Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
autobaterie
Máš pravdu, je tam napsáno akorát že startovat máš přes terminály v motorovém prostoru... jsou to ještěři...
Baterie je v kufru u pravého zadního kola. Tady je návod na výměnu u E90, u kombíka by to mělo být velmi podobné.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=292200
Baterie je v kufru u pravého zadního kola. Tady je návod na výměnu u E90, u kombíka by to mělo být velmi podobné.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=292200
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Zdravim,potrebuju radu.Jakou baterku do E36 318i cabrio LPG,ted v zime me na studenej strart blbe stratuje,nekdy to musim zkusit i vicekrat,nekdy si zakucka,blikaji kontrolky,ale nastartuje.Starter je repasovanej a v lete mi to nedelalo,takze asi baterka,taky mi obcas nejde stahovat strecha a pak zase jo,pri stazeni vsech oken zaraz pohasinaji kontrolky a pada volnobeh.Mylsite ze je to baterkou?A stacilo by ji nabit?Jezdim i delsi trasy a dela mi to porad.Jinak ted je tam 61Ah,co bych tam mel dat jinyho?zda se mi to malo,hlavne na tu strechu,je videt ze s tim mam auto problem.Diky za rady
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Kukace píše:Zdravim,potrebuju radu.Jakou baterku do E36 318i cabrio LPG,ted v zime me na studenej strart blbe stratuje,nekdy to musim zkusit i vicekrat,nekdy si zakucka,blikaji kontrolky,ale nastartuje.Starter je repasovanej a v lete mi to nedelalo,takze asi baterka,taky mi obcas nejde stahovat strecha a pak zase jo,pri stazeni vsech oken zaraz pohasinaji kontrolky a pada volnobeh.Mylsite ze je to baterkou?A stacilo by ji nabit?Jezdim i delsi trasy a dela mi to porad.Jinak ted je tam 61Ah,co bych tam mel dat jinyho?zda se mi to malo,hlavne na tu strechu,je videt ze s tim mam auto problem.Diky za rady
Tohle podle mě s baterkou nemůže mít souvislost, pokud to je se spuštěnym motorem - to bude slabý altík (spíš teda slabý protože nebude ve 100% stavu).
Mám velmi podobnou zkušenost.jurasis píše:Jen tak pro zajímavost, čerstvá zkušenost:
2007 podzim jsem koupil novou baterku varta silver, 100Ah (max. kapacita, co se pixla vleze do E39 tour).
Před dvěma týdny jsem služebně odjel mimo republiku (připomínám, že ještě bylo relativně teplo) a auto zůstalo na firmě. Pobyt se mi prodloužil na dva týdny. Minulou sobotu (po udeření těch mrazů) mi přišla zpráva o poklesu napětí na baterce v autě (11V). V neděli jsem to testnul znovu, napětí 9,7V. V pondělí už auto ani neodpovědělo. Vrátil jsem se ve čtvrtek v noci, celý týden -18, říkám si, to ta baterka nemohla přežít... Nicméně, píchl jsem ji v autě hned na nabíječku a nechal ji do pátku odpoledne (cca 15 hodin). Napětí při odpojení nabíječky 12,8 po necelé hodině 12,6. Odjel jsem z práce domů a čekal, co ráno (v noci -22). V poledne napětí 12,4 a auto normálně funguje...
Dneska jsem si vzpomněl na slova děduly, u kterého jsem na doporučení známého baterku kupoval (značková prodejna Varty, tento člověk tam pracoval 30 let), že baterky silver řady mají nějaký speciální potah elektrod na bázi stříbra, které při hlubokém vybití snižují sulfataci článků a že si mám za silver radši připlatit...
Za čas sem hodím, jestli to baterka opravdu přežila...
Baterie mi klesla na 9,68V,auto jsem sotva otevřel.Od otce jsem dostal zapůjčenou právě tuhle Vartu Silver,rok ležela,nabíjel jsem 36 hodin.Po nabití 12,77V a úplně bez problému.Měla by prý mít i o 30% lepší startovací proud nebo co ...
