Stránka 5 z 16

Napsal: čtv 17.11.2011 01:10
od jurasis
Zásadní problém je, že je to strašně drahý a ještě tyhle nedonošenecký problémy... E85 by musel stát 20,- za litr, abych o tom ZAČAL uvažovat... Mimochodem, podpora ekoligie... :roll:


Jen jako plátce mám benzín levnější než Ty E85... A to oficiálně, žádná levota... :idea:

Napsal: čtv 17.11.2011 19:20
od magorcondoria
Pokud tě jenom nestáhly o peníze,určitě ti řekly na jaký poměr et./ benálek ti to nastavily.Pokud to stále mixuješ jinak,tak se znova musí uložit optimální hodnoty.Zase za jízdy, v různých režimech motoru.Natankuješ jiný poměr,tak to znova rozhodíš.Počkej ,až začnou mrazy.Problém není ani tolik že ho potřebuješ dodat na stejné množství vzduchu více.Ale to, že se hodně špatně odpařuje za nízkých teplot.Předehřev v sacím potrubí by bodnul,jako měli některé monovstřiky.

Napsal: čtv 17.11.2011 21:18
od Poldav6
Takže po 440km dotankováno. Víc než polovina najeta po dálnici 120kou, 30km v kolonách centra Prahy, zbytek mimo město, včetně popojíždění v Krkonoších. Podle PP průměr 9l, ve skutečnosti 10,6l. Cena na 1km 3,06Kč. Navíc jsem asi 150km najezdil s podhuštěnými gumami a zhruba stejně dlouho svítila kontrolka emisí. Takže spokojenost.

Jo a nad 5000ot. to fakt jelo.

Trošku mě znepokojilo, že v -3C jsem sice v pohodě nastartoval, ale couvat do mírného kopce nebylo úplně v pohodě. Volnoběh ok, ale do otáček se motoru moc nechtělo... Respektive skoro vůbec. A to jsem měl poměr cca 1 : 2.

Lukke: poměr 1:2 ti motor bez jednotky nevezme, myslím že u 330i někdo zápasil s 1:1 a pak to vzdal.. K čemu to je? Vždyť to všechno popisuju :-) Ušetříš a líp to jede..

Magorc...: no ten poměr měl být 100% E85, ale to nešlo. Sám jsem přišel na 1:2 a to teď zkusím jezdit, případně později ubírat natural.. Je mi jasné, že změnou poměru jen ŘJ zamotávám obvody :-)
Auto mám v garáži, ale těch mrazů se po popsané zkušenosti samozřejmě trochu bojím. Vždycky nebudu startovat při alespoň 10C...

Napsal: čtv 29.12.2011 15:47
od Poldav6
Zase uplynula nějaká doba.. Opravdu se mi nechce věřit, že bych byl jediný, kdo E85 používá tady na bmwklubu. V podstatě to vypadá, že si tady píšu takový svůj deníček, ale dejme tomu.

Od posledního seřizování jednotky jsem najezdil několik nádrží (tipuju kolem 2000km) a spotřeba opravdu začla klesat. Minulý rok jsem měl touhle dobou průměr 10l, letos na směs Natural 95 : E85 v poměru 1 : 2 jsem měl 11,8l ale s tím, že za poslední 3 tankování jsem měl průměr 11,3; 11,1; 10,8.

Zkoušel jsem měnit poměr paliva ve prospěch E85, ale za to jsem byl odměněn rozsvícením kontrolky emisí (chudá směs). Takže jsem znovu nechal upravit (podruhé) směšovací poměr. Teď mám najeto kolem 200km, v nádrži je necelých 10l Naturalu, zbytek E85 (tedy 1:5) a nic nesvítí, motor běží OK. Uvidíme.

Dozvěděl jsem se také pár zajímavých info, které jsem se měl dozvědět dříve :-) Možná jsem to i tolik nevnímal, ale vše se teď ukazuje jako docela logické.

