Stránka 5 z 36
Napsal: pon 21.10.2013 09:22
od xyron
Jestli s tím nebudeš jezdit, klidně hod i SPZ do depozitu a zruš povinné ručení.. ušetříš tím 5/12 tj skoro polovinu povinného, což není k zahození (minimálně jedna plná nádrž)
Jak říká etien, můžeš zkusit i odpojit baterku a uskladnit ji doma v teple.. já to teda nedělal, cca 1x měsíčně jsem auto vytáhl z garáže na dvorek a nechal motor tak půl hodiny běžet .. stačilo a baterka byla na jaře uplně v pohodě, stejně jako olej i gumy....
Připrav se na to, že až budeš v zimě kolem auta chodit, a čekat na březen, budou tě srvrbět ruce jako blázen...

Napsal: pon 21.10.2013 09:54
od pavproch
s úřadem nemít rači nic společného, proto depozit neeee (zaplať panbu allianz má možnost si určit, ve kterých měsících HAV ano a kdy ne, takže nemusím na úřad...)
baterku tam nechám, buhvi, co by složitá elektronika říkala na 5 měsíců bez štromu... ale to vytažení na dvorek... mno, uvidíme...
Pokud 1. listopadece sypne a vydrží to do konce březence, tak ňa svrbět nebude... si ani nevzpomenu....

Napsal: pon 21.10.2013 14:03
od Francis
pavproch píše:- startovat čas od času a aspoń krapet nechat prohřát na volnoběh? (imho kravina...)
Opravdu kravina, ve studeném výfuku kondenzují kyselé zplodiny hoření.
Napsal: pon 21.10.2013 22:09
od Etien
Napsal: pát 25.10.2013 17:58
od pavproch
tak m4Zlik už hibernuje, před chvílí sem ho uložil k zimnímu spánku
btw, ctek už je doma, dík za tip....
a ještě jedna otázka - co to hodit na špalky, aspoň gumy nezhranatí.... co ale bude na 5měsíců na špalkách říkat M-adaptivní podvozek?
Napsal: pát 25.10.2013 19:49
od xyron
Kravina
Napsal: pát 25.10.2013 20:24
od pavproch
kravina co? - ty špalky nebo ta starost o M-adaptivní podvozek?
Napsal: pát 25.10.2013 21:34
od Etien
o gumy bych se nebal... jednou za cas to posun o pul metru a je vyreseno...
Napsal: čtv 28.11.2013 15:51
od pavproch
Chlopi, ještě jedna otázka k zimování: upgrade volantu mi trvalo skoro měsíc, celou tu dobu stoijí m4Zlik v gáráži s odpojenou baterkou.... tak mě napadá, že už to nechám tak (tj. odpojená baterka, demontovaný volant a odpojený airbag) až do jara (dodatečné zabezpečení proti nenechavcům...

)
Otázka: co můžu očekávat, až tam dejme tomu v březnu, tj po 5 měsících bez napětí, vpustím proud? Co všechno bude vynulované (hodiny, nastavení rádia.....)
Napsal: čtv 28.11.2013 17:55
od Francis
Vynulované hodiny ano, předvolby v radiu (pokud je originál) ne, ty by měly zůstat.
Vynulují se adaptační hodnoty v DME, po nastartování bude motor šaptně držet volnoběh a "usadí" se to po ujetí několika desítek km samo. Alespoň tak to dělaly motory M50/M52 (Bosch/Siemens DME).
Napsal: sob 30.11.2013 19:21
od pavproch
a sakra... (citace ze Z-post....)
jparnes1 píše: Frank Costanza píše:Anymore info on this? I'm leaving the country for 2 months and need to either disconnect the batter or get one of these smart chargers.
Don't dicsonnnect the battery. You'll need to bring it in to the dealer to reset several things. Just get a trickle charger and you're done.
Napsal: ned 01.12.2013 11:23
od jaho
Ale to neplatí pro výměnu baterie za stejnou. Myslím, že se to týká jen když vyměníš normální baterií za typ AGM nebo opačně, pak je třeba baterii ve voze registrovat (pomocí diagnostiky).
Napsal: ned 01.12.2013 13:37
od pavproch
no, uvidíme v březenci....

Napsal: sob 07.12.2013 22:23
od janbrasna
pavproch píše:a sakra... (citace ze Z-post....)
jparnes1 píše: Frank Costanza píše:I'm leaving the country for 2 months and need to either disconnect the batter or get one of these smart chargers.
Don't dicsonnnect the battery. You'll need to bring it in to the dealer to reset several things. Just get a trickle charger and you're done.
No, to je pristup Amiku… Vyresetujou se obcas veci jako cidlo natoceni volantu atp., tam staci zkalibrovat zatocenim od levy zarazky k pravy zarazce. A jestli tam zustane svitit neco dalsiho (podvozek, ABS/DSC atp.), tak ti to vyresne za flasku kterejkoliv klubak s diagnostikou. Mne se to stalo jen jednou, jindy v pohode…
Napsal: pon 09.12.2013 21:12
od sedyvlk6
jaho píše:Ale to neplatí pro výměnu baterie za stejnou. Myslím, že se to týká jen když vyměníš normální baterií za typ AGM nebo opačně, pak je třeba baterii ve voze registrovat (pomocí diagnostiky).
Pleteš se i při výměně baterie za úplně stejný druh je potřeba auto napíchnout na diagnostiku a udělat upgrade IBS. Defakto přes diagnostiku dáš IBS modulu info že jsi dal novou baterii a on s tím i počítá a podle toho řídí dobijení. Protože BMW to ma dělané tak že dobijí baterii podle stáří a výpočtu ztráty kapacity a pokud tento upgrade neuděláš tak sice auto bude jezdit jak má ale do nové baterie budou téct proudy jako do předchozí baterie nevím jak staré třeba 2-3 roky a tato baterie se cca do roku odporoučí protože nebyla správně dobijená.
Napsal: úte 10.12.2013 14:22
od jaho
Aha, tak jsem zase o něco chytřejší...
Napsal: úte 10.12.2013 15:26
od sedyvlk6
jaho píše:Aha, tak jsem zase o něco chytřejší...
Jo málo kdo to ví dokonce i v BMW Invelt to nevěděli ale potvrdil mi to následně jiný autorizovaný servis mě to potvrdil a nakonec mě v tom utvrdil i autorizák v DE kde mi i na vlastní oči ukázali co dělají. Normálně si systém v autě provedl krátký test hodnot nové baterie a pak se zeptal jestli je baterie nová. Po potvrzení cca do 5 minut diagnostika zahlásila že byla aktivovaná nová baterie.
Napsal: úte 10.12.2013 19:05
od pavproch
je tu někde nějaký moderátor? si myslím, že to o těch baterkách by si skoro zasloužilo samostatné vlákno...
díky za poučné info...
Napsal: úte 10.12.2013 20:58
od sedyvlk6
pavproch píše:je tu někde nějaký moderátor? si myslím, že to o těch baterkách by si skoro zasloužilo samostatné vlákno...
díky za poučné info...
v sekci pětek je o tom psáno hodně.
Napsal: stř 11.12.2013 10:01
od Andre
Platí to jen pro novější ročníky nebo obecně?