Stránka 5 z 7
Napsal: čtv 07.02.2008 11:56
od Pete
Hihi, no kdyby to po me cetl, tak by po naslednem rvaní na me asi ztratil hlas uplně

Napsal: čtv 07.02.2008 11:59
od fafejta
Lze teda tomu rozumět tak,že hodnoty předvstřiku v diagnostice VAG u vozidel VW v tzv.TDI grafu vyjadřovaných v pravoúhlých souřadnicích,kde na vodorovné ose se vyjadřuje teplota nafty a ve svislé ose se tedy vyjadřuje hodnota předvstřiku v mikrosekundách?
A kolik je tedy min. a max. předvstřik v miliontinách sekundy u BMW 530D dle vás pro představu?
Napsal: čtv 07.02.2008 12:14
od dist01
vem si že je na vstřikovači 5 dírek, relativne dost velkych, zkus si do toho strčit hadičku s čističem na kotouče do násady tedy jen do samotného vstřiku uvydíš jak to bude cákat, ale ty třba potřebuje vstříknout jen 4mg paliva při 14000 barech a to je ku...va tlak a máš tam pet vekych dír
Napsal: čtv 07.02.2008 12:17
od dist01
minimalne je 9 a max 53
Napsal: čtv 07.02.2008 12:25
od fafejta
Pete píše:mikrosekundy, v mapach se uvadi cas, v uhlech by se museli prepocitavat a zase na cas a bylo by to nepresne, je to jen z davnych dob takovej zvyk

Pane inženýre nebo skoroinženýre Pete,prosim Vás vysvětlete mi jak se přepočítávají hodnoty předvstřiku v miliontinách sekundy na úhlové stupně,nebo nějaký srozumitelný návod.
Napsal: čtv 07.02.2008 12:26
od Pete
to už je nejakej řez primarnim grafem ne ? to nejsou jen dve hodnoty, ja to nikdy nedelal, ale podle me se musi vzdy pohnout s vice hodnotama aby se docililo stale balance spalování, no proste to nejde takhle zjednodusit dle meho nazoru, nevim
Ale vim ze tzv, "předvtřik" je lajcke slovo pro prvni fazi vstřikování paliva aby se docililo vrstvene smesi potrebne ke spalování pri vysokých tlacích a tyhle hodnoty budou vdycky jine od toho je tam ridici jednotka s milionama operaci.
Myslim ze se nikam touhle debatou nedostanem a šel bych na pifko spiš

Napsal: čtv 07.02.2008 12:30
od fafejta
dist01 píše:vem si že je na vstřikovači 5 dírek, relativne dost velkych, zkus si do toho strčit hadičku s čističem na kotouče do násady tedy jen do samotného vstřiku uvydíš jak to bude cákat, ale ty třba potřebuje vstříknout jen 4mg paliva při 14000 barech a to je ku...va tlak a máš tam pet vekych dír
A kolik se v mg vstřikuje z jednoho vstřiku třeba při volnoběhu a v plnym zatížení při provozní teplotě?
Myslím z jednoho vstřikovače.
Napsal: čtv 07.02.2008 12:33
od fafejta
Pete píše:to už je nejakej řez primarnim grafem ne ? to nejsou jen dve hodnoty, ja to nikdy nedelal, ale podle me se musi vzdy pohnout s vice hodnotama aby se docililo stale balance spalování, no proste to nejde takhle zjednodusit dle meho nazoru, nevim
Ale vim ze tzv, "předvtřik" je lajcke slovo pro prvni fazi vstřikování paliva aby se docililo vrstvene smesi potrebne ke spalování pri vysokých tlacích a tyhle hodnoty budou vdycky jine od toho je tam ridici jednotka s milionama operaci.
Myslim ze se nikam touhle debatou nedostanem a šel bych na pifko spiš