Systém od bmwlux (a věřím, že i jiné...) funguje tak, že přídavná řídící jednotka upravuje signál z hlavní řídící jednotky. Je to taková smyčka, která neustále upravuje program, podle kterého běží motor. Trvá tedy stovky (až tisíce) km, než se motor začne chovat odpovídajícím způsobem. Počáteční nárůst spotřeby by měl klesat s tím, jak si řídící jednotka zvyká na jiné palivo. Že to tak je, mohu potvrdit.

Nastavení směšovacího poměru tak, že se kontrolka emisí nerozsvítí během prvních nádrží by znamenalo, že je asi moc velký a směs je příliš bohatá. Nastavení správného poměru je tedy evidentně poměrně časově a kilometrově náročný proces. Z toho plynou nutné opakované návštěvy servisu.. Vlastní auto si v bmwlux údajně nastavili tak, že žere stejně E85 jako N95.

Docela by mě zajímalo, jestli stejně fungují i ostatní jednotky na E85. Vzhledem k tomu, že existují firmy, které za váma přijedou domů a za 2h jednotku namontují, mi není jasné, jak můžou nastavit správný směšovací poměr. A taky by mě zajímalo, jak bude jejich práce vypadat. U mě v motoru v podstatě jednotku ani nenajdete :-)

Takže uvidíme co dál, psát o spotřebě dřív jak za 1500km asi nemá smysl.. Já teď budu zkoušet mít Naturalu v nádrži co nejmíň, max. 10l.

Jinak:
startování: Parkuju v garáži, kde je min. 8C.. Takže úplně v pohodě. Při denním ježdění mi motor nikdy úplně nevychladne. Přesto jsem několikrát startoval úplně studený motor při teplotách pod 0C (na horách). Startuje úplně normálně. Stejně jako na benzín. Jediný problém je, že po přidání plynu se auto zakuckává a myslím, že by třeba úplně studené do kopce nevyjelo. Nevím. Každopádně po chvíli už to je OK. Lihu se nelíbí studené stěny válců.. toť vše.

projev motoru: Když mi svítila kontrolka emisí na začátku, motor občas neběžel na volnoběh tak hladce, jako na benzín. Když mi svítila kontrolka v poslední době, byl projev lepší. Pokud by benzín byl 100 bodů, dal bych nyní 90-95, dokážu si představit, že chod bude úplně stejný. Za jízdy na zvuku nepoznám vůbec nic. Ve Světě Motorů psali, že Mondeo FFV je na E85 v určitých rychlostech hlučnější.. To u mě určitě neplatí.

výkon: Ha... :-) Můžu říct, že po posledním seřízení a zvýšení podílu etanolu v nádrži.. Jede auto jako svi*ě :-D Před tím mi to přišlo jako takový lepší pocit z reakce motoru.. Teď to platí tuplem. Reakce na plyn ostřejší, výkon v otáčkách působivý. V nižších otáčkách to určitě nebude horší než na natural.. Když si vzpomenu na dvanáctilitrovou (či vyšší při ježdění po městě) spotřebu u pumpy.. V okamžiku sešlápnutí plynu bych to autu snad i odpustil :-) No uvidíme, jestli se to po nějaké době neupraví..

úspora za palivo: Hm... těžko soudit, uvidíme, jaká bude spotřeba po několika nádržích. Podle posledních údajů se však cena za 1km pohybovala kolem 3,15 Kč. Pokud bych tankoval prémiová 100 okt. paliva jako dřív, měl bych při 10l spotřebě cenu za 1km kolem 3,75 Kč.

Pokud bych docílil toho, že by mi auto jezdil na čistý E85 a spotřeba by se pohybovala kolem 11l, byla by cena 2,86Kč za km, v případě 12l spotřeby 3,12Kč. Takže uvidíme :)

Hezké mezisvátky..

Napsal: čtv 29.12.2011 16:18
od Lukke
My to pečlivě čteme Poldo, takže deníček piš dále, alespoň jsme trochu chytřejší... Za mě osobně... U 3litrového BMW si jaksi nedovedu představit, že mi bude motor "pocukávat" při studeném startu a "možná by nevyjel do kopce"... to je pro mě naprosto neakceptovatelné. Já si myslel, že po úpravě motoru za 20 tisíc od bmwlux bude jezdit auto na ČISTÝ E85, prostě natankuju u pumpy a pojedu (zvláště, když to dle jejich slov 2 dny ladili). Míchat palivo jako u trabanta, tak na to bych neměl opravdu nervy. Za 3Kč jezdí dieselové 330d a tyhle vyfikundace s mícháním a laděním odpadají...