Jinak možná Tě poteším,ale tahle Silvrovka kroutí 10. rok



Kukace: Jen na hodnotu napětí nehleď, nemusí to nic znamenat... Určitě zkusit nabít (ideálně mimo auto, 13,5-13,8V a 6A po dobu 8-10 hodin...). Potom vyzkoušet zátěžovým testerem (mají ho v každém slušném servise, otázka několika vteřin)...
Určitě bych zkontroloval i altík (při volnoběhu ještě nedává dost š'távy, i když už má vybuzené vinutí a v kombinaci s vybitou baterkou nemusí pokrýt spotřebu). Základem je při běhu motoru napětí palubní sítě cca 13,8 V. Až v případě, že zátěové měření řekne, že je baterka OK, bych přistoupil k lepší kontrole altíku (autoelektrikář)...
ECKI: tak já v červenci baterku vyměnil za novou. Přestala být spolehlivá (a taky trochu preventivně), tak jsem ji radši vyměnil...
Určitě bych zkontroloval i altík (při volnoběhu ještě nedává dost š'távy, i když už má vybuzené vinutí a v kombinaci s vybitou baterkou nemusí pokrýt spotřebu). Základem je při běhu motoru napětí palubní sítě cca 13,8 V. Až v případě, že zátěové měření řekne, že je baterka OK, bych přistoupil k lepší kontrole altíku (autoelektrikář)...
ECKI: tak já v červenci baterku vyměnil za novou. Přestala být spolehlivá (a taky trochu preventivně), tak jsem ji radši vyměnil...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Potřeboval bych poradit mám e36 a baterka tam je tak 4roky co auto mám a pedtím nevím jak dlouho tam byla. v nadrži jsem mel asi 15l benzínu a auto stalo 2dny a jen jsem si preparkoval auto o 2m. a předtím jsem najel asi 120km a včera bylo u ná-10 a auto jsem nastartoval až na podruhe.
svíčky mám nové. a dnes auto startovalo normalne.
muže to být baterkou?
svíčky mám nové. a dnes auto startovalo normalne.
muže to být baterkou?
No tak je otázka jak se s tím zátěžákem zachází.
Pokud přijedeš do servisu oni napojí tvojí baterku na zátěžák on jim ukáže OK dobrý jedeš s úsměvem na tváři baterka OK.
Ty testy by se měli několikrát opakovat, hodit na test měřit nechat půl hodinky odstát baterku a zase zátěž, záleží taky kolik zátěžák je schopnej snést proudu....
Dobít nabíječkou a zase napojit na zátěž a 2x 3x zkusit proměřit zátěž.
Tím že změří zátěž změří startovací proudy jak říkáš, ale opakovanym testem zjistí kapacitu. Nejlepší je jim baterku v servisu nechat aby jí mohly vyzkoušet opravdu pořádně a jak se správně má
Pokud přijedeš do servisu oni napojí tvojí baterku na zátěžák on jim ukáže OK dobrý jedeš s úsměvem na tváři baterka OK.
Ty testy by se měli několikrát opakovat, hodit na test měřit nechat půl hodinky odstát baterku a zase zátěž, záleží taky kolik zátěžák je schopnej snést proudu....
Dobít nabíječkou a zase napojit na zátěž a 2x 3x zkusit proměřit zátěž.
Tím že změří zátěž změří startovací proudy jak říkáš, ale opakovanym testem zjistí kapacitu. Nejlepší je jim baterku v servisu nechat aby jí mohly vyzkoušet opravdu pořádně a jak se správně má

tak v tom případě asi jo, mě se měřila taky udajně víckrát ale jestli až takle nevím, zažil jsem už taky baterii která nastartovala třeba 3 x až 4x zasebou uplně vpohodě, za jízdy pak po pár km chcípla veškerá elektrika, nechala se 5 minut bejt a byla jak nová zase
nevím co sní bylo, ale nějak to sežralo všechnu štávu z altíku a nešlo skorem nic, světla a tak podobně(fiesta xr2i) takže od těch dob měřákům na baterky nějak neholduju
