Stránka 5 z 7

Napsal: pon 29.11.2010 23:14
od Foldas
ano kabelaž je stoprocentně v pořádku už vím že to je samotnou ews jednotkou vyměnil jsem totiž řj a ews z jiného auta přeloupl čip v kliči a auto chytlo hned

Napsal: pon 29.11.2010 23:35
od MattyX
asi covece rozparovany jednotky , ale to nevim teda jak se ti to podarilo vubec :(

Napsal: úte 30.11.2010 00:35
od Foldas
jednotka umřela jako taková vubec nekomunikuje a na jinou na tom samem autě se bez problemu připojim

Napsal: úte 30.11.2010 01:03
od MattyX
takže asi urco sehnat jinou s jinym ews ;) kazdopadne s ews jako takovym komunikuje nejlepe gt1 ;)

Napsal: úte 30.11.2010 02:43
od Foldas
ja to seru pujdu cestou amerických a německých kolegu kteří při zástavbě m52 motoru do e30 používají řízení motoru z m50.

Napsal: úte 30.11.2010 07:30
od MattyX
na to bych se vyprcal , to udelal jeden muj kamos , i s 2.5 sanim a jelo to uplne na hovno :) s oproti obyc 2.5 sem teda nejakej rozdil nepocitoval :D sezen jednotku z roku 94 bez ews , a nebo vymen jednotky neni to nic neresitelnyho , nebo vlastni programovatelnou jednotku trebas od MS ;)

Napsal: ned 05.12.2010 22:20
od magorcondoria
Řešení je z vrakoviště EWS a čipy do klíčú z jednoho auta. Pokud se dostaneš do Ústí,tak ti za dobré slovo spáruji EWS aECU motoru,to určitě jde.Mám i Carsoft,tím to také jde..Nevím určitě zda přepíšu WIN v EWS,venku je zima nechce se mi tam jít.

Napsal: úte 07.12.2010 20:49
od akmall
Mam prosbu nevi nekdo jake je propojeni v tomto kabelu?
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 2505568306
Na strane OBD je osazena pozice 4 (oranz),7 (cerna),8 (hneda),15 (cervena),16 (zluta) a na strane toho 15ti pinu 2,3,4,15,16.

Diky moc, nejak se mi to rozpadlo.

Napsal: úte 07.12.2010 20:58
od magorcondoria
Ten kabel nemá žádné "standartní zapojení" na straně konektoru Cannon.Rozdělej adaptér,použij hlavu a internet.

Napsal: úte 07.12.2010 21:05
od akmall
magorcondoria píše:Ten kabel nemá žádné "standartní zapojení" na straně konektoru Cannon.Rozdělej adaptér,použij hlavu a internet.


Hlavu i internet pozivam. Ale nasel jsem jen OBD to COm a to je neco jineho. Tak zkousim zda to nemel nekdo rozdelane. Na blind to fakt zkouset nebudu.
Kazdopadne diky :wink:

Napsal: úte 07.12.2010 21:33
od jurasis
Není cannon jen rozšířený COM? Myslím, že jsem někde zahlédl redukci, možná by to šlo odvodit...
Ale jinak končím... :oops:

Napsal: úte 07.12.2010 23:16
od akmall
jurasis píše:Není cannon jen rozšířený COM? Myslím, že jsem někde zahlédl redukci, možná by to šlo odvodit...
Ale jinak končím... :oops:


Tak jsem nic nenasel. sakra.

Napsal: stř 08.12.2010 01:44
od starML
Obrázek

Ale ještě se tam přidávají odpory 1,2 kΩ viz http://www.blafusel.de/obd/obd_multiplexer.html - študuj.

Napsal: stř 08.12.2010 10:08
od akmall
Diky moc za vycerpavajici informace. Asi jsem to spatne napsal, ale myslim ze jsme si nerozumely.
Vyfotil jsem to cele at je videt o co my jde.
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 2563728002

Napsal: stř 08.12.2010 23:29
od magorcondoria
V popředí je obvod 7805 nebo podobný, je to regulátor 5V.Stáhni si datasheet,zjisti si co je vstup napětí,(je to jeden krajní vývod, +patrně půjde přívod přez tu diodu co je na pcb v levo,malé černé s puhem u jednoho vývodu,ta strana povede na ten regulátor).
Na pcb zjisti na který pin konektoru Cannon 25pin, vede.Ten připojíš na pin 16 ODB konektoru.

To samé .Ukostření na tom obvodu,(střední vývod) bude spojeno s piny v 4 a 5 v OBD kon. na 98%budou spojené dohromady(změřit) je to signálová a pracovní zem,na pcb to bude spojené kolem dokola a s obalem konektoru Cannon.

Piny 7 a 8 budou vyvedeny patrně zase společně(změřit) je to k-Line.

A pin 15 je L-Line.

Vyfotit zvrchu a zespoda, dohledáme jak zapojit zbytek.

