Stránka 40 z 69

Napsal: úte 11.02.2014 21:47
od dogeatdog
Ahoj plynaři,
pořád mi vrtá hlavou názor, že je pro palivovou soustavu lepší pár minut před vypnutím motoru přepnout na benzín. Jaký na to máte prosím názor?

Napsal: úte 11.02.2014 21:52
od Filozof
podle mě je to blbost. Mám 150 000km najeto s autem s LPG a vždy jen čekám při studeném motoru než se přepne na LPG a pak jezdím jen na LPG. Klidně stovky km v kuse a prostě vypnu auto a zase nastartuji několikrát za den a nikdy jsem neřešil nějaké přepínání na LPG.

Je to nesmysl podle mě. Jedině nějakej divnej přestavěnej hybridní plyn ale z 99procent aut toto vůbec neřeší.
Kolega v práci má najeto přes 300 000km jen na LPG za 8let a taky nikdy nic takového neřešil. Prostě veme plnou plynu a jezdí pokud možno jen na LPG. Většinou stačí těch pár km na začátku aby se trysky pročistili.
Nebo můžeš jednou za čas prostě přepnout na benzín a 2-4min to podusit pod plynem třeba 160-200 na dálnici a je to. Ale toto jsem fakt dělal jen aby se neřeklo párkrát za rok.

Napsal: čtv 13.02.2014 22:02
od laik
A co alternativa bioethanol?
Je údajně šetrnější pro motor,odpadá nádrž aj.
Při nájezdu 10.000 ročně a převážně do zaměstnání 15 km by mohl být
levnější.

Napsal: čtv 13.02.2014 22:40
od Filozof
Prostudoval jsem hodně o Ethanolu e85.
Spotřeba jde dost nahoru o cca 30procent při 10l spotřebě pak jde na 13L a defakto to nemá smysl.... už i pár lidí to tady mělo a vyhodilo to. Ta úspora je fakt minimální nebo žádná. A spíše to kurví olej v motoru a další...


Tady je výborný článek kterej to pěkně popisuje. Stačí poslední polovina nebo 30procent přečíst kde to je vše pěkně popsané.

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=496

Napsal: čtv 13.02.2014 23:12
od laik
Děkuji,pročtu
Uvažuji o 750i po fl - srdeční záležitost.
Jak jsem již psal, nájezd ročně 10.000 a převážně na krátké vzdálenosti 15 km do práce. Má smysl LPG, když jednu třetinu pojedu na benzín, než se ohřeje?

Napsal: pát 14.02.2014 08:59
od Filozof
buď mít webasto a předehřát motor a pak vyjet rovnou na LPG nebo mít jiné auto na cajdání do práce co žere 00 nic a 7er pro radost na víkend a dlouhé trasy pokud ti jde o spotřebu a nemusíš mít pak při pár tisíc km ročně ani LPG.

I tak to tady má pár lidí na klubu. A pak místo 30tis do LPG dáš do jiného auta kde jsou díly za pakatel a cestování taky... :)

Napsal: sob 15.02.2014 13:07
od laik
Takže odkaz jsem přečetl i kladné a záporné reakce.
Budu uvažovat "nahlas"
Píšu o E 65 750i fl, kde se spotřeba dle některých klubáků neřeší. Já bych za peníze ušetřené za benzín raději koupil nějakou vychytávku do auta.
Bioethanol by měl ušetřit 0,30Kč/km a k tomu snad nějaké problémy, tak
to raději 740i bez ethanolu a vyjde to stejně.(počítáno od pasu)
Ideál pro mne, jak jsi psal, je tedy LPG s nezávislým topením,protože v podzemních garážích jsem nikdy nebyl a parkuji pod přístřeškem.Jiné proti není?
Jsem ujetý na BMW a chci si jej užívat denně, ne jen o víkendu.Pokud je něco špatně,tak mě prosím opravte.Než se do něčeho pustím,ať mám nějakou představu.Mám rád velká auta,velké motory,prostě klasiku.
Dnes ty nadupaný 1.2 TSI a nevím co ještě se 100kW neberu,ikdyž mě
asi budou předjíždět
Dík za reakce.

