Stránka 40 z 45

Re: filtr pevných částic

Napsal: sob 12.11.2016 10:16
od MadButcher
Včera jsem sledoval regeneraci, ze 44 gramu sazi na zacatku procesu se to dostalo na 5 gramu behem 10 likometru na okresce pri 80-100 km/hod, takze se zda ze kvuli samotne bezne regeneraci neni potreba si zajizdet 50km tam a 50 km zpatky po dalnici.

Mimochodem bezne se spousti pri nejakych 35 gramech, ale ja nemel natankovano takze se tam nasbiralo o neco vic a spustilo se to az po natankovani.

Re: filtr pevných částic

Napsal: čtv 17.11.2016 17:28
od LLada
MadButcher píše:Včera jsem sledoval regeneraci, ze 44 gramu sazi na zacatku procesu se to dostalo na 5 gramu behem 10 likometru na okresce pri 80-100 km/hod, takze se zda ze kvuli samotne bezne regeneraci neni potreba si zajizdet 50km tam a 50 km zpatky po dalnici.

Mimochodem bezne se spousti pri nejakych 35 gramech, ale ja nemel natankovano takze se tam nasbiralo o neco vic a spustilo se to az po natankovani.
Kde se dá prosím sledovat jak regenerace probíhá? Mám e61 r.v. 2008 teď jsem vyměnil žhaviče a hlavní termostat a dle diagnostiky je nachystaná regenerace. Večer mám cestu cca 60 km po dálnici tak jsem zvědav jestli se zapne.

Re: filtr pevných částic

Napsal: čtv 17.11.2016 18:20
od MadButcher
potrebujes tenhle BT adapter do OBD zasuvky:

http://www.ivini-tech.de/en/adapter/and ... mw/a-1017/

a tuhle aplikaci (odkaz je na Android, ale existuje i pro iPhone):

http://www.mycarly.com/product/bmw-app/ ... befea-72b6

a jeste pak v aplikaci dokoupit DPF modul (9,99 USD)

Re: filtr pevných částic

Napsal: čtv 17.11.2016 18:39
od LLada
MadButcher píše:potrebujes tenhle BT adapter do OBD zasuvky:

http://www.ivini-tech.de/en/adapter/and ... mw/a-1017/

a tuhle aplikaci (odkaz je na Android, ale existuje i pro iPhone):

http://www.mycarly.com/product/bmw-app/ ... befea-72b6

a jeste pak v aplikaci dokoupit DPF modul (9,99 USD)

Děkuji mrknu na to.

Re: filtr pevných částic

Napsal: čtv 17.11.2016 18:47
od rhinos
a neda se ten BT adapter koupit i u nas?

Re: filtr pevných částic

Napsal: čtv 17.11.2016 23:08
od MadButcher
Nevim, nezkoumal jsem, mozna ho tady uz nekdo distribuuje, ale koupit ho z DE neni zadny problem.

Jen upozornuju ze na nektere funkce te aplikace je potreba prave tenhle adapter, ne bezny cinsky z aliexpresu. Myslim ze prave ten DPF monitoring s jinymi nefunguje. Jde o to ze OBD komunikace je standardizovana, ale automobilky maji sve vlastni protokoly na nejakou nadstavbovou komunikaci, a tu uz ty standardni adaptery neumi korektne prenest - tenhle ano. K tomu je programovatelny, takze pokud Carly prijde na dalsi funkce BMW aut ktere by chteli do aplikace pridat a adapter bude potreba to naucit, tak jsou schopni ten adapter primo z aplikace pres BT preprogramovat.

Re: filtr pevných částic

Napsal: pát 18.11.2016 09:42
od rhinos
tak kdyby nekdo objednaval...ono za dopravu das dalsich 8.99e

Re: filtr pevných částic

Napsal: sob 19.11.2016 12:30
od spencer
Dpf se da sledovat i pres cinskej obd adapter i vynutit regeneraci, mam vyzkouseno...

