají zátěžový test
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#93 Příspěvek od c4mel »

zátěžový test dělaj aj ve valu jak si kupoval svíčky a dělaj ho zadara ale tak já jim tam nechal aspon pade :D
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#94 Příspěvek od shade741 »

ten zátěžovej test je krásná věc, ale já měl na dřív na 325 Td KO baterii a zátěžový tester tvrdil že je vpohodě, ale zevnitř byla rozsypaná na cucky. Proudy dala tak dvakrát se dalo nastartovat, ale kapacitně byla asi hotová :wink:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#95 Příspěvek od Lucifer »

No tak je otázka jak se s tím zátěžákem zachází.

Pokud přijedeš do servisu oni napojí tvojí baterku na zátěžák on jim ukáže OK dobrý jedeš s úsměvem na tváři baterka OK.

Ty testy by se měli několikrát opakovat, hodit na test měřit nechat půl hodinky odstát baterku a zase zátěž, záleží taky kolik zátěžák je schopnej snést proudu....

Dobít nabíječkou a zase napojit na zátěž a 2x 3x zkusit proměřit zátěž.

Tím že změří zátěž změří startovací proudy jak říkáš, ale opakovanym testem zjistí kapacitu. Nejlepší je jim baterku v servisu nechat aby jí mohly vyzkoušet opravdu pořádně a jak se správně má :wink:
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#96 Příspěvek od shade741 »

tak v tom případě asi jo, mě se měřila taky udajně víckrát ale jestli až takle nevím, zažil jsem už taky baterii která nastartovala třeba 3 x až 4x zasebou uplně vpohodě, za jízdy pak po pár km chcípla veškerá elektrika, nechala se 5 minut bejt a byla jak nová zase :lol: nevím co sní bylo, ale nějak to sežralo všechnu štávu z altíku a nešlo skorem nic, světla a tak podobně(fiesta xr2i) takže od těch dob měřákům na baterky nějak neholduju
BMWALPINE
Registrovaný
Příspěvky: 805
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#97 Příspěvek od BMWALPINE »

Chtěl jsem se zeptat jestli vadi, že ty oka + a - dráty tak že nejsou uplne navlečena na tom polu chybi asi tak 3mm aby byly zároven s poly
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#98 Příspěvek od shade741 »

pokud to drží, není to zaoxidovaný a kontakt je vpohodě nevadí :wink:
BMWALPINE
Registrovaný
Příspěvky: 805
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#99 Příspěvek od BMWALPINE »

baterka je dneska nova a ty oka jsou taky ok. jako je to skoro nasazene na + to myslim uplne na - to neni ale je opravdu par mm chybi
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#100 Příspěvek od shade741 »

jak rikam pokud to drží neměl by bejt problém, pokud by tě to hodně štvalo tak tu svorku uplně povolit trošku roztáhnout a nasadit úplně :wink: žádná raketová věda
Odpovědět