No... testuj dál, ale já jsem už asi rozhodnut... Tohle mi do 330i nesmí... Každopádně držím palce, třeba to časem ještě vyladíš.

Napsal: čtv 29.12.2011 16:50
od Poldav6
Lukke: K tomu studenýmu startu.. Ono stačí nechat auto nechat běžet chvíli na volnoběh a bude to OK. Nevím ale jak dlouhou chvíli, to jsem netestoval :-)

A ten zbytek.. No ono to odladit jde, ale musel bys počítat s tím, že jim tam auto necháš třeba dva týdny, oni ti najezdí několik tisíc km a při tom vše nastaví. To že to nejde urychlit.. asi dává smysl. Bohužel..

Fakt jsem na netu hledal intenzivně další zkušenosti (ne typu: jo, mám to, jezdí to.. super) a je toho strašně málo. Experimentování s palivem asi není nutné podstupovat, můžeš jít rovnou do čisté směsi, ale musel by ses po dobu několika set km smířit s lehčími problémy..

Taky bych byl raději, kdyby to fungovalo stoprocentně od začátku. Ale to asi není technicky možné.. Proto by mě zajímaly názory dalších uživatelů.

Třeba když si soused stěžoval na vysokou spotřebu nové Hondy CR-V a ptal se mě na E85.. Nevím jestli bych mu to s klidným svědomím doporučil. Jako běžný řidič chce tankovat a jezdit. Nic víc.

330d.. Bavme se o benzínových autech, áááno? :-) Bylo by přece super najít způsob, jak zachovat charakter benzínového auta a přiblížit náklady na jeho provoz (ne servisní!!!) naftovému :)

Napsal: čtv 29.12.2011 18:06
od Mountainbiker
Dík za psaní, už jsem myslel, že sis šel hodit mašli :-)
Osobně se mi moc nelíbí, že musíš tankovat jakýsi poměr N95 ku E85. Myslím si, že je něco někde špatně. Ale co mi vrtá hlavou, jak to je s bufíkem? Přechroustá to bez problémů nebo prostě jen nenaskakuje?

Napsal: čtv 29.12.2011 22:03
od Francis
Piš dál, čteme to. Jen mi přijde, že pořizovací náklady a obstrukce se blíží LPG zástavbě, ale provozní komfort a úspora za palivo nějak chybí.

Napsal: čtv 29.12.2011 22:47
od Kami1
Poldav6 píše:Systém od bmwlux (a věřím, že i jiné...) funguje tak, že přídavná řídící jednotka upravuje signál z hlavní řídící jednotky. Je to taková smyčka, která neustále upravuje program, podle kterého běží motor. Trvá tedy stovky (až tisíce) km, než se motor začne chovat odpovídajícím způsobem. Počáteční nárůst spotřeby by měl klesat s tím, jak si řídící jednotka zvyká na jiné palivo. Že to tak je, mohu potvrdit.
počkej počkej počkej
to snad nemyslíš vážně? 8O
s tímhle jsi spokojenej?
doufám, že jsem to asi jen špatně pochopil:
to jako dojezdím nádrž na benzín, natankuju ethanol a ř.j. si bude na to zvykat stovky (až tisíce) km, když na jedno natankování ujedu pár set km a budu třeba chtít/nucen natankovat zas benzín.
S tím ať jdou do prdele, jestli je to tak, tak je tento systém kurevsky v plenkách.