To si studoval fakultu spalovacích motorů?Nejseš dnes náhodou za školou?
Napsal: čtv 07.02.2008 12:39
od Pete
nejsem ing.
podle otacek se vypočte uhlová rychlost a z doplneni znameho casu se dopocita uhel otoceni za daný čas, tedy pocatek vstriku.V pripade ze cas nula je v HU
Mam patrat po vzoreckach ? z hlavy je nevim aninahodou

jinak podotykam ze to nikam nevede.
Napsal: čtv 07.02.2008 12:41
od dist01
fafejta píše:dist01 píše:vem si že je na vstřikovači 5 dírek, relativne dost velkych, zkus si do toho strčit hadičku s čističem na kotouče do násady tedy jen do samotného vstřiku uvydíš jak to bude cákat, ale ty třba potřebuje vstříknout jen 4mg paliva při 14000 barech a to je ku...va tlak a máš tam pet vekych dír
A kolik se v mg vstřikuje z jednoho vstřiku třeba při volnoběhu a v plnym zatížení při provozní teplotě?
Myslím z jednoho vstřikovače.
myslim že u volnoběhu je tam nejak 6mg to jsem ted zaokrohlil udává se to přesně v mikro gramech max na vstřik je nejakych 76mg ja davam při tlaku turba 2500mbar 80mg
Napsal: čtv 07.02.2008 12:46
od momento
dist01 píše:vem si že je na vstřikovači 5 dírek, relativne dost velkych, zkus si do toho strčit hadičku s čističem na kotouče do násady tedy jen do samotného vstřiku uvydíš jak to bude cákat, ale ty třba potřebuje vstříknout jen 4mg paliva při 14000 barech a to je ku...va tlak a máš tam pet vekych dír
sorry, ale podle mně jsi trochu mimo... 14000barů?... jsi o řád mimo!!! a s výrazem že ve vstřikovači jsou dost velký díry taky nesouhlasím.... jsou dost malý a to z důvodu, že nemají naftu vstřikovat, ale rozprášit!!
Napsal: čtv 07.02.2008 12:52
od momento
úhlová rychlost je v=2*PI*n....ale bacha, ta je v RAD/s.... takže při známých otáčkách a hodnoty předvstřiku si dopočteš úhel, ten ale bude v RADIANECH, ne v úhlech
Napsal: čtv 07.02.2008 12:54
od fafejta
Díky
Napsal: čtv 07.02.2008 13:02
od Pete
hrdla trysek jsou prtavý proto se rozmery uvadi v mikrometrech a tlak v hrdle je vzdy vyssí než v lište a kolik to ted taky nevim

ale v barech bych nic neuvadel, delaji to jenom nemci, nevim co s tim proad maji rošťáci

Napsal: čtv 07.02.2008 13:06
od Pete
momento píše:úhlová rychlost je v=2*PI*n....ale bacha, ta je v RAD/s.... takže při známých otáčkách a hodnoty předvstřiku si dopočteš úhel, ten ale bude v RADIANECH, ne v úhlech
Pylný kolega

klobouk dolu

Napsal: čtv 07.02.2008 13:07
od momento
je to tak, že výpočtáři používají jednotky Pa, ale v motorářské praxi se spíš mluví v barech..... často mají výpočtáři dost daleko od praktických motorářů

Napsal: čtv 07.02.2008 13:09
od momento
Pete píše:momento píše:úhlová rychlost je v=2*PI*n....ale bacha, ta je v RAD/s.... takže při známých otáčkách a hodnoty předvstřiku si dopočteš úhel, ten ale bude v RADIANECH, ne v úhlech
Pylný kolega

klobouk dolu

ne, ne, už dva roky jsem od Honzíka Macka pryč. ale dělal jsem u něj diplomku, takže jestli ty taky, tak kolegové vlastně jsme

Napsal: čtv 07.02.2008 13:16
od Pete
a ja mam dost daleko od obou oborů
JInak jsem tam 4 roky ůtočil, ted mam rok pauzu.Ale ja se vrátím

papir na hlavu se bude hodit
Napsal: čtv 07.02.2008 13:18
od momento
jestli máš za sebou 4 ročníky, tak bych se vrátil.. protože ten 5. byl asi nejvíc v pohodě za celý studium

Napsal: čtv 07.02.2008 13:30
od Pete
Já vím, byla hloupost se nevracet.Jen s praci dohromady to pujde malinko vic ztuha.