Re: filtr pevných částic

Napsal: pon 05.12.2016 09:31
od Passi
ozivim...
e61 530d 170kw, na diag vyskocila chyba 480A. Krome tehle chyby jeste ze nezhavi zhavic 1-6. Obednal jsem tedy zhavicky i s modulem zhaveni. dnes -5C a auto chytne na brnknuti bez nejakeho trepotani. zitra to budu mit, tak hned vymenim a vymazu.
co jsem se zde docet, tak regenerace neprobehne prave kvuli nefunkcnimu zhaveni.
uvidime tedy, zda probehne po vymene zhavicu s modulem.
najeto 220tkm bez zasahu do dpf. Idrive zatim mlci.
vypovidaji o necem hodnoty nize?

Obrázek

Re: filtr pevných částic

Napsal: pon 05.12.2016 19:58
od Passi
Tak mam asi zregenerovano.
Stahl jsem si appku carly for bmw a pres ni regeneraci vynutil.
Nejdrive jsem po nastartovani vymazal z DDE chyby zhavicek, vydal se na dalnici a pak spustil pozadavek na regeneraci DPF.
Zarazeno M5, tempomatovych 110-120, otacky 1700-2100, teplota vody 88C, v nadrzi lehce nad ctvrt.

Na telefonu jsem sledoval, jak hodnota sooth mass (saze) z pocatecnich 56,7g padla az na 5,1g.
ash mass (popel) z puvodnich 22,75g na 22,76g. prepokladam ze popel se ve filtru v bude jen hromadit...

Cely proces jsem postrehl snad jen na neobvykle se houpajici rucicce ekonomeru. Sluchem mozna, nejsem si jist. Trvalo to dobrych 45min. Netusim kdy naposled tato regenerace probehla, vzhledem k vadnym zhavicum.

Presto po prijezdu a nacteni chyb byla v pameti opet 480A. Nemuze byt treba vadny snimac protitlaku?

Obrázek

Z cele akce mi vyjel i txt dokument s prubehem regenerace, jen nevím, jak ho sem dostat.

Re: filtr pevných částic

Napsal: pon 05.12.2016 20:39
od MadButcher
45 minut mi na regeneraci prijde dost dlouho, psal jsem sem nedavno ze mi to ze 44g na 5g slo behem 10km, coz je tak max 5 minut. Ale ja mam 173kW, treba je to rozdil. Anebo je to znamka toho ze to DPF fakt nemas v poradku, nevim, co treba katalyzator?

A ano, popel bohuzel jenom pribyva. Nevim kolik je konecna kapacita DPF, ale az se naplni tak se to snad da nejak "proplachnout" nebo "vysypat" nebo co se s tim dela.

Re: filtr pevných částic

Napsal: pon 05.12.2016 20:50
od Passi
Zmineny txt protokol.
https://uloz.to/!qOLL6xrUdVKE/dpf-recor ... forbmw-txt

Carly pise, ze prachu max do 100g.

Jasne, nemusi uz byt uplne ok, navic kdyz netusim, kdy regeneroval naposled hlavne kvuli dle diag nefunkcnimu zhaveni.

Jeste jedna vec mi neni jasna, co presne znazornuje "Regeneration requested" ? Skakalo mi tam porad 7 nebo 8. U 7 byla hodnota sazi nizsi, u 8 byla vyssi. Je to videt v txt.
Neco jako: kolikrat byla regenenrace pozadovana nez probehla, resp. jsem ji vynutil?

Re: filtr pevných částic

Napsal: pon 05.12.2016 21:03
od MadButcher
100 gramu popela? Tak to pak nevim co s tim ty lidi delaji ze se jim ty DPF ucpou, protoze ja mam 14,5 gramu nebo tak nejak, a za rok mi tam pribyl snad jenom 1 gram. To bych to DPF mel mit jeste tak na dalsich 80 roku, ne? :lol:

Regeneration requested ma byt 1 nebo 0. Znamena to Ano a Ne. Skacou tam obcas ruzne i jina cisla, ale podle me je to tim ze se obcas do komunikace vloudi chybicka a prekladac spatne prelozi. Nicmene pro me je nejdulezitejsi ze vidim ze mi regenerace bezi.