Jinak respekt, že se tu dělíš o zkušenosti s ostatními. :thumbsup:

Napsal: pát 30.12.2011 00:23
od Rejchy
Přidám i pár svých zkušeností,s E85 jsem také trochu experimentoval.Pořídil jsem jednotku z Ebaye ale bohužel to nefungovalo tak jak by mělo.Myslím že problém byl na autě a ne s jednotkou,měl jsem to na Hondě civic 1.5 16V dual vstřik a měl jsem problém že auto za studena trochu cukalo,s E85 se tenhle problém zhoršil plus ty starty kolem nuly byly jak popisuje polda,ale po ohřátí vše o.k.Auto jelo lépe ve spodním spektru otáček a naopak ve vysokých bylo slabší.A spotřeba mi stoupla ze 7L na 9,5L takže to nemělo smysl.Bohužel trvalo příliš dlouho než mi ta jednotka přišla (měl jsem to objednané přes 3 lidi :lol: ) a mezi tím se změnily priority a já změnil auto,takže dlouhodobou zkušenost nemám.
A ještě jsem chtěl vyzkoušet jak funguje směs 1:1 do auta bez přestavby a nalil jsem 20 L E85 do prázdné nádrže u své 535i, na další benzínku na dotankování benzínem jsem málem nedojel.Po smíchání s naturalem to sice jelo,ale mělo to mnohem nižší výkon a při teplotách kolem nuly to bylo hodně znát.Navíc normálně teď přes zimu jezdím za cca 13L a na tu "směs" jsem měl na BC 16L.

Napsal: pát 30.12.2011 00:40
od paveld
Já zkusil taky natankovat poměr 1:1 do auta bez přestavby (e36 320i) a přišlo mi že to jede uplně stejně. V zimě to taky startovalo v pohodě, žádnou změnu k horšímu nebo lepšímu jsem nezaznamenal... Dočetl jsem se, ale že to je agresivní na hadice a gumový těsnění, tak jsem toho radši nechal. Zas tolik to podle mě neušetří...

Napsal: pát 30.12.2011 01:34
od Lukke
Já si tohle laborování taky nedokážu vůbec představit, zvlášť, když píšou, že je možné natankovat i běžný benzin. Chápal jsem to tak, že budu jezdit po přestavbě na ČISTÝ E85, a pokud pojedu na dovolenou (nebude benzinka E85 v dosahu), tak můžu natankovat běžnej natural... Ale díky tomuhle zajímavýmu "ladění stovky až tisíce km" se mi to jeví jako holej nesmysl... Za tohle bych 20 tisíc nikdy nedal... To už si radši za pade nechám udělat plyn a mám po starostech a provozní náklady úplně jinde.

Napsal: pát 30.12.2011 11:06
od Rejchy
Ty ale máš podle podpisu motor s přímím vstřikem,takže na E85 můžš stejně zapomenout protože to údajně nejde.A LPG taky nemá moc smysl,protože přestavba bude drahá a méně účinná než u nepřímovsřiku.
A laboruje s tím kde kdo,já se ptal u nás u pumpy jestly se to prodává a pumpař mě ujišťoval že se E85 prodává dobře,ale nikdo tu přestavbu nemá a všichni to míchají s naturalem a normálně na to jezdí.Ale když se někoho člověk zeptá tak nikdo nic neví,takže předpokládám že to moc nefunguje :)

Napsal: pát 30.12.2011 13:44
od Poldav6
Mountainbiker: s tím nezávislým topením netuším.. Zkus jim zavolat :)

Kami1: no, mě to docela nechává klidným, takhle to prostě funguje. Nevěděl jsem to dopředu, ale co mám dělat? Když budeš hodně nervózní zákazník, nedají ti auto za dva dny, ale za týden, s najetými několika tisíci km a odladěným systémem. Tak si vyber ;)

A jak jsem psal, E85 čistý můžete tankovat hned od začátku. To byla v podstatě moje iniciativa, že jsem začal brát benzín do nádrže. Chtěl jsem se zbavit kontrolky emisí... Auto by si mělo zvykat na konstatní poměr benzínu a lihu aby si co nejdřív zvyklo. Ale tomu dodatečnému seřízení byste se stejně nevyhli (např. když po 1500km nezhasne kontrolka emisí, je třeba doladit).

Četl jsem, že to "zvykání si" na e85 je úplně normální, dokonce existuje syndrom FFV, který vznikne tak, že auto dlouho jezdí na benzín a pak se do něj natankuje E85. Vzniknou popsané problémy a to jen z důvodu toho, že ačkoli je auto E85 kompatibilní už od výrobce, tak prostě řídící jednotka reaguje se zpožděním.

LPG.. je asi lepší volba pro ty, kteří chtějí šetřit hned. Ale už se začalo hýbat se sazbou spotřební daně, což není úplně dobrý signál. Stejné samozřejmě může nastat i u E85. Jenže spalování E85 je velice ekologické, takže snad to chvíli vydrží :-)
Všechny ty nádrže, hadičky, kila navíc u LPG, k tomu revize, zákaz vjezdu do garáží... No nevím nevím. Mě by to SILNĚ omezovalo. Hlavně to parkování.

A nezapomínejte na ten nárust výkonu.. Jsou lidi, co si dají E85 jen kvůli výkonu. Jednotka se dá nastavit tak, aby auto nebylo zrovna úsporné, ale nárust výkonu byl maximální. Údajně se dá dostat přes 15%.

V bmwlux údajně dělali M6, Aston Martin.. Těm asi o spotřebu moc nešlo :-)

A ještě zajímavý postřeh, od doby co jezdím na E85, ukazuje BC dost odlišné údaje o spotřebě. V podstatě když ukáže 9,5 jedu za 11. Nevím, z čeho BC vychází.. asi podle průtoku směsi do válců (která na E85 musí být bohatší).. protože to by odpovídalo jinému směšovacímu poměru.

Osobně.. mám ještě stařičkou Audi A3 1.8T quattro. Čipnutá, bez katů.. S nynějšími 180-200 koníky (a 15" zimáky) jsem dal na křižovatce několik třílitrů (TDI), naposled dokonce e34 540i (cca 0-80, pak bych neměl šanci). Prostě taková ideální nákupní taška. Na jaře E85 dost silně zvažuju.. Jednak auto přestane smrdět :-) A hlavně.. hlavně nárůst výkonu funguje u přeplňovaných motorů nejlíp. A to mě docela láká... Rozhodně mě dosavadní zkušenosti neodradily.

Napsal: sob 31.12.2011 01:39
od Kami1
Mě nejde o to, že by bylo náročný věnovat čas investovaný jednorázově do přestavby, byť sebedelší, to bývaj kolikrát problémy i s lpg.
Ale jde mi o to, že dle tvého popisu, jak jsem jej pochopil, si musí rídící jednotka zvykat na každou natankovanou nádrž a pokud tankuješ pokaždý něco jinýho, tak si to nezvykne nikdy a bude to spíš dělat problémy.
Takhle dlouhá regulační smyčka je prostě nesmysl.
Teoreticky stačí tak dlouhá, aby nebyla kratší než smyčka lambda-regulace origo ř.j.

přitom podle mě lze tento systém v pohodě realizovat s jedním MCU a pár tranzistorama v hodnotě pár stovek a záleží jen na dobrém naprogramování algoritmu regulace

na zvýšení výkonu bych spíše použil metanol, pro majetnější nitrometanol

LPG je prostě pro ty, kteří chcou jezdit za polovic a skousnou kvůli tomu jeho negativa

princip té přestavby je, že ti to do válců stříká více paliva, než si ř.j. myslí, proto ti to ukazuje nižšší spotřebu,
musíš si dotisknout na ekonoměr druhou stupnici :)
:thumbsup:

Napsal: sob 31.12.2011 01:47
od Kami1
ještě mě napadl jeden jednoduchej sytém, kterej výjde na pár Kč a může si ho udělat každej:
OZ mezi ř.j. a MAF, na palubku budík z lambdy a potenciometr z OZ
-regulace okamžitá svépomocí a můžeš si kdykoliv přenastavit zda chceš běžet EKO nebo POWER

Napsal: sob 31.12.2011 02:28
od jurasis
Já o E85 už neuvažuji minimálně kvůli ceně. S tímto použitím musí být cena pod 20,- za litr. Za cenu 27,- se "ekologické" palivo vyplatí, pokud ho naleju do nádrže jako benzín a nic dál neřeším... Rozdíl 5,- na litru oproti benzínu ho řadí do skupiny "pro nadšence"...