Napsal: sob 15.02.2014 13:41
od Francis
Nezávislé topení bere energii kde? Spalováním benzínu/nafty. Tzn. co ušetříš na LPG na krátké trase, to provaříš předehřevem nezávislým topením.
Lidi, naučte se uvažovat v širších souvislostech a počítat.

Napsal: sob 15.02.2014 14:17
od laik
Dík,snad jen namítnu,že webasto spotřebuje daleko míň energie než 5litrový motor na "sytič" a velké plus - v autě je brzy teplo díky předehřátému motoru,který pak jede úsporně na benzín nebo na LPG.
Je to jen moje teorie,praxe bývá jiná. Nedokážu posoudit,jestli propálený
benzín ve webastu se rovná rozdílu v jízdě se studeným a teplým motorem.
Ale děkuji a jestli je to tvá zkušenost, tak to beru jako fakt.

Napsal: sob 15.02.2014 16:00
od Filozof
umíme velice dobře počítat. Mé webasto 5kw spálí cca 3dcl za 30min provozu. Proto si ho budu dávat i do 7er. a velice se vyplatí.

Než se ohřeje motor cca 8-10km tak propálí 1,5-1,8litru benzínu. u 2,5litrového motoru který má průměrnou spotřebu 10L/100km ale při studeném motoru cca po 10km cca 15L než se přepne na LPG.
Co bude žrát 4-5litr netuším ale méně to určitě nebude.

Ted si to spočítejte. Denně dva studené starty.... :D
Obrovskej rozdíl.

Napsal: sob 15.02.2014 16:35
od Francis
Nějak se v těch číslech ztrácím. Chtěl jsi asi napsat, že studený motor bere průměrně 15 ltr/100 km a teplý 10 ltr/100 km?

Napsal: sob 15.02.2014 18:22
od Filozof
špatně jsem to popsal. Motor žere dlouhodobě 10l/100km
Ale když nastartuji a jedu piánko tak aby se přepnul na benzín spotřeba z 26l se dopracuje na cca 15L/100km po cca 8-10km a pak přepíná LPG.
Takže ta spotřeba je dejme tomu 1,5litru plus start a beru rezervu tak 1,5-1,8litru na jeden studenej start až přepne.

Pokud využiji webasto a vyhřeji motor a auto tak za 30min sežere 3dcl benzínu.

Takže kdyby denně auto 2x startovalo studené ráno a odpoledne spotřebuje cca v tom lepším případě 1,5L x 2 to je 3L benzínu bez webasta nebo s webastem pokaždé sepne na dálku nebo využiji časovač spálí 3dcl x 2 je 0,6litru denně.

Takže webasto je super věc jak u lidí co mají benzín tak u těch co mají benzin s LPG.

Projevuje se to hlavně těch pár měsíců v roce kdy jsou mrazy.

Druhou možnost jsem psal dvě auta.

třetí ještě motorka a 750i v garáži na víkendy ...nevýhoda je mráz a déšť :-)

Napsal: sob 15.02.2014 19:36
od Francis
Spotřebu 26 ltr/100 km jsi zjistil jak? Vynuloval průměrnou na BC, nastartoval, vyjel na cestu a po 10 km to ukazovalo 26?

Napsal: sob 15.02.2014 21:39
od Filozof
26litru tedy nekoukej byl to příklad ...nastartuji a po 8-10km spotřeba klesla na cca 15L/100km v zimě a lpg se přepíná. Takže proto ta spotřeba cca 1,5-1,8l na sto benzínu. Webasto tu spotřebu o hodně sníží protože auto vyjíždí už na LPG od baráku s vyhřátým motorem i kabinou. a vezme si kolem 3dcl.
snad je to popsané jednoduše a logicky ...
:lol:

Napsal: sob 15.02.2014 21:55
od matyas
Zapínám Webasto každý den před jízdou na půl hodiny a rozhodně má menší spotřebu než když jsem jezdil za studena na benzín do přepnutí na LPG.