Napsal: pát 10.12.2010 10:00
od akmall
Zatim diky. Zasilam podrobne foto.
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 2928100834
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 9331290226
Jeste jsem vyfotil nasazeny ten utrhli konektor, jak je videt kabely byly napajeny na pozicich 2,3,4,9 a 15.
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 9421479762

Napsal: sob 11.12.2010 02:34
od starML
akmall píše:Mam prosbu nevi nekdo jake je propojeni v tomto kabelu?
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 2505568306
Na strane OBD je osazena pozice 4 (oranz),7 (cerna),8 (hneda),15 (cervena),16 (zluta) a na strane toho 15ti pinu 2,3,4,15,16.

Ten interface od OBD Factory je nějaký starší čínský i-fejs pro Carsoft 6.5 viz http://www.obdfactory.com/contact.asp . Takže barvy drátů nemají logiku červená (+), hnědá (-), oranžová BUS apod.

Píšeš, že na straně toho 15ti pinu Canon (=Game-Port) bylo zapojeno 2,3,4,15,16, podle mne bylo zapojeno 2,3,4,9 a 15 =>asi překlep.

Na straně OBD-II je zapojena pozice :
- 4 (oranž) = kostra vozu (-), takže oranžový drát připájíš na 15ti-pól pin9 (úplně vlevo dole). Měl by sem být připojen i pin5 (=komunikační kostra). Ten pin9 Canonu by měl být vodivě spojený se středovým vývodem GROUND toho regulátoru napětí 7805 viz strana 3 http://www.ges.cz/sheets/l/l78xx.pdf . Prověř to.

- 7 (černá) = K-Line - nevím kam zapojit ? viz *) níže
- 8 (hnědá) = taky K-Line, buď by měla by být spojena se (7) nebo se využije při použití redukce z OBD-II na OBD-I (kulatý 20-pin), kontakty 17 a 20, nevím kam zapojit
- 15 (červená) = je vyhrazena pro L-Line, takže pro auto s diagnostickou zásuvkou OBD-II je zbytečná, ale zase se využije při použití redukce z OBD-II na OBD-I (kulatý 20-pin), kontakt 15, nevím kam zapojit

- 16 (žlutá) = (+) 12 Voltů, takže žlutý drát připájíš na 15ti-pól Canon pin15 (úplně vpravo dole). Takže pin15 Canonu by měl být spojen s INPUT toho 7805 viz obrázek z toho odkazu výše. Prověř to. Takže jsem vyřešil jen dva dráty = napájení +/- 12 Voltů.

*)
Zapojení drátů 7,8,15 (černá, hnědá červená) je třeba vykoumat z toho oboustranného plošného spoje a schématu zapojení toho čipu od Atmelu viz http://www.ges.cz/sheets/a/at898253.pdf . Jednak to z těch fotek dobře nevidím, možná bych si opatrně vyloupnul ten čip z té patice. Nic světoborného to nebude, jeden drát bude K-Line, druhý L-Line a třetí komunikační kostra, která mi chybí na tom pinu (4). Ale věštit si netroufám, takže tohle nezvládnu. Snad pomůže někdo jiný, třeba magorcondoria. :D

Napsal: sob 11.12.2010 09:45
od akmall
Diky za ujasneni alespon nekterych pozic, kdyz nic tak se aspon neco naucim. Jinak tam u toho Canonu jsem se skutecne preklepl je to tak jak si napsal. Pockam jestli nekdo kdo ma doma to same nebude ochotnej to promerit zkouseckou a bylo by jasno.

Napsal: sob 11.12.2010 17:45
od magorcondoria
Z kolektoru Q2 je K-line.Z kolektoru Q1 by měla být L-line. Bráno podle schéma zapojení Carsoftu(jiný klon).V každém případě K i L-line vývody jdou vždy z kolektoru tranzistoru(pokud není použit specializovaný IO).Který spínají diag vedení na kostru,a tím probíhá komunikace.
Proměř zda jsou to ty pájené piny na kon. Cann.Napájení a ukostření je ti už jasné.(pro jistotu ,plus 12V je na D1 na vývodu co je to označení D1).Pokud by to nepracovalo prohod K a L-line.
Udivuje mě použití CPLD Xilinx,znám zapojení s multiplexerem74257.Že elektronika není v OBD konektoru ,bylo hned jasné z toho,že 25 pin Com byl naposledy na AT PentiumI.

Na autě se nemůže nic zničit,Diag při komunikaci spíná na kostru.Takže případný zkrat na K nebo L-line na mínus by byl jen překážka v komunikaci.Zkrat K nebo L-line na plus auto nepoškodí,jen diag adaptéry co mají spínací prvky bez proudové ochrany to nevydrží.

Napsal: sob 11.12.2010 18:16
od starML
No Tě prdel, 5 minut jsem hledal na dalších fotkách Carfoftu (můj příspěvek str.4) tranzistory Q1-Q5 a teprve potom jsem si všimnul Q2 na tom jeho plošáku, je schovaná za tou první LEDkou zleva.

Obrázek

Obrázek