Napsal: sob 31.12.2011 09:20
od BMWX5power
Tak taky trochu přispěju, v létě když jsem jel jednou okolo Tank ONO v Jihlavě sem se podíval na ceduly s cenou 24,90(platí i dnes), nutilo mě to přemýšlet. Po příjezdu domů sem se zadíval na zahradní traktůrek a bylo jasno. Vzal jsem kanystr a vyjel pro palivo. Traktůrek má 2 válcový motor do V Honda GXV620 ,v návodu bylo napsáno že poměr paliv na bázy ethanolu může bát maximálně 20%. Dobře nádrž byla prázdná dal jsem 4l N95 1l E85 smíchal v kanystru a nalil. Během sečení všechno v pohodě o ničem sem nevěděl, starty naprosto normální. Půlka sadu posečená nádrž prázdná co dál :lol: . Namíchal sem další směs 2l N95 a 3l E85. Ve chvíly kdy se palivo dostalo až do karburátoru bylo znát že to prostě líp seče, dala se zvýšit rychlost a pořád nádherně hladko.Za 14 dní sem tedy nalil již 5l samotněho E85 a vyjel motor běžel tak nějak nepravidelně což se během chvilinky vyřešilo malinkým povytažením páčky sytiče, sekačka seče naprosto normálně s příjemnou vůní. Starty do 5 stupnů naprosto v pohodě, při větší zimě se tomu už moc nechce , přimíchávám tedy 1l N95, což problém vyřeší, ale vono vlastně většinou při těhle teplotách neni co sekat. Jinak jsem nedávno měnil svíčky a byly uplně lesklý jak nový místy akorád trošičku jaksy bíle něco jako cukr.



Jinak další testování sem provedl na Jawa 250/590 kde při namíchání 50/50 a správném seřízení jede jak kráva :lol:

Napsal: sob 31.12.2011 11:54
od Lukke
BMWX5power: A to ti tahle laborace stojí za těch ušetřených pár korun (resp. 15,- Kč na nádrži)...? Nechápu.

Napsal: sob 31.12.2011 12:14
od Lukke
Poldav6 píše:A jak jsem psal, E85 čistý můžete tankovat hned od začátku. To byla v podstatě moje iniciativa, že jsem začal brát benzín do nádrže. Chtěl jsem se zbavit kontrolky emisí... Auto by si mělo zvykat na konstatní poměr benzínu a lihu aby si co nejdřív zvyklo. Ale tomu dodatečnému seřízení byste se stejně nevyhli (např. když po 1500km nezhasne kontrolka emisí, je třeba doladit)..
Tady jde o to, že na bmwlux píšou "je možné tankovat i běžné palivo Natural 85, tak i E85". Chápal jsem to tak, že budu po přestavbě jezdit na čistý E85 a pokud pojedu na dovolenou, tak po cestě vezmu Natural a vše bude bez problémů. Takhle, aby si to zvykalo tisíce km a mezi tím to dělalo problémy je to pro mě naprosto nepoužitelné. Navíc, úspora při ředění paliva stylem trabant je ještě menší, nehledě na tu alchymii a starosti s tím.
Rejchy píše:Ty ale máš podle podpisu motor s přímím vstřikem,takže na E85 můžš stejně zapomenout protože to údajně nejde.A LPG taky nemá moc smysl,protože přestavba bude drahá a méně účinná než u nepřímovsřiku.

...A ještě jsem chtěl vyzkoušet jak funguje směs 1:1 do auta bez přestavby a nalil jsem 20 L E85 do prázdné nádrže u své 535i, na další benzínku na dotankování benzínem jsem málem nedojel.Po smíchání s naturalem to sice jelo,ale mělo to mnohem nižší výkon a při teplotách kolem nuly to bylo hodně znát.
No na bmwlux říkali, že motor z E90 přestavují normálně a bez problémů, neslyšel jsem nic o tom, že by to nešlo. Chtěli za to asi 20 tisíc plus nádrž ethanolu "na ladění". :D To samé s LPG, viděl jsem už hodně E90 330i v plynu... A tvé zkoušení u 535i ethanolu bez přestavby už vůbec nechápu, pořídíš si 200kW auto a pak leješ do nádrže 20 litrů lihu, abys ve finále ušetřil 100,- Kč? :D