Napsal: sob 15.02.2014 22:09
od Francis
Popsané logicky ale čísla jsou vycucaná z palce ;-) Až to budeš mít změřené, bude možné spočítat zda to něco uspoří.

Návod máš: Vynuluj průměrnou na BC, nastartuj, rozjeď se a při přepnutí na LPG přečti čísla - průměrnou spotřebu a ujetou vzdálenost. Příští den zopakuj to samé s předehřevem. Až tato měření budeš mít, můžeš spočítat úsporu. Zatím jsou to jen kecy jako Elona Muska že Tesla Roadster ujede na jedno nabití několik stovek km a v reálu to lecky nedá ani stovku jednu.

Matyas: Menší spotřebu čeho? LPG nebo benzínu? V absolutních číslech nebo v průměru na km? Zkoušel jsi spočítat spotřebu všech paliv v Kč a podělit kilometry? Toto číslo se též zmenšilo?
Já si počítám spotřebu LPG od tankování do tankování, vždy beru plnou a odečtu stav km a vypočtu spotřebu. Každá návštěva okruhu (Sosnová, Most, ...) mi sníží spotřebu LPG. Jak je toto možné?

Napsal: ned 16.02.2014 07:57
od Filozof
Francis: Ale to webasto ti vyhřeje vodu v okruhu a kabinu na takovou teplotu že pak rovnou nastartuješ a přepínáš na LPG. Takže jedeš od baráku na LPG.
Když vyjedeš se studeným motorem vynuluji palubák delám před jízdou a je fakt zima -5 C a podobně tak přepíná ve chvíli kdy vidím třeba číslo 15,5L/100km. Takže pak to bude odpovídat 1,5L spotřeby na benzín.

to jest 10km což je přesně 15L děleno 100 krát 10 je 1,5 Litru.
Počty základní školy.

Webasto prostě pomůže za pár deci zahřát dostatečně motor kdežto jízda na benzín zahřívá motor velice pomalu.

Proč by se jinak už dlouhé roky dávali webasta do aut ?

To jsou fakta a nevim proč tady dohadujeme kvůli takové blbosti.
Jako je webasto a ohřev motoru ?

Napsal: ned 16.02.2014 11:30
od Lucifer
Já osobně bych vůbec nebral v potaz čísla na BC se spotřebou pokud neujedu celých 100km pak teprve bude auto přesně spočítanou spotřebu, navíc spotřeba na BC se počítá podle ekonoměru, takže se taknějak furt počítá průměr.

Webasto pomůže neskutečně deklarovaná spotřeba má být cca 0,5L/hod, pokud to běží půlhodiny tak fakt 3dcl to vezme a voda v autě má i 80°C, to je prostě jasná úspora pokud jedu s autem po městě než se ohřeje tak spotřeba je těch 15/100 benzínu na studený motor, samozřejmě spotřeba později klesá protože ekonoměr se častěji dostává k nižším číslům.

Jednak mám teplo v autě okamžitě když přijdu nemusím čekat než mi zatopí, jedu hned na LPG bez předehřívání benzínem. Akorát co na to benzínový vstřiky :Confused2:

Napsal: ned 16.02.2014 12:53
od Filozof
Benzínovým vstřikům stačí když se párkrát prostříknou a 30s a přepíná na LPG většinou dostačuje. Stejně pak se vypnou a nejde přes ně palivo stejně jako bys stál s autem. Každej start a prvních 30s musí stačit.

Ideální je mít vypínač na palivovou pumpu at nejede zbytečně a benzín nemusí kolovat k motoru a zpátky do nádrže.

Napsal: ned 16.02.2014 16:07
od Lucifer
No s tou palivovou pumpou máš pravdu, chtěl bych to nějak dořešit automaticky