Re: filtr pevných částic

Napsal: pon 05.12.2016 21:17
od Passi
Co myslis tim katalyzatorem?
Hned za turbem je DPF, pak vlnovec a pak az pod autem mensi tlumic a na konci velky tlumic vyfuku.

Re: filtr pevných částic

Napsal: pon 05.12.2016 22:24
od MadButcher
Myslim ze v DPF nebo pred nim byva katalyzator ktery to pri vypalovani rozpaluje - nekdy je to komplet a nekdy dve samostatne soucasti.

Re: filtr pevných částic

Napsal: pon 05.12.2016 23:12
od Passi
tak u me jedine 2in1

Re: filtr pevných částic

Napsal: úte 06.12.2016 11:06
od abcent500
Zdravim, jeste jsem nemel moc casu to zde procitat, omlouvam se ale dnes mi vyskocila na aute chyba Particle filter, possible to continue journey, possible reduction in engine power. Asi mesic ted jezdim jen mesto, pred tim delsi trasy Viden atd. Je mozne, ze by se to za mesic zaneslo? Propustnost pred 2 mesici 89%, mam to projet cca 50km po dalnici? Diky za rady
Bmw 530 xd, 173 kW, 2007

Re: filtr pevných částic

Napsal: úte 06.12.2016 11:54
od Passi
Mestsky provoz je pro DPF peklo, nemá kdy regenerovat.

V prvni rade si zkontroluj, zda splnujes vsechny podminky pro aktivaci regenerace DPF.

teplota chladící kapaliny min. 75C
min. 10l paliva v nadrzi
rychlost nad 60km/h
otacky motoru nad 1600ot/min
teplota vyfukovych plynu min 240C
zadne chybove kody v DDE (napr. zhaveni. nevim jestli je podminkou)

Ve tvem pripade bude asi nejlepsi, vymazat pamet zavad a regeneraci spustit pres diagnostiku. Snad jeste neni pozde.

Re: filtr pevných částic

Napsal: úte 06.12.2016 12:12
od Jirke
abcent500 píše:Zdravim, jeste jsem nemel moc casu to zde procitat, omlouvam se ale dnes mi vyskocila na aute chyba Particle filter, possible to continue journey, possible reduction in engine power. Asi mesic ted jezdim jen mesto, pred tim delsi trasy Viden atd. Je mozne, ze by se to za mesic zaneslo? Propustnost pred 2 mesici 89%, mam to projet cca 50km po dalnici? Diky za rady
Bmw 530 xd, 173 kW, 2007
Ano, jed na dalnici, staci když pojedes 100kmh a nechas tam ctyrku. A rovnou si ale na PC zobraz skryte menu číslo 7 a sleduj teplotu.
Před rokem jsem takhle jel regenerovat se znamym (530xd 2009, 230.000km), ale teplota byla porad 62°, a proto se regenerace nespustila.
Ve výsledku vymenil termostaty, koupil nejakej noname novej DPF z Polska, dali ho tam, vymazali chyby a od ty doby auto nic nehlasi a funguje... Jen tak trochu pokuřuje, jakoby tam ten DPF nebyl...

Re: filtr pevných částic

Napsal: úte 06.12.2016 12:28
od abcent500
Passi píše:Mestsky provoz je pro DPF peklo, nemá kdy regenerovat.

V prvni rade si zkontroluj, zda splnujes vsechny podminky pro aktivaci regenerace DPF.

teplota chladící kapaliny min. 75C
min. 10l paliva v nadrzi
rychlost nad 60km/h
otacky motoru nad 1600ot/min
teplota vyfukovych plynu min 240C
zadne chybove kody v DDE (napr. zhaveni. nevim jestli je podminkou)

Ve tvem pripade bude asi nejlepsi, vymazat pamet zavad a regeneraci spustit pres diagnostiku. Snad jeste neni pozde.
Na diagnostice to hlasilo nejaky problem s jednotkou zhaveni, nekdo nekde psal, ze regeneroval i kdyz nemel funkcni tuto jednotku. Podari se mi to i s tou chybou nebo nejdriv